|
| Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism | |
|
+18t1972 Laurentiu Ciobanu TVlad cristi CFR marius664 Peter Fodor Nesebar bogdan.perejuc Vitosa Adrian78 Adirmvl TER200 IonutCFR2009 Dr2005 kristi kkk Vale_ntin dan tm daniel_c 22 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism Vin 15 Sept 2023, 09:16 | |
| Macazele pot fi comandate electric de la distanta, in 2023 nu trebuie sa mai ai un om sa manevreze manual semnalele si macazele. Asa cum ai statia Carta care e doar un PO in linie curenta unde nu e absolut nimeni, doar un adapost de ploaie, asa poti avea si statia Costinesti unde se fac incrucisari si sa nu fie nimeni acolo, ca de asta vezi in timp real trenurile in retea, sa stii cui ii dai liber pe directa si pe care bagi pe abatuta.
Regulile sunt din 1950, cand in multe locuri nici nu se auzise de curent electric, felinarele erau cu gaz, normal ca trebuia sa ai IDM si acari pe atunci. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism Vin 15 Sept 2023, 09:44 | |
| Piaţa agroalimentară în Occident se ţine în week-end... se închide câteva străzi în zonele de interes şi se pun tarabele/dubiţele producătorilor. Nu se ţine un spaţiu blocat non-stop, spaţiu în care ai putea să faci un parc. Nu ştiu ce rang au staţiile Tg. Neamţ şi Rădăuţi, la ce trafic au nu ar merita alt statut decât cel de haltă de mişcare. Pot să fie şi 1000 de macazuri pe secţie, dacă nu sunt folosite în mod curent, se eclisează pe directă şi aia e. Şi la cap de secţie se încuie mecanismele macazurilor şi cheile se înmânează şefului de tren la intrarea pe secţie. Asta se numeşte conducere centralizată şi se aplică de ani de zile pe unele linii secundare. Şi parcursul se dădea pe ordin de la intrarea pe secţie, nu mai trebuia semnal la cap de secţie. Aşa s-a circulat ani de zile la Panciu, de exemplu, fără niciun incident. La staţiile CE (inclusiv CEL) se poate comanda totul de la sute de km distanţă, de exemplu tot Curticiul (cu excepţia grupei vechi, evident... grupă care trebuia să dispară, dar a fost păstrată pentru că nu am intrat în Schengen) se poate comanda direct de la Bucureşti prin câteva click-uri. Luminoschema o ai pe calculator, sunt camere video la fiecare macaz şi barieră să poţi să ai confirmarea vizuală a comenzilor făcute... e ca şi când te-ai juca simulatoare feroviare. Apropo de jocuri, la o vizită la centrul de conducere a traficului de la Copenhaga, şeful de acolo se lăuda că mare parte din personal e compus din gameri După intrarea în Schengen precis toată circulaţia se va conduce din Arad. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism Vin 15 Sept 2023, 10:10 | |
| In cazul stațiilor echipate cu instalații CE așa este ( totuși nu puteți spune la modul serios că o instalație CE de dirijare a traficului feroviar , care are legătură în mod direct cu siguranță circulației, poate fi manipulată de un gamer! Trebuie totuși un om care sa aibă cursul CENAFER de impiegat de mișcare și să fie autorizat pentru manipularea instalațiilor CE).
Eu ziceam că așa cum era instalația SCB din statia Huși trebuia om la fata locului, că sa o poată manipula!
Iar ce ziceți dumneavoastră cu un fel de piețe volante nu ar fi neapărat o idee rea, dar totuși, într-un oraș, cred că e bine sa existe un loc special amenajat și destinat, pentru piata agro-alimentara La Huși în 2010 a fost inaugurata o clădire nouă și modernă pentru piata agro-alimentara (cu etaj, lift, aer condiționat), dar modul cum a fost executat acoperișul și hidroizolația clădirii a dus la infiltrări masive de apa in interiorul clădirii și la distrugerea parțială a tavanului fals (din rigips) de la etaj și parțial a stratului de tencuiala de la etaj! As fi curios cine a semnat procesul-verbal de recepție a lucrării din partea primăriei!
La administrația pietei 10 angajați mi se par cam mult- ar fi suficient unul sau doi "administratori" și câțiva oameni de servici, pentru curățenie! |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism Vin 15 Sept 2023, 12:44 | |
| Iar legat de ce ziceati de instalatii CE si ce fel de tip de instalatie a avut statia Husi, sunt doua aspecte cu totul diferite:
-Desigur ca si eu mi-as dori, daca se va redeschide vreodata calea ferata Crasna- Husi, ca sa existe instalatii CE in toate cele 3 puncte de sectionare care ar trebui sa existe pe aceasta linie (statia Husi, statia Cretesti si HM Podgoriile Husului). In acest caz cred ca ar fi tehnic posibil ca toate instalatiile CE din toate cele 3 puncte de sectionare sa fie controlate dintr-un singur post (loc), adica de la Husi (distanta dintre statia Husi si HM Podgoriile Husului ar fi de numai 4 km, iar distanta dintre statia Husi si statia Cretesti ar fi de numai 13 km)! Tinand cont de aceste distante mici cred ca ar fi tehnic posibil ca eventualele instalatii CE din statia Cretesti si din HM Podgoriile Husului sa poata fi controlate din statia Husi, caz in care evident ar trebui sa existe post de IDM numai in statia Husi! Asta ar fi situatia ideala.
-Insa daca totusi vreoadata se va pune problema redeschiderii liniei Crasna- Husi, din pacate nu cred ca se va pune problema echiparii cu instalatii CE! In cel mai fericit caz , daca se va pune problema redeschiderii liniei Crasna- Husi, ar fi cred (in privinta instalatiilor) situatia care era in 2009, adica: la Husi cu repunerea in functiune a instalatiei existente (macazuri manuale, semnale luminoase, instalatii SAT/BAT si sistem CELS la liniile I, 2, 3, 4, luminoschema) si Cretestiul reinfiintata ca si HM (ca "punct de sectionare in linie curenta", acoperit prin indicatorul permanent- discul galben- de acoperire a punctelor de sectionare de pe sectiile cu conducere centralizata a circulatiei). In acest caz s-ar reveni la situatia din 2009- cu "revizori de ace" (unul singur pe tura) la Husi si la Cretesti. |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism Vin 15 Sept 2023, 14:11 | |
| Toata sectia poate fi controlata direct de la Bucuresti, inclusiv macaze, puncte de incrucisare, etc. Se pot si automatiza lucrurile astea, nici macar n-ai nevoie de oameni sa o faca, cel mult sa controleze si sa intervina in caz de ceva. Ba inca cu automatizarea poti sa si cresti traficul in linie simpla, ca nu mai stai dupa acar sa traga de o maneta, poti sa opresti un tren la o incrucisare si maxim 2 minute, ma rog, daca nu are celalalt intarziere. De oameni ai nevoie doar la intretinere, e mai util un om sa schimbe tirfoane decat sa traga de manete, ca inca avem multe statii care-s la fel ca acum 70 de ani.
Iar referitor la ce zicea Dr2005 mai sus, evident ca oamenii aia sunt calificati pe ce fac, cu examene luate, zicea doar ca printre ei sunt multi gameri, pentru ca de fapt asta fac, doar ca au o raspundere. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism Vin 15 Sept 2023, 14:33 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
- Toata sectia poate fi controlata direct de la Bucuresti, inclusiv macaze, puncte de incrucisare, etc. Se pot si automatiza lucrurile astea, nici macar n-ai nevoie de oameni sa o faca, cel mult sa controleze si sa intervina in caz de ceva. Ba inca cu automatizarea poti sa si cresti traficul in linie simpla, ca nu mai stai dupa acar sa traga de o maneta, poti sa opresti un tren la o incrucisare si maxim 2 minute, ma rog, daca nu are celalalt intarziere.
De oameni ai nevoie doar la intretinere, e mai util un om sa schimbe tirfoane decat sa traga de manete, ca inca avem multe statii care-s la fel ca acum 70 de ani.
Iar referitor la ce zicea Dr2005 mai sus, evident ca oamenii aia sunt calificati pe ce fac, cu examene luate, zicea doar ca printre ei sunt multi gameri, pentru ca de fapt asta fac, doar ca au o raspundere. Chiar de la Bucuresti nu prea cred, dar dintr-un singur punct (de la Husi de exemplul sau de la Crasna) da- s-ar putea, insa numai daca s-ar echipa cu instalatii CE toate statiile si HM-urile! Desigur ca m-as bucura sa fie asa, dar nu prea cred ca s-ar putea intampla "minunea" asta pe linia Crasna- Husi! Doamne Ajuta sa se intample cum ziceti dumneavoastra, pe linia Crasna- Husi! Dar cu instalatia care era in functiune in 2012 in statia Husi iti trebuia om la fata locului ("revizor de ace") si la fel si la Cretesti cand era HM. |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism Vin 15 Sept 2023, 16:18 | |
| - ldh80 a scris:
- Chiar de la Bucuresti nu prea cred, dar dintr-un singur punct (de la Husi de exemplul sau de la Crasna) da- s-ar putea, insa numai daca s-ar echipa cu instalatii CE toate statiile si HM-urile!
Poti sa automatizezi tot ce vrei la CF dpdv circulatie, doar ca superi sindicatele, ca raman statiile fara oameni. Crezi ca la TGV mai ai oameni care sa schimbe macazele sau care sa ridice paleta la plecarea unui tren? |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism Vin 15 Sept 2023, 20:59 | |
| Comparația între o linie de mare viteză gen TGV și o cale ferată obișnuită este absurdă și irelevantă! Că sa dau așa doar două exemple: statia Focșani are instalație de centralizare electronică și are post de IDM! Pe linia Medgidia - Tulcea Oraș, daca se vor echipa cu instalații CE toate stațiile și HM urile, din ce am citit pe club feroviar, tot vor rămâne posturi de IDM la Tulcea-Oras și la Medgidia! Dar acestea sunt aspecte care ar trebui sa le discutăm la topicul dedicat instalațiilor de centralizare electronică !
La acest topic haideți să revenim la subiect- situația economică și socială a municipiului Huși!
Deocamdată așteptam cu interes finalizarea procedurilor de recepție a lucrărilor de la cinematograful "Dacia" și redeschiderea acestuia (am văzut poze din interior și arata foarte bine) și sperăm că cel târziu anul viitor sa se finalizeze și lucrările de: renovare și restaurare a "Casei Moruzzi", a "Casei Ralea", lucrările de reabilitare a clădirii fostei "bai populare", lucrările de construcție a noii creșe și a noii baze sportive din zona "Dric 2/3", a noului garaj pentru "autobuzele" electrice urbane și construcția noului "teatru de vară" de la Recea!
In 3 ani ar trebui finalizate și lucrările de renovare și restaurare a "Casei Adam Mitache" - azi sediul Muzeului Municipal Huși.
Din păcate situația hotelului "Dimitrie Cantemir" (închis din 2019) rămâne incertă - am să încerc să o mai întreb pe doamna Diana Căciula daca mai poate exista vreo speranță de redeschiderea a hotelului!
Ăștia de la Aquavas sa lăudau că au terminat lucrările de reabilitare, modernizare și extindere a sistemului de apă-canalizare din Huși și că ar urma să facă recepția lucrărilor! |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism Sam 16 Sept 2023, 08:41 | |
| - Dr2005 a scris:
Şi ca să facem vorbire şi la sistemul feroviar, o gară modernă de dimensiuni mici sau medii se conduce cu maxim un angajat pe tură, eventual 2 dacă e cazul. Toată centralizarea o faci de la un calculator, biletele le vinzi la automat... în rest, poate mai pui un paznic să patruleze şi dai un sfert de normă la o femeie de serviciu (care poate să meargă la mai multe staţii). Nu ai nevoie de ţ'şpe sute de angajaţi care să frece menta 90% din timp. Iar mentenanţa echipamentelor o faci cu firme specializate, cărora le impui prin contract să intervină în x ore şi firma îşi dimensionează numărul de angajaţi în mod corespunzător (iar personalul firmei respective nu e personal feroviar, deci nu face curs la CENAFER, nu are autorizaţii de călătorie şi nici nu iese la pensie mai devreme. În plus, cum nu lucrează tot timpul în gară, nu au spor de antenă sau de electrificare). Bine ca ati organizat voi ca la carte serviciile din Gara de Nord... de asta intarzie in ultimul hal trenurile la plecare de acolo, de asta gara pute din orice directie ai intra in ea... Acolo cand faceti o reorganizare ca la carte, pe baza de eficienta, sa zboare toate pilele lui x si y care papa banii statului pe degeaba. Bine ca aratati cu degetul numai catre statiile medii si mici din tara... Esti penibil. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism Lun 18 Sept 2023, 21:07 | |
| Pe site-ul oficial de achizitii publice "SEAP- E licitatie" a fost publicat (din partea primariei Husi) anunţul de achiziţie privind "elaborarea studiului de fezabilitate, asistenţă tehnică pentru susţinerea aplicaţiei de finanţare, asistenţă tehnică acordată beneficiarului pentru procedura de atribuire a proiectării şi execuţiei lucrărilor, asigurare publicitate, asigurare camera de date pentru obiectivul de investiţii "Varianta de ocolire Huşi" (viitoarea şosea de centură a municipiului Huşi)!
Link SEAP http://www.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100169812
Acuma este bine că primăria Huşi şi-a asumat sarcina realizării acestor proceduri (că dacă era să aştepte după CNAIR probabil dura mai mult), însă nu înţeleg un lucru: prin 2009 a mai fost făcut un "studiu de fezabilitate" (de catre- pe atunci- CNADNR)! De ce este nevoie acum să se facă un nou "studiu de fezabilitate" şi nu se pot folosi datele de la cel din 2009 ?!
"Şosea de centură" a municipiului Huşi este absolut necesară, astăzi oraşul fiind tranzitat de foarte multe autocamioane spre şi dinspre Republica Moldova, multe din ele transportând produse petroliere (benzină, motorină) şi fiind adevărate "bombe pe roţi"!
În plus locuitorii de la blocurile de pe strada Sfântu Gheorghe (parte din actuala aşa-zisa "şosea de centură", dar numai cu numele) simt un puternic disconfort datorită trepidaţiilor produse de aceste autocamioane, care trec spre şi dinspre vama Albita!
În 2025 ar urma să înceapă şi lucrările efective de construcţie a "drumului express" Tisita- Tecuci- Barlad- Simila- Crasna- Husi- Albita. Podul rutier de peste Prut de la Albita- Leuseni a fost reparat (podul a fost dat în folosinţă în anul 1956 şi "renovat" în anul 1978).
Un alt proiect pe care îl are în derulare primăria Huşi este cel privind "modernizarea şi eficientizarea sistemului de iluminat public", proiect pentru care a fost publicat pe SEAP anunţul privind achiziţia de lucrări de execuţie.
De asemenea am observat ca a fost renovată (în mare parte) clădirea fostei fabrici "Moldotex"! Ar fi foarte bine dacă s-ar relua acolo producţia industrială de textile-confectii! |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism Mar 19 Sept 2023, 22:20 | |
| La 1925, aveau si ei ucrainenii lor... |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism Mier 20 Sept 2023, 19:23 | |
| Interviu cu primarul Ioan Ciupilan, publicat pe facebook, pe site-ul "Husi- orasul dintre vii":
https://www.facebook.com/watch/live/?ref=watch_permalink&v=1509124966590445 |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism Mier 20 Sept 2023, 21:08 | |
| - IonutCFR2009 a scris:
- La 1925, aveau si ei ucrainenii lor...
Din ce ziar (sau care este sursa) este acest articol ? |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism Mier 20 Sept 2023, 22:27 | |
| - ldh80 a scris:
Din ce ziar (sau care este sursa) este acest articol ? Universul, 1925 |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism Joi 21 Sept 2023, 20:58 | |
| Am urmarit cu atentie si acest interviu (realizat de ziaristii de la "Buna ziua de Vaslui") cu primarul Ioan Ciupilan si ca notati am remarcat:
-"Promisiunea" de asfaltare a tuturor strazilor care au mai ramas de asfaltat (cca 20- 30 de strazi) prin programul "Anghel Saligny";
-Realizarea unui parc fotovoltaic si constructia unor blocuri ANL , in zona "Dric 2/3"!
-Si bineinteles finalizarea investitiilor in curs de executie (garajul pentru viitoarele "autobuze" electrice, noua cresa cu 110 locuri, noua baza sportiva, "teatrul de vara" de la Recea, renovarea si reabilitarea "Casei Moruzzi", renovarea si reabilitarea "Casei Ralea") anul acesta sau cel tarziu anul viitor;
-Dar promisiunea ca in martie anul viitor va putea fi organizata licitatia pentru achizitia de lucrari de proiectare si executie pentru "soseaua de centura" a municipiului Husi mi se pare cu totul nerealista! In conditiile in care de-abia a fost scoasa la licitatie realizarea studiului de fezabilitate, pana cand se va elabora acest "studiu de fezabilitate", pana cand se vor obtine toate avizele, acordurile, autorizatiile (acordul de mediu, etc), pana cand se vor realiza toate exproprierile pe traseul viitoarei "sosele de centura", va trece mult timp! Pana cand se va putea trece la executia propriu-zisa a "soselei de centura" a municipiului Husi vor trece cel putin 5 ani cred! A se vedea cat a durat pana cand a inceput executia soselei de centura a municipiului Barlad!
Acuma este bine ca Husul va beneficia si de aceste investitii si ca se vor creea posibilitati variate de petrecere a timpului liber si de agrement (ca va fi un cinematograf si sala de spectacole moderna, ca va aveea omul unde sa se duca sa vada un film, o piesa de teatru, un concert, ca poate peste 3 ani va fi redeschis si muzeul municipal, ca este o biblioteca moderna unde poti citi o carte, mai lipseste desigur ca Husul sa fie reprezentat si de o echipa de fotbal macar in divizia 'C" ca sa fie plin din nou stadionul), dar, din pacate, asta nu poate rezolva principala problema a orasului- lipsa investitorilor si a locurilor de munca bine platite!
Desigur ca sunt si in Husi unii salariati care au salarii mai bune, dar, doar cu cei care lucreaza la politia de frontiera, politie, jandarmerie, unitatea militara, judecatorie si spital (care au salarii mai mari), nu poti ridica nivelul general de trai din oras! De exemplul un salariat de la "Gartek" sau de la "Husana", cu salariul minim pe economie, nu cred ca va mai aveea nici bani nici disponibilitatea sa se duca la film la cinematograf sau la teatru!
Este adevarat ca primaria nu prea are posibilitati legale sa atraga investitori puternici in Husi- singura posibilitate pe care o are primaria in acest sens (varianta pe care am propus-o, dar din pacate, din motive pe care nu le inteleg, atat presedintele Consiliului Judetean Vaslui- Dumitru Buzatu cat si primarul Husului, parca se feresc sa adopte aceasta varianta) ar fi de infiintarea a unui "parc industrial" la Husi- primariile si consiliile judetene pot infiinta "parcuri industriale" (asa cum s-a facut de primaria Baia-Mare sau de Consiliul Judetean Iasi)! |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism | |
| |
| | | | Cate ceva despre situatia economica si sociala din Husi in comunism | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |