|
| 604 : Crasna - Husi | |
|
+27ACFCH Bebe razvan - trenuri Ionut31 DAS 2011 ldh80 t1972 AeroX riciu cfr500 Adrian78 TVlad cristi ar MariusM Peter Fodor kristi kkk Adirmvl aris86 @ndrey Katalyn Luna IonutCFR2009 marius664 Dr2005 Nesebar dan tm Vitosa 31 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6901 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12303 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Mar 05 Noi 2019, 15:30 | |
| d. Cladiri, constructii si alte amenajari
Deoarece in haltele Tarzii, Oltenesti si Curteni fostele cladiri au fost complet demolate, in aceste halte ar trebui construite 3 cladirii noi, realizate astfel:
-Structura de rezistenta: fundatie din beton-armat (cu loc lasat la turnarea fundatiei pentru amplasarea unor conducte de apa-canalizare, cladirile trebuind realizate fara subsol tehnic pentru tevi), stalpi si grinzi de rezistenta din beton-armat, zidarie din caramida, structura din lemn pentru sustinerea acoperisului, acoperis din tabla „Lindab”, termo si hidroizolatie a cladirilor, geamuri si usi din tamplarie PVC sau de aluminiu si geam termopan (cu 3 camere de aer), tencuiala, finisaje la interior din gresie, faianta si var lavabil iar la exterior vopsea alba sau rosie. Fiecare cladire pentru haltele Tarzii, Oltenesti si Curteni care s-ar construi noua ar trebui compartimentata in cate 3 incaperi: casa de bilete, toaleta pentru casier si sala de asteptare.
-Pentru toalete pentru calatori ar trebui realizate cladiri separate.
-In aceste 3 halte ar trebui realizate peroane noi, cu structura de rezistenta din beton si strat de uzura din asfalt. Peroanele ar trebui prevazute cu rampe pentru accesul persoanelor cu dizabilitati si sa aibe o inaltime la nivelul podelei automotoarelor „Desiro”.
-Inprejmuirea acestor halte ar trebui realizata prin garduri din fier forjat si realizate in jurul lor amenajari florare sau gazon din iarba.
-Pentru deservirea si informarea publicului calator in aceste halte ar trebui montate si: banci cu sezut din lemn pe cadrul metalic, cosuri de gunoi, ceasuri, tabele cu „mersul trenurilor”.
-Pentru accesul pietonal spre aceste halte ar trebui realizate alei pietonale asfaltate, care sa lege aceste halte de drumurile publice cele mai apropiate (halta Tarzii este situata in imediata apropiere a drumului spre satul Tarzii, halta Curteni este situata in imediata apropiere a drumului spre satul Curteni, iar pentru accesul pietonal din satul Oltenesti spre halta Oltenesti ar trebui realizata o aleea pietonala asfaltata, in lungime de cca 700 m, care sa lege drumul spre satul Oltenesti de halta Oltenesti).
-Cladirea fostei haltei Dobrina hc (halta care ar trebui reinfiintata, in imediata ei apropiere existand padurea Dobrina si manastirea „Schimbarea la Fata”) exista si se afla in stare destul de buna. In prezent este locuinta privata. Ar trebui expropiata si trecuta in proprietatea CFR-SA. Apoi ar trebui renovata si modernizata (consolidata structura de rezistenta, refacuta tencuiala, acoperisul, montate geamuri si usi din tamplarie PVC sau de aluminiu si geam termopan, recompartimentata in 3 incaperi: casa de bilete, toaleta pentru casier si sala de asteptare, montate banci cu sezut din lemn pe cadrul metalic, cosuri de gunoi, ceasuri, table cu „mersul trenurilor”).
Langa cladirea haltei ar trebui realizata si o cladire noua pentru toaleta pentru calatori.
De asemenea ar mai trebui realizat un peron (cu o lungime de cca 160 m) si scari de acces din halta Dobrina spre Strada Donea.
De la pasajul de nivel cu Strada Donea pana la intrarea caii ferate intre acei doi pereti stancosi, halta Dobrina si calea ferata ar trebui imprejmuite cu garduri din fier forjat.
Accesul pietonal ar trebui facut din Strada Donea (care trece prin spatele cladirii haltei), iar pe Strada Donea ar trebui realizate si trotuare.
-Cladirea fostei HM Podgoriile Husului ( care ar trebui reinfiintata ca si HM, pentru a servi ca un viitor eventual punct de ramificatie pentru o cale ferata de ecartament normal spre Albita- Chisinau) exista si se afla in stare destul de buna. In prezent este locuinta privata Ciurea Rodica. Ar trebui expropiata si trecuta in proprietatea CFR-SA. Apoi ar trebui renovata si modernizata (consolidata structura de rezistenta, refacuta tencuiala, acoperisul, montate geamuri si usi din tamplarie PVC sau de aluminiu si geam termopan, recompartimentata in 5 incaperi: biroul de miscare, sala relee, casa de bilete, toaleta pentru personalul CFR si sala de asteptare, montate banci cu sezut din lemn pe cadrul metalic, cosuri de gunoi, ceasuri, tabele cu „mersul trenurilor”). Pentru informarea publicului calator ar trebui montat si sistem de radioamplificare si megafoane electrice.
Langa cladirea HM Podgoriile Husului ar trebui realizata si o cladire noua pentru toaleta pentru calatori.
De asemenea ar mai trebui realizate si doua peroane noi, atat la linia 1, cat si la linia II. Lungimea acestor peroane ar fi de cca 250 m fiecare.
Perimetrul HM Podgoriile Husului ar trebui imprejmuit cu garduri din fier forjat, pana in spatele blocurilor ANL.
Accesul pietonal in HM Podgoriile Husului ar trebui realizat din drumul care duce spre blocurile ANL.
-Cladirea fostei statii Cretesti exista si se afla intr-o stare destul de buna, fiind in prezent inchiriata. Ar trebui trecuta din nou in administrarea CFR-SA si consolidata si modernizata (consolidata structura de rezistenta, refacuta tencuiala, acoperisul, montate geamuri si usi din tamplarie PVC sau de aluminiu si geam termopan, recompartimentata in 6 incaperi: birou sef statie, biroul de miscare, sala relee, casa de bilete, toaleta pentru personalul CFR si sala de asteptare, montate banci cu sezut din lemn pe cadrul metalic, cosuri de gunoi, ceasuri, table cu „mersul trenurilor”). Pentru informarea publicului calator ar trebui montat si sistem de radioamplificare si megafoane electrice.
Cladirea toaletei statiei mai exista inca, dar se afla in stare de degradare. Ar trebui demolata si construita alta cladire complet noua pentru toaleta pentru calatori.
Alte lucrari care ar trebui facute in statia Cretesti: consolidata si refacuta rampa de marfa (cu o lungime de cca 180 m), realizate doua peroane complet noi (la liniile I si 2, cu o lungime de cca 160 m fiecare), realizate aleii asfaltate care sa asigure legatura dintre cladirea statiei si rampa de marfa.
Cele doua foste cabine de acar (daca statia ar fi reinfiintata si dotata cu inslatie CE) ar trebui demolate.
Statia Cretesti ar trebui imprejmuita cu gard din fier forjat si realizate amenajari florare si spatii verzi.
Pentru accesul publicului calator in statia Cretesti ar trebui realizata o alee pietonala noua, asfaltata, aleea care sa se desprinda din DJ 244 B la pasajul de nivel cu calea ferata si apoi sa mearga paralel cu calea ferata, pe o lungime de cca 600 m, pana la cladirea statiei.
-In zona statiei Husi:
Cladirea statiei, magazia de bagaje-mesagerii, toaleta si fosta cabina nr. 1 au fost partial renovate in 2004 si la aceste 4 cladiri ar mai trebui facute doar unele lucrari: eventual consolidata structura de rezistenta (stalpi, grinzi iar la cladirea statiei si planseul de beton dintre parter si etaj), curatata si partial refacuta tencuiala exteriora si copertina de lemn de la cladirea statiei, realizata hidro si termoizolatie noua, iar la interior refacuta tencuiala, montata gresie si faianta.
La cladirea statiei , magazia de bagaje-mesagerii si toaleta ar trebui realizate santuri (canivou din beton) sub pardoseala (cladirile nu au subsol tehnic pentru tevi) , pentru montarea de conducte de apa si canalizare.
La cladirea statiei, pe langa cele 5 incaperi existente (birou sef statie, sala de asteptare, casa de bilete, biroul de miscare si sala relee, la parter, ar trebui realizata si o incapere pentru o toaleta pentru personalul statiei al CFR-SA. La etaj- unde trebuia sa fie locuinta de serviciu pentru seful de statie- incaperea respectiva ar trebui amenajata ca si vestiar, prevazut cu toaleta. De asemenea ar trebui refacute si scarile de acces spre etaj).
Cladirea magaziei de bagaje-mesagerii (care ar trebui sa apartina de CFR-Calatori) ar trebui compartimentata in 4 incaperi: magazie de bagaje-mesagerii, birou magazioner, birou si vestiar comanda calatori Husi si toaleta pentru personalul comercial si de tren al CFR-Calatori.
La cladirea toaletei ar trebui –in interior- montata gresie si faianta noi, obiecte sanitare noi (vase WC, chiuvete, baterii sanitare, dozatoare de sapun, uscatoare de maini, oglinzi, etc). De asemenea ar trebui realizata si o rampa de acces pentru calatorii cu dizabilitati si un grup sanitar amenajat pentru acestia.
La cladirea Districtului de linii nr. 7 Husi ar trebui realizata o renovare si consolidare mai ampla a cladirii districtului de linii, prin: consolidata structura de rezistenta, refacuta zidaria, tencuiala, montata termo si hidroizolatie, refacuta structura de sustinere a acoperisului si montat un acoperis nou din tabla „Lindab”. Cladirea districtului de linii ar trebui compartimentata in 3 incaperi: birou pentru personalul de intretinere linii, vestiar si toaleta.
Celelalte cladiri vechi, degradate din curtea districtului de linii ar trebui demolate si in locul lor realizata o magazie-atelier noua, din panouri tip „sandwich” si podea din beton, pentru a servi ca loc de depozitare a uneltelor de mica mecanizare si ca atelier.
La cladirea fostei cabine nr. 1 in interior ar trebui montate gresie si faianta.
Cladirea remizei de locomotive este in prezent proprietate privata, apartinand unei firme din Barlad. Ar trebui expropiata si trecuta in proprietatea CFR-Calatori. Apoi cladirea remizei de locomotive ar trebui consolidata si modernizata: realizata o structura de rezistenta noua din stalpi si grinzi din beton-armat, refacuta zidaria (dar pastrata netencuita la exterior, pentru a fi vizibila „caramida rosie de Ciurea”), realizata hidro si termoizolatie noua, refacuta structura de sustinere a acoperisului , montat un acoperis nou din tabla „Lindab”, montate geamuri si usi din tamplarie din PVC sau aluminiu (care sa imite lemnul) si geamuri tip termopan, realizata santuri (canivou din beton) pentru montarea unor conducte de apa si canalizare in interiorul remizei, refacuta pardoseala (din beton mozaicat), consolidate si refacute cele doua canale de vizitare pentru locomotive.
Cladirea fostului dormitor pentru personalul de tractiune lipita de cladirea remizei este in prezent proprietate (locuinta) privata Carare Ioan. Ar trebui expropiata si trecuta in proprietate CFR-Calatori. Apoi ar trebui modernizata si consolidata (la interior cu gresie si faianta) si compartimentata in doua incaperi: dormitor personal tractiune si toaleta.
Cladirea fostului dispensar CFR Husi lipita de cladirea remizei este in prezent proprietate (locuinta) privata Carare Ioan. Ar trebui expropiata si trecuta in proprietate Spitalului CF Iasi si reinfiintat Dispensarul CFR Husi. Apoi ar trebui modernizata si consolidata (la interior cu gresie si faianta) si compartimentata in 3 incaperi: birou asistenti sanitari, sala consultatii si toaleta.
Fostul turn de apa a remizei (turn care ar trebui sa apartina de CFR-Calatori) ar trebui consolidat si modernizat, prin: refacerea structurii de rezistenta, a tencuielii, a vopsirii exterioare, a structurii din lemn si a acoperisului si montat un rezervor metalic nou de apa.
De asemenea, in apropierea turnului de apa, ar trebui realizata o cabina noua (pentru personalul coordonator al remizei), prevazuta cu toaleta.
Ar trebui consolidata si modernizata si magazia CFR din apropierea remizei, magazie care ar trebui sa apartina de CFR-SA.
Ar trebui consolidata si modernizata si magazia de marfa de pe rampa de marfa.
Fosta cabina nr. 2 ar trebui demolata (se afla in stare avansata de degradare) si in locul ei realizata o cabina noua, prevazuta cu toaleta.
Alte lucrari care ar trebui facute in zona statiei CFR Husi:
-Consolidat si prelungit zidul de beton din capatul infundat al statiei pana in dreptul rampei de marfa respectiv pana in dreptul bazei de receptie a cerealelor. In acest fel acest zid de beton ar aveea o lungime totala de cca 400 m.
-Refacute (consolidate cu beton si refacute cu strat de uzura din asfalt) peroanele- la linia I peron in lungime de 150 m, iar la linia 2 realizat un peron acoperit nou in lungime de cca 150 m. Inaltimea peroanelor ar trebui sa fie la nivelul podelei automotoarelor „Desiro”, iar pentru facilitarea accesului persoanelor cu dizabilitati ar trebui realizate rampe de acces la peroane.
-Realizate alei de acces (asfaltate sau din pavele) pentru personalul CFR in incinta statiei in lungime totala de cca 600 m: -o alee de la pasajul de nivel cu strada Dobrina, care sa mearga paralel cu linia 16 si sa faca legatura cu peronul de la linia I; -alee care trece prin fata fostei cabine nr. 1, apoi pe langa cladirea remizei de locomotive, pe langa dormitorul pentru personalul de tractiune si care face legatura cu magazia CFR si cu rampa de marfa; -o alee care sa faca legatura intre rampa de marfa si fosta cabina nr. 2; -traversari peste linii si o alee paralela cu linia 5; -alee in jurul remizei de locomotive.
-Refacuta si consolidata rampa de marfa (cu o lungime de cca 380 m si o latime de cca 20 m)
-In jurul statiei (la limita cu: Strada Garii, Strada Dobrina, Strada 1 Decembrie, aleea care duce spre gara) realizat un gard imprejmuitor nou din zidarie, pe o lungime de cca 1,2 km.
-La limita cu strada Saca, pe o lungime de cca 120 m, realizat un gard nou din fier forjat.
Pentru accesul in incinta statiei ar trebui prevazute 6 porti de acces (realizate din fier forjat): una pentru accesul auto la rampa de marfa, una pentru accesul pietonal la rampa de marfa, una pentru accesul pietonal la dispensarul CFR Husi, una pentru accesul pietonal la districtul de linii, doua pentru accesul pietonal la cladirea statiei.
De asemenea garduri de fier forjat ar trebui realizate si in incinta statiei, in zona: Districtului de linii (pe langa linia 16), in zona remizei de locomotive si a dispensarului CFR.
-Ca si spatii verzi si amenajari florare, acestea ar trebui prevazute in urmatoarele zone: langa remiza de locomotive, langa dispensarul CFR, langa cladirea districtului de linii, intre cladirea statiei si cladirea magaziei de bagaje-mesagerii.
-Pentru evacuarea apelor pluviale, tinand cont de faptul ca statia CFR Husi este supusa riscului de inundatii, ar trebui realizate urmatoarele lucrari:
-Pe langa zidul de beton din capatul infundat al statiei ar trebui realizat un sant betonat, iar sub el montata o conducte din PVC (cu orificii la partea superioara) pentru colectarea apelor pluviale. Santul ar trebui protejat cu gratare metalice. De asemenea un astfel de sant ar trebui realizat si pe langa gardul statiei de la limita cu strada Garii si cu strada Dobrina.
-Apoi aceea conducta de colectare a apelor pluviale montata si pe sub rampa de marfa (la marginea dinspre linia 8 a rampei de marfa), intre linia I si linia 2, apoi pe sub peronul de la linia I si mai departe pe sub un sant betonat care ar trebui realizat pe langa linia 16, respectiv de la capatul rampei de marfa pana in dreptul fostei cabine nr. 1.
-Lungime totala conducta PVC care ar trebui montata in jurul incintei statiei CFR Husi pentru colectarea apelor pluviale: cca 1,3 km
-Lungime santuri betonate care ar trebui realizate in jurul incintei statiei CFR Husi , pentru colectarea apelor pluviale: cca 600 m
Apoi aceea conducta din PVC pentru colectarea apelor pluviale ar trebui conectata la 5 statii de preluare si pompare a apei pluviale (statii care ar trebui amplasate in urmatoarele puncte: la capatul zidului de beton de langa baza de receptie a cerealelor, la capatul zidului de beton de langa rampa de marfa, la capatul rampei de marfa spre capul X al statiei, in apropierea toaletei si in apropierea intersectiei strazii 1 Decembrie cu aleea ce duce spre gara), statii care sa preia, pompeze si sa dirijeze apele pluviale spre retelele de canalizare pluviala publice, de pe strazile 1 Decembrie, Saca , Dobrina si Garii (pe aceasta ultima strada ar trebui realizata retea de canalizare pluviala publica).
-Pentru informarea publicului calator ar trebui montate: instalatie noua de radioamplificare si megafoane electrice noi, semne si pictograme iluminate electric, in sala de asteptare monitoare LCD sau cu plasma pentru afisarea „mersului trenurilor”.
Toate cladirile ar trebui dotate cu mobilier nou, din lemn masiv.
|
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6586 Reputatie : 12462 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Mar 05 Noi 2019, 15:35 | |
| - ldh80 a scris:
-Cladirea fostei haltei Dobrina hc (halta care ar trebui reinfiintata, in imediata ei apropiere existand padurea Dobrina si manastirea „Schimbarea la Fata”) exista si se afla in stare destul de buna. In prezent este locuinta privata. Ar trebui expropiata si trecuta in proprietatea CFR-SA. Prin ce modalitate ? Folosind pistolul kalaschnikov ? |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6901 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12303 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Mar 05 Noi 2019, 15:38 | |
| Pentru transportul bagajelor si mesageriilor in incinta statiei Husi si deservirea magaziei de bagaje-mesagerii ar trebui achizitionat un electrocar nou.
e. Racorduri la reteaua de alimentare cu energie electrica si instalatii electrice
In haltele Curteni, Oltenesti, Tarzii, Dobrina, in HM Podgoriile Husului si in statia Cretesti ar trebui realizat cate un singur bransament electric trifazat, realizat cu : post de transformare nou, cablul electric trifazat din aluminiu, armat, pozat subteran.
In haltele Curteni, Oltenesti, Tarzii, Dobrina, in HM Podgoriile Husului si in statia Cretesti bransamentele electrice vor asigura: alimentarea cladirii statiei/haltei (circuite de priza si circuite de iluminat), alimentarea cladirii toaletei (circuite de iluminat) si iluminatul exterior.
Pentru instalatiile SCB din statia Cretesti si din HM Podgoriile Husului ar trebui prevazute bransamente electrice separate.
In statia Husi ar trebui realizate un numar de 12 bransamente electrice noi, subterane, astfel:
-Pentru Dispensarul CFR Husi (din reteaua „Delgaz Grid” de pe strada Dobrina)(circuite de priza si circuite de iluminat)
-Pentru remiza de locomotive (din reteaua „Delgaz Grid” de pe strada Dobrina)(pentru: remiza de locomotive, instalatie de incarcat baterii de acumulatori, pompa de motorina, pompa de apa, instalatie preparare apa dedurizata, detector iesire din gabarit, inductor de proba de 2000 Hz, dormitor personal de tractiune, cabina)
-Pentru o magazie CFR (din reteaua „Delgaz Grid” de pe strada Dobrina)
-Pentru District Linii nr. 7 Husi (prin pozarea unui cablul subteran pe sub aleea ce duce spre gara)
-Pentru cladirea statiei+ iluminat exterior (prin pozarea unui cablul subteran pe sub aleea ce duce spre gara)
-Pentru alimentarea instalatiei SCB (idem)
-Pentru alimentarea instalatiei TTR si de telecomunicatii (idem)
-Pentru cladirea magaziei de bagaje-mesagerii (idem)
-Pentru cladirea toaletei (din reteaua „Delgaz Grid” de pe strada Saca)
-Pentru fosta cabina nr. 2 (din reteaua „Delgaz Grid” de pe strada Garii)
-Pentru magazia de marfa de pe rampa de marfa (idem)
-Pentru fosta cabina nr. 1 (din reteaua „Delgaz Grid” de pe strada Dobrina).
Instalatii de incalzire electrica si preparare a apei calde menajere ar trebui realizate numai la fosta cabina nr. 1 si fosta cabina nr. 2 si la toalete acestora.
In exteriorul cladirilor, pentru iluminat exterior, ar trebui montati stalpi metalici noi, cu corpuri de iluminat cu led.
In interiorul cladirilor instalatiile electrice noi ar trebui realizate prin: teava din PVC inglobata in tencuiala, doze noi, cabluri noi din cupru, aparataj electric nou si corpuri de iluminat cu led.
f.Racorduri si instalatii de apa-canalizare
Deoarece in localitatile respective nu exista deocamdata retea publica de alimentare cu apa si de canalizare menajera , pentru haltele Tarzii, Oltenesti, Curteni si pentru statia Cretesti, ar trebui realizate puturi forate , prevazute cu hidrofoare, pentru alimentarea cu apa.
Pentru canalizare menajera ar trebui realizate fose , cu vidanjare.
In haltele haltele Tarzii, Oltenesti, Curteni si in statia Cretesti ar trebui realizate racorduri la apa-canal, pentru: toaleta pentru personalul CFR din interiorul cladirii haltei/statiei, toaleta pentru calatori si cate o ciusmea amplasata in exterior.
Pentru halta Dobrina ar trebui realizat un racord nou la reteaua publica de apa-canalizare din municipiul Husi, racord care ar trebui realizat prin: amplasarea unei tevi de apa si a unei tevi de canalizare menajera pe sub Strada Dobrina si pe sub Strada Donea, pe o lungime de cca 1,6 km (pana la intersectia strazii Dobrina cu Soseaua Husi- Iasi) si realizate doua statii de pompare noi- una pentru apa, cealalta pentru ape uzate- deoarece in aceea zona strada Dobrina prezinta o panta accentuata.
Pentru HM Podgoriile Husului ar trebui realizat un racord nou la reteaua publica de apa-canalizare din municipiul Husi, din conductele de apa si de canalizare care deservesc blocurile ANL de acolo.
Pentru statia Husi ar trebui realizate un numar de 9 racorduri noi la reteaua publica a municipiului Husi de apa-canalizare, astfel:
-De pe strada Dobrina, pentru Dispensarul CFR Husi;
-De pe strada Dobrina, pentru remiza de locomotive (pentru: apa+canal in interiorul cladirii remizei, apa pentru centrala termica, apa+canal pentru dormitor personal tractiune, apa pentru instalatie stins incendii, apa pentru alimentarea turnului de apa, apa+canal pentru cabina)
-De pe strada Dobrina, pentru magazie si teren CFR-SA (numai racord apa)
-De pe aleea ce duce spre gara, pentru District linii nr. 7 Husi;
-Idem, pentru cladirea statiei si ciusmea exterioara
-Idem, pentru magazia de bagaje-mesagerii
-De pe strada Saca, pentru toaleta calatori
-De pe strada Dobrina, pentru toaleta la fosta cabina nr. 1
-De pe strada Garii, pentru toaleta la fosta cabina nr. 2 (este necesara realizarea unei retele publice noi de apa-canalizare pe sun Strada Garii).
Aceste racorduri noi de apa-canalizare ar trebui realizate astfel: tevi noi din PPR pentru apa, respectiv din PVC pentru canalizare, pozate in canivou de beton, camine de vizitare (unde ar trebui instalate si apometrele) inainte de intrarea tevilor in interiorul cladirilor sau la limita proprietatilor CFR-SA si CFR-Calatori, instalatii sanitare noi in interiorul cladirilor si cismele exterioare noi.
g.Racorduri pentru alimentarea cu gaze naturale si instalatii de incalzire si preparare a apei calde menajere
Pentru haltele Tarzii, Curteni, Oltenesti si pentru statia Cretesti trebuie realizate bransamente noi de alimentare cu gaze naturale, din conducta de gaze naturale Crasna- Husi.
In aceste halte si in statia Cretesti ar trebui montate centrale termice noi (in condensare) pe baza de gaze naturale , instalatii de incalzire, de preparare a apei calde menajere si plite pe baza de gaze naturale (care ar trebui amplasate in interiorul caselor de bilete).
Aceste centrale termice noi , pe baza de gaze naturale, ar asigura incalzirea si apa calda pentru o toaleta din interiorul cladirii haltei/statiei (toaleta pentru personalul CFR) si pentru o toaleta pentru calatori (in cladire separata).
Pentru halta Dobrina este necesara realizarea unui racord nou la reteaua de gaze naturale din municipiul Husi, racord care ar trebui realizat pe sub Strada Donea si ar aveea o lungime de cca 250 m.
Pentru HM Podgoriile Husului este necesara realizarea unui racord nou la reteaua de gaze naturale din municipiul Husi, din conducta de gaze naturale ce alimenteaza blocurile ANL de acolo.
Pentru statia Husi ar trebui realizate un numar de 6 racorduri noi la gaze naturale, din reteaua publica de gaze naturale a municipiului Husi, astfel:
-Din reteaua de sub strada Dobrina, pentru Dispensarul CFR Husi;
-Idem, pentru remiza de locomotive si dormitor personal tractiune;
-Din reteaua de sub aleea ce duce spre gara, pentru District linii nr. 7 Husi
-Idem, pentru cladirea statiei;
-Idem , pentru magazia de bagaje-mesagerii
-Din reteaua de sub strada Saca, pentru toaleta calatori.
In total ar trebui montate un numar de 12 centrale termice pe gaze naturale (cate una in haltele Tarzii, Oltenesti, Curteni, Dobrina, statia Cretesti, HM Podgoriile Husului si 6 in zona statiei Husi).
Bransamentele de alimentare cu gaze naturale ar trebui realizate din conducte subterane de otel.
Instalatiile din interiorul cladirilor, de incalzire si apa calda, ar trebui realizate din: tevi din cupru, calorifele din aluminiu sau otel-inox, racorduri flexibile, termostate, etc.
La trecerea conductelor de incalzire si apa calda prin exteriorul cladirilor aceste conducte ar trebui amplasate in canivou din beton si izolate termic.
Actualele instalatii de incalzire cu sobe cu lemne ar trebui dezafectate.
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6901 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12303 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Mar 05 Noi 2019, 15:43 | |
| - IonutCFR2009 a scris:
- ldh80 a scris:
-Cladirea fostei haltei Dobrina hc (halta care ar trebui reinfiintata, in imediata ei apropiere existand padurea Dobrina si manastirea „Schimbarea la Fata”) exista si se afla in stare destul de buna. In prezent este locuinta privata. Ar trebui expropiata si trecuta in proprietatea CFR-SA. Prin ce modalitate ? Folosind pistolul kalaschnikov ? Daca reconstructia caii ferate Crasna- Husi (ca parte dintr-o viitoare cale ferata de ecartament normal spre Chisinau) ar fi declarata prin lege proiect de utilitate publica, legea permite realizarea de expropieri de terenuri si cladiri pentru proiecte de utilitate publica- bineinteles cu plata catre actualii proprietari de despagubiri cuvenite! Oricum, la cum arata astazi cladirile fostei halte Dobrina , a fostei HM Podgoriile Husului sau cladirea fostei remize de locomotive Husi, valoarea despagubirilor pe care CFR-SA sau CFR-Calatori ar trebui sa le plateasca catre actualii proprietari ai cladirilor respective nu ar fi foarte mare, mai ales ca respectivele cladiri nu au fost modernizate masiv de actualii proprietari si nici nu sunt conectate la retelele de utilitati publice (apa, canalizare, gaze naturale). |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6901 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12303 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Mar 05 Noi 2019, 15:46 | |
| h. Material rulant
Pentru deservirea cu trenuri de calatori a liniei Crasna- Husi ar fi necesare doua automotoare „Siemens-Desiro” (sau orice alt tip de automotor nou) a CFR-Calatori, care sa apartina depoului Iasi.
Cu aceste doua automotoare s-ar putea asigura un numar de 6 perechi de trenuri regio-automotoare/zi, pe linia Crasna- Husi.
Ar trebui reinfiintata si remiza de locomotive Husi, adaptata pentru verificarea si intretinerea automotoarelor ‚Siemens-Desiro”, care sa fie dotata cu urmatoarele facilitati:
-Instalatie incarcare baterii de acumulatori (in interiorul remizei);
-Instalatie de apa si canalizare, pentru spalarea automotoarelor si golirea toaletei acestora (in interiorul remizei)
-Canal de vizitare, prevazut cu prize electrice trifazate;
-Instalatie de alimentare cu nisip (in interiorul remizei)
-Rezervor de motorina si pompa de alimentare cu motorina a automotoarelor
-Turn de apa si instalatie de preparare a apei dedurizate (o conducta de alimentare cu apa dedurizata ar trebui montata de la turnul de apa pana in interiorul cladirii remizei)
-Laptop cu soft pentru depistarea eventualelor defectiuni a automotoarelor ‚Siemens-Desiro”
-Diverse unelte si scule de mica mecanizare, pentru reparatii usoare
-Detector de iesire din gabarit
-Inductor de 2000 Hz de proba
-Dormitor cu toaleta pentru personalul de tractiune
-Cabina cu toaleta
In cazuri exceptionale, daca trenurile de calatori de pe linia Crasna- Husi ar fi compuse din vagoane si locomotive, sefii de tren ar trebui dotati cu ciocane si manometre, pentru efectuarea probei franei si probei de continuitate, la formarea trenurilor in statia Husi.
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6901 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12303 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Mar 05 Noi 2019, 15:55 | |
| i.Personal de exploatare CFR-SA si CFR-Calatori si personal auxiliar
-La Districtul de linii nr. 7 Husi: 32 de salariati (sef district, adjunct, sef de echipa, picheri, revizori de cale, meseriasi de cale, mecanici drezina. Ar trebui sa existe 5 echipe a cate 6 salariati fiecare, pentru asigurarea programului permanent in schimburi de 12 cu 24, 12 cu 48). Acestia ar trebui sa aibe domiciliul in municipiul Husi.
-Impiegati de miscare: 15 (10 pentru statia Husi si HM Podgoriile Husului, cu domiciliul in municipiul Husi si 5 pentru statia Cretesti, cu domiciliul in satul Cretesti)
-Sefi de statie: 3 (pentru statiile Husi si Cretesti+ unul de rezerva)
-Coordonatori remiza de locomotive Husi (CFR-Calatori): 5 (unul de rezerva)
-Coordonatori comanda calatori Husi (CFR-Calatori): 5 (unul de rezerva)
-Magazioneri bagaje-mesagerii Husi (CFR-Calatori): 3 (unul de rezerva)
-Casieri (CFR-Calatori): 21 (din care: 9 cu domiciliul in municipiul Husi pentru statia Husi, HM Podgoriile Husului si halta Dobrina hc si cate 3 cu domiciliul in satele Cretesti, Curteni, Oltenesti si Tarzii)
-Sefi de tren si controlori bilete (CFR-Calatori)
-Mecanici de locomotiva/automotor (CFR-Calatori)
Ca si personal auxiliar ar trebui:
-Oameni de servici si personal de intretinere spatii verzi si cladiri (angajati ai CFR-SA) pentru asigurarea curateniei in statii si halte
-Pentru asigurarea ordinii si linistii publice in statiile si haltele de pe linia 604 ar trebui incheiat contract cu jandarmeria.
Cel putin pe timpul noptii, in haltele Tarzii , Oltenesti, Curteni, Dobrina, in statia Cretesti si in HM Podgoriile Husului ar trebui sa existe cate 3 jandarmi inarmati.
In statia Husi, cel putin pe timpul noptii, ar trebui sa existe cel putin 5 jandarmi inarmati (din care doi sa stea la fostele cabine de acar din capetele statiei).
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6901 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12303 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Mar 05 Noi 2019, 16:00 | |
| Acuma eu am aratat ce lucrari ar trebui efectuate- din punct de vedere tehnic- pentru reconstructia caii ferate Crasna- Husi.
Ceilalti colegi de forum ar putea spune cat ar costa- la preturile materialelor si manoperei de azi- realizarea acestor lucrari (inclusiv valoarea despagubirilor care ar trebui platite actualilor proprietari pentru expropierea respectivelor cladiri). |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20639 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25584 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Mar 05 Noi 2019, 18:31 | |
| Dacă vrei să o faci cu adevărat modernă, o faci după Specificaţiile Tehnice de Interoperabilitate. Iar ca semnalizare, obligatoriu ERTMS cu ETCS nivel 2 şi GSM-R; la o secţie atât de scurtă îţi trebuie un singur IDM, care poate să stea să comande totul din Vaslui, nu câte un IDM şi o staţie CE la fiecare încrucişare. Chiar şi la CE haltele mici se comandă de la distanţă, de ex. la Şofronea nu mai e pupitru CE, totul se face din Curtici, în vreme ce ERTMS-ul se poate comanda inclusiv din dispeceratul din Bucureşti, fără să fie nimeni pe secţie. Îţi ajunge un revizor de cale pentru toată secţia, că electronistul îţi vine de la Vaslui la nevoie, cu mijloc auto. Casieri CF în secolul 21? 2 automate în Huşi şi câte unul în celelalte halte + un angajat care să vină zilnic să colecteze banii din ele, cu maşină specială pentru transport valori. Şi un sistem de supraveghere video în timp real şi alarmă conectată la Poliţie în caz că cineva forţează automatul. Sau, mai simplu, un automat la Huşi şi pentru restul opririlor îi dai lu' naşu' o tabletă şi o imprimantă portabilă, prevăzute şi cu POS pentru plata cu card, ca să îţi încaseze banii în tren. Dacă automotorul aparţine Depoului Iaşi, la ce mai vrei şef de remiză? Îţi trebuie 2 paznici de noapte (la program 12 cu 24) şi un rezervor de motorină cu pompă cu senzor pe pistolul de alimentare şi, eventual, un angajat care să alimenteze automotoarele şi care, după aceia, să vină cu laptopul să facă diagnoza şi, dacă găseşte vreo problemă, să cheme echipa de service. N-ai nevoie de spălătorie, că automotorul se mai şi duce la depoul Iaşi. Sau poţi să faci direct ca automotorul să se desfacă dintr-un Iaşi - Tecuci, să penduleze toată ziua şi să revină seara la depou, caz în care nu îţi mai trebuie nici pază, nici alimentare şi nici dormitor. Poate acum terminăm cu fanteziile, că e clar că nimeni nu o să refacă linia aia _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6901 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12303 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Mar 05 Noi 2019, 19:45 | |
| Trebuie tinut cont si de caracterul si profilul specific al acestei cai ferate Crasna- Husi, mai ales pe portiunea Cretesti- Husi! Daca ar sa o reconstruiesti acest lucru nu s-ar putea face decat- in cea mai mare parte- tot pe traseul actual.
Adica chiar daca s-ar face un terasament nou, sina si traverse noi, etc, tot pe actualul traseu s-ar realiza.
Hai sa zicem ca intre Crasna si Cretesti mai poti corecta un pic curbele (daca s-ar putea merge cu 100 km/h intre Crasna si Cretesti ar fi arhisuficient), insa intre Cretesti si Husi chiar nu se poate modifica deloc traseul!
Asadar nu stiu daca traseul actual al liniei (razele in curba si panta caracteristica) se poata incadra in "Specificatiile Tehnice de Interoperabilitate". Intre Cretesti si Husi razele in curbe sunt si de 120 m.
Trebuie tinut cont si de caracterul si profilul specific al acestei cai ferate Crasna- Husi, mai ales pe portiunea Cretesti- Husi! Daca ar sa o reconstruiesti acest lucru nu s-ar putea face decat- in cea mai mare parte- tot pe traseul actual.
Adica chiar daca s-ar face un terasament nou, sina si traverse noi, etc, tot pe actualul traseu s-ar realiza.
Hai sa zicem ca intre Crasna si Cretesti mai poti corecta un pic curbele (daca s-ar putea merge cu 100 km/h intre Crasna si Cretesti ar fi arhisuficient), insa intre Cretesti si Husi chiar nu se poate modifica deloc traseul!
Asadar nu stiu daca traseul actual al liniei (razele in curba si panta caracteristica) se poata incadra in "Specificatiile Tehnice de Interoperabilitate".,
Cat priveste semnalizarea , la viteza maxima de 100 km/h si la ce material rulant ar fi potrivit pentru aceasta linie (automotoare Desiro si trenuri de marfa), cred ca un sistem BLA clasic si sistemul indusi ar fi suficient.
De ce spun ca daca la Husi, Cretesti si HM Podgoriile Husului , daca s-ar dota cu instalatii CE, ar fi necesar cate un impiegat de miscare pe tura ? -La Husi si Cretesti (daca ar fi statii deschise si pentru traficul de marfa) ar fi si activitate de manevra iar IDM-ul, pe langa manipularea unei instalatii CE, ar trebui sa intocmeasca si unele documente; -Apoi daca ar fi instalatii CE la Husi, Cretesti si HM Podgoriile Husului , nu ar fi eficient sa tragi cabluri de la Husi, Cretesti si HM Podgoriile Husului pana la Vaslui, ci ar fi mult mai usor (tehnic vorbind) ca instalatiile CE sa fie controlate de cate un impiegat de miscare aflat in locurile respective! -In plus impiegatul de miscare aflat in statia respectiva ar putea controla si verifica (inclusiv pe teren) instalatia respectiva si ar putea interveni mult mai rapid pentru constatarea si izolarea unui eventual defect al instalatiei, pana la sosirea organului SCB (care ar trebui sa vina de la Districtul SCB Vaslui).
Daca s-ar reinfiinta remiza de locomotive Husi ar fi nevoie de 5 oameni pentru deservirea ei (ca sa lucreze in ture de 12 cu 24 si 12 cu 48+ un om de rezerva pentru acoperirea concediilor, cazurilor de libere, invoiri, imbolnaviri, etc). Acesti 5 oameni ar trebui sa aibe cunostiinte minime pentru intretinerea si remedierea unor eventuale defectiuni minore a unui automotor Desiro, adica: sa stie sa realizeze alimentarea cu motorina, incarcarea bateriilor de acumulatori, utilizarea unui soft pentru calculatorul de bord a automotoarelor Desiro, sa intocmeasca unele documente, etc.
Daca s-ar reinfiinta la Husi o comanda calatori a CFR-Calatori (stiu sigur ca in trecut unii controlori de bilete si sefi de tren locuiau in Husi) iarasi ar fi nevoie de 5 oameni a CFR-Calatori, pentru a coordona activitatea personalului de tren, cu domiciliul in Husi.
De asemenea, tinand cont ca Husul este municipiu, ar trebui reinfiintata si o magazie de bagaje-mesagerii de catre CFR-Calatori, fapt care ar impune angajare a doi sau 3 magazioneri. Cand exista aceea magazine de bagaje-mesagerii in statia Husi era utila: veneau multi cetateni care locuiau in mediul rural si care (mai ales toamna) plecau si duceau cu trenul la neamuri la Bucuresti diverse produse agricole: vin, branza, carne, etc. Si veneau pana la Husi cu autobuzul, lasau bagajele la magazia statiei CFR Husi, apoi plecau prin oras sa-si mai faca unele cumparaturi sau sa-si viziteze unele neamuri "de la oras" si apoi se intoarceau la gara, luau bagajele de la magazie si apoi urcau in tren. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6901 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12303 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Mar 05 Noi 2019, 19:53 | |
| Poate acum terminăm cu fanteziile, că e clar că nimeni nu o să refacă linia aia Laughing
Imaginati-va urmatorul scenariul (ca in politica romaneasca totul este posibil): vine la putere un guvern care are si majoritatea in parlament si spune: noi, guvernul X, ne-am hotarat sa modificam "Master planul de transport" si sa include in el, ca lucrari prioritare, si: reconstructia si modernizarea liniei Crasna- Husi, constructia unei cai ferate noi de ecartament normal de la HM Podgoriile Husului spre Chisinau, RK pe linia Zorleni- Falciu.
Apoi se da hotarare de guvern sau se voteaza lege in parlament si se modifica "Master planul de transport".
Apoi sigur ca ar trebui cautate surse de finantare pentru aceste lucrari. |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8305 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Mar 05 Noi 2019, 23:06 | |
| Doamne ce imginatie bogata si ireala. Bine ar fi sa se repare/intretina magistralele/liniile principale, desi chiar si asta e sf pe o perioada buna de timp de acum incolo, ce secundare sau reconstructii de secundare cand noi nu avem intretinute la parametrii nu refacute linii magistrale, mult mai importante/circulate, ce leaga orase mari. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6901 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12303 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Mier 06 Noi 2019, 15:48 | |
| Cum ar arata un mers de tren pe linia 604, daca s-ar realiza lucrarile mentionate de reconstructie a liniei si reinfiintare a: statiei Cretesti, HM Podgoriile Husului si haltei Dobrina hc:
-Necesar doua automotoare "Desiro" cu depoul Iasi si remiza Husi.
1. Primul automotor:
-Iasi plecare 10.36, Crasna 12.39 (intre statiile Iasi si Crasna sa circule combinat cu tren RM 6404)/ 12.51, Tarzii hc 13.01, Oltenesti hc 13.06, Curteni hc 13.12, Cretesti 13.18/13.19, Dobrina hc 13.34, HM Podgoriile Husului 13.38/13.39, Husi sosire 13.48. *Legatura de la RM 6401 (de la Barlad)
-Husi plecare 14.13, HM Podgoriile Husului 14.24/14.25, Dobrina hc 14.31, Cretesti 14.43/14.44, Curteni hc 14.51, Oltenesti hc 14.56, Tarzii hc 15.01, Crasna 15.10/15.15, Vaslui sosire 15.33. *Legatura la R 6313 (pentru Iasi) si la IR 1662 (pentru Bucuresti, cu grupa de vagoane pentru Galati).
-Vaslui plecare 17.34, Crasna 17.53/17.58, Tarzii hc 18.08, Oltenesti hc 18.13, Curteni hc 18.19, Cretesti 18.25/18.26, Dobrina hc 18.41, HM Podgoriile Husului 18.45/18.46, Husi sosire 18.55. *Legatura de la RM 6412 (de la Iasi)
-Husi plecare 19.23, HM Podgoriile Husului 19.34/19.35, Dobrina hc 19.41, Cretesti 19.53/19.54, Curteni hc 20.01, Oltenesti hc 20.06, Tarzii hc. 20.11, Crasna sosire 20.20. *Legatura la R 6315 (pentru Iasi)
-Crasna plecare 21.50, Tarzii hc. 22.00, Oltenesti hc. 22.05, Curteni hc. 22.11, Cretesti 22.17/22.18, Dobrina hc 22.33, HM Podgoriile Husului 22.37/22.38, Husi sosire 22.47 *Legatura de la IR 1665 (de la Bucuresti)
-Husi plecare 02.24, HM Podgoriile Husului 02.35/02.36, Dobrina hc 02.42, Cretesti 02.54/02.55, Curteni hc 03.02, Oltenesti hc 03.07, Tarzii hc 03.12, Crasna 03.21/03.26, Vaslui 03.40/03.55 (intre statiile Vaslui si Iasi sa circule combinat cu tren RM 6411) , Iasi sosire 05.32. *Legatura la IR 1833 (pentru Timisoara).
*Intre orele 05.32- 10.36 sa stationeze in Iasi.
2. Al doilea automotor
-Iasi plecare 19.08, Vaslui 20.23/20.25, Crasna 20.39/20.44, Tarzii hc. 20.54, Oltenesti hc 20.59, Curteni hc 21.05, Cretesti 21.11/21.12, Dobrina hc 21.27, HM Podgoriile Husului 21.31/21.32, Husi sosire 21.41 *Legatura de la IR 1861 (de la Mangalia, cu grupa de vagoane si de la Galati) si de la IR 1832 (de la Cluj-Napoca).
-Husi plecare 22.51, HM Podgoriile Husului 23.02/23.03, Dobrina hc 23.09, Cretesti 23.21/23.22, Curteni hc 23.29, Oltenesti hc 23.34, Tarzii hc 23.39, Crasna sosire 23.48 *Legatura la IR 1862 (pentru Mangalia) si la IR 1668 (pentru Bucuresti, eventual cu grupa de vagoane pentru Brasov).
-Crasna plecare 04.30, Tarzii hc 04.40, Oltenesti hc 04.45, Curteni hc 04.51, Cretesti 04.57/04.58, Dobrina hc 05.13, HM Podgoriile Husului 05.17/05.18, Husi sosire 05.27 *Legatura de la IR 1667 (de la Bucuresti Nord si eventual cu grupa de vagoane de la Brasov)
-Husi plecare 05.38, HM Podgoriile Husului 05.49/05.50, Dobrina hc 05.26, Cretesti 06.08/06.09, Curteni hc 06.16, Oltenesti hc 06.21, Tarzii hc 06.26, Crasna 06.35/07.19, Vaslui sosire 07.37 *Legatura la R 6311 (pentru Iasi) , la R 6312 (pentru Tecuci) si la IR 1660 (pentru Bucuresti)
-Vaslui plecare 09.40, Crasna 09.59/10.04, Tarzii hc 10.14, Oltenesti hc 10.19, Curteni hc 10.25, Cretesti 10.31/10.32, Dobrina hc 10.47, HM Podgoriile Husului 10.51/10.52, Husi sosire 11.01. *Legatura de la IR 1831 (de la Galati)
-Husi plecare 11.25, HM Podgoriile Husului 11.36/11.37, Dobrina hc 11.43, Cretesti 11.55/11.56, Curteni hc 12.03, Oltenesti hc 12.08, Tarzii hc 12.13, Crasna 12.22/12.29 (intre statiile Crasna si Iasi sa circule combinat cu tren RM 6401), Iasi sosire 14.36
*Intre orele 14.36- 19.08 sa stationeze in Iasi.
-Legaturile la trenurile de pe M600- conform propunerilor facute la topical M600.
Daca s-ar reintroduce trenuri de calatori pe linia Crasna- Husi ar fi foarte important de asigurat legaturi bune la trenurile care circula pe M600, astfel incat sa existe legaturi bune (cu timpi de asteptare in Crasna sau in Vaslui cat mai mici posibil) pe calea ferata intre Husi si orasele: Vaslui, Barlad, Iasi, Galati, Bucuresti, Brasov si Timisoara. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6901 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12303 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Joi 07 Noi 2019, 08:30 | |
| Distante kilometrice:
-Crasna km 0
-Tarzii hc km 8
-Oltenesti hc km 11
-Curteni hc km 15
-Cretesti km 20
-Dobrina hc km 26
-HM Podgoriile Husului km 29
-Husi km 33 |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6916 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Joi 07 Noi 2019, 11:53 | |
| Tu chiar crezi ca se va mai deschide linia asta vreodata? |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6901 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12303 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi Joi 07 Noi 2019, 12:17 | |
| Ca linie secundara infundata, intradevar mai greu!
Dar daca la nivel politic s-ar adopta si promova un proiect (trebuie in primul rand vointa politica) de realizarea a unei cai ferate noi de ecartament normal de la fosta HM Podgoriile Husului- spre Albita- Chisinau, atunci linia Crasna- Husi nu ar mai fi o linie secundara infundata ci ar deveni parte dintr-o cale ferata , in intregime de ecartament normal, Bucuresti- Chisinau, atunci cu siguranta s-ar redeschide! |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 604 : Crasna - Husi | |
| |
| | | | 604 : Crasna - Husi | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |