Numarul mesajelor : 957 Localizare : - Reputatie : 4077 Data de inscriere : 15/06/2016
Subiect: Re: Propuneri pentru mersul trenurilor 2017-2018 Dum 05 Mar 2017, 16:53
Pana la Ramnicu Valcea e o viteza ok, exceptand restrictiile de la trecerile de cale ferata.Se merge si cu 120 in anumite zone. Da cam 3 ore ar face.
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: Propuneri pentru mersul trenurilor 2017-2018 Lun 06 Mar 2017, 00:08
Pe 201 ar fi nevoie de fostul Accelerat acum ar fi IR 1735/1736 Bucuresti N.-Pitesti-Slatina-Piatra Olt-Ramnicu Valcea-Calimanesti-Sibiu-Copsa Mica-Teius-Cluj N. si retur, plecare din Bucuresti dupa 19 si sosire in Cluj dupa 6, retur la 11 din Cluj sosire in Bucuresti dupa 22. Asa era. Un tren minunat si avea 10 vagoane pline in anii '90.
_________________
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6763 Data de inscriere : 25/05/2012
Subiect: Re: Propuneri pentru mersul trenurilor 2017-2018 Lun 06 Mar 2017, 07:02
Kapпaтй a scris:
Pe 201 ar fi nevoie de fostul Accelerat acum ar fi IR 1735/1736 Bucuresti N.-Pitesti-Slatina-Piatra Olt-Ramnicu Valcea-Calimanesti-Sibiu-Copsa Mica-Teius-Cluj N. si retur, plecare din Bucuresti dupa 19 si sosire in Cluj dupa 6, retur la 11 din Cluj sosire in Bucuresti dupa 22. Asa era. Un tren minunat si avea 10 vagoane pline in anii '90.
Si avand in vedere gratuitatea studentilor, lucrurile s-ar mai schimba, deci pica treaba: "nu vor fi domne calatori. va circula gol". Ar avea poate durata lui 1836. Dar nici ala nu e neaparat pentru cap-coada, dar pentru diverse statii de pe parcurs e numai bun. Si se leaga atatea orase/municipii importante. Deci clar e un tren cu potential, oricat s-ar opune unii si altii. Tot au zis unii ca gratuitatea studentilor va reinvigora transportul feroviar. Atunci sa vedem si o extindere mai adevarata. Dar mai intai trebuie locomotive si vagoane mai multe.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Propuneri pentru mersul trenurilor 2017-2018 Lun 06 Mar 2017, 08:56
Mie mi s-ar părea mai bună prelungirea lui 1521 până la Sibiu, dar asta ar însemna un Desiro şi un mecanic în plus sau un tren în plus Caracal - Bucureşti pe trasa lui 1522.
_________________ :TTT:
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6763 Data de inscriere : 25/05/2012
Subiect: Re: Propuneri pentru mersul trenurilor 2017-2018 Lun 06 Mar 2017, 11:03
Uita-te si tu la timpii astia de mers:
Sunt destul de asemanatori (ce-i drept in sensul invers se face cu 30 min mai mult ca ar putea merge inca pe firul ala bolnav cu 50 km/h pana la ~Titu), iar distanta e usor mai mare, plus stationarea in Pitesti si Piatra Olt cu rebrusare. Da, se face usor mai multicel, dar treci prin 2 resedinte de judet pe 901 care pot aduce calatori, pe cand pe 900 pana la Caracal-Piatra Olt chiar nu castigi nimic. Ca prelungesti 1521 la Sibiu e cam de florile marului, nu e ca si cand ar fi un singur tren pe acolo care merge spre Sibiu. Peisajul/ruta ar putea arata asa: Bucuresti - Pitesti - Slatina - Ramnicu Valcea - Sibiu - Alba Iulia - Cluj Napoca. Atatea resedinte de judet, plus cateva orasele importante pe parcurs! Ar ajunge poate mai bine ca 1836. Deci e ceva incredibil. N-a fost nimeni prost cand a existat asa tren. Prost a fost ala care l-a scos.
riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6663 Data de inscriere : 27/06/2010
Subiect: Re: Propuneri pentru mersul trenurilor 2017-2018 Lun 06 Mar 2017, 11:50
Nu prea sunt de acord, pentru ca pe sosea faci mult mai putin. E prea mult de inconjurat cu trenul prin Ramnicu Valcea. Iar de la Valcea la Sibiu, nu ai nimic notabil pe parcurs. Pe cand pe 202, ai. Nu mai zic pe 300.
neluadi
Numarul mesajelor : 369 Localizare : Timisoara Reputatie : 3515 Data de inscriere : 12/04/2016
Subiect: Re: Propuneri pentru mersul trenurilor 2017-2018 Lun 06 Mar 2017, 11:51
Perechea GDN-Cluj Napoca prin Piteşti-Călimăneşti-Ocna Sibiului-Teiuş a fost desfiinţată atunci cu decimarea trenurilor. Atunci s-au mai scos multe legături cu tradiţie feroviară, Craiova-Iaşi prin Făgăraş-Siculeni. Sau Timişoara-Galaţi prin Târgu Mureş-Comăneşti. Tot o minte pusă pe desfiinţat trenuri a scos din mers şi GDN-Pitești-Slatina-Craiova-Timișoara pe 901+900. Dacă Craiova-Iași sau Timișoara-Galați ar spune lumea că nu merită fiind de foarte lung parcurs, dar București-Cluj și București-Timișoara - prin Pitești pe linia 901 - ar merita încă o șansă acum cu schimbările de cerere.
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6763 Data de inscriere : 25/05/2012
Subiect: Re: Propuneri pentru mersul trenurilor 2017-2018 Lun 06 Mar 2017, 12:01
riciu a scris:
Nu prea sunt de acord, pentru ca pe sosea faci mult mai putin. E prea mult de inconjurat cu trenul prin Ramnicu Valcea. Iar de la Valcea la Sibiu, nu ai nimic notabil pe parcurs. Pe cand pe 202, ai. Nu mai zic pe 300.
Cred ca glumesti. Se obtine tot cam aceeasi durata de mers ca la 1836. Dar Valea Oltului ce este? Mi se pare mai frumoasa si decat Valea Prahovei (ce sa vad, mai mult zona Busteni) si Jiului (tuneluri mai mult) la un loc. Sa treci vara, dimineata pe la 5 cu Trenul Tineretului pe Valea Oltului zici ca esti in lume de basm.
Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11193 Data de inscriere : 09/10/2014
Subiect: Re: Propuneri pentru mersul trenurilor 2017-2018 Lun 06 Mar 2017, 12:10
Asta cu cea mai frumoasa "vale" am auzit pe mulți spunând ca Valea Prahovei nu e nimic în comparație cu Valea Jiului. Valea Prahovei e doar cu numele căci e aproape de Capitală și are stațiuni cu interes atât vara cât și iarna. Am fost pe Valea Oltului de 2 ori cu microbuzul iar pe Valea Jiului odată tot cu microbuzul. Nu sunt încă ghid turistic dar am stat mereu în față, la prima vedere toate sunt frumoase nu știu care sa zic ca mi-a plăcut mai mult, după ce am aflat istoria liniei Bumbesti-Livezeni m-a făcut și mai interesat de Valea Jiului.
ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4749 Data de inscriere : 19/07/2016
Subiect: Re: Propuneri pentru mersul trenurilor 2017-2018 Lun 06 Mar 2017, 12:22
neluadi a scris:
Perechea GDN-Cluj Napoca prin Piteşti-Călimăneşti-Ocna Sibiului-Teiuş a fost desfiinţată atunci cu decimarea trenurilor.
Tot o minte pusă pe desfiinţat trenuri a scos din mers şi GDN-Pitești-Slatina-Craiova-Timișoara pe 901+900. București-Timișoara - prin Pitești pe linia 901 - ar merita încă o șansă acum cu schimbările de cerere.
Nu cumva era RAPID 27/28 si circula pana la Arad?
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Propuneri pentru mersul trenurilor 2017-2018 Lun 06 Mar 2017, 12:30
Mă îndoiesc că oamenii călătoresc de plăcere... Eu ziceam de 1521/2 pentru a asigura şi legătura dintre Vâlcea şi Sibiu, care legătură pe calea ferată e cvasi-inexistentă, în timp ce pe şosea e o loterie, poţi să iei din Călimăneşti coloana de Cârligul Mic sau poţi să prinzi un accident sau alte perturbări. Pe când pe calea ferată faci 2h15min cu IR şi 2h45min cu R indiferent de ce e pe şosea. Dacă şoseaua e liberă, faci între 2 ore şi 2h45min pe Vâlcea - Sibiu cu autocarul (cf. autogari.ro), dar autobuzul te ia din diverse autogări poziţionate te miri pe unde (Dacos are autogara proprie, Antares are altă autogară, alte curse te iau de pe Centură ş.a.m.d.), nu mai zic de Sibiu, unde şi acolo ai mai multe autogări.
Frumuseţea e relativă. Dar dacă vorbim de traseu, Valea Oltului e una din cele mai largi şi joase treceri ale Carpaţilor. În termeni de lucrări de artă, calea ferată de pe Valea Jiului, de fapt întregul tronson de la Băniţa la Tg. Jiu a necesitat un volum de muncă extraordinar, mult peste Valea Oltului sau a Prahovei.
Din toată ecuaţia asta, vitezele de circulaţie cele mai mari s-ar putea obţine, în cazul unei modernizări, pe Valea Oltului. Declivităţile sunt mici (Oltul fiind regularizat), valea este suficient de largă pentru linie dublă.
_________________ :TTT:
bobi
Numarul mesajelor : 733 Localizare : Iasi Reputatie : 4627 Data de inscriere : 06/05/2014
Subiect: Re: Propuneri pentru mersul trenurilor 2017-2018 Lun 06 Mar 2017, 12:35
neluadi a scris:
Perechea GDN-Cluj Napoca prin Piteşti-Călimăneşti-Ocna Sibiului-Teiuş a fost desfiinţată atunci cu decimarea trenurilor. Atunci s-au mai scos multe legături cu tradiţie feroviară, Craiova-Iaşi prin Făgăraş-Siculeni. Sau Timişoara-Galaţi prin Târgu Mureş-Comăneşti. Tot o minte pusă pe desfiinţat trenuri a scos din mers şi GDN-Pitești-Slatina-Craiova-Timișoara pe 901+900. Dacă Craiova-Iași sau Timișoara-Galați ar spune lumea că nu merită fiind de foarte lung parcurs, dar București-Cluj și București-Timișoara - prin Pitești pe linia 901 - ar merita încă o șansă acum cu schimbările de cerere.
Ar merita reintroduse si Craiova-Iasi-Craiova si Timisoara-Galati/Iasi-Timisoara.Ar lega o gramada de orase si ar avea cu siguranta succes!!!!
riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6663 Data de inscriere : 27/06/2010
Subiect: Re: Propuneri pentru mersul trenurilor 2017-2018 Lun 06 Mar 2017, 12:37
Eu nu am facut referire care vale e mai frumoasa. Personal imi place cel mai mult Valea Jiului, dar e irelevant ce-mi place mie. Pe Valea Jiului ai Petrosani si Subcetate (coboara multi acolo din cauza manastarii). Pe Valea Prahovei, statiunile sunt garla. Pe Valea Oltului nu ai cine stie ce (la Cozia nu coboara atata lumea ca la Subcetate). E clar ca cel mai rentabil spre Cluj e pe Valea Prahovei. Iar varianta pe Valea Jiului e datorata Craiovei (pentru ca si craiovenii trebuie sa poata ajunge la Cluj). De la Pitesti cu coborat prin Piatra Olt si urcat inapoi la Valcea e un ocol maricel. Aaa... ca eu ca pasionat am fost pe Valea Oltului si ca e frumos si pe acolo, da, dar daca ar fi fost sa merg cu treaba, clar nu o luam pe acolo. Ca tot de dragul trenului am venit de la Cluj prin Craiova, da, dar m-a intrebat femeia la casa de 2 ori daca sunt sigur ca vreau sa ocolesc atat. Deci trenurile spre Cluj, trasate prin Valea Jiului sunt pentru Oltenia, si nu pentru bucuresteni.
neluadi
Numarul mesajelor : 369 Localizare : Timisoara Reputatie : 3515 Data de inscriere : 12/04/2016
Subiect: Re: Propuneri pentru mersul trenurilor 2017-2018 Lun 06 Mar 2017, 12:41
ciprian71 a scris:
neluadi a scris:
Perechea GDN-Cluj Napoca prin Piteşti-Călimăneşti-Ocna Sibiului-Teiuş a fost desfiinţată atunci cu decimarea trenurilor.
Tot o minte pusă pe desfiinţat trenuri a scos din mers şi GDN-Pitești-Slatina-Craiova-Timișoara pe 901+900. București-Timișoara - prin Pitești pe linia 901 - ar merita încă o șansă acum cu schimbările de cerere.
Nu cumva era RAPID 27/28 si circula pana la Arad?
Era vorba de accelerat Timișoara-Craiova-Pitești-București, plecare seara devreme din Timișoara, ajungea la Slatina la 4 dimineața și la Pitești după 5. Un timp ducea și vagon de dormit. Am circulat cu el de 3 ori până la Slatina în interes de serviciu. Bună garnitură pentru călătorii la 901.
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: Propuneri pentru mersul trenurilor 2017-2018 Lun 06 Mar 2017, 13:43
Timisoara-Tg Mures-Galati
Timisoara-Pitesti-Bucuresti
Bucuresti-Slatina-Sibiu-Cluj
Craiova-Fagaras-Onesti-Iasi(asta este o bucata, 1541/1540 Brasov-Iasi e din acest vechi tren de la Craiova)
Aceste trenuri ar fi bine sa reapara ca leaga direct multe zone si altfel satisfaci nevoia de transport cu legaturi directe doar ca liniile sunt cam praf pe la noi si mersul incet face durata mare.
1521/1522 e ok sa mearga la Sibiu dar nu cu Desiro ca inebunesti in scaunele alea de tramvai, asta e tren de NAVETA!!!!! nu de rang superior cu preturi de avion si pe distanta mare.
_________________
Continut sponsorizat
Subiect: Re: Propuneri pentru mersul trenurilor 2017-2018