|
| Revista presei | |
|
+60mtk Capsuneanu t1972 ravers75 @ndrey NicuS Rarau bobi bubu Andrey_tm Semafor sp59 19jimmy84 TER200 cristi ar aris86 laurentzu tcm cristi CFR laur 133 Cipri Andrei Neculai kristi kkk DUAL didinul rich1974 ets2oltromânia ttavi Hurricane AeroX IonutCFR2009 lifetec alex.alexus.tm DAS 2011 Adirmvl cristy79 florin94 alinx3330 CristyanC ciprian71 Nesebar tzifrea Amiralul riciu mielutu zburator Luna Re6/6 LanceR razvan - trenuri Jhonyla dan tm Dr2005 cardinal Warrington 92Dragos marius664 alliens Vitosa Katalyn cfr500 Adrian78 64 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Revista presei Mar 17 Oct - 17:48 | |
| - Dr2005 a scris:
- ,,Drumul expres" e doar o stradă cu o bandă pe sens. Problema terenului e alta: e în zona de siguranţă a căii ferate şi nu ai cum să îl scoţi din ea.
Ca să îl muţi de la CFR trebuie să îl scoţi din contractul de concesiune, să îl treci din domeniul public al statului şi concesiunea CFR în domeniul public şi administrarea CL Oradea prin lege. Ştim cu toţii cum se votează legile în Parlament, aşa că s-a ales soluţia cea mai simplă - închirierea. Probabil în câţiva ani se va veni cu un proiect de lege pe tema asta. Dar terenul tot va fi în zona de siguranţă atât timp cât va exista cale ferată în zonă. Drumul ala faciliteaza o deplasare mai rapida a cetatenilor asa pe doua benzi cum este, importanta lui deriva tocmai din descongestionarea unor stradute inguste. Zona de protectie feroviara nu inseamna ca trebuia sa blocam dezvoltarea uneo localitati doar ca sa mentina CFR acolo o zona insalubra in numele unei protectii feroviare pentru o activitate care nu se mai desfasoara. Activitatea feroviara se desfasoara mai departe de zona aceea, in plus zona de protectie feroviara se suprapune adeseori peste alte proprietati si alte activitati, deci CFR ar fi putut sa vinda sau sa transfere terenul catre Primaria Oradea. In fapt nu CFR este proprietarrul ci Statul Roman prin Ministerul Transporturilor. Cite cai ferate nu trec pe linga blocuri sau case, pe linga sosele, cursuri de apa, chiar pe zona de frontiera la Valea Viseului ca sa nu mai zic la Bocsa trece prin oras si mai apoi prin fostul combinat. Faptul ca o societate evolueaza in timp ce o alta entitate involueaza nu trebuie sa ne creeze stari emotionale pro involutie. In multe privinte CFR Infrastructura este o entitate anacronica, incapabila sa isi gestioneze proprietatile, entitate care se ascunde sub legi desuete, sub interese meschine, sub protectia unui stat incapabil si corupt.Profitind de toate astea CFR Infrastructura nu face decit sa mentina in unele zone o subdezvoltare a regiunii adiacente, sa mentina o stare de insalubritate si insecuritate, o fata urita a localitatilor. CFR Infrastructura, nu poate sau nu vrea sa isi intretina garile dar nici nu le preda la primariile care in timp au dorit sa le preia. CFR Infrastructura nu isi salubrizeaza zona de proprietate in localitati sau in afara lor mentinind o mizerie crunta vecina uneori cu o limita de proprietate bine amenajata si intretinuta. Cu totii am trecut cu trenul prin localitati inclusiv, orase inclusiv capitala tarii, stim cum arata zona caii ferate. Stiu faptul ca la asta se adauga lipsa de reactie a primariior insa primariile nu au bani pentru a se lupta cu CFR, care CFR are bani de tot felul de avocati. |
| | | DAS 2011
Numarul mesajelor : 385 Reputatie : 5204 Data de inscriere : 18/09/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mar 17 Oct - 18:58 | |
| Are mare dreptate colegul, sunt sute de exemple in toata tara in care terenuri ale statului ( CFR, MAPN,SRI, APELE ROMANE ) ramase neutilizate, nu pot fi transferate, cumparate si urbanizate de catre administratiile locale. Permanent auzim sloganuri despre siguranta nationala sub umbrela unor legi vechi, de parca mai foloseste la ceva un teren dezafectat de linii, cu falnici boscheti crescuti pe el si plin de gunoaie. HG-urile si legile votate in Parlament sunt facute tot de oameni, nu sunt votate de vreo divinitate sa nu poti face ceva si pentru cetateni. BIROCRATIE !!!! |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6912 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Revista presei Mier 18 Oct - 17:12 | |
| - Dr2005 a scris:
- ,,Drumul expres" e doar o stradă cu o bandă pe sens. Problema terenului e alta: e în zona de siguranţă a căii ferate şi nu ai cum să îl scoţi din ea.
Ca să îl muţi de la CFR trebuie să îl scoţi din contractul de concesiune, să îl treci din domeniul public al statului şi concesiunea CFR în domeniul public şi administrarea CL Oradea prin lege. Ştim cu toţii cum se votează legile în Parlament, aşa că s-a ales soluţia cea mai simplă - închirierea. Probabil în câţiva ani se va veni cu un proiect de lege pe tema asta. Dar terenul tot va fi în zona de siguranţă atât timp cât va exista cale ferată în zonă. Pana la urma conteaza binele public si utilitatea proiectului nu niste legi si niste bugetari depasiti de situatie.Pana la urma tot cei din ministere si parlament isi iau banii din contributiile cetateanului, daca aia de sus considera ca o cale ferata pe care nu circula nimic este mai in avantajul cetatenilor decat un drum care cu siguranta va avea mai mult trafic decat calea ferata, putem sa inchidem parlamentul si ministerele si sa ne administam singuri, ca la asociatia de scara... .Asa cum s-a mai spus sunt situatii in tara in care mii de hectare stau ocupate degeaba cu niste linii pe care n-a mai trecut trenul de 20 ani si nici nu va mai trece datorita starii sinelor.Oare nimeni din aia 500 de parlamentari nu poate propune o lege in care sa se simplifice acest transfer??? Oare niciun secretar de stat sau chitibus de sef de birou nu poate veni cu o propunere in acest sens? Oare nu e avantajul statului sa dea niste terenuri pe care sa se poata construi drumuri, parcari, cladiri care mai apoi sa plateasca impozit catre acelasi stat, decat sa creasca balarii si sa inmulteasca cainii si gunoaiele.Barem de-ar plati cainii impozit pe latrat... |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3790 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Revista presei Mier 18 Oct - 20:33 | |
| - marius664 a scris:
- Oare nu e avantajul statului sa dea niste terenuri pe care sa se poata construi drumuri, parcari, cladiri care mai apoi sa plateasca impozit catre acelasi stat, decat sa creasca balarii si sa inmulteasca cainii si gunoaiele.
În avantajul statului ar fi, dar nu e în avantajul reprezentanților săi Acele terenuri ar putea fi date spre a fi utilizate, dar asta numai dacă îi iese ceva din asta unui primar, unui șef de CJ, unui parlamentar etc. Episodul cu insula Belina e unul de manual: atât timp cât exista un plan pentru ea, s-a dat o hotărâre de guvern și a fost transferată Consiliului Județean, care a dat-o și el mai departe, așa cum era stabilit. Dar ca să iei un asemenea teren de la CFR și să construiești o clădire de parcare pe el (am văzut exact așa ceva în Germania) de fapt primarului sau consilierilor nu le iese nimic, n-are cine să sară cu șpaga. Deci mai bine stă terenul plin de bălării și gunoaie, că primarul sau consilierii au și altele de făcut, din care chiar le iese câte ceva și lor personal. |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8301 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 18 Oct - 23:48 | |
| AcasăAdministrațieLupeniul are gară nouă. Primarul Resmeriță vrea acum să readucă și trenul în oraș. LUPENIUL ARE GARĂ NOUĂ. PRIMARUL RESMERIȚĂ VREA ACUM SĂ READUCĂ ȘI TRENUL ÎN ORAȘ. Tiberiu Vințan 18 octombrie 2017 Administrație, Stiri la zi Lucrările de reabilitare ale gării CFR din zona centrului vechi al municipiului Lupeni au fost finalizate, iar acum acest obiectiv se încadrează în noua arhitectură publică a acestei zone, alături de alte clădiri reprezentative, cum sunt sediul Primăriei sau Palatul Cultural.
Aflată la intrarea în municipiul Lupeni, stația CFR ajunsese, în ultimii ani, într-o starea avansată de degradare, fapt care atras, pe bună dreptate, numeroase critici aduse administrației lupenene din partea cetățenilor, dar și din partea celor care tranzitau localitatea, fie pe calea rutieră, fie pe calea ferată. În fața acestei situații, numeroasele demersuri făcute în timp de administrația locală din Lupeni către Compania Naţională Căi Ferate Române SA, prin care au atras atenția conducerii acesteia că obiectivul aflat în proprietatea lor afectează imaginea orașului, dar constituie și un pericol la siguranța cetățenilor, și-au găsit, în cele din urmă, o soluție de rezolvare. Astfel, cu câteva luni în urmă, conducerea Sucursalei Regionale Căi Ferate Timişoara, de care aparţine acest obiectiv, a demarat lucrările de renovare a Gării din municipiul Lupeni. Lucrările au urmărit în primul rând reabilitarea estetică a clădirii, dar și reparațiile necesare la acoperișului acesteia, astfel încât acum Gara Lupeni a redevenit un obiectiv de care și proprietarul, dar și municipiul Lupeni, se pot mândri.
Primarul municipiului Lupeni spune că intervențiile sale pe lângă Regionala CFR Timișoara nu se vor opri însă aici. Lucian Resmeriță își dorește acum să inițieze demesurile necesare pentru a readuce în gara CFR din Lupeni și cel puțin un tren pentru călători care, în opinia sa, ar fi foarte util în primul rând pentru navetiștii care vin la serviciu în Lupeni sau care merg la serviciu în alte localități ale Văii Jiului, dar și pentru numărul, din ce în ce mai mare, de turiști care aleg Straja ca destinație de vacanță.
Sursa: http://ziarulexclusiv.ro/2017/10/18/lupeniul-are-gara-noua-primarul-resmerita-vrea-acum-sa-readuca-si-trenul-in-oras/ |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Revista presei Joi 19 Oct - 8:41 | |
| S-a mai discutat pe aici, aia nu e gara orasului, este o halta. gara este in alta parte si are etaj. |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8301 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Revista presei Joi 19 Oct - 11:48 | |
| Asa este. Acum insa cica primarul vrea sa aduca inapoi si trenurile de calatori. |
| | | cardinal
Numarul mesajelor : 3335 Reputatie : 8739 Data de inscriere : 08/04/2010
| Subiect: Re: Revista presei Joi 19 Oct - 12:48 | |
| Am fost cu trenul de la Lupeni la Petrosani, imi aduc aminte cu placere, era o bobica, dar mergea incet, de abia de la Livezeni a luat viteza. |
| | | LanceR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6378 Varsta : 57 Localizare : NordulBucurestiului Reputatie : 11400 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Re: Revista presei Joi 19 Oct - 14:58 | |
| munca non-stop la Minister
http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/politica/noul-ministru-al-transporturilor-vom-lucra-30-de-zile-pe-luna-fara-sarbatori-813209 |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Revista presei Joi 19 Oct - 21:25 | |
| Poate vad si gara de peste drum de minister
http://www.digi24.ro/special/campanii-digi24/romania-cu-incetinitorul/problemele-celei-mai-mari-gari-din-romania-813882
sau la mare
http://www.digi24.ro/special/campanii-digi24/romania-cu-incetinitorul/video-cum-arata-gara-care-a-beneficiat-de-cele-mai-multe-investitii-in-ultimii-ani-812980 |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8366 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Revista presei Vin 20 Oct - 0:27 | |
| PLUS aceste trei articole :
http://www.digi24.ro/special/campanii-digi24/romania-cu-incetinitorul/garile-oful-romanilor-o-comparatie-intre-timisoara-si-milano-812514
http://www.digi24.ro/special/campanii-digi24/romania-cu-incetinitorul/garile-din-romania-pericol-pentru-calatori-cazurile-predeal-si-brasov-811452
http://adevarul.ro/news/eveniment/aventura-pasageri-blocati-ore-sir-tren-cineva-incercat-organizeze-curse-taxiuri-80-lei-masina-scapa-trenul-groazei-1_59e86e0c5ab6550cb8465937/index.html |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei Vin 20 Oct - 8:17 | |
| https://www.agerpres.ro/politica/2017/10/18/bilant-100-de-zile-de-guvernare-inchiderea-lucrarilor-pe-santierele-coridorului-tent-prioritate-la-capitolul-infrastructura-rutiera-23-53-54
https://www.agerpres.ro/politica/2017/10/18/bilant-100-de-zile-de-guvernare-romania-primul-loc-la-cresterea-economica-in-ue-22-48-41
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Revista presei Vin 20 Oct - 8:31 | |
| Bine, acuma si ei si-au gasit sa compare cu Milano Centrale. Arata ca un mol, am fost acolo acum doua saptamini. Nici macar Bucuresti Nord nu este ca Milano Centrale. |
| | | alex.alexus.tm
Numarul mesajelor : 1311 Varsta : 34 Localizare : Doha - Qatar Reputatie : 7106 Data de inscriere : 28/03/2009
| Subiect: Re: Revista presei Sam 21 Oct - 4:18 | |
| Probleme cotidiene
http://www.tion.ro/viitorul-transportului-de-pasageri-pe-cfr-trenuri-avem-linii-de-cale-ferata-si-gari-decente-nu/1918667 |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18749 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24326 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Sam 21 Oct - 17:51 | |
| Cum sa progresam cu asa oameni
http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/social/news-ro-un-primar-a-cumparat-760-de-cosuri-de-gunoi-costa-de-trei-ori-veniturile-comunei-in-2017-814732 |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei | |
| |
| | | | Revista presei | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |