|
| UZ-Ucraina | |
|
+37get. florin29sv Sabik Vale_ntin marius664 ciprian71 alex.alexus.tm baiazid alex1987 LanceR cfr500 92Dragos Re6/6 alliens Katalyn TER200 apmatei Adirmvl kristi kkk riciu DUAL Adrian78 mielutu zburator Luna didinul TVlad ldh80 Nesebar dan tm Dr2005 delfinson razvan - trenuri cristi CFR mardaryroby Codrut1985 COSTACHE MIHAIL discoid21 41 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Mier 27 Apr 2016, 22:44 | |
| |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Mier 27 Apr 2016, 22:44 | |
| |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Mier 27 Apr 2016, 22:47 | |
| 8. Statia Zatoka (Bugaz) (electrificata) |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Mier 27 Apr 2016, 22:48 | |
| |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Mier 27 Apr 2016, 22:50 | |
| Podul mixt (rutier si feroviar), cu partea centrala mobila, peste gura de varsare a raului Nistru |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Mier 27 Apr 2016, 22:51 | |
| |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Mier 27 Apr 2016, 22:52 | |
| |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Mier 27 Apr 2016, 22:54 | |
| Locul unde calea ferata (electrificata) spre Odessa paraseste stravechiul pamant romanesc al Basarabiei.
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Mier 27 Apr 2016, 22:56 | |
| 9. Statia Ismail |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Mier 27 Apr 2016, 23:34 | |
| - ldh80 a scris:
- 1. Statia Bolhrad
Adică Bolgard, litera aia care nu o înţelegi tu e un G chirilic ( Г), nu un H... totuşi, văd că denumirile ucrainene le-ai scris după modelul englezesc de transliterare, care nu e chiar cel mai bun pentru noi, limbile slave şi cea română având în comun o serie de sunete, precum ă, â, ş, ţ şi j (adică pe J ăsta noi îl pronunţăm jâ sau je, pe când englezii îi zic jay, de aia J-ul chirilic e, pentru englezi, transliterat ca Zh), pe care englezii nu le au şi le improvizează cum pot (sh pentru ş, ts sau tz pentru ţ, a pentru ă sau â). H-ul ăla în loc de G e o invenţie ucraineană folosită la transliterarea pentru occidentali, dar Dumnezeu ştie care e rostul ei... nu i-am auzit pe ucraineni vorbind, dar bulgarii sigur ar folosit G pentru Г, sârbii la fel. Înapoi la localitatea cu pricina, cât a făcut parte din România Mare, ea s-a numit Bolgrad (Болград în alfabet chirilic, să nu uităm că România, la momentul Unirii de la 1859 folosea alfabetul chirilic), cum de fapt se numeşte şi acum. _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Vin 06 Mai 2016, 18:41 | |
| mers de tren UZ,
http://www.file-upload.net/download-11548941/UZ.pdf.html |
| | | delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3615 Data de inscriere : 24/12/2015
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Lun 09 Mai 2016, 22:47 | |
| - Dr2005 a scris:
- ldh80 a scris:
- 1. Statia Bolhrad
Adică Bolgard, litera aia care nu o înţelegi tu e un G chirilic (Г), nu un H... totuşi, văd că denumirile ucrainene le-ai scris după modelul englezesc de transliterare, care nu e chiar cel mai bun pentru noi, limbile slave şi cea română având în comun o serie de sunete, precum ă, â, ş, ţ şi j (adică pe J ăsta noi îl pronunţăm jâ sau je, pe când englezii îi zic jay, de aia J-ul chirilic e, pentru englezi, transliterat ca Zh), pe care englezii nu le au şi le improvizează cum pot (sh pentru ş, ts sau tz pentru ţ, a pentru ă sau â). H-ul ăla în loc de G e o invenţie ucraineană folosită la transliterarea pentru occidentali, dar Dumnezeu ştie care e rostul ei... nu i-am auzit pe ucraineni vorbind, dar bulgarii sigur ar folosit G pentru Г, sârbii la fel.
Înapoi la localitatea cu pricina, cât a făcut parte din România Mare, ea s-a numit Bolgrad (Болград în alfabet chirilic, să nu uităm că România, la momentul Unirii de la 1859 folosea alfabetul chirilic), cum de fapt se numeşte şi acum. Alfabetul ucrainean are litera Ґ corespondenta pt G-ul nostru, dar si litera Г pe care o transliteram ca H sau G pt ca nu avem o litera corespunzatoarea acelui sunet; de fapt, in limba ucraineana, ea corespunde unui sunet gutural, pronuntat din fundul gatului, un "g" spre "h". (Limba ucraneana are si litera X corespunzatoare pt sunetul "h".) Deci, in ucraineana Ґ e g-ul nostru, X e h-ul nostru, iar Г e un sunet gutural pronuntat intre g-ul si h-ul nostru; noi nu avem o litera pt acest sunet, de aceea e dificil sa transliteram aceasta litera.Cand vorbim de orasul Болград, il putem translitera fie Bolgrad, fie Bolhrad, pt ca noi nu avem acel sunet corespunzator literei Г, un sunet gutural, intre g si h. Aceeasi situatie o intalnim si in cazul monedei nationale din Ucraina: гривня (grivna sau hrivna). Sunt corecte ambele variante de transliterare; rusii, care nu au acel sunet gutural intre g si h, pronunta g si translitereaza cu g, noi preluand multe denumiri din rusa, am optat de multe ori pt transliterearea cu g, dar lingvistic sunt corecte ambele.Lingvistii ucraineni opteaza totusi pt varianta de transliterare cu "h", considerand sunetul corespunzator literei Г mai apropiat de "h" in pronuntie decat de "g". Am calatorit des in Ucraina si ei pronunta sunetul acela gutural mai spre h decat spre g; cateva exemple: in cuvinte gen: гривня (grivna/hrivna - moneda nationala), вул. Головна (str. golovna/holovna=principala), Болград (Bolgrad/Bolhrad - oras in regiunea Odesa) etc |
| | | delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3615 Data de inscriere : 24/12/2015
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Lun 09 Mai 2016, 23:26 | |
| - ldh80 a scris:
- 5. Statia Cernauti Gradina Publica
*Din pacate nu am gasit nici o fotografie cu aceasta statie.
6. Statia Adancata (Hlyboca)(nod feroviar)
*Din pacate nu am gasit nici o fotografie cu aceasta statie.
Fotografii cu garile acestea am postat eu in paginile anterioare! Cu gara Cernauti-Sud/Chernivtsi-Pivdenii (fosta Cernauti-Gradina publica) o sa postez poze noi cat de curand! |
| | | delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3615 Data de inscriere : 24/12/2015
| Subiect: instantanee feroviare Mar 10 Mai 2016, 00:20 | |
| - gara internationala Vadul Siret (frontiera), sat Cerepcauti, raion Adancata, regiunea Cernauti - Ucraina - tren local (personal) UZ nr. 960 Vadul Siret - Cernauti/Chernivtsi - gara Cernauti-Sud/Chernivtsi-Pivdenii- gara Cernauti-Sud/Chernivtsi-Pivdenii- gara Cernauti-Sud/Chernivtsi-Pivdenii si trenul local UZ nr. 960 Vadul Siret - Cernauti/Chernivtsi avand atasat si vagonul Bucuresti - Kiev/Kyiv - gara Cernauti/Chernivtsi - gara Liov/Lviv - sosirea trenului de lung parcurs nr. 608 Cernauti (0,28) - Liov (6,55) - gara Liov/Lviv - gara Liov/Lviv - gara Liov/Lviv - gara Liov/Lviv - gara Liov/Lviv - gara Liov/Lviv - gara Liov/Lviv, sosirea trenului international Varsovia - Liov - gara Liov/Lviv, trenul international PKP Varsovia - Liov - gara Liov/Lviv - macheta trenuri - gara Liov/Lviv - macheta trenuri - gara Liov/Lviv - macheta trenuri - gara Liov/Lviv - una din salile de asteptare - gara Liov/Lviv - una din salile de asteptare |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Joi 19 Mai 2016, 08:44 | |
| Cateva consideratii despre legatura feroviara Suceava- Cernauti.
1. Situatia actuala
In primul rand, trebuie de stiut cat este astazi VS de la Suceava la Vadu Siretului si de la Vadu Siretului la Cernauti.
a. Trenuri R (in trafic local de frontiera)
Astazi, un tren R (cu opriri in toate statiile si haltele), ar parcurge distanta Suceava- Vadu Siretului in 2 h si 2 minute (timp calculat dupa cel al trenului asa-zis IR 384 Suceava-Vadu Siretului, plus inca doua minute pentru opriri in haltele Tibeni h si Iaz Suceava h). In acest timp s-a inclus si o stationare de 42 minute in Vicsani, pentru formalitati vamale.
In Vadu Siretului este necesar un timp de cca o ora pentru formalitati vamale.
Pe distanta Vadu Siretului- Cernauti, un tren local al UZ (cu opriri in toate statiile si haltele, 9 la numar) face astazi 1 h si 27 minute (din care 13 minute opriri in statii si halte)
Asadar, astazi, o calatorie pe calea ferata de la Suceava la Cernauti, cu doua trenuri si schimbarea lor in Vadu Siretului (un tren R a CFR Suceava- Vadu siretului si un tren local al UZ Vadu Siretului- Cernauti, cu opriri in toate statiile si haltele existente), ar dura 4 h si 29 minute.
La intors, traseul Cernauti- Vadu Siretului se parcurge de tren local UZ (cu opriri in toate statiile si haltele, 9 la numar) in 1 h si 43 minute (din care 13 minute opriri).
In Vadu Siretului este necesara cca o ora pentru formalitati vamale.
Distanta Vadu Siretului- Suceava s-ar putea parcurge astazi cu tren R a CFR in 2 h si 12 minute (cu opriri in toate statiile si haltele. Acest timp de mers a fost calculat cu ajutorul orarului trenului asa-zis IR 385, fiind inclusa o stationare in Vicsani pentru formalitati vamale de 45 minute, si in plus inca doua minute, pentru opriri in haltele Iaz Suceava h si Tibeni h).
Asadar, astazi, o calatorie pe calea ferata de la Cernauti la Suceava, cu doua trenuri si schimbarea lor in Vadu Siretului (un tren local UZ Cernauti- Vadu Siretului si un tren R a CFR Vadu siretului- Suceava, cu opriri in toate statiile si haltele) ar dura 4 h si 55 minute.
b. Trenuri internationale de lung parcurs
Daca ar fi introdus un tren international de lung parcurs (Bucuresti- Cernauti- Kiev- Moscova), tinand cont de starea actuala a infrastructurii feroviare, acesta ar parcurge distanta Suceava- Cernauti, astfel
-Suceava- Vadu siretului (cu oprire numai in Suceava Nord- 1 minut, Dornesti- 1 minut si in Vicsani- 54 minute)- 2 h si 14 minute (calculat dupa orarul trenului 380, mai putin opririle in Darmanesti si HM Milisauti)
-In Vadu Siretului ar fi necesara o stationare de cca doua ore, pentru formalitati vamale si schimbare boghiurilor si a locomotivei.
-Distanta Vadu Siretului- Cernauti ar fi parcursa astazi (fara oprire) in 1 h si 14 minute.
Astfel, in conditiile de astazi a infrastructurii feroviare, un tren international de lung parcurs ar parcurge distanta Suceava- Cernauti (cu opriri numai in Suceava Nord, Dornesti, Vicsani si Vadu Siretului) in 5 h si 16 minute.
La retur, distanta Cernauti- Vadu Siretului s-ar parcurge (fara oprire) in 1 h si 30 minute, in Vadu Siretului ar fi necesara o stationare de cca doua ore (pentru schimbarea boghiurilor si a locomotivei si pentru formalitatile vamale), iar distanta Vadu Siretului- Suceava (cu opriri numai in Vicsani- 50 minute, Dornesti- 1 minut si Suceava Nord- 1 minut) s-ar parcurge in 2 h si 6 minute.
Astfel, in conditiile de astazi a infrastructurii feroviare, un tren international de lung parcurs ar parcurge distanta Cernauti- Suceava (cu opriri numai in Vadu Siretului, Vicsani, Dornesti si Suceava Nord) in 5 h si 36 minute. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: UZ-Ucraina | |
| |
| | | | UZ-Ucraina | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |