|
| UZ-Ucraina | |
|
+37get. florin29sv Sabik Vale_ntin marius664 ciprian71 alex.alexus.tm baiazid alex1987 LanceR cfr500 92Dragos Re6/6 alliens Katalyn TER200 apmatei Adirmvl kristi kkk riciu DUAL Adrian78 mielutu zburator Luna didinul TVlad ldh80 Nesebar dan tm Dr2005 delfinson razvan - trenuri cristi CFR mardaryroby Codrut1985 COSTACHE MIHAIL discoid21 41 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Joi 19 Mai 2016, 09:02 | |
| Mai ai asemena consideratii si la pagina 8, e de neinteles de ce le tot repeti sau de ce nu le trimiti la CFR, MAE si la Kiev?
Cine crezi ca ar circula cu trenurile astea cind noi sintem in UE si sint restrictii la aducerea marfurilor din spatiul nonUE?
Si daca scoti opririle din zona de apropiere a frontierei cine o sa mearga cu trenul? Nu tocmai pentru locuitorii din zona ar trebui un tren? La ce sa il opresti in darapanatura aia de Suceava Nord dar sa nu il opresti in garile din parcurs pina la granita? crezi ca o sa il umpli cu pasageri din toata tara sositi la Suceava dornici de o calatorie in Ucraina?
Nici macar nu e nevoie sa pui un tren care sa mai schimbe boghiurile, ar fi bun asa cum s-a scris undeva, ca un tren CFR sa opreasca linga un tren UZ sa schimbe pasagerii care au de mers mai departe dupa 30-50 minute de vamuire. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Joi 19 Mai 2016, 09:34 | |
| 2. Situatia existenta in 1990 (si posibil de atins, daca s-ar readuce infrastructura feroviara la parametri de atunci)
In 1990 VS era de 100 km/h Suceava- Vicsani si de 60 km/h Vicsani- Vadu Siretului.
Distanta Vadu Siretului - Cernauti, in lungime de 40 km, se parcurgea (in ambele sensuri) de trenuri internationale fara oprire in 55 minute.
a. Trenuri R in trafic local de frontiera.
Daca infrastructura feroviara ar fi readusa la parametri de atunci, un tren R Suceava- Vadu Siretului ar parcurge aceasta distanta in 2 h si 9 minute (din care 54 minute stationare in Vicsani, si cate un minut in Suceava Nord, Darmanesti, HM Milisauti, Tibeni h., Dornesti si Iaz Suceava h) (timp calculat dupa orarul trenurilor C din 1988/1989). *Acest timp de mers a fost calculat astfel- Suceava- Dornesti= 46 minute (cat facea un tren C Suceava- Putna, pe distanta Suceava- Dornesti, cu opriri de cate un minut in Suceava Nord, Darmanesti, Danila hc, Milisauti si Tibeni hc), Dornesti- Vicsani= 10 minute (8 minute cat faceau trenurile internationale, plus inca doua minute pentru opriri in Dornesti si Iaz Suceava h), stationare in Vicsani= 54 minute si Vicsani- Vadu Siretului= 20 minute.
Ar fi necesara o ora in Vadu siretului, pentru schimbarea trenului si formalitatile vamale.
Distanta Vadu Siretului- Cernauti ar putea fi parcursa (daca infrastructura feroviara ar fi readusa la parametri din 1990) in 1 h si 8 minute (din care 13 minute opriri in statii si halte).
Asadar intreaga distanta Suceava- Cernauti ar putea fi parcursa in 4 h si 17 minute (cu schimbarea trenului in Vadu Siretului)
In sens invers, distanta Cernauti- Vadu Siretului s-ar putea parcurge in 1 h si 8 minute (din care 13 minute opriri in statii si halte).
In Vadu Siretului ar fi necesare cca o ora pentru formalitati vamale si schimbarea trenului.
Distanta Vadu Siretului- Suceava s-ar putea parcurge in 2 h si 4 minute , cu 50 minute stationare in Vicsani si cate un minut in Dornesti, HM Milisauti, Tibeni h, Darmanesti si Suceava Nord. *Calculat astfel- Vadu Siretului- Vicsani= 22 minute, stationare in Vicsani= 50 minute, Vicsani- Dornesti= 10 minute (8 minute cat faceau trenurile internationale, plus inca doua minute pentru opriri in Iaz Suceava h si in Dornesti), Dornesti- Suceava= 43 minute (cat facea un tren C Dornesti- Suceava in 1988/1989, cu opriri de cate un minut in Danila hc, Milisauti, Tibeni hc, Darmanesti si Suceava Nord).
Asadar intreaga distanta Cernauti- Suceava ar putea fi parcursa in 4 h si 12 minute (cu schimbarea trenului in Vadu Siretului).
Pentru un confort adecvat al calatorilor, ca si material rulant, pe distanta Suceava- Vadu Siretului ar trebui utilizat un automotor Siemens- Desiro, iar pe distanta Vadu Siretului- Cernauti un automotor nou UZ de cale larga tip 620-M (produs din 2004 de PESA-Polonia pentru UZ). |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Joi 19 Mai 2016, 09:53 | |
| b. Trenuri internationale de lung parcurs
Daca infrastructura feroviara de pe liniile Suceava- Vadu Siretului si Vadu Siretului- Cernauti ar fi readusa la parametri din 1990 si s-ar introduce un tren international Bucuresti- Suceava- Cernauti- Kiev- Moscova, cu opriri (intre Suceava Nord si Cernauti) numai in Dornesti, Vicsani si Vadu Siretului, aceasta distanta ar putea fi parcursa astfel
-Suceava Nord- Vicsani= 36 minute (din care 1 minut oprire Dornesti)(conform orarului trenurilor internationale din 1988/1989)(schimbarea locomotivei se realiza in Suceava Nord, operatiune care dura 10 minute). -Stationare in Vicsani= 54 minute -Vicsani- Vadu Siretului= 20 minute -Stationare in Vadu Siretului= cca doua ore (schimbarea boghiurilor si a locomotivei si formalitati vamale) -Vadu Siretului- Cernauti (fara opriri)= 55 minute
Total- 5 h si 15 minute
In sens invers, timpii de mers ar fi
-Cernauti- Vadu Siretului (fara oprire)= 55 minute -Vadu Siretului stationare= cca doua ore (schimbarea boghiurilor si a locomotivei si formalitati vamale)= doua ore -Vadu Siretului- Vicsani= 22 minute -Vicsani stationare- 50 minute (formalitati vamale) -Vicsani- Suceava Nord= 33 minute (din care 1 minut stationare Dornesti)(conform orarului trenurilor internationale din 1988/1989)
Total- 5 h si 6 minute. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Joi 19 Mai 2016, 10:21 | |
| - dan tm a scris:
- Mai ai asemena consideratii si la pagina 8, e de neinteles de ce le tot repeti sau de ce nu le trimiti la CFR, MAE si la Kiev?
Cine crezi ca ar circula cu trenurile astea cind noi sintem in UE si sint restrictii la aducerea marfurilor din spatiul nonUE?
Si daca scoti opririle din zona de apropiere a frontierei cine o sa mearga cu trenul? Nu tocmai pentru locuitorii din zona ar trebui un tren? La ce sa il opresti in darapanatura aia de Suceava Nord dar sa nu il opresti in garile din parcurs pina la granita? crezi ca o sa il umpli cu pasageri din toata tara sositi la Suceava dornici de o calatorie in Ucraina?
Nici macar nu e nevoie sa pui un tren care sa mai schimbe boghiurile, ar fi bun asa cum s-a scris undeva, ca un tren CFR sa opreasca linga un tren UZ sa schimbe pasagerii care au de mers mai departe dupa 30-50 minute de vamuire. Ideea ar fi de separat cele doua tipuri de trafic si de trenuri -Traficul local de frontiera (din judetul Suceava in regiunea Cernauti) si invers, trafic care ar trebui deservit cu trenuri automotoare (ccele mai noi existente acum in parcul CFR si UZ) Suceava- Vadu Siretului si Vadu Siretului- Cernauti, care evident ar trebui sa aibă opriri in toate statiile si haltele din parcurs, de la Suceava la Cernauti si invers. Problema ramane totusi opririle din punctele de frontiera de la Vicsani si Vadu Siretului, care, datorita procedurilor politiei de frontiera si a vamii, nu cred ca se pot reduce la mult mai putin de 50- 60 minute in fiecare punct de frontiera (dar si in cazul autobuzului Suceava- Cernauti, stationarile in punctele de frontiera Siret si Tereblece sunt cam acceleasi). Apoi si starea liniei- mai degradata (in special pe tronsonul Vadu Siretului- Cernauti) decat cea din 1990. Cu readucerea liniei la parametri din 1990, un drum Suceava- Cernauti ar putea fi parcurs (cu schimbarea trenului in Vadu Siretului) in cca 4 h si un sfert, cu trenul, comparativ cu un drum cu autobuzul Suceava- Cernauti, care dureaza cam tot atata (pe site-ul autogari.ri nu am gasit orarul cursei auto Suceava- Cernauti, dar stiu ca exista cu siguranta o astfel de cursa). -Traficul international de lung parcurs, care ar trebui deservit de un tren international adevarat al RZD (cu acceleasi vagoane noi a RZD care sunt trimise spre Sofia si Belgrad- prezentate la topicul RZD) Bucuresti- Suceava Nord- Cernauti- Kiev- Moscova. Insa datorita faptului ca operatiunea de schimbare a boghiurilor la Vadul Siret pentru un astfel de tren (compus din cca 8 vagoane) ar dura cca doua ore, si datorita starii liniei (in special pe portiunea Vadul siret- Cernauti), un astfel de tren (chiar cu opriri numai in Dornesti, Vicsani si Vadul Siretului- de la Suceava Nord la Cernauti) ar parcurge traseul Suceava Nord- Cernauti in cca 5 ore. La un astfel de tren international Bucuresti- Moscova oprirea in Suceava ar trebui sa se faca in statia Suceava Nord- aici este si depoul si este mai facila schimbarea locomotivei. In plus si in 1988/1989 trenurile internationale de atunci (Bulgaria Express, sezonierul Sofia express si sezonierul Marea Neagra) opreau tot in Suceava Nord (si nu opreau in Suceava). Iar pentru eventuale trenuri automotoare in trafic local de frontiera, oprirea in Suceava Nord ar aveea rolul de a facilita accesul la aceste trenuri a locuitorilor din cartierul Itcanii Noi si Itcanii Vechi (Harbarie) din municipiul Suceava. |
| | | delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3615 Data de inscriere : 24/12/2015
| Subiect: Trenuri si autobuze directe Romania - Ucraina si retur Joi 19 Mai 2016, 15:21 | |
| Trenuri si autobuze directe Romania - Ucraina si retur:
1. Suceava - Vadul Siret, tren IR nr. 384, zilnic, Suceava (10,55) - Vadul Siret (12,55), apoi legatura spre Cernauti cu tren local nr.960 Vadul Siret (17,43) - Cernauti/Chernivtsi (19,10); retur zilnic, tren local nr. 959 Cernauti/Chernivtsi (9,25) - Vadul Siret (11,08), apoi legatura spre Suceava/Bucuresti cu tren IR nr. 381 Vadul Siret (13,40) - Suceava (15,48 - 16,01) - Bucuresti (22,50) sau cu tren IR nr. 385 Vadul Siret (16,35) - Suceava (18,45); 2. Bucuresti - Suceava - Vadul Siret, tren IR nr. 380, zilnic, Bucuresti (6,15), Suceava (13,01 - 13,21) - Vadul Siret (15,40), apoi legatura spre Cernauti cu tren local nr. 960 Vadul Siret (17,43) - Cernauti/Chernivtsi (19,10); retur zilnic, tren local nr. 959 Cernauti/Chernivtsi (9,25) - Vadul Siret (11,08), apoi legatura spre Suceava/Bucuresti cu tren IR nr. 381 Vadul Siret (13,40) - Suceava (15,48 - 16,01) - Bucuresti (22,50) sau cu tren IR nr. 385 Vadul Siret (16,35) - Suceava (18,45); 3. Bucuresti - Suceava - Vadul Siret - Cernauti - Kiev, tren international nr. 380/960/118 "Bukovyna" (vagon de dormit), duminica, Bucuresti (6,15), Suceava (13,01 - 13,21),Vadul Siret (15,40 - 17,43), Cernauti/Chernivtsi (19,10 - 19,55) - Kiev/Kyiv (8,03) - a doua zi; retur, vineri, cu trenul international nr. 117/959/381 "Bukovyna" Kiev/Kyiv (20,05), Cernauti/Chernivtsi (7,10 - 9,25), Vadul Siret (11,08 - 13,40), Suceava (15,48 - 16,01), Bucuresti (22,50) - a doua zi; 4. Suceava - Cernauti, autobuz zilnic, ora 13,00 (duminica 12,00), din autogara Suceava; retur din autogara mare Cernauti/Chernivtsi, zilnic, ora 7,10, sosire Suceava ora 10,55 (0749456947, 0751707931, 00380506709818, 00380506186908, 00380968110356, 00380508605418); 5. Bucuresti - Suceava - Cernauti, autobuz, marti, miercuri, vineri, sambata, ora 16,00, din autogara Obor, sosire Cernauti ora 6,00; retur din autogara mare Cernauti/Chernivtsi, luni, marti, joi, vineri, ora 16,00; sosire Suceava ora 19,30 si Bucuresti ora 6,00 (0728523055, 0728653281, 0727448868); 6. Bucuresti - Galati - Odesa, autobuz, vineri, luni, ora 19,00, din autogara Piata agroalimentara Gara de Nord (Muzeul CFR); retur din autogara Pryvokzalna Odesa, joi, duminica, ora 17,30 sau din autogara mare Odesa, ora 18,00; sosire Bucuresti ora 6,00 (0721269764, 0742451951); *Mai exista si variante cu tranzit prin Moldova: Bucuresti/Iasi - Chisinau, apoi Chisinau - Kiev, Odesa, Liov etc, fie cu trenul, fie cu autobuzul. *La Sighetul Marmatiei se poate trece granita pe jos in Slatina/Solotvino, practic cele doua orase sunt unite, fiind despartite de podul peste Tisa care constituie si granita inte Romania si Ucraina. Din Slatina se poate lua zilnic trenul spre Liov/Lviv, la ora 17,25, sosire la 6,20; retur, Liov/Lviv (20,40) - Slatina/Solotvino (9,00). Tot pedestru se poate trece frontiera si la Siret - Porubna/Tereblecea.
Pt. excursii individuale in Ucraina (Cernauti, Liov, Odessa etc) sau Moldova (Chisinau, Tiraspol, Soroca etc) si servicii de ghid personal, ma puteti contacta (0722363643)! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Joi 19 Mai 2016, 16:17 | |
| Ce acte trebuie pentru călătoria în Ucraina (în afară de paşaport)? Mai trebuie vaccinări, bani în numerar pentru fiecare zi, bilete de transport, vouchere de cazare (dacă vreau să merg o zi şi mă duc cu bicicleta, de unde bilete de transport şi cazre?), declaraţii vamale ş.a.? _________________ :TTT:
|
| | | delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3615 Data de inscriere : 24/12/2015
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Joi 19 Mai 2016, 16:36 | |
| - Dr2005 a scris:
- Ce acte trebuie pentru călătoria în Ucraina (în afară de paşaport)?
Mai trebuie vaccinări, bani în numerar pentru fiecare zi, bilete de transport, vouchere de cazare (dacă vreau să merg o zi şi mă duc cu bicicleta, de unde bilete de transport şi cazre?), declaraţii vamale ş.a.? Nu trebuie absolut nimic, in afara de pasaport evident! Nu-ti fa niciun fel de probleme, ca si turist e suficient pasaportul valabil, nu te intreaba nimeni despre nimic altceva. (Eventual, ca la orice frontiera, te pot intreba unde mergi si cu ce scop; raspunsul "Cernauti - turist", este arhi-suficient!) Daca vrei sa mergi o zi cu bicicleta, e f simplu: ia-ti bicicleta, pasaportul si... la drum! Nu trebuie sa ai niciun bilet de transport sau rezervare de cazare sau declaratie vamala etc! (asta doar daca nu cumva vrei sa ai asupra ta peste 10.000 de euro, arme, droguri, munitie, obiecte de patrimoniu si alte asemenea - astea se declara la orice granita, dar ma indoiesc ca e cazul!) Chiar ultima data cand am mers cu trenul la Cernauti via Vadul Siret, era un grup de biciclisti din Romania, vreo 6-7 fete si baieti, au intrat in Ucraina pe la PTF Siret - Porubna/Tereblecea, s-au plimbat pe la Cernauti si pe unde au mai vrut ei si apoi au iesit pe la PTF Vadul Siret - Vicsani, cu trenul. Mai sunt si multi biciclisti polonezi care vin cu bicicletele din Polonia, via Ucraina, la Cacica, in Romania, in pelerinaj la sanctuarul de acolo (In Cacica fiind si o mare comunitate poloneza de altfel). Daca vii cu masina personala, nu exista nicio taxa de intrare in Ucraina, nici macar vinieta! Daca ai nevoie de un ghid individual, iti pot sta la dispozitie! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Joi 19 Mai 2016, 18:14 | |
| 1653+5733 (Bucureşti Nord 21:30 - Dorneşti 6:16) la dus, iar la întoarcere probabil 5636 + 1754, că 381 e prea devreme (15:50 în Dorneşti)... dar asta mai la vară, după ce mi-oi face paşaport (problema e că am avut paşaport mai demult, dar a expirat în 2010 şi l-am rătăcit prin casă, nu mai dau de el şi nu cred că îmi pot face altul dacă nu îl predau pe cel vechi). _________________ :TTT:
|
| | | delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3615 Data de inscriere : 24/12/2015
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Joi 19 Mai 2016, 18:34 | |
| - Dr2005 a scris:
- 1653+5733 (Bucureşti Nord 21:30 - Dorneşti 6:16) la dus, iar la întoarcere probabil 5636 + 1754, că 381 e prea devreme (15:50 în Dorneşti)... dar asta mai la vară, după ce mi-oi face paşaport (problema e că am avut paşaport mai demult, dar a expirat în 2010 şi l-am rătăcit prin casă, nu mai dau de el şi nu cred că îmi pot face altul dacă nu îl predau pe cel vechi).
Nu-i nicio problema daca nu mai ai vechiul pasaport expirat; ar fi fost putin mai complicat daca era inca in perioada de valabilitate si ai fi vrut sa-l preschimbi, atunci trebuia declarat pierdut etc; asa, pur si simplu, te duci cu actele si chitantele necesare la serviciul pasapoarte, iar daca te intreaba ceva de fostul, spui doar ca nu-l mai ai si ca oricum era expirat de mult; daca nu intreaba, nu spui nimic - oricum nu ar fi facut decat sa-ti taie un colt din pagina cu poza si ti l-ar fi dat inapoi. Recomandarea mea este sa stai macar o zi in Cernauti, daca tot vrei sa te duci in zona, e un oras f frumos care nu trebuie ratat (pietonalul Olga Kobyleanska , Universitatea-patrimoniu UNESCO, Biserica Armeneasca, Piata Primariei, Piata Teatrului, Piata Catedralei, Piata Filarmonicii, Piata Turceasca, gara, parcul central, cimitirul etc). Iar daca tot ai ajuns in zona, nu ar trebui ratate nici: cetatile Hotin si Camenița (Kameaneț-Podilskîi) si chiar manastirea Banceni. Ca sa nu mai vorbim de preturi care sunt f accesibile la mancare, cazare, dar si la tigari, alcool si combustibil, pt cei interesati. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Vin 20 Mai 2016, 10:10 | |
| Material rulant feroviar nou a UZ -Locomotiva diesel-electrica tip TE-150 Principalele sale caracteristici tehnice sunt- motor diesel tip 5D49, cu 16 cilindri, viteza maxima 160 km/h, puterea 3100 Kw, forta de tractiune 310 kn, lungimea 20.350 mm, greutatea 135 tone. Locomotiva solo, cu 6 osii si doua cabine de conducere. Un numar de 4 astfel de locomotive au fost produse intre anii 2005-2008 de catre fabrica Luhanskeplovoz. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Vin 20 Mai 2016, 10:13 | |
| Erata- locomotiva se numeste TEP-150 |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Vin 20 Mai 2016, 10:17 | |
| -Locomotiva electrica DS3 Principalele sale caracteristici tehnice sunt- 4 osii, greutatea 90 tone, viteza maxima 160 km/h, puterea 6400 cp (sau 4800 Kw), forta de tractiune 310 Kn, sistem de siguranta-ALSN. Sasiu, motoarele electrice de tractiune si alte echipamente au fost furnizate de Siemens. In perioada 2003-2008 au fost produse si livrate un numar de 18 astfel de locomotive, de catre fabrica din Dnipropetrovsk, in colaborare cu Siemens. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Vin 20 Mai 2016, 10:21 | |
| automotor PESA-630M Automotor articulate pe 6 osii (3 boghiuri), produs intre anii 2011-2013, intr-un numar de 6 bucati (doua pentru Ucraina, 3 pentru Lituania si unul pentru Kazahstan), de catre PESA Bydgoszcz (Polonia). Are doua motoare diesel tip MAN-D2876LUE623, care dezvolta 2*385 Kw, transmisie hidraulica Voith-Tr211re4, o lungime de 51.600 mm, , viteza maxima 120 km/h sau 140 km/h, capacitatea de transport pana la 192 de pasageri in total. |
| | | delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3615 Data de inscriere : 24/12/2015
| Subiect: Jmerinka Sam 04 Iun 2016, 13:08 | |
| - gara Jmerînka/Șmerinca - important nod de cale ferata in regiunea Vinnîţea/Vinniţa - tren UZ de lung parcurs - vagon cuseta clasa a III-a (vagon de dormit deschis, comun = cuseta/platzkart) - tren UZ de lung parcurs - vagon cuseta clasa a III-a (vagon de dormit deschis, comun = cuseta/platzkart) - tren UZ de lung parcurs - vagon cuseta clasa a III-a (vagon de dormit deschis, comun = cuseta/platzkart) |
| | | delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3615 Data de inscriere : 24/12/2015
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Dum 12 Iun 2016, 15:36 | |
| - frumoasele cani ale UZ in care insotitorii de vagon servesc calatorilor ceaiul sau cafeaua, in trenurile de lung parcurs din Ucraina |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: UZ-Ucraina | |
| |
| | | | UZ-Ucraina | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |