|
| Revista presei | |
|
+60mtk Capsuneanu t1972 ravers75 @ndrey NicuS Rarau bobi bubu Andrey_tm Semafor sp59 19jimmy84 TER200 cristi ar aris86 laurentzu tcm cristi CFR laur 133 Cipri Andrei Neculai kristi kkk DUAL didinul rich1974 ets2oltromânia ttavi Hurricane AeroX IonutCFR2009 lifetec alex.alexus.tm DAS 2011 Adirmvl cristy79 florin94 alinx3330 CristyanC ciprian71 Nesebar tzifrea Amiralul riciu mielutu zburator Luna Re6/6 LanceR razvan - trenuri Jhonyla dan tm Dr2005 cardinal Warrington 92Dragos marius664 alliens Vitosa Katalyn cfr500 Adrian78 64 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Vin 01 Dec 2017, 11:37 | |
| UE alocă 12 milioane euro pentru bilete gratuite de tren destinate tinerilor de 18 ani care vizitează Europa
UE Bilete gratuite 2018Trimisul special al AGERPRES, Marius Frățilă, transmite: Uniunea Europeană va finanța în 2018, potrivit bugetului anual adoptat joi de plenul legislativului comunitar, un proiect pilot de 12 milioane de euro privind asigurarea a cel puțin 30.000 de bilete gratuite de tren pentru tinerii din statele membre care împlinesc anul următor vârsta de 18 ani și doresc să viziteze statele membre. Europarlamentarul român Siegfried Mureșan (PMP/PPE), raportor al Parlamentului European pentru bugetul UE pe 2018, a declarat jurnaliștilor români că s-a implicat personal pentru includerea în buget a acestui proiect, care ar trebui lansat înainte de vacanța de vară de anul viitor. “Este un proiect pilot de 12 milioane de euro prin care ne propunem să finanțăm anul următor 30.000 de bilete gratuite de tren, de 30 de zile, pentru tinerii europeni care împlinesc 18 ani. De la începutul anului am spus că îmi propun să lansez acest proiect și mă bucur că pot anunța astăzi că reușim să îl lansăm anul următor, că am reușit să alocăm 12 milioane de euro și astfel 30.000 de tineri care împlinesc 18 ani în anul următor vor primi șansa prin aceste bilete pe care le vom oferi gratuit din partea Uniunii Europene să călătorească în Europa, să vadă noi realități, să aplice limbile străine și să le exerseze. Și să facă primii pași spre experiența internațională, atât de necesară pentru a găsi un loc de muncă într-adevăr bun și stabil în zilele noastre”, a afirmat Mureșan. Potrivit acestuia, costul unui astfel de bilet de tren prin care se poate face un tur al statelor UE este de circa 450 de euro, iar cei 12 milioane de euro ar acoperi 30.000 de bilete, însă la nivelul instituțiilor UE există speranța că se vor putea obține și unele discount-uri astfel încât numărul biletelor disponibile gratuit pentru această categorie de tineri să ajungă la circa 35.000. Eurodeputatul român a mai arătat că în bugetul UE pentru 2018, adoptat vineri în plenul PE, sunt prevăzute mai multe creșteri de sume pentru programele destinate tinerilor, raportate la prevederile din proiectul de buget prezentat inițial de Comisia Europeană. Astfel, bugetul programului Erasmus+ de mobilitate universitar are un plus de 24 milioane euro, programul de combaterea a șomajului în rândul tinerilor a primit 126 de milioane de euro în plus, iar cel de sprijin al tinerilor fermieri pentru dezvoltarea de activități în mediul rural beneficiază de un plus de circa 34 milioane de euro. Parlamentul European a adoptat, joi, bugetul anul al UE pentru 2018. Votul din această sesiune plenară vine după ce în data de 18 noiembrie delegația Parlamentului European, condusă de Siegfried Mureșan în calitate de negociator-șef, a ajuns la un acord cu cea a Consiliului UE privind forma finală a bugetului. Votul de joi a fost de 295 voturi pentru (majoritatea de la populari, ALDE și verzi), 154 împotrivă și 197 de abțineri. Valoarea bugetului UE din 2018 este de 160,1 miliarde de euro. Informație de pe pagina web Agerpres, Editor: Karina Olteanu, editor online: Anda Badea |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 06 Dec 2017, 08:21 | |
| https://www.vice.com/ro/article/wjz55z/calatoriile-de-zece-ore-cu-trenul-in-romania?utm_campaign=sharebutton |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Revista presei Mier 06 Dec 2017, 10:19 | |
| http://www.stiridecluj.ro/social/gara-mica-din-cluj-napoca-s-a-transformat-in-magazin-foto |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 06 Dec 2017, 17:48 | |
| http://clubferoviar.ro/maria-magdalena-grigore-va-coordona-activitatea-sistemului-feroviar/ Ce zice acolo, anterior a coordonat departamentul Fonduri Europene din cadrul MT. Care fonduri europene? Ca nu se vede nimic! Suntem la ani lumina de ceea ce au altii din Vest cel putin! Gargara ieftina pentru botanisti! Eu propun sa se puna lacatul pe ministerul ala! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 06 Dec 2017, 19:05 | |
| ,,Anterior" adică în ultimele câteva săptămâni şi cam atât. E drept, dna. Grigore ocupă de ceva vreme funcţia de secretar de stat, dar atribuţiile s-au tot schimbat. MT oricum e doar organism intermediar, aprobările de fonduri le dă MDRAPFE, nu ştiu cine o mai fi acum ministru delegat pentru fonduri europene, înainte era Rovana Plumb.
În rest, a fost secretar naţional TRACECA de ani buni, nu doar în 2016. De altfel, activitatea SN TRACECA tot de ea e coordonată şi acum. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 06 Dec 2017, 19:56 | |
| - Dr2005 a scris:
- ,,Anterior" adică în ultimele câteva săptămâni şi cam atât. E drept, dna. Grigore ocupă de ceva vreme funcţia de secretar de stat, dar atribuţiile s-au tot schimbat. MT oricum e doar organism intermediar, aprobările de fonduri le dă MDRAPFE, nu ştiu cine o mai fi acum ministru delegat pentru fonduri europene, înainte era Rovana Plumb.
În rest, a fost secretar naţional TRACECA de ani buni, nu doar în 2016. De altfel, activitatea SN TRACECA tot de ea e coordonată şi acum. Da si ea a aprobat infintarea ARF o agentie cu zero realizari |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6912 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Revista presei Mier 06 Dec 2017, 23:40 | |
| Si cine putea sa sara in apararea ei decat colegul ei din minister.Bine zicea tizul meu mai sus, ar trebui inchis ministerul ala sau reorganizat de la poarta pana la ultimul etaj.Anul asta au fost zero realizari in infrastuctura iar in calea ferata cred ca realizarile sunt cu minus... |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Joi 07 Dec 2017, 14:21 | |
| Inca una..Bani de dispozitive emitere electronica a biletelor si multe altele nu sunt dar de asta avem
http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/cfr-calatori-da-sute-de-mii-de-euro-ca-sa-afle-de-ce-trenuri-are-nevoie-840682 |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Joi 07 Dec 2017, 19:09 | |
| Operatorii privați cresc prețurile biletelor de tren pentru că statul nu își achită datoriile
„Întârzierea subvenţiilor de transport şi necesitatea de a majora salariile pentru a ne apropia de nivelurile din CFR Călători ne-a determinat să scumpim biletele de tren”, a declarat joi, pentru MEDIAFAX, Radu Zlatian, directorul de comunicare al transportatorului feroviar privat Softrans.
„Mărim tarifele pentru că subvenţiile sunt din ce în ce mai mici, la ultima rectificare bugetară am primit mai puţini bani, iar pentru 2018 încă nu se ştie care vor fi cotele. Referitor la salarii, ar trebui să se majoreze cu câteva procente bune pentru că au crescut şi la CFR Călători, iar dacă noi nu le majorăm ar fi un risc să migreze salariaţii de la noi spre ei”, a declarat reprezentantul Softrans.
Oficialul a mai spus că nici subvenţiile aferente transporturilor cu reduceri sau gratuităţi (inclusiv călătoriile gratuite ale studenţilor) încă nu au fost plătite, deşi acestea reprezintă 30% din totalul pasagerilor.
Într-un comunicat postat pe site-ul transportatorului – care operează trenurile Hyperion pe ruta Craiova-Bucureşti-Braşov – se arată că noile tarife, mai mari în medie cu 15%, intră în vigoare de la 10 decembrie 2017.
„Din cauza: (a) reducerii constante în ultimii ani a compensaţiei acordate de Ministerul Transporturilor respectiv, în prezent, de Autoritatea pentru Reformă Feroviară operatorilor feroviari pentru transportul de călători şi care, urmare a rectificării bugetare din septembrie 2017, a fost redusă din nou pentru 2017 cu 10% fără ca această reducere să fie compensată la rectificarea bugetară din noiembrie , (b) plăţii cu mari întârzieri a acestor compensaţii, precum şi decontării de asemenea cu mari întârzieri a facilităţilor de călătorie acordate prin lege diverselor categorii de călători (studenţi, elevi, pensionari etc.) şi (c) creşterii cheltuielilor cu salariile angajaţilor, determinate de nevoia de retenţie a acestora în condiţiile majorării repetate a salariului minim garantat în plată şi a salariilor la operatorul feroviar de stat, toate acestea ducând la o deteriorare constantă a rezultatelor noastre financiare, suntem nevoiţi să luăm măsura dureroasă de majorare a tarifelor noastre pentru transportul de călători cu trenuri Interregio”, se arată în comunicatul Softrans.
Tarifele Softrans nu au fost majorate de la 1 mai 2015 – data la care a început operarea trenurilor Interregio. „Tarifele la trenurile Regio rămân nemodificate”, precizează transportatorul feroviar privat.
http://www.bizbrasov.ro/2017/12/07/operatorii-privati-cresc-preturile-biletelor-de-tren-pentru-ca-statul-nu-isi-achita-datoriile/ |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Revista presei Joi 07 Dec 2017, 20:09 | |
| Acuma am gasit asta
http://adevarul.ro/economie/stiri-economice/comisia-europeana-cere-romaniei-transpuna-corect-directiva-privind-spatiul-unic-feroviar-european-1_5a2957fe5ab6550cb8f41751/index.html |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei Joi 07 Dec 2017, 20:25 | |
| - Adrian78 a scris:
- Inca una..Bani de dispozitive emitere electronica a biletelor si multe altele nu sunt dar de asta avem
http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/cfr-calatori-da-sute-de-mii-de-euro-ca-sa-afle-de-ce-trenuri-are-nevoie-840682 Prostie fara margini! Se vaita ca nu au fonduri suficiente pentru reparatiile materialului rulant in schimb praduiesc aiurea bugetul companiei cand astfel de probleme se pot observa cu ajutorul serviciului comercial! Mare branza sa te uiti in calculator sa observi pe statii la 24 h/lunar/anual cate bilete s-au emis pentru trenul x. Pentru statiile desfiintate, hc-urile neprevazute cu calculatoare si P.O.-uri conductorii si sefii de tren sa dea nota explicativa la final de program de unde pana unde au emis bilete. Dar csf ncsf cand ministerul transporturilor si cfr sunt o sursa buna de muls! Adriane, referitor la al doilea tau link, Statul se plange prin reprezentantii ministerului transporturilor ca s-a ajuns sa se circule pe calea ferata cu viteza melcului dar sa le fie rusine ca "au uitat" de ani buni sa mai si investeasca in infrastructura feroviara! La ce interese sunt la mijloc si cata nesimtire domneste in randul lor nu are rost sa ne mai agitam. Dar va veni si vremea sa dea socoteala! |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Joi 07 Dec 2017, 20:31 | |
| - Vitosa a scris:
- Adrian78 a scris:
- Inca una..Bani de dispozitive emitere electronica a biletelor si multe altele nu sunt dar de asta avem
http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/cfr-calatori-da-sute-de-mii-de-euro-ca-sa-afle-de-ce-trenuri-are-nevoie-840682 Prostie fara margini! Se vaita ca nu au fonduri suficiente pentru reparatiile materialului rulant in schimb praduiesc aiurea bugetul companiei cand astfel de probleme se pot observa cu ajutorul serviciului comercial! Mare branza sa te uiti in calculator sa observi pe statii la 24 h/lunar/anual cate bilete s-au emis pentru trenul x. Pentru statiile desfiintate, hc-urile neprevazute cu calculatoare si P.O.-uri conductorii si sefii de tren sa dea nota explicativa la final de program de unde pana unde au emis bilete. Dar csf ncsf cand ministerul transporturilor si cfr sunt o sursa buna de muls!
Adriane, referitor la al doilea tau link, Statul se plange prin reprezentantii ministerului transporturilor ca s-a ajuns sa se circule pe calea ferata cu viteza melcului dar sa le fie rusine ca "au uitat" de ani buni sa mai si investeasca in infrastructura feroviara! La ce interese sunt la mijloc si cata nesimtire domneste in randul lor nu are rost sa ne mai agitam. Dar va veni si vremea sa dea socoteala! Sa nu mai zic de cate miliarde de euro avem de la Ue pentru infrastructura feroviara si noi nu facem nimic in afara de C4 si ala fortati de astia de la UE Vitosa las ca face MT centura Comarnic cu o firma de apartament si o firma de pizzeri din Italia si dupa ne miram de ce tine 6 luni asfaltul |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11194 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Revista presei Joi 07 Dec 2017, 20:39 | |
| De pe site-ul cfrcalatori.ro : Pentru călătoria cu TRENUL în WEEKEND cea mai avantajoasă OFERTĂ este: 1.Biletul de weekend - între 15 și 35% reducere 2.Cartea VSD - reduceri de până la 50% 3.Reduceri de weekend pe Valea Prahovei - între 31% şi 56% Votează! Stau si ma întreb pana unde poate duce prostia celui care administrează site ul si a pus acest sondaj de 2bani. Reteaua CFR nu inseamna doar cativa kilometri dintre Sinaia-Predeal-Brasov iar daca o luam geografic Brasov nu este pe Valea Prahovei. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Vin 08 Dec 2017, 01:31 | |
| - dan tm a scris:
- Acuma am gasit asta
http://adevarul.ro/economie/stiri-economice/comisia-europeana-cere-romaniei-transpuna-corect-directiva-privind-spatiul-unic-feroviar-european-1_5a2957fe5ab6550cb8f41751/index.html Directiva e transpusă integral şi corect (deşi sunt o groază de aberaţii în ea de care Bruxelles ţine cu dinţii, dar să zicem că alea afectează mai mult terminalele de marfă), s-a făcut şi contract de performanţă cu CFR S.A. ... numai că UE cere buget multianual, pe care legislaţia noastră (şi a altor state) nu îl permite. Probabil notificarea Comisiei Europene o să ajungă la MT, deşi Legea Bugetului vine din altă parte. - Adrian78 a scris:
- Sa nu mai zic de cate miliarde de euro avem de la Ue pentru infrastructura feroviara si noi nu facem nimic in afara de C4 si ala fortati de astia de la UE
Tu crezi că UE îţi aprobă orice? Îţi aprobă cu prioritate lucrări pe reţeaua TEN-T Core, dacă se duce CFR acum cu un proiect pentru Constanţa - Mangalia, de pildă, îl ia Comisia la şuturi (metaforic vorbind) şi-i spune să mai vină cu el doar după ce termină de modernizat reţeaua TEN-T Core şi Comprehensive. Iar ,,miliardele de euro" nu sunt chiar pentru orice. Nu acoperă TVA-ul şi cheltuielile cu avize/autorizaţii. Contractul pe fonduri europene implică obligativitatea unui serviciu de consultanţă pe toată perioada lucrării şi ulterior pe perioada de garanţie, serviciu pe care, de regulă, trebuie să îl iei de la o firmă agreată de Comisia Europeană (nu-s prea multe) şi care te costă multicel (de pe la 1 la 10% din valoarea lucrării, depinde cât de bine e făcut contractul). Şi mai e ceva: banii trebuie să ţi-i prinzi în buget la începutul anului, iar MFP n-o să te lase în veci să treci acolo bani inexistenţi, pentru că creşti deficitul ţării şi nu dă bine. Sau varianta a 2a, îţi trece maximul sumelor posibile şi ţi le taie la prima rectificare, cum a făcut anul ăsta - că banii ăia oricum nu existau. Ipotetic vorbind, dacă CFR lansează un proiect în secunda 2 de la aprobarea bugetului său, presupunând că bugetul CFR e aprobat la o săptămână de la intrarea în vigoare a Legii Bugetului (deşi practica ne arată că bugetele se aprobă prin februarie - martie) şi pe 15 ianuarie ai tot ce-ţi trebuie, pregătirea unei documentaţii pentru un proiect major durează luni de zile. Să zicem (cazul fericit) că în 2 luni ai aprobarea MDRAPFE - Ministru delegat pentru fonduri europene şi dosarul ajunge la Comisia Europeană. Între timp, te apuci să pregăteşti licitaţia. Ajungem deja în martie, îţi mai ia o lună să faci un caiet de sarcini şi să iei avize de la AFER şi apoi de la ANAP. S-a făcut aprilie. Licitaţia pentru un proiect major trebuie anunţată cu măcar 6 luni în avans... bun, îi dai drumul în aprilie (concomitent cu ea are loc o minune dumnezeiască şi reuşeşti să faci şi exproprierile), termenul final e în octombrie, îţi mai ia o lună să evaluezi ofertele (noiembrie) şi apoi mai ai 30 de zile perioada de contestaţii. Dacă nu ai contestaţii, la sfârşitul lui decembrie ajungi să semnezi contractul (practic, de regulă sunt contestaţii, iar dacă deciziile CNSC nu sunt mulţumitoare, contestatarii merg în instanţă şi-ţi blochează licitaţia încă juma' de an sau chiar mai mult). Toate bune şi frumoase, numai că prima rectificare bugetară e în septembrie, la care MFP oricum ţi-a tăiat din banii daţi la titlul 58, pe motiv că n-ai tras nimic din ei. Aici ar ajuta bugetul multianual, că în situaţia actuală te trezeşti că nu ai bani să începi lucrarea când ai reuşit să semnezi contractul. Sunt multe aspecte legislative şi procedurale care trebuie schimbate şi niciunul nu depinde de Ministerul Transporturilor sau de CFR S.A.. Probabil nici tu, nici antevorbitorul tău nu ştie asta, că e sport naţional să arunci cu noroi în nevinovaţi. - Citat :
- http://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/cfr-calatori-da-sute-de-mii-de-euro-ca-sa-afle-de-ce-trenuri-are-nevoie-840682
Se confundă mere cu pere. ARF într-adevăr are ca obiect de activitate şi achiziţia de material rulant. Dar ARF nu va face opere de caritate faţă de CFR Călători sau alţi operatori! Materialul rulant achiziţionat de ARF va fi parte din contractele de servicii publice şi închiriat nediscriminatoriu operatorilor care au astfel de contracte, contracte care probabil vor fi licitate competitiv trasă cu trasă pe interoperabil şi secţie cu secţie pe neinteroperabil (rămâne de văzut cum se va face atribuirea contractelor la momentul ăla). Aşa că materialul rulant cu pricina o să circule numai pe unde o să vrea ARF, e posibil să îţi impună o condiţie gen dacă ţi-l pune la dispoziţie pentru Ciulniţa - Călăraşi, nu o să ai voie cu el pe Bucureşti - Braşov. Ce face CFR Călători acum e un studiu de fezabilitate (SF) pentru o investiţie proprie - adică achiziţionarea de vehicule feroviare care vor intra în proprietatea CFR Călători şi de care CFR Călători va putea dispune cum doreşte. SF-ul e o etapă obligatorie pentru o astfel de investiţie. Înţeleg că vor să ia un credit... nu ştiu ce instituţie internaţională ar putea să îl dea şi în ce condiţii. Şi, mai ales, nu ştiu ce va pune gaj CFR Călători pentru împrumut, că statul nu mai poate să garanteze creditul cum a făcut la Desiro (desigur, CFR Călători nu a mai putut să plătească, aşa că ratele au fost achitate de Garant, adică din Bugetul de Stat). Dar dacă se ajunge la credit, studiul de fezabilitate e obligatoriu şi nu merge făcut în regie proprie, e necesar să fie făcut de un consultant independent. Dacă studiul costă 1% din valoarea proiectului, la 300.000 de euro ne putem aştepta la un proiect de investiţii de 30 000 000 euro, bani care abia ajung pentru 6 - 7 rame mai de Doamne-ajută (ceva mai multe dacă or să fie de la Softronic). _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Sam 09 Dec 2017, 20:01 | |
| http://www.digi24.ro/stiri/externe/ue/620-de-kilometri-parcursi-pe-calea-ferata-in-aproape-patru-ore-842380 |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei | |
| |
| | | | Revista presei | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |