Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Revista presei

In jos 
+46
92Dragos
cristi ar
TVlad
marius_catalin84
didinul
bobi
mtk
DAS 2011
cfr500
NIKU24
bubu
Costin.B
Norbi
cristi CFR
c o r v i n
riciu
MariusM
get.
cardinal
TER200
sp59
alliens
Amiralul
ldh80
aris86
alinx3330
AndreiCFRbv
daniel_c
ciprian71
ets2oltromânia
raulberian
kristi kkk
Adirmvl
Katalyn
marius664
AeroX
Cipri Andrei Neculai
Vitosa
IonutCFR2009
alexmorph3us
Rarau
dan tm
Luna
Nesebar
Dr2005
Adrian78
50 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 38 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20625
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25565
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 10 Icon_minitimeLun 27 Aug 2018, 01:43

Katalyn a scris:
Compara cu Ploiesti Vest - Brasov acelasi tarif ca la IR cu timp dublu desi are opriri mai putine, nema bicicleta si nici trenuri la fiecare 20 minute.
Compară şi relieful, că pe declivitate de până la 32 la mie nu poţi să mergi cu 160 nici să vrei. De altfel, toată linia modernizată dintre Comarnic şi Predeal e făcută pentru 80 - 90 km/h, iar ce dintre Predeal şi Dârste tot pentru viteze din astea va fi.

Katalyn a scris:
VT cu Pendolino 187 km parcursi in 1h22' cu 3 opriri si tarif promotional de Ł5 ( 25 RON ) si vorbim de UK unde salariile sunt de 5-6 ori mai mari ca in Romania. Cu exeptia ajunului Craciunului nu am vazut sa se mearga claie peste gramada.
Degeaba faci comparaţia cu salariile. Fă-o cu costurile de operare. Fă-o cu TUI, cu energie electrică, cu motorină, cu certificare de siguranţă, certificare de interoperabilitate (obligatorie pentru orice STI) şi cu analiza de risc conform Metodei de Siguranţă Comune. Mai bagă şi avizul tehnic, înscrierea în Registrul Naţional al Vehiculelor, autorizarea personalului... îţi spun eu că toate astea costă la fel şi la noi şi la englezi (în fie, ei or să scape de ele ieşind din UE, dar de la momentul 29 martie tot materialul rulant înmatriculat în UK va fi interzis în UE, fiind necesară re-autorizarea lui într-un stat UE). Vezi câtă compensaţie primeşte un operator englez ca să plimbe 5 trenuri pe oră, 16 ore pe zi, 7 zile din 7 pe o rută. Uită-te apoi cât costă un bilet şi câte bilete sunt la preţ normal. Şi mai vorbim după aia de tarife promoţionale.

marius664 a scris:
Pai hai s-o comparam cu Bucuresti-Galati unde platesti la fel si faci dublu.Sa-mi zici si mie ca tot ne comparam cu belgienii, in cate din trenurile nu functioneaza climatizarea sau sunt infundate toaletele de la plecare??? De jeg numai vorbim, nu cred ca in vreunul din trenurile alea miroase a urina de cum te urci...
Nu ştiu cu câte trenuri ai mers tu prin Belgia, dar e destul jeg şi prin ele. La trenurile R ai banchete de muşama şi nu ai climatizare, iar la IC am găsit şi toalete defecte (iar IC în 99% din cazuri înseamnă Desiro ML, etajate sau nişte rame electrice vechi de 35 de ani). Mi s-a mai întâmplat (şi nu o dată) să mi se anuleze trenul cu câteva minute înainte de plecare sau să mă trezesc că trenul care vine e, de fapt, cel de acum o juma' de oră, întârziat. Dar la ei călătorii par obişnuiţi cu genul ăsta de situaţii. Pentru mirosuri recomand împrejurimile gărilor Bruxelles Centrale şi Bruxelles Midi, pute de-ţi mută nasul, până la urmă autorităţile au amplasat pisoare pe trotuar (!) doar-doar nu s-o mai uşura lumea pe ziduri.
Cu veniturile am explicat mai sus. La aceleaşi costuri de operare, nu poţi să te menţi pe linia de plutire cu bilete de 10 ori mai ieftine. De altfel, argumentul social e singurul care ţine la nivelul actual preţurile la biletele de tren de la noi, în vreme ce cele de la rutier au explodat pe anumite rute, că alea ţin cont de puterea de cumpărare a celor de pe traseu, nu sunt fixate de la centru.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20625
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25565
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 10 Icon_minitimeLun 27 Aug 2018, 01:49

Luna a scris:
Vroiam sa zic ca indiferent de salarii o buna parte din costurile cu transportul feroviar sunt la fel, spre exemplu costul materialului rulant. Dar acum stau si ma gandesc ca totusi in Moldova pot fi preturi mici la tren, sa nu mai zic de Ucraina. La ei cum s-o fi putand?
E monopol de stat, cum să nu se poată? În plus, ei nu se supun niciunei STI, niciunei directive, au doar standardele GOST şi fişele OSJD, pe care oricum doar ex-URSS şi China le mai aplică şi care, în mare parte, au fost revizuite ultima dată acum vreo 30 de ani. E cu totul altceva, materialul ăla rulant e un muzeu umblător care nu are voie deloc în UE. Doar pe bază de convenţii bilaterale cu statele vecine semnatare şi ele ale convenţiei OSJD mai intră material rulant ex-sovietic. Dovadă cu Rusia a trebuit să îşi comande vagoane la Bombardier parcă pentru a mai putea veni cu ele în Europa.
Uitaţi-vă la vagoanele care vin cu Prietenia: frână nemoderabilă la defrânare, cuple SA-3, uşi manuale, neclimatizate, fără sonorizare, fără convertizor static. Fix ca acum 45 de ani când au fost concepute (că sunt copiate după nişte vagoane produse de Goerlitz pe comandă specială pentru URSS).

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Katalyn

Katalyn


Numarul mesajelor : 7376
Varsta : 34
Localizare : Rugby, UK.
Reputatie : 11193
Data de inscriere : 09/10/2014

Revista presei - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 10 Icon_minitimeLun 27 Aug 2018, 01:58

Tu privesti situatia din postura companiei noi in schimb ne gandim si la calatori. Ca, calatori sunt cei care cumpara bilete si abonamente cu care compania pe urma isi face treburile. La un pret de 60 lei Buc-CTA in extrasezon la un tren gen 1581 e suficient 3 vagoane daca bagi oferta in anumite zile de 40 lei le umpli pe cele 3 si mai suplimentezi inca unul. Desigur compania nu castiga nimic are mai multi calatori inca un vagon in plus dar la tarife mai mici in schimb la calatori cine se gandeste ? Cu bicicleta cum ramane ? Ce preferi trenuri din 20 in 20 min cu bicla gratis in tren sau CFR Calatori care iti ia 5 sau 10 lei pe bicla fara sa ai spatiu special.

Daca nu ti-a convenit exemplul cu Ploiesti-Brasov atunci schimba cu Bucuresti-Buzau 😉😉
Sus In jos
Luna




Numarul mesajelor : 3274
Reputatie : 8300
Data de inscriere : 18/03/2011

Revista presei - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 10 Icon_minitimeLun 27 Aug 2018, 09:55

@DR2005 Vagoanele de la prietenia au aer conditionat. Ca deregula nu prea e functional aia e altceva. Dar au fost prevazute cu asa ceva, daca rogi insotitorul o sa iti arate si instalatia, compresorul exterior se poate vedea dealtfel. Apropo, au si prize vagoanele, chiar functionale insa eu am gasit doar pe hol la vagonul cu care am mers. Cu restul ai dreptate, dar nu e o problema asa mare pentru calatori. Apropo, la prietenia e mai ieftin un bilet la Chisinau cu vagon de dormit decat pe rute interne tot la vagon de dormit si distanta similara. Sa nu mai zic ca si de la Bucuresti la Iasi daca vrei vagon de dormit iesi mai ieftin sa iei bilet pana la Chisinau la prietenia si sa cobori in Iasi.
Sus In jos
marius664




Numarul mesajelor : 2938
Varsta : 45
Localizare : Alexandria
Reputatie : 6911
Data de inscriere : 23/01/2014

Revista presei - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 10 Icon_minitimeLun 27 Aug 2018, 10:39

Dr2005 a scris:

Degeaba faci comparaţia cu salariile. Fă-o cu costurile de operare. Fă-o cu TUI, cu energie electrică, cu motorină, cu certificare de siguranţă, certificare de interoperabilitate (obligatorie pentru orice STI) şi cu analiza de risc conform Metodei de Siguranţă Comune. Mai bagă şi avizul tehnic, înscrierea în Registrul Naţional al Vehiculelor, autorizarea personalului... îţi spun eu că toate astea costă la fel şi la noi şi la englezi (în fie, ei or să scape de ele ieşind din UE, dar de la momentul 29 martie tot materialul rulant înmatriculat în UK va fi interzis în UE, fiind necesară re-autorizarea lui într-un stat UE). Vezi câtă compensaţie primeşte un operator englez ca să plimbe 5 trenuri pe oră, 16 ore pe zi, 7 zile din 7 pe o rută. Uită-te apoi cât costă un bilet şi câte bilete sunt la preţ normal. Şi mai vorbim după aia de tarife promoţionale.
Pai asemenea lucruri putin intereseaza pe calatorul de rand, cum a zis si Katalyn, ideea este ca ei au tarifele astea si noi inca e timida chestia

Dr2005 a scris:
Nu ştiu cu câte trenuri ai mers tu prin Belgia, dar e destul jeg şi prin ele. La trenurile R ai banchete de muşama şi nu ai climatizare, iar la IC am găsit şi toalete defecte (iar IC în 99% din cazuri înseamnă Desiro ML, etajate sau nişte rame electrice vechi de 35 de ani). Mi s-a mai întâmplat (şi nu o dată) să mi se anuleze trenul cu câteva minute înainte de plecare sau să mă trezesc că trenul care vine e, de fapt, cel de acum o juma' de oră, întârziat. Dar la ei călătorii par obişnuiţi cu genul ăsta de situaţii. Pentru mirosuri recomand împrejurimile gărilor Bruxelles Centrale şi Bruxelles Midi, pute de-ţi mută nasul, până la urmă autorităţile au amplasat pisoare pe trotuar (!) doar-doar nu s-o mai uşura lumea pe ziduri.
.
Recunosc ca nu am mers decat cu Thalys, ca pana la urma de aici a pornit discutia.Iar jeg la fel de mare ca la noi, nu cred sa fie nici pe trenurile alea cu musama pentru care ai facut o fixatie.Mergi cu 1577 ca vezi acolo curatenie exemplara. Da, mai sunt si la ei defectiuni si intarzieri, dar nu asa dese...Si daca tot zici de intarzieri(exemplul Arad-Mangalia si retur nu-l mai gasesti pe nicaieri in lume) ai mai spus inca ceva ce noi avem, cadentare, isi permit sa anuleze un tren ca la jumatate de ora vine altul.Iar in privinta pisoarelor pe trotuar e o idee buna in jurul garilor,eu as pune si in gara de nord la noi ca sa numai trebuiasca sa platesti...Asa ceva n-am mai vazut prin nicio alta gara, nici din tara...
Sus In jos
daniel_c




Numarul mesajelor : 475
Reputatie : 5043
Data de inscriere : 25/05/2012

Revista presei - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 10 Icon_minitimeLun 27 Aug 2018, 11:36

Katalyn a scris:
Bine boss hai sa dau si eu exemplu 107 km in UK echivalentul Ploiesti Vest - Brasov in UK se face in 52 minute cu 2 opriri sau 1h12' cu pana la 11 opriri. Pret Ł7,5 ( 37,5 RON ) cu trenuri din 20 in 20 minute. Bicicleta merge gratis. Compara cu Ploiesti Vest - Brasov acelasi tarif ca la IR cu timp dublu desi are opriri mai putine, nema bicicleta si nici trenuri la fiecare 20 minute.
boss spune ruta, ca sunt curios unde mergi tu in UK din 20 in 20 de minute asa distanta cu 7 lire
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9099
Reputatie : 13004
Data de inscriere : 16/07/2014

Revista presei - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 10 Icon_minitimeJoi 30 Aug 2018, 08:32

Accident cu masina din Republica Moldova. citat,, nu inteleg limba romana"

https://adevarul.ro/locale/vaslui/foto-accident-feroviar-judetul-vaslui-microbuz-republica-moldova-fost-lovit-tren-soferul-adormit-volan-1_5b876059df52022f75f3bc4d/index.html
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13103
Data de inscriere : 06/04/2012

Revista presei - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 10 Icon_minitimeJoi 30 Aug 2018, 08:43

Sînt destui care vorbesc română cam cum vorbesc eu rusă. Dar din ce am întâlnit eu în Chișinău moldovenii (a se citi rușii ori ucrainenii de acolo) înțeleg română, chiar dacă îți răspund în rusă.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9099
Reputatie : 13004
Data de inscriere : 16/07/2014

Revista presei - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 10 Icon_minitimeJoi 30 Aug 2018, 10:30

Unirea frate, unirea, granitele firesti, ospitalitatea. Ai uitat discutiile?
Sus In jos
Luna




Numarul mesajelor : 3274
Reputatie : 8300
Data de inscriere : 18/03/2011

Revista presei - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 10 Icon_minitimeJoi 30 Aug 2018, 11:13

Am tot zis sa nu ma bag in disctii despre unire, dar situatia nu e chiar asa. Fara a fi unionist trebuie sa zic ca greu gasesti moldovean sa nu stie romana. Singura problema e ca generatia veche e obisnuita cu rusa si nevorbind frecvent in romana normal ca nu vorbesc corect/le e greu sa pronunte in romana. O parte insa din tinerii din Moldova cam dau clasa la scris si vorbit corect unor tineri din Romania de aceeasi varsta cu ei. Moldovenii nu vorbesc rusa din antiromanism sau deastea ci pur si simplu din cauza obisnuintei din tinerete, limba in care au facut scoala, etc. Mai trebuie sa treaca inca vreo 10 ani (cel putin) pana se vor obisnui cu totii sa scrie si vorbeasca in romana. Oricum noua generatie nu mai face rusa in scoli. O problema similara exista si in Romania, vechea generatie cand vorbeste de bani nu se poate deloc dezlipii de leii vechi, au trecut deja 13 ani de la denominare si vezi chiar parinti ce si-au invatat copii sa numere banii/sumele in lei vechi in loc de noi. Si asta ar fi trebuit sa fie mult mai simplu sa se obisnuiasca populatia. Ca idee eu am invatat cu ,,dublu-tipar” cand sunt cu oameni mai invarsta sa zic sumele in rol si cu persoanele tinere in ron. Totusi strainii cand vin, din moldova sau din alte tari, indiferent de varsta ma intreaba uneori ce inseamna milioane cand ma aud vorbind ca un telefon ar costa 25 de milioane sau 10 nopti de cazare 5 milioane. Pensionarilor romani deseori daca le zic de lei nu inteleg sau nu inteleg corect suma.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9099
Reputatie : 13004
Data de inscriere : 16/07/2014

Revista presei - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 10 Icon_minitimeJoi 30 Aug 2018, 11:19

Ce treaba au milioanele cu limba frate?

Plus ca ei folosesc anapoda unele expresii traduse oarecum din rusa. Nu destul vorbesc  unii sudisti gresit pe la noi.

Crezi ca rusii din Estonia vorbesc doar rusa?
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9099
Reputatie : 13004
Data de inscriere : 16/07/2014

Revista presei - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 10 Icon_minitimeJoi 30 Aug 2018, 11:24

http://www.aradon.ro/trenul-care-circula-pe-ruta-timisoara-resita-nimerit-de-un-posibil-glont/2101224
Sus In jos
marius664




Numarul mesajelor : 2938
Varsta : 45
Localizare : Alexandria
Reputatie : 6911
Data de inscriere : 23/01/2014

Revista presei - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 10 Icon_minitimeJoi 30 Aug 2018, 12:08

Luna a scris:
Oricum noua generatie nu mai face rusa in scoli. .
Esti sigur? Dodon a cerut reintroducerea obligativitatii limbii ruse, pe motiv ca 90%, da exact, din populatia tarii sunt vorbitori de limba rusa.Oricum rusa se face si acum in scoli, oficial a devenit materie optionala, dar este predata ca limba straina in majoritatea scolilor.Iata ce zice Codul Educatie din 2014:"statul garantează formarea şi dezvoltarea competenţei de comunicare eficientă în limba română, în limbile minorităţilor naţionale, după caz, şi cel puţin în două limbi de circulaţie internaţională în toate şcolile". Ghici care e una din limbile straine predate in scoli...
Sus In jos
Katalyn

Katalyn


Numarul mesajelor : 7376
Varsta : 34
Localizare : Rugby, UK.
Reputatie : 11193
Data de inscriere : 09/10/2014

Revista presei - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 10 Icon_minitimeJoi 30 Aug 2018, 18:27

daniel_c a scris:
Katalyn a scris:
Bine boss hai sa dau si eu exemplu 107 km in UK echivalentul Ploiesti Vest - Brasov in UK se face in 52 minute cu 2 opriri sau 1h12' cu pana la 11 opriri. Pret Ł7,5 ( 37,5 RON ) cu trenuri din 20 in 20 minute. Bicicleta merge gratis. Compara cu Ploiesti Vest - Brasov acelasi tarif ca la IR cu timp dublu desi are opriri mai putine, nema bicicleta si nici trenuri la fiecare 20 minute.
boss spune ruta, ca sunt curios unde mergi tu in UK din 20 in 20 de minute asa distanta cu 7 lire

Northampton - London Euston si retur trenuri din 20 in 20 min preturi de la Ł7,5 cu durata de la 52' la 1h18'. Biletele de Ł7,5 nu sunt chiar la toate trenurile. Eu merg doar in weekend si am gasit bilete si de azi pe maine. Alta data de joi seara le luam. Am avut trenuri din Euston spre NMP la Ł7,5 la fiecare ora era un astfel de tren si nu neaparat cu opriri multe. Am mers la bani astia cu oprire doar la Watford Junction si Milton Keynes.

Din ce observ tariful asta de Ł7,5 e promotional doar pe ruta asta daca mergi NMP-Milton.K platesti mai mult. Eu am mers si o sa merg doar in weekend-uri si doar la tariful asta.

Iar in primavara am prins oferta de Ł5 la VT din Euston la Birmingham New Street si retur tot Ł5.
Sus In jos
daniel_c




Numarul mesajelor : 475
Reputatie : 5043
Data de inscriere : 25/05/2012

Revista presei - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 10 Icon_minitimeJoi 30 Aug 2018, 22:59

sotia mea merge din cand in cand la Londra cu trenul, vreo 45 - 50 de mile, cam 20 de lire media, alta data mai mult, cateodata mai putin,nu-ti fa probleme, ei castiga oricum, totul se plateste, nu fac aia pomeni, n-ai frica
Sus In jos
Continut sponsorizat





Revista presei - Pagina 10 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 10 Icon_minitime

Sus In jos
 
Revista presei
Sus 
Pagina 10 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 38 ... 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Revista presei (partea I)
» Revista presei
» Revista presei
» Revista presei (partea II)
» Revista presei

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: