Primarul Negoiță vrea ca trenurile să NU mai circule pe cei aproape 4 km dintre stația de metrou Republica și halta Cățelu. Compania feroviară particulară ce operează ruta Titan Sud - Oltenița spune că mii de oameni ar fi afectați
https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-22547929-primarul-negoi-vrea-trenurile-nu-mai-circule-cei-aproape-4-dintre-sta-metrou-republica-halta-elu-compania-feroviar-particular-opereaz-ruta-titan-sud-olteni-spune-mii-oameni-afecta.htm
Primarul Sectorului 3 a cerut CFR să dezafecteze cei 3,7 km de cale ferată de pe Șoseaua Industriilor, motivând că această cale ferată este un dezastru pentru cetățeni. El spune că, dacă va obține un răspuns pozitiv, va demara un program prin care Șoseaua Industriilor să devină un bulevard modern. Compania privată care operează ruta Titan Sud - Oltenița spune că scoaterea căii ferate ar afecta câteva mii de oameni pe zi, fiindcă ar fi nevoiți să ia trenul ”din câmp”, din comuna Cățelu, în loc de stația de metrou Republica. În articol puteți citi de ce această cale ferată este un caz cu totul special.
”Un dezastru pentru cetățenii din zonă”
Linia 801 București - Oltenița are aproape 110 ani de existență și acum pornește de halta Titan Sud (fosta 23 August) - chiar lângă stația de metrou Republica - și ajunge după 60 km la Oltenița.
Primarul Robert Negoiță vrea ca trenurile să nu mai aibă capătul la Titan Sud, ci la 4 km în direcția Oltenița, la halta București Sud din comuna Cățelu care în prezent este prima dintre cele 17 opriri pe care le fac trenurile ce merg spre Oltenița.
”Este un dezastru pentru cetățenii din zonă, nu vrem să o desființăm, ci vrem să o mutăm 2 km mai încolo, să o scoatem din oraș”, spune pentru HotNews.ro Robert Negoiță.
”Pentru cetățeni este un dezastru social, anual mor zeci de oameni. Puteți veni la fața locului pentru a vedea dezastrul”, mai spune el.
El promite că vor fi prelungite liniile de autobuz.
Mii de cetățeni au de suferit din cauza acestei linii care este făcută prost, spune primarul, adăugând că navetiștii de Oltenița pot fi duși cu autobuzul 2 km.
Ce planuri are Primăria dacă linia va fi scoasă?
”Nu am îndrăznit să ne apucăm să proiectăm ceva până nu avem un aviz favorabil de la CFR și de la Ministerul Transporturilor. Când vom avea însă avizul, vrem să demonstrăm cum ar trebui să arate un bulevard în Bucureștiul de azi și mă gândesc să devină ceva similar cu B-dul Unirii și dintr-un iad să-l traversăm într-un rai”
”Mai bine ducem metroul cu o stație mai încolo, și îl conectăm cu trenul. Dar să băgăm trenul în oraș, nu, dacă îl băgăm în oraș îl băgăm subteran”, mai spune primarul.
Mii de oameni ar putea avea de suferit
Intenția primarului a îngrijorat compania privată care opereazaă pe ruta Titan Sud - Oltenița, Transferoviar Călători (TFC). Cei de la companie spun că în medie 4.000 de oameni folosesc cele 22 de trenuri care leagă Bucureștiul de Oltenița, în cel mai aglomerat tren de dimineață care ajunfge în Bucureșto foomnd 700 de călători. Cei de la TFC spun că atâtea sute de oameni nu au cum să se deplaseze doar cu autobuzele RATB până la stația de metrou Republica, dacă trenurile ar ajunge să aibă capătul în comuna Cățelu.
O femeie a traversat linia și s-a urcat în taxi
Cei de la TFC mai spun că au fost cinci incidente în șase ani cu oameni care au trecut peste liniile de calea ferată.
Am fost în zonî și se poate vedea că sunt poteci bătute și uneori și trepte care travsează calea ferată cam din 100 în 100 de metri. Trenurile trec și la mai puțin de 10 metri de case, iar oamenii traversează linia prin foarte multe locuri, însă pericolul mare vine de la mașini și de la faptul că nu prea sunt marcaje pentru treceri de pietoni.
Am întrebat câțiva oameni din zonă dacă îi deranjează trenurile, iar răspunsurile au fost diverse, unii spunând că nu este problemă și că s-au obișnuit de atâtea zeci de ani, în timp ce alții au spus că sunt deranjante mai ales trenurile de marfă care trec noaptea și trenurile de pasageri care trec foarte devreme, în zorii zilei.
O linie de cale ferată cu totul specială
Linia 801 este un caz special din mai multe puncte de vedere. În afară de Gara de Nord și de Basarab, la Republica -Titan Sud este singurul punct din București unde trenul este la doi pași de metrou. Așadar este un punct intermodal de genul celor care se mai vor a fi construite dacă Centura Feroviară a Capitalei chiar va fi vreodată construită.
Apoi, față de alte secții de cale ferată, 801 a cunoscut un mare succes de când a fost preluată de TFC în 2012, până atunci fiind celebră pentru faptul că aproape toți călătorii mergeau ”pe blat”.
În plus, TFC a investit în infrastructură și timpii de parcurs s-au îmbunătățit de la două ore și jumătate pe 60 km, la o oră și 24 de minute pentru cel mai rapid tren. Dacă acum un deceniu trenurile rar depășeau viteza de 30 km/h, acum ating și 70-80 kmh, însă pe porțiuni scurte, fiindcă distanța medie dintre opriri este mai mică de 4 km. TFC spune că are peste 1.000 de abonați.
Trebuie menționat că TFC, la fel ca și CFR și alte companii feroviare private, primesc subvenții care sunt mult mai mari decât veniturile încasate din bilete. Pachetele de compensaţii sunt acordate de stat companiilor pentru ca acestea să opereze pe rute care, în condiţii normale, nu ar fi profitabile din cauza costurilor mari de operare neacoperite de veniturile din bilete.
spui PSD si tragi apa