Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

  Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism

In jos 
+18
t1972
Laurentiu Ciobanu
TVlad
cristi CFR
marius664
Peter Fodor
Nesebar
bogdan.perejuc
Vitosa
Adrian78
Adirmvl
TER200
IonutCFR2009
Dr2005
kristi kkk
Vale_ntin
dan tm
daniel_c
22 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 28 ... 53, 54, 55 ... 59 ... 64  Urmatorul
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6895
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12296
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 Icon_minitimeVin 29 Sept 2023, 20:52

Raspunsul primit din partea Episcopiei Husilor, cu privire la situatia unor cladiri vechi, cu valoarea istorica si arhitecturala din Husi, aflate in administrarea sau in proprietatea Episcopiei Husilor:

"Vă mulțumim pentru interesul pe care îl manifestați cu privire la imobilele aflate în patrimoniul Episcopiei Hușilor.  Punctual, vă aducem la cunoștință următoare:

     - Muzeul eparhial (Casa Iancu Berea) a fost închis deoarece se află într-o stare avansată de degradare, pentru care, în ultimii ani, am făcut mari eforturi pentru a întocmi documentația tehnică în vederea execuției lucrărilor de consolidare-restaurare. În acest moment deținem autorizația de construire, însă costurile de reparație și de amenajare sunt de ordinul milioanelor de euro, bani de care nu dispunem. Sperăm, cu ajutorul lui Dumnezeu, să reușim deblocarea acestei situații prin includerea acestuia într-un program de finanțare europeană și nu numai;
     
    - Palatul Episcopal, la care faceți referire, a fost inclus împreună cu Catedrala și zidul de incintă într-un amplu proces de restaurare, demersurile în acest sens fiind foarte înaintate;
     
   - De imobilul „Casa Sotir Zaharia” se ocupă consiliul parohial al Parohiei Sf. Nicolae-Huși și, din informațiile pe care le deținem, dumnealor fac eforturi pentru găsirea unor soluții;
     
   - Casa av. D.Gociu, azi spital municipal, nu a fost niciodată în patrimoniul Episcopiei Hușilor.

      Vă asigurăm că Episcopia Hușilor este prima interesată în conservarea și reabilitarea patrimoniului său, depunând toate diligențele în acest sens, în pofida dificultăților multiple ce apar în gestionarea obiectivelor monument istoric".

Semneaza: Aurelian Ciprian Tacu, consilier eparhial, sectorul patrimoniu si constructii bisericesti.

Si un interesant articol despre regretatul doctor inginer agronom Ioan Neamtu, cel care a fost director al "Gospodariei Agricole de Stat GAS Husi" si apoi al IAS Husi (intre anii 1959- 1993) si care a contribuit decisiv la modernizarea, extinderea si dezvoltarea podgoriei Husi, a IAS Husi si a orasului Husi.

Articolul a fost publicat pe forumul "Mandru ca sunt husean".

"În urmă cu 90 de ani, într-o însorită zi de septembrie a anului 1933, pe data de 25, vedea lumina zilei în satul Blîndești, județul Botoșani, Ioan Neamtu, fiul unor țărani (cu mult bun simț și dragoste de neamul românesc) Ioachim și Elena. În acest context s-a plămădit caracterul dârz și plin de dinamism al celui care avea să fie inginerul Ioan Neamțu.
 A urmat cursurile Liceului ”Laurian” din Botoșani, după care chemarea lăuntrică pentru științele naturii l-a orientat către Institutul
 Agronomic din Iași, unde a absolvit Facultatea de Horticultură în anul 1957. Odată intrat în structurile de conducere a agriculturii, a urmat și cursurile Institutului Central de Pregătire a Cadrelor din Economie, pe care l-a absolvit în anul 1973. Preocupat continuu de formarea profesională, a obținut titlul științific de ”doctor în economie” în anul 1981. Ceea ce este important pentru hușeni, este faptul că a lucrat, fără întrerupere, în podgoria Huși, la Întreprinderea Agricolă de Stat, între anii 1958 și 1993.
 A venit în podgoria Huși într-o perioadă de recesiune, atunci când viile erau distruse de pe urma războiului, iar vinurile intraseră într-un anonimat total. Era nevoie de un om ”providențial”, care să readucă podgoria Huși în rândul celorlalte podgorii mari ale țării, și acesta a fost tânărul inginer Ioan Neamțu. Plin de inițiativă și cu un entuziasm năvalnic a trecut la fapte, de la 126 ha plantații viticole, cât deținea Gospodăria Agricolă de Stat Huși în anul 1958, s-a ajuns la 2.056 ha în anul 1993 (anul când s-a pensionat).
 Competența profesională a ingierului Ioan Neamțu era astfel dovedită și, ca urmare, s-a bucurat de tot sprijinul din partea organelor politice și de stat pentru punerea în practică a inițiativelor sale. Extinderea podgoriei pe terenurile neproductive a reprezentat o acțiune cu o eficiență socială nemaiîntâlnită (peste 2.500 de salariați lucrau în viile I.A.S. Huși), dar și cu o mare rentabilitate economică, ce s-a răsfrânt asupra podgoriei și a orașului Huși. De la 43 vagoane de vin depozitate în 76 de crame în anul 1959, s-a ajuns la 1.700 vagoane, depozitate în modernul combinat de vinificație, construit în anul 1978. A continuat modernizarea I.A.S.-ului prin: înființarea complexului de altoire și forțare a butașilor de viță de vie, podgoria Huși devenind un nucleu important în producerea materialului săditor viticol; amenajarea rețelei de drumuri în interiorul podgoriei; construirea de sedii moderne pentru fermele viticole.
 Ioan Neamțu reușea să-și impună ideile noi în rândul colectivului de specialiști cu care lucra, mobilizându-l pentru realizarea acestora: renunțarea la sistemul vechi de terasare a terenurilor în pantă pentru plantațiile viticole și introducerea teraselor de tip ”banchetă”, cu platformă înclinată pe toată adâncimea versantului, sistem verificat și acceptat ulterior de cercetarea științifică viticolă; promovarea în podgoriile Huși a formelor înalte de cultură a viței de vie, încă din anul 1968, ca o necesitate de modernizare a viticulturii; înființarea unei colecții ampelografice, pentru experimentarea soiurilor noi de viță de vie și a tehnologiilor noi; diversificarea gamei de produse viti-vinicole în podgoria Huși, ca o necesitate economică, prin creșterea ponderii vinurilor de calitate din soiurile autohtone (Busuioacă de Bohotin, Fetească albă, Zghihară), producerea de vinuri spumante, distilate din vin, etc.
 Realizările sale s-au datorat, în mare parte, legăturii permanente cu cercetarea științifică și nu numai. Pe lângă competența managerială, a știut să atragă, în permanență, cercetătorii științifici cei mai valoroși din țară, I.A.S. Huși devenind o unitate model pentru legătura dintre producție și cercetare.
 A fost un colaborator deosebit, interesat de tot ceea ce înseamnă dezvoltarea viticulturii în podgoria Huși, astfel că, prin strădaniile sale, I.A.S. Huși a ocupat, ani de-a rândul, locul I pe țară în domeniul viticulturii.
Ioan Neamțu a fost și un om cu vocație publicistică și literară, scriind peste 70 de articole în reviste de specialitate și a publicat 26 de cărți, dintre care 9 de îndrumare tehnică în viticultură, 8 în domeniul economiei agrare, 7 cu caracter monografic și 2 lucrări de beletristică.
 Ioan Neamțu a lăsat posterității cele mai cuprinzătoare lucrări monografice despre podgoria și orașul Huși, cum ar fi : ”Monografia podgoriei Huși”, ”Podgoria Huși de-a lungul timpului”, ”Sub zodia lui Bachus”, ”Treimea cea de o ființă”, ”Pioasă închinare”.
 Ioan Neamțu a fost și un bun creștin, apropiat de cei neajutorați și a ținut să mulțumească Domnului pentru împlinirile sale, ridicînd în curtea Căminului-spital pentru bătrîni Huși o biserică închinată ”Sfinților părinți Ioachim și Ana”, lăcașul de cult unde au avut loc și funerariile sale, înainte de a fi condus pe ultimul drum într-o zi însorită și caldă, la fel ca figura radioasă și sufletul său blajin în ziua de 12 februarie 2002.
 Dumnezeu să-i aline durerea eternității în care a trecut !

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 Ioan_n11
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6895
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12296
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 Icon_minitimeMier 25 Oct 2023, 14:41

Un articol din ziarul "Vremea noua de Vaslui", scris de Alina Darie, in care se vorbeste despre un aspect amintit de consiliera Catalina Popa (aspect pe care l-am mentionat si eu pe grupurile de pe facebook dedicate municipiului Husi), privind "constructiile" si 'spatiile comerciale" "lipite" de cladirea halei agro-alimentare:

Spațiile comerciale „alipite” halei din Huși, clădire reprezentativă a vechiului târg, discutate în CL

"DISCUȚII… În plenul celei mai recente ședințe de Consiliu Local (CL) Huși s-a abordat problema micilor spații comerciale „alipite” de clădirea vechii hale de carne și lactate din piața agro-alimentară a orașului. Mai exact, consiliera Cătălina Popa a semnalat faptul că acei comercianți, pe lângă faptul că nu au un impact prea frumos asupra esteticii clădirii monument istoric, dar ar încurca și circulația în zona destul de aglomerată, zi de zi. Primarul Ioan Ciupilan a fost cel care a explicat că acei comercianți au construit autorizat și, în plus, au și terenul concesionat pe aproape jumătate de… veac.

Cea care a deschis discuția despre micile spații comerciale alipite de vechea clădire a hălii de carne și lactate din oraș este consiliera Cătălina Popa. Aceasta a susținut că problema este una sesizată în mai multe rânduri, fiind destui cetățeni care locuiesc în zona centrală a orașului sau au magazine în perimetrul pieței, care sunt încurcați de acele puncte comerciale. În opinia sa, nici estetica locului nu ar fi avantajată de acele construcții alipite de clădirea halei. „În piața agro-alimentară e o problemă, că cel puțin hala veche este, nu știu cum să spun, tapetată cu niște spații comerciale, care își așează marfa în drum, încurcă circulația, atât a mașinilor care aprovizionează, dar și a cetățenilor care circulă pe acolo. Este o problemă semnalată de mai multe ori. Plus că hala este monument istoric. În mod normal, această clădire trebuie introdusă într-un proiect de renovare”, a susținut în plen liberala Cătălina Popa. Primarul Ioan Ciupilan a vrut să dea răspunsul, însă consiliera a ținut să vină și cu o propunere în vederea soluționării problemei. „Dar stați puțin, că vin și cu o soluție. Părerea mea este că toate acele spații care sunt acum prinse de hala veche, ar trebui desființate și mutate la etaj, la hala nouă. Că acolo este destul spațiu nefolosit. E o chestie și de estetică, dar și de siguranța circulației.”

„Acolo s-au emis autorizații de construire a acelor spații din… 1900 toamna”

În ceea ce privește situația spațiilor comerciale de lângă hala cea veche, primarul Ioan Ciupilan a explicat că deținătorii lor sunt cu documentele în regulă și nu le poate cere să se mute de acolo sau să îi demoleze. „Doamna consilier, eu vă înțeleg părerea, doar că acolo s-au emis autorizații de construire a acelor spații din… 1900 toamna cum se spune, cu mult înainte, când nu eram nici măcar în Consiliul Local. Sunt spații private, concesionate pe 49 de ani. Eu nu pot să le spun acum oamenilor, stați că trebuie să demolați”, a susținut primarul Ioan Ciupilan".

Link articol https://www.vremeanoua.ro/spatiile-comerciale-alipite-halei-din-husi-cladire-reprezentativa-a-vechiului-targ-discutate-in-cl/

Acuma cred ca totusi s-ar putea gasi o solutie juridica (fiind totusi vorba de domeniul public) pentru demolarea acestor "constructii" lipite de hala agro-alimentara, "constructii" care:

-Incurca foarte mult circulatia rutiera si pietonala in jurul pietei si a halei agro-alimentare;

-Au un aspect urat si unele din ele (in special corpurile construite pe partile laterale ale halei agro-alimentare) se afla intr-o stare de degradare avansata;

-Estompeaza fatada halei agro-alimentare, care este o cladire cu valoare istorica si arhitecturala, construita in 1885

Hala agro-alimentara ar trebui renovata si restaurata (ca monument istoric si de arhitectura), modernizata in interior iar toate "constructiile" si "spatiile comerciale" "lipite" de cladirea halei demolate si amenajate trotuare in jurul pietei si a halei!

Cateva fotografii facute de mine anul acesta, cu "constructiile" si "spatiile comerciale" "lipite" de hala agro-alimentara, despre care este vorba:

-Corp lateral puternic degradat

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 2023_h20

-Corp lateral,care, daca ar fi demolat, ar duce la largirea strazii dintre hala si piata:

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 2023_h21

-Cele doua "magazine" de la intrarea in hala, care fac dificil accesul cetatenilor in interiorul hale si estompeaza fatada acesteia:

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 2023_h22

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 2023_h23


Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6895
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12296
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 Icon_minitimeJoi 16 Noi 2023, 22:49

Din ziarul "Vremea Noua de Vaslui":

S-au terminat lucrările la proiectul de apă și canal din Huși

INVESTIȚII… S-au finalizat lucrările la lotul 1 Huși al proiectului “Rețele de apă și canalizare, stații de pompare, stații de pompare apă uzată în Huși și Negrești. Lucrările au durat 21 de luni și au fost realizate de o firmă din Timișoara. Valoarea investițiilor se ridică la 34,8 lei milioane de lei (fără TVA). “Ca urmare a finalizării execuției, toate lucrările au fost recepționate, iar în perioada următoare vom face predarea-primirea către municipiul Huși în vederea înscrierii în domeniul public al unității administrativ-teritoriale”, a transmis Vasile Dianu, directorul de investiții al Aquavas Vaslui.

Proiectul a vizat atât extinderea și reabilitarea rețelei de distribuție, cât și a celei de canalizare menajeră. “Analiza situatiei existente privind retelele de canalizare și gradul de acoperire din aglomerarea Husi a impus realizarea lucrărilor de extindere a rețelei de canalizare menajeră, pentru a asigura un grad de acoperire ridicat. Pentru rețeaua de canalizare din Municipiul Huși s-au realizat următoarele investitii: rețea de canalizare apă menajeră (total – 22.617 m) și rețele de refulare aferente SPAU. Pentru reducerea pierderilor de apă din sistem au fost necesare lucrări de reabilitare pe două tronsoane de aductiune: reabilitarea aductiunii de la SPA Pogănesti la STAP Huși, cu o lungime de 3.104 m, și reabilitarea aducțiunii de la STAP Huși la rezervoarele de înmagazinare, cu o lungime totală de 3.171,4 m, pe două tronsoane. Extinderea și reabilitatrea rețelei de distribuție apă s-a realizat pe un total de 18.319 m. Prin implementarea acestui proiect s-a urmărit îmbunătățirea calității apei potabile și protecția sănătății publice; creșterea nivelului de colectare și epurare a apelor uzate urbane; creșterea gradului de asigurare a alimentării cu apă potabilă a populației; îmbunătățirea standardelor de mentenanță a sistemelor de alimentare cu apă și de canalizare; optimizarea funcționarii sistemelor de distribuție a apei și colectare a apelor uzate menajere; îmbunătățirea managementului operatorului local”, au transmis reprezentanții Aquavas Vaslui.

Link articol https://www.vremeanoua.ro/s-au-terminat-lucrarile-la-proiectul-de-apa-si-canal-din-husi/
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6895
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12296
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 Icon_minitimeMier 22 Noi 2023, 14:54

A fost atribuit contractul privind achizitionarea de lucrari de executie pentru proiectul "„Modernizarea si eficientizare iluminat public Municipiul Husi, etapa a doua”.

Principalele lucrari care se vor executa, in cadrul acestui proiect, sunt: Demontarea aparatelor de iluminat vechi stradale existente; Demontarea consolelor vechi; - Demontarea cablurilor de alimentare vechi; - Demontarea clemelor de legătură vechi; - Montarea de aparate de iluminat stradale cu LED-uri eficiente din punct de vedere energetic si luminotehnic, pe toți stâplii existenti, repartizate pe categorii de putere, după cum urmează: a. Aparat de iluminat LED dotat cu telegestiune în punct luminos 22W- 1529 bucăți; b. Aparat de iluminat LED dotat cu telegestiune în punct luminos 36W- 117 bucăți; c. Aparat de iluminat LED dotat cu telegestiune în punct luminos 45W- 28 bucăți; - Montarea de console de sustinere a aparatelor de iluminat LED; - Montarea de coliere de prindere pe stalpi a consolelor, fixate prin intermediul unor benzi de montaj din inox si agrafe de strangere; - Realizarea legăturii electrice în rețeaua existentă de joasă tensiune a iluminatului public în cutiile de conexiuni si cleme de derivatie tip CDD; - Implementarea unui sistem de telemanagement la nivel de punct de aprindere pentru un număr de 18 unitati; - Verificări și măsurători electrice, mecanice și luminotelinice pentru corespondența cu datele din proiectul de execuție; - Punere în funcțiune a instalațiilor și echipamentelor noi montate".

Link SEAP http://www.e-licitatie.ro/pub/notices/simplified-notice/v2/view/100188206
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6895
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12296
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 Icon_minitimeSam 02 Dec 2023, 19:38

Au sosit primele 4 (din cele 10) "autobuze" electrice urbane, care vor fi utilizate pentru transportul in comun urban din Husi si vor fi operate de societatea "SC Parcuri Verzi & Urban Trans srl" Husi! Am inteles ca sunt de fabricatie chineza, dar nu-mi dau seama exact ce marca sunt!
Fotografie preluata de pe facebook- forumul "Husi- Orasul dintre Vii".

Deocamdata nu s-a finalizat constructia noului garaj si a statiilor de incarcare electrica pentru aceste "autobuze" electrice urbane.

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 40742710

Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6895
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12296
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 Icon_minitimeMier 06 Dec 2023, 15:31

Au fost finalizate lucrarile de renovare si restaurare a "Casei Moruzi", cladire monument istoric si de arhitectura, construita la sfarsitul secolului XIX si inceputul secolului XX. In aceasta cladire a functionat una dintre primele banci din Husi- banca "Albina", infiintata in anul 1914.
In perioada comunista in aceasta cladire a fost sediul intreprinderii "Vinalcool".
Pentru o scurta perioada de timp, intre 1988- decembrie 1989, in aceasta cladire a fost si sediul bibliotecii orasenesti.
Dupa 1989 cladirea a fost in administrarea scolii generale nr. 1, aici predandu-se orele de "educatie tehnologica/atelier" pentru fete (croitorie, broderie, activitati de cusut, etc).
Dupa 1990 cladirea nu a mai fost intretinuta si s-a degradat accentuat.
Am inteles ca in aceasta cladire urmeaza a functiona un centru cultural-educational.

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 Casa_m14

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 Casa_m15


Se asteapta si acordarea avizului de functionare din partea ISU, pentru a se putea redeschide cinematograful "Dacia", care a fost renovat si modernizat.

Cel mai probabil anul viitor se vor finaliza si celelalte obiective de investitii aflate in stadiu avansat de executie in Husi: noul garaj cu statie de incarcare electrica pentru noile autobuze electrice urbane (pentru a permite punerea in circulatie a acestora), noua baza sportiva din zona "Dric 2/3", noua cresa din acceiasi zona (cu cca 120 de locuri), noul teatru de vara de la Recea, renovarea si modernizarea cladirii fostei "bai populare" (acolo se va infiinta un centru social pentru persoane fara adapost), renovarea si restaurarea "Casei Ralea" (acolo se va infiinta un centru de recuperare medicala si fizioterapie), noua gradinita din cartierul "Corni", noul "club al seniorilor".

Am vazut ca se lucreaza la renovarea si restaurarea "Casei Adam Mitache"- azi sediul Muzeului Municipal Husi, lucrarile urmand a fi finalizate in anul 2026. Dupa aceea muzeul municipal Husi va putea fi redeschis publicului vizitator.

Este foarte posibil ca la alegerile locale de anul viitor actualul primar Ioan Ciupilan sa candideze pentru un nou mandat- ar fi al cincilea mandat!

In ultimul reportaj postat de facebook, pe forumul "Husi- Orasul dintre vii", primarul Ioan Ciupilan a spus ca incearca sa faca "ceva" si sa "gaseasca o solutie" si pentru redeschiderea caii ferate Crasna- Husi, fara a preciza ce anume exact!
"Asociatia caii ferate Crasna- Husi" a trimis o petitie, atat catre primaria municipiului Husi cat si catre CN CFR SA, in vederea incheierii unui "parteneriat" intre UAT Husi si CN CFR SA, in vederea realizarii lucrarilor necesare de reparatii si repunere in functiune (la infrastructura liniei si la instalatia SCB din HM Husi), pentru redeschiderea circulatiei feroviare pe linia Crasna-Husi.

Si doua fotografii cu asa-zisa "autogara" a firmei SC Anta 95 Srl Husi, situata in spatele garii. Dupa cum se observa este pustie si din ce am vazut scris pe tabla de acolo mai pleaca/sosesc curse interurbane auto de calatori doar in 5 directii: Iasi (via Raducaneni), Barlad (via Falciu), Grumezoaia, Gusitei si Bunesti!
Celelalte curse auto interurbane de calatori din zona Husi au fost preluate de firma "SC Autobuzul/SC Dogma Impex srl" Husi, cu plecari/sosiri din/in autogara "veche" (cea construita in 1981), de pe strada Dobrina!

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 Asa-zi11

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 Progra10
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6895
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12296
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 Icon_minitimeMar 12 Dec 2023, 12:37

O fotografie cu orele de plecare a curselor auto interurbane de calatori din autogara "veche" (cea de pe strada Dobrina, apartinand firmei "SC Autobuzul/Dogma Impex Srl" Husi).

*Cursele spre Vaslui pleaca tot din apropierea magazinului JYSK, de pe strada A I Cuza.

*Cu exceptia curselor spre: Galati, Bucuresti, Brasov si Timisoara (care sunt operate de alte firme) toate celelalte curse sunt operate de firma "SC Autobuzul/Dogma impex Srl" Husi.

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 Img_2028
Sus In jos
IonutCFR2009
Administrator
Administrator
IonutCFR2009


Numarul mesajelor : 6586
Reputatie : 12461
Data de inscriere : 09/07/2009

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 Icon_minitimeMar 12 Dec 2023, 16:48

De ce sunt doua curse la Bucuresti dimineata, la 06:00 respectiv 06:34 ?
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6895
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12296
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 Icon_minitimeMar 12 Dec 2023, 18:32

Cea de 6.34 nu exista (nu circula) în realitate! Este o singura cursa (microbuz) Huși - București pe zi, care pleacă din Huși la ora 6.00.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6895
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12296
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 Icon_minitimeMar 12 Dec 2023, 22:59

Propuneri pe care le-am adresat prin e-mail, catre primaria Husi, in cadrul consultarilor publice privind intocmirea si elaborarea "Strategiei de dezvoltare a municipiului Husi, pentru perioada 2023- 2030":


1. Infiintarea unui "parc industrial" in municipiul Husi, lucru care ar contribui la atragerea de investitori, care sa infiinteze unitati de productie industriala in Husi. Conform legii 186 din 2013 autoritatile publice locale (primariile) pot infiinta parcuri industriale.
Primul pas, in vederea infiintarii unui "parc industrial" la Husi, ar fi achizitionarea unui teren liber de catre primarie, teren care sa fie situat, de preferinta, la marginea orasului, langa drumul european Husi- Albita.

2. Realizarea unui "parteneriat" intre primariile Husi, Cretesti si Oltenesti si compania nationala de cai ferate "CN CFR SA", in vederea realizarii si finantarii lucrarilor necesare pentru reparatia si redeschiderea, in conditii de siguranta a circulatiei, a caii ferate Crasna- Husi, pentru ca municipiul Husi sa poata beneficia de transportul feroviar.

3. Realizarea demersurilor necesare catre "Inspectoratul Scolar Judetean" Vaslui in vederea infiintarii unor clase de invatamant profesional, in meseriile de: electrician exploatarea joasa tensiune, instalator apa-canal si instalator gaze naturale, in cadrul liceului tehnologic "Ioan Corivan" Husi.
Infiintarea unor astfel de clase de invatamant profesional ar oferi posibilitatea elevilor din Husi sa invete meserii mai complexe, mai bine platite si care se cauta pe piata muncii si ar contribui si la diversificarea ofertei educationale a acestui liceu.
In plus ar trebui organizat in sistem de invatamant dual, pentru astfel de meserii, sistem de invatamant dual care sa fie organizat prin colaborarea dintre primaria Husi, liceul tehnologic "Ioan Corivan" si firmele si unitatile din Husi care executa sau intretin instalatii electrice , de apa-canalizare si de gaze naturale (SC Alcra Electric srl, SC Electrosanit Srl, SC Carisab Srl, SC Est Mold Electric Srl, SC Energoest Srl, EON/Delgaz Grid, Aquavas- Sucursala Husi, SC Gaz Est, etc)

4. Identificarea de fonduri pentru realizarea dotarilor necesare la "Colegiul National Dimitrie Cantemir" Husi, pentru ca elevii de acolo sa poata invata in cele mai bune conditii si cu cele mai moderne tehnologii meserii legate de agricultura, industria alimentara si zootehnie. Dintre investitiile necesare care ar trebui realizate acolo: marirea si diversificarea parcului de tractoare si utilaje agricole noi, o ferma zootehnica moderna de porcine, o linie moderna de vinificatie si imbuteliere a vinului, livada, gradina de legume, etc.
De asemenea, daca se pot gasi fonduri, ar trebui renovate si restaurate si cele doua cladiri vechi, emblematice pentru acest liceu dar si pentru municipiul Husi in general: vinoteca veche si cladirea unde se afla "Muzeul viei si vinului". Daca aceste doua cladiri vechi ar fi renovate si restaurate ar atrage un numar important de turisti in Husi.

5. Realizarea demersurilor necesare catre Episcopia Husilor, in vederea renovarii si restaurarii cladirilor si constructiilor vechi, de mare valoare istorica si arhitecturala, aflate in patrimoniu acesteia: "palatul episcopal", zidul de incinta al episcopiei si executarea lucrarilor necesare de reparatii la cladirea cunoscuta sub numele de "Casa Iorgu Berea", in vederea redeschiderii , pentru publicul vizitator, a "Muzeului de arta veche bisericeasca si bibliofil"

6. Unificarea celor doua societati, unde Consiliul Local Husi este actionar majoritar, si anume "SC Ecosalubrizarea Prest Srl" si "SC Parcuri Verzi & Urban Trans Srl" intr-o singura societate, care sa se ocupe cu tot ce tine de: partea de salubrizare care a ramas in cadrul primariei, intretinerea spatiilor verzi si parcurilor, intretinerea trotuarelor, aleilor si strazilor aflate in administrarea primariei Husi, intretinerea fondului locativ al statului aflat in administrarea primariei (blocurile ANL si locuintele sociale), sistemul de iluminat public si in perspectiva si transportul urban in comun din Husi.
Existenta unei singure societati (in loc de doua) care sa se ocupe de toate aceste aspecte edilitare ar contribui la desfiintarea unor posturi de directori, membri ai consiliilor de administratie, contabili, etc, lucru care ar duce la economii bugetare.
In schimb, in cadrul unei astfel de societati unice, ar trebui angajati cativa meseriasi / muncitori calificati in constructii si in instalatii (electricieni, instalatori apa-canal, fochisti, lacatusi) si achizitionate utilaje si scule specifice acestor meserii, astfel incat primaria Husi sa poate efectua in "regie proprie", cu angajatii sai, fara a mai apela la firme private, toate lucrarile de intretinere si reparatii la instalatiile electrice, sanitare, termice din cladirile aflate in administrarea Consiliului Local Husi. In acest fel acele lucrari ar putea fi executate mult mai rapid si eficient.
Locatia perfecta pentru sediul unei astfel de societati unice este locul in care, in prezent, se afla sediul societatii "SC Ecosalubrizarea Prest srl", la parterul unui bloc de pe strada Stefan cel Mare. Acolo exista conditii optime pentru munca de birou, acel spatiu fiind amenajat si dat in folosinta dupa 1990.
Din cele doua garaje care apartin astazi societati "SC Ecosalubrizarea prest srl" Husi ar trebui pastrat numai unul (care sa fie modernizat) iar celalalt garaj dat in administrarea SC Aquavas SA- Sucursala Husi.

7. Pentru identificarea celor care comit fapte antisociale sau distrug ori vandalizeaza bunurile de pe domeniul public (statii de autobuz, semne de circulatie, banci, etc) ar trebui montate camere video de supraveghere, in fiecare statie de transport urban in comun si la fiecare punct de colectarea gunoiului menajer. Ar trebui montate, in aceste puncte sensibile, in total, cca 100 de camere video de supraveghere.
Si un aspect foarte important: acestea ar trebui sa fie camere video performante, care sa permita identificarea fara dubii a unei anumite persoane, pentru ca respectivele imagini si inregistrari video sa poatafi folosite ca probe in justitie, in vederea emiterii si aplicarii de amenzi drastice (la maximum permis de legislatie), pentru persoanele care comit fapte antisociale ori distrug sau vandalizeaza bunurile publice.

8. In vederea fluidizarii circulatiei rutiere si pietonale din jurul pietei si a halei agro-alimentare si a schimbarii substantiale a aspectului zonei respective ar trebui adoptate urgent unele masuri:
-In primul rand realizate lucrarile necesare pentru reparatiile la acoperisul si hidroizolatia cladirii piete agro-alimentare, indepartarea tencuielii si "tavanului fals" din rigips afectate de igrasie si infiltratiile de apa si refacerea acestora, astfel incat sa poata fi utilizate si spatiile de la etajul cladirii pietei agro-alimentare;
-Anularea unilaterala a contractelor de concesionare a spatiilor din constructiile "lipite" de cladirea halei agro-alimentare pentru a permite demolarea acestor constructii lipite de cladirea halei agro-alimentare (unele din aceste constructii aflate in stadiu avansat de degradare) si desfiintarea si demolarea celor doua "magazine" de la intrarea in hala agro-alimentara ("magazine" care ingreuneaza mult accesul in hala si estompoeaza fatada halei, cladire cu valoare istorica si arhitecturala);
-Anularea unilaterala a contractelor de concesionare a domeniului public si mutarea comerciantilor de produse agro-alimentare in spatiile de la etajul pietei, unde se pot creea conditii pentru un comert civilizat. In acest fel s-ar elibera aleea dintre fosta centrala termica de cartier din apropierea pietei si cladirea noua unde seafla spatii comerciale;
-Achizitionarea de catre primarie a cladirii fostei centrale termice de cartier din apropierea pietei si renovarea si amenajarea sa pentru a fi apoi inchiriata comerciantilor de articole de uz gospodaresc si marfuri nealimentare, care, astfel, ar aveea un spatiu inchis, civilizat, unde sa-si poata expune si vinde marfurile. In acest fel s-ar elibera si trotuarul adiacent parcarii dinspre agentia loto-prono de diversele marfuri expuse pe trotuar, marfuri care ingreuneaza mult circulatia pietonala i zona.
-Identificarea de fonduri pentru renovarea si restaurarea cladirii halei agro-alimentare, cladire cu valoare istorica si arhitecturala, construita in 1880;
-Amenajarea de trotuare in jurul pietei si a halei.

Zona pietei si halei agro-alimentare trebuie eliberata de tot felul de "constructii" si "anexe", pentru a creea un spatiu mai aerisit, care sa puna in valoare cele doua cladirii- piata si hala- si pentru a facilita circulatia rutiera si pietonala.

9. Identificate fonduri pentru reconstructia la standarte moderne si pentru un comert civilizat a celor doua bazar-uri, ca spatii inchise, incalzite, civilizate (inclusiv cu toalete pentru comercianti si pentru clienti, cu spatii de depozitare a marfurilor). in acest fel s-ar elimina si situatia in care comerciantii din cele doua bazar-uri isi expun marfurile si pe trotuare, ingreunand circulatia pietonala.

10. Pentru fluidizarea circulatiei rutiere si pietonale in cartierul "Stadion" si pentru a schimba aspectul acestui cartier ar trebui:
-Demolate "magaziile" si "anexele gospodaresti" aflate pe domeniul public, de langa blocuri, de langa gardul stadionului si de langa gardul spitalului. Ma refer in primul rand la: acele "magazii" lipite de fostele cosuri de fum a fostelor centrale termice de cartier nr. 1 si nr. 3 (in spatele cladirii "Prodivex"), de "magaziile" lipite de gardul spitalului (de la terasa "Cina" spre acele scari), de "magaziile" de pe langa gardul stadionului si de "magaziile" din spatele blocului 18 de pe Aleea Stadionului (intre acel bloc si casele de pe Aleea Mihail Kogalniceanu)! Toate aceste "magazii" si "anexe gospodaresti" ar trebui urgent demolate, ele constituind adevarate focare de infectii si dand un aspect urat zonei;
-Achizitionat de primarie terenul pe care se afla fostul centru de butelii apartinand firmei "SC Dac Petrol srl", demolate "constructiile" de pe acel teren si astfel creata o noua alee pietonala de legatura intre Aleea Stadionului si strada 1 Decembrie;
-Realizat proiectul de demolare a cladirilor fostelor centrale termice de cartier nr. 1 si nr. 3 de pe Aleea Stadionului si amenajata, in acel loc, o parcare etajata;
-Realizate trotuare noi in cartierul "Stadion", in unele locuri.

11. Cladirile fostelor centrale termice de cartier: nr. 2 (de langa blocul-camin a "SC Recon SA"), nr. 5 (de pe Aleea Stadionului, partea dinspre strada Scolii), nr. 6 (din spatele blocurilor de pe Bdul. 1 Mai), nr. 9 (de pe strada Octav Hagiu) si nr. 10 (din zona industriala) ar trebui demolate si in locul lor realizate parcari.

12. Reparate si dotate cu un sistem de iluminat public a scarilor care duc spre "Motoc", pentru facilitarea accesului pietonal spre restaurantul si clubul de pe "Motoc"

13. Realizata (asfaltata si dotata cu un sistem de iluminat) o alee pietonala care sa faca legatura intre cimitirul "Eternitatea" si zona de case "Dric 2/3" (alee pietonala care sa plece din cimitir si sa ajunga la intersectia strazilor Ciprian Porumbescu, Dacia si Eremia Movila)

14. Trecerea, din administrarea firmei "SC Vincon SA Vrancea" in administrarea primariei si schimbarea statutului din "drum de exploatare agricola" in drum public a strazii "Drum Donea", incepand de la marginea cartierului "Brosteni", pana la "Castelul dintre vii" si pana la manastirea "Schimbarea la Fata" din Dobrina, in vederea modernizarii si asfaltarii acestei strazi. In acest fel s-ar creea o cale corespunzatoare de acces catre "Castelul dintre vii", lucru care poate ar determina un investitor sa renoveze si sa modernizeze acesl obiectiv, cu un mare potential turistic.

15. Achizitionat de primarie terenul liber de langa "sala sporturilor", de pe strada A I Cuza, in vederea infiintarii acolo a unui parc sau a unui teren de fotbal.

16. identificarea de fonduri pentru realizarea unor locuinte sociale noi, in vederea mutarii celor care locuiesc in doua cladiri foarte vechi, aflate in stadiu avansat de degradare (cladirea din apropierea intersectiei strazilor Paul Barais si Stefan cel Mare si casa veche de pe strada A I Cuza, din apropierea bisericii "Sfantul Gheorghe", in vederea eliberarii acestor doua cladiri vechi.
Cei care primesc "locuinte sociale" sa fie obligati sa intretina in bune conditii locuintele sociale primite, iar acest lucru sa fie verificat, de politia locala, prin controale foarte stricte. Cei care nu intretin sau distrug locuintele sociale primite sa fie evacuati si obligati si la plata cheltuielilor generate de refacerea sau reparatia locuintelor sociale distruse sau neintretinute corespunzator.

17. Beneficiarii ajutoarelor sociale sau a venitului minim garantat sa fie obligati sa presteze munca in folosul comunitatii (pentru cei care nu au o calificare sau o meserie).
Pentru cei care au o calificare sau o meserie, printr-o colaborare mai stransa intre primarie, ALOFM si agentii economici sa li se ofere locurile de munca disponibile in Husi, in conformitate cu meseria sau calificarea pe care o au. In cazul in care acele persoane refuza locurile de munca oferite sa nu mai primeasca ajutoare sociale sau venitul minim garantat.

18. Cladirile vechi, aflate in stadiu avansat de degradare, dar cu valoare istorica si arhitecturala, care sunt in administrarea primariei si nu mai sunt utilizate de primarie (cladirea veche unde era "circa sanitara" din cartierul "Stadion", casa veche de pe strada A I Cuza din apropierea bisericii "Sfantul Gheorghe", etc) sa fie vandute unor investitori privati, cu obligatia acestora de a le renova si restaura.

Sus In jos
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1423
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4074
Data de inscriere : 24/08/2017

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 Icon_minitimeMier 13 Dec 2023, 11:14

ldh80 a scris:

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 Img_2028

Daca nu este deja, sa atasezi poza pe google maps la autogara.

In Romania e o aventura sa afli mersul transportului in comun cu exceptia cailor ferate, autogari.ro nu are toate datele.
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6895
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12296
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 Icon_minitimeMier 13 Dec 2023, 11:36

Din păcate, din unele comentarii de pe Facebook, forumul "Mândru că sunt hușean" înțeleg că nu toate cursele auto interurbane înscrise pe aceea tabla din fotografie circula în realitate!
Este și vina conducerii societății SC Autobuzul/ Dogma Impex Srl Huși, care nu a modificat și actualizat datele înscrise pe aceea tabla din autogară.
Pentru informații se poate apela numărul de telefon 0769067791.

Din ce am văzut societatea SC Autobuzul/ Dogma Impex Srl Huși are in prezent în parc: autobuze second-hand Setra, minibuze (par a fi noi) Otokar- Sultan și Navigo, Temsa- Prestij și microbuze Mercedes- Sprinter.
In afara de cursele spre București, Brașov , Galați și Timișoara (care sunt operate de alte firme) toate celelalte curse sunt operate de societatea SC Autobuzul/ Dogma Impex Srl Huși.
Sus In jos
Laurentiu Ciobanu

Laurentiu Ciobanu


Numarul mesajelor : 1423
Varsta : 40
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4074
Data de inscriere : 24/08/2017

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 Icon_minitimeMier 13 Dec 2023, 12:33

O fi greu sa acopere cu un scotch alb cursele si orele la care nu circula? Si sa incarce orarul corect in google maps?
Neahh, noi "sunati la numarul cutare" ca-n 1994, sa nimeresti o dispecera care probabil si vinde bilete in acelasi timp.

Tipic romanesc, scrii niste informatii pe un panou, dar n-au nici o legatura cu realitatea. Apoi ne miram de ce se umple Romania de masini "pentru ca n-avem transport in comun".

Incerc si eu acum sa-mi fac un itinerariu feroviar prin NV tarii, trebuie sa caut pe 100 de site-uri ca sa vad ca trebuie sa stau cu orele la legaturi (feroviar si rutier, unde feroviar nu e) prin cuca macaii, zic mersi daca au magazin satesc.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20635
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25579
Data de inscriere : 17/08/2011

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 Icon_minitimeMier 13 Dec 2023, 22:53

Rolul autogării nu e doar să aibă călătorul o bancă pe care să aştepte autobuzul. Autogara trebuie să confirme cursele efectuate, prin vizarea foilor de parcurs. Deci tanti de la autogară, dacă o prinzi la telefon, o să îţi spună pe câte foi de parcurs pune ea ştampila şi cam atât. De când cu privatizarea autogărilor, mulţi proprietari de astfel de spaţii vizează şi confirmă orice, fără să mai verifice în teren... între timp, microbuzul pleacă din faţa gării, din centru, de la piaţa X sau de prin alte locuri neautorizate, eventual după ce a stat juma' de oră pe trotuar sau pe banda I să îşi aştepte clienţii.

În mod normal, programul de transport interurban ar trebui să îl afli din 3 surse care ar trebui să fie sigure, în funcţie de tipul de transport:
- Consiliul Judeţean pentru cursele judeţene care nu se fac pe teritoriul unei ADI de transport
- de la ADI de transport, acolo unde aceasta există
- de la ARR pentru curse interjudeţene.

Cum asigură informarea aceste instituţii... şi, mai ales, cum verifică efectuare curselor...

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6895
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12296
Data de inscriere : 03/11/2010

 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 Icon_minitimeJoi 14 Dec 2023, 05:40

O întrebare: daca societatea SC Autobuzul/ Dogma Impex Srl Huși ar vrea să introducă o cursă auto regulata Huși - Chișinău ar trebui să solicite licență de operare al unui astfel de traseu din partea ARR ?

In prezent există câteva curse auto regulate București - Chișinău, care trec prin Huși, operate cu microbuze sau autocare de firme din Republica Moldova, dar orarul de circulație al acestor curse este mai dificil de aflat și în plus aceste microbuze sau autocare nu prea opresc in Huși, de multe ori nerespectând nici un orar foarte strict de circulație, astfel încât, pentru cineva care locuiește în Huși și vrea să ajungă la Chișinău și nu are mașina personală poate fi mai dificil!

Consider că ar fi utilă și ar aveea clienți o cursă auto regulata Huși - Chișinău, care sa fie operată (eventual cu autobuzele Setra din dotare) de societatea SC Autobuzul/ Dogma Impex Srl Huși!
Chișinăul este totuși un oraș mare (dublul că Iașul că număr de locuitori) și cred că s-ar găsi locuitori din Huși care sa vrea sa călătorească la Chișinău, chiar și numai pentru diverse cumpărături.
Sus In jos
Continut sponsorizat





 Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 Empty
MesajSubiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism    Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism - Pagina 54 Icon_minitime

Sus In jos
 
Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism
Sus 
Pagina 54 din 64Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 28 ... 53, 54, 55 ... 59 ... 64  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Locomotive clasa 66/67, 70/71 SI 64.
» Despre comunism
» Cate ceva de pe linia Dangeni - Saveni - Darabani
» Cateva date despre situatia actuala din nodul feroviar Pascani
» Locatii trainspotting in Bucuresti pentru cineva cu anxietate sociala?

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-
Mergi direct la: