|
| UZ-Ucraina | |
|
+37get. florin29sv Sabik Vale_ntin marius664 ciprian71 alex.alexus.tm baiazid alex1987 LanceR cfr500 92Dragos Re6/6 alliens Katalyn TER200 apmatei Adirmvl kristi kkk riciu DUAL Adrian78 mielutu zburator Luna didinul TVlad ldh80 Nesebar dan tm Dr2005 delfinson razvan - trenuri cristi CFR mardaryroby Codrut1985 COSTACHE MIHAIL discoid21 41 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9099 Reputatie : 13004 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Lun 01 Feb 2016, 14:08 | |
| Eu nu inteleg pe ce principii stabilesc unionistii ca trebuie granitele din 1938sau care mai trebuie? de ce sa nu luam granitele de la Stefan ce Mare si Sfint, ca erau niste vremuri cind Moldova se invecina cu regatul Polono -Lituanian, sau alte granite, ale lui Burebista de exemplu.
Eu cred ca ar trebui sa ne trezim, sa ne administram tara si sa nu rivnim la ce nu mai este al nostru.Cum am spus si noi sintem creatia Marilor Puteri, ca altfel de unde tara, ca in Tara Romaneasca si Moldova era o permanenta lupta de putere intre boieri, ca asta am fost niste provincii boieresti-bisericesti de tip arhaic si medieval, iar mai tirziu provincii otomane unde se cumparau functiile.Dincoace in Transilvania macar romanii nu erau la conducere.
Ne trezim acuma sa ii facem pe toti dictatotii niste sfinti, asta arata cit de inapoiati sintem, Stefan cel Mare ce facea? lua taranii de la plug si se lupta cu turcii dupa care ii spolia tot pe tarani ca sa faca biserici sa ii prosteasca bine si mai ajuta pe sfintele de la muntele Atos. Dupa care le f***a si nevestele si a devenit un sfint. Si ca el si altii.
Cum sa afirmi ca ucrainienii si rusii sint una ca noi cu oltenii? pai aici la mine difera anumite cuvinte de la un sat la altul si sint 2 km intre noi noi, la noi se spune la locul de casa ,,plaț' si la sora mea in satul alaturat se spune ,,grund' adica ambele vin din germana plat inseamna loc,(piata) si grund inseamna pamint, adica un pamint de casa, dar asta nu inseamna ca sintem popoare diferite.
Patriotismul nu inseamna sa negi dreptul unui popor la existenta cu atit mai mult cu cit este un popor nu un trib.
Patriotism inseamna sa te zbati pentru tara ta nu sa creezi probleme altora, altfel tot patriotism e ce fac si ungurii nu? ei asta vor sa rupa o parte din tara noastra pentru ca -dupa ei- nu ne apartine.
|
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Lun 01 Feb 2016, 14:21 | |
| Bun, deci domnule ldh80, aici este un forum feroviar si hai sa respectam tematica. Fara instigare la scandal, unirea Romaniei cu alte teritorii ce apartin altor state. Poti sa organizei la tine in casa/oras, intalniri, e fix problema dv. dar nu mai veniti aici sa amintiti de aceasta unire care nu are treaba cu acest forum si cu realitatea din ziua de azi. |
| | | kristi kkk V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1697 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 7654 Data de inscriere : 25/08/2008
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Lun 01 Feb 2016, 15:35 | |
| Eu aș da fără remușcări Teleormanul și Vasluiul Rusiei. Aici, la mine, colcăie de putori care visează doar alegeri ca să primească pungi electorale sau de bețivi de țuică de electrozi, din ăștia sunt și în Vaslui, sau de violatori denaturați ca la Vaslui. Cu ce dezvoltă aceste teritorii România? Sunt doar teritorii parazit ce sug resursele altor locuri unde se muncește mai mult. Dacă ne pricopsim și cu Moldova e clar, trage București, Cluj, Ploiești, Oradea, Timișoara sau alte câteva orașe ce sunt peste media țării din greu să dea resursele lor ca să aibă niște leneși nativi ajutoare sociale! |
| | | delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3615 Data de inscriere : 24/12/2015
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Lun 01 Feb 2016, 16:35 | |
| - Karpaty a scris:
- Bun, deci domnule ldh80, aici este un forum feroviar si hai sa respectam tematica. Fara instigare la scandal, unirea Romaniei cu alte teritorii ce apartin altor state. Poti sa organizei la tine in casa/oras, intalniri, e fix problema dv. dar nu mai veniti aici sa amintiti de aceasta unire care nu are treaba cu acest forum si cu realitatea din ziua de azi.
Corect, am pierdut astazi aproape jumatate de zi ca sa pot scrie cat de cat un raspuns documentat legat de limbi, popoare si teritorii, pt ce? cand e asa de usor astazi sa citesti de unul singur, sa cauti informatii si sa vrei sa fii om, ca de dictatori n-a dus omenirea lipsa, si ca sa revenim la trenuri, sper ca, tot astazi, sa mai pun cateva poze cu si de prin trenurile/garile ucrainene
Ultima editare efectuata de catre delfinson in Lun 01 Feb 2016, 16:52, editata de 1 ori |
| | | delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3615 Data de inscriere : 24/12/2015
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Lun 01 Feb 2016, 16:48 | |
| - kristi kkk a scris:
- Eu aș da fără remușcări Teleormanul și Vasluiul Rusiei. Aici, la mine, colcăie de putori care visează doar alegeri ca să primească pungi electorale sau de bețivi de țuică de electrozi, din ăștia sunt și în Vaslui, sau de violatori denaturați ca la Vaslui. Cu ce dezvoltă aceste teritorii România? Sunt doar teritorii parazit ce sug resursele altor locuri unde se muncește mai mult. Dacă ne pricopsim și cu Moldova e clar, trage București, Cluj, Ploiești, Oradea, Timișoara sau alte câteva orașe ce sunt peste media țării din greu să dea resursele lor ca să aibă niște leneși nativi ajutoare sociale!
Desi nu sunt nascut in Vaslui, am copilarit in Vaslui, am facut scoala si liceul acolo, am parintii si mormintele bunicilor acolo .... multumim pt aprecieri, in numele tuturor vasluienilor adevarati, uite ca asa vasluian cum sunt nu mi-e rusine cu asta si de ce ar trebui sa-mi fie? pt ca in judetul asta exista, ca de altfel peste tot in tara asta, betivi si putori? Haideti sa facem segregare etnica, sa ne trimitem unii pe altii in lagare doar ca unii avem nasul mai mare sau ca unii suntem blonzi... Dumnezeule; scursuri ale societatii sunt si in Moldova si in Banat si in Dobrogea si in Maramures, la fel de bine cum sunt si in Ucraina, Suedia, Australia sau Burkina Faso. Mai bine sa stam putin sa gandim inainte de a judeca, sa judecam fiecare om in parte si nu sa aruncam anatema asupra unei intregi comunitati, etnii, natiuni, religii, grupari, organizatii etc etc Oare de ce unele zone sunt mai dezvoltate, oare de ce unii oameni sunt mai inapoiati, cine i-a influentat, ce conjunctura a existat, de dat cu piatra e f usor, cu extremisme de genul asta nu vom merge mai departe.... Asa au aprut de-a lungul omenirii marile conflicte, semanand ura, incurajand extremisme si culegand mai apoi milioane de morti, suferinta, durere si regrete tardive. Cu drag, un violator denaturat de la Vaslui PS: de obicei cei mai inraiti antisemiti sunt aia care n-au vazut in viata lor un evreu sau n-au trait vreodata langa ei, cei mai inraiti anti ucraineni, sa zicem, sunt aia care n-au fost niciodata in Ucraina sau n-au vazut si auzit vreodata un ucrainean, asa si cu anti-vasluienii mei, ma indoiesc ca au calcat vrsodata pe aici... si exemplele ar putea continua |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Lun 01 Feb 2016, 17:54 | |
| Total de acord cu dumneavoastra! Este nedrept si anormal a-i numi pe toti locuitorii din judetele Teleorman si Vaslui ca fiind putori sau violatori!
Ca in orice alt judet, si in Teleorman sau Vaslui exista multi oameni gospodari, cinstiti, inteligenti, muncitori. Iar lenesi si violatori exista si la Bucuresti, Timisoara sau Cluj-Napoca.
Atat judetul Teleorman cat si judetul Vaslui dispun de un mare potential economic si agricol, care astazi din pacate nu este pus in valoare. Va reamintesc faptul ca inainte de 1989, cand ambele judete aveau o industrie infloritoare, iar potentialul agricol era bine valorificat, si oamenii din aceste doua judete aveau unde munci, si aici se muncea destul de bine.
|
| | | TER200
Numarul mesajelor : 412 Varsta : 45 Reputatie : 3650 Data de inscriere : 13/01/2016
| Subiect: off topic rau de tot Lun 01 Feb 2016, 18:56 | |
| Revenim si noi un pic la on-topic, la chestiuni care privesc strict domeniul feroviar? Nu zic ca discutia nu e interesanta, dar ocuoarea topicului cu alta tema conduce la pierderea structurarii clare a forumului pe teme concrete! Rog un moderator sa faca untopic separat pentru aceasta ddiscutie si sa revenim la subiecte feroviare! |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11193 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Lun 01 Feb 2016, 19:22 | |
| @delfilson betivi puturosi, lenesi si violatori sunt in toata tara dar cei mai multi chiar vin din Moldova iar campion e judetul Vaslui, si o spune unul care are destule rude in Iasi, Barlad, Tecuci, Adjud, Bacau, Focsani si alte localitati mai mici din Moldova. Cand ne intalnim la marile sarbatori la tara in Moldova sau prin alte locati depinde de treburi radem cu toti caci asta e adevarul si n-ai ce-i face. Cat despre Bucuresti e o adunatura de toate rasele si zonele din tara dar cei mai multi flotanti sigur sunt tot din Moldova o spune atatea si atatea cifre precum si numarul calatorilor care vin la Capitala cu trenul, a dat Dr2005 mai demult un exemplu ca ruta Moldovei aduce cele mai mari vanzari din an cu exceptia Buc-Brasov sau vara pentru litoral dar daca imi aduc bine aminte parca ruta Moldovei era si peste Buc-Brasov.
Eu ma duc la tara in zona Podul Turcului judetul Bacau desi satul meu e chiar pe granita judetelor BC cu VN si ce am vazut acolo nu doar in sat ci in toata zona aia e de domeniul fantasticului, atata rusine ca nici nu imi vine sa mi aduc aminte. Ca vrem sau nu vrem, ca suntem sau nu suntem din Moldova aceasta regiune e campioana la prostii cu betivi violatori si alte categorii de oameni negativi si repet vo spune unul care a vazut destule in Moldova. Acolo nu ai voie sa bei apa de toamna si pana la Paste ca nu rezista vinul mai mult din moment ce se bea in loc de apa iar rachiul e mai rau decat un drog numai la mine in sat au murit 10 insi de care stiu eu din cauza la rachiu si nu de moarte buna.
Pana si trenurile ce vin din Moldova sunt pline de bidoane, bidonase sau canistre de 20 Litri cu vin daca i-ar taxa CFR-ul la kilogram la cata bautura se cara cu trenul din Moldova nu ar iesi pe plus dar totusi s-ar putea imbunatati multe.
|
| | | delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3615 Data de inscriere : 24/12/2015
| Subiect: instantanee feroviare ucrainene Lun 01 Feb 2016, 22:23 | |
| Pentru ca am vazut o groaza de mesaje nelalocul lor, unele pline de extremism si de ura etnica, m-am gandit sa mai postez cateva fotografii realizate la ultima experienta feroviara in Ucraina; pozele nu sunt chiar minunate sau f relevante, dar poate mai descongestioneaza putin atmosfera incarcata ce a fost astazi pe aici si, apropos, sunt vasluian la origini, dar nu m-am imbatat niciodata si nici nu am violat pe nimeni sau alte nerozii de care am fost acuzati astazi aici; nici eu, nici familia sau prietenii mei; chiar nu inteleg de ce, pentru niste traznai ce se intampla prin sate izolate, se arunca anatema asupra tuturor locuitorilor acestei zone. Asa ca, exact ca si in cazul Ucrainei, mai intai veniti si vedeti cu ochii vostri, veniti in Vaslui, in oras, mergeti sa vizitati Ucraina si cunoasteti-i pe ucraineni si abia apoi aruncati cu piatra! - gara din Liov/Lviv - holul central - gara din Liov/Lviv - holul central - gara din Liov/Lviv - catre trenul Odesa/Odessa - Uzhhorod/Ujgorod, pe ruta Lviv/Liov - Chop/Ciop - gara din Liov/Lviv - catre trenul Wroclaw - Varsovia - Liov - gara din Liov/Lviv - trenul Odesa/Odessa - Uzhhorod/Ujgorod, pe ruta Lviv/Liov - Chop/Ciop; insotitorii de vagon apartinand regionalei Odesa - in trenul Odesa/Odessa - Uzhhorod/Ujgorod, pe ruta Lviv/Liov - Chop/Ciop; - tren interregional - vagon de dormit clasa a III-a, aprox. 13 lei (cam 5 ore) - vagon de dormit deschis, comun=cuseta sau platzkart (third-class sleeper)- in trenul Odesa/Odessa - Uzhhorod/Ujgorod, pe ruta Lviv/Liov - Chop/Ciop; - am mers cu vagon de dormit clasa a III-a - vagon de dormit deschis, comun = cuseta/platzkart (third-class sleeper), mai exista si vagoane de dormit clasa a II-a - compartimente cu 4 paturi = cupeu (coach with compartiments) si vagoane de dormit clasa I - compartimente cu 2 paturi = suita (first-class sleeper);- in trenul Odesa/Odessa - Uzhhorod/Ujgorod, pe ruta Lviv/Liov - Chop/Ciop; - am mers cu vagon de dormit clasa a III-a - vagon de dormit deschis, comun = cuseta/platzkart- gara Mukaceve/Muncaci, in Transcarpatia- prin Transcarpatia, pe traseul Liov - Ciop - prin Transcarpatia, pe traseul Liov - Ciop - prin Transcarpatia, pe traseul Liov - Ciop - prin Transcarpatia, pe traseul Liov - Ciop, observati cat de lung este trenul, in fundal se vad locomotiva si primele vagoane - prin Transcarpatia, pe traseul Liov - Ciop, observati cat de lung este trenul, in fundal se vad locomotiva si primele vagoane - prin Transcarpatia, pe traseul Liov - Ciop, observati cat de lung este trenul, in fundal se vad locomotiva si primele vagoane - prin Transcarpatia, pe traseul Liov - Ciop, observati cat de lung este trenul, in fundal se vad locomotiva si primele vagoane - gara internationala Chop/Ciop - situata in apropierea frontierelor cu Ungaria si Slovacia - gara internationala Chop/Ciop - gara internationala Chop/Ciop, trenul Odesa/Odessa - Uzhhorod/Ujgorod - gara internationala Chop/Ciop, linie incalecata, folosita pentru trenurile transfrontaliere Chop/Ciop - Zahony (Ungaria) si Chop/Ciop - Cierna nad Tisou/Cierna pe Tisa (Slovacia)- gara internationala Chop/Ciop - trenul international Kyiv/Kiev - Budapesta, vagonul Lviv/Liov - Budapesta - gara internationala Chop/Ciop - trenul international Kyiv/Kiev - Budapesta |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Mar 02 Feb 2016, 08:42 | |
| Ce remarc la garile din Ucraina este pastrarea arhitecturii vechi, specifice, si buna intretinere si curatenia! Desi si la ei a existat un regim comunist, totusi arhitectura veche s-a pastrat mai bine ca la noi.
O scurta prezentare a materialului rulant diesel nou, din dotarea UZ (conform celor aratate pe site-ul RailfanEurope)
-Locomotive diesel-electrice TEP-150. Produse in numar de 4 in anii 2005 (o bucata) si 2008 (3 bucati), de uzina Luhanskteplovoz. Au o viteza maxima de 160 km/h, lungimea 20,35 m, greutatea 135 tone, 6 osii, bicabina.
-Automotoare tip 610-M si 620-M, produse si achizitionate intre anii 2004- 2013, in numar de 11 bucati, produse de PESA-Polonia. Sunt compuse din cate doua sectiuni, 6 osii. Au motor diesel tip MTU- 6R183TD13H (care dezvolta 315 Kw) sau MAN-D2876LUE623 (care dezvolta 385 Kw), transmisie hidraulica Voith-Tr-211-Re-3 (sau Re-4), greutatea 50 tone, viteza maxima 120 km/h, capacitatea de transport 91 locuri pe scaune si 171 pasageri in total.
Un numar de 12 astfel de automotoarea au mai fost achizitionate in Lituania si 6 in Bielorusia.
Astfel de automotoare noi ar fi potrivite pe trasee ale UZ precum Vadu Siret- Cernauti, Cetatea Alba- Artiz- Ismail sau Artiz- Basarabeasca. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Mar 09 Feb 2016, 08:51 | |
| Principalele statii UZ, din sudul Basarabiei
1. Statia Berezina -5 linii -Deserveste o baza de receptie a cerealelor si un depozit de produse petroliere
2. Statia Arciz (nod feroviar) - 10 linii -Deserveste- Fabrica de articole din beton-armat, o fabrica de prelucrarea carnii si lactatelor, o baza de receptie a cerealelor (3 obiective)
3. Statia Sarata -6 linii -Deserveste- Catalina SRL, o statie de asfalt, o vinarie si o baza de receptie a cerealelor (4 obiective)
4. Statia Cetatea-Alba -10 linii -Deserveste- o baza de receptie a cerealelor, Uzina Gemoplast, portul fluvial (3 obiective)
5. Statia Zatoka/Bugaz -3 linii -Deserveste portul fluvial
*Cetatea Alba- Zatoka/Bugaz- Odessa= linie electrificata
6. Statia Ismail -12 linii -Deserveste- Uzina Etalon, Fabrica de ambalaje, Miasokombinat, portul fluvial, uzina de reparatie a navelor, Fabrica de conserve, Fabrica de celuloza, Fabrica de articole din beton-armat (8 obiective).
In partea de sud a Basarabiei doar doua localitati pot fi considerate cu adevarat orase- Cetatea Alba si Ismail. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Mar 09 Feb 2016, 10:13 | |
| Statiile UZ mai importante din nordul Basarabiei si nordul Bucovinei
1. Statia Noua-Sulita -4 linii -Deserveste o baza de receptie a cerealelor si un depozit de ulei
2. Statia Boian -3 linii *limita dintre Basarabia si Bucovina, pana in 1918 frontiera dintre Imperiul Austro-Ungar si cel Tarist.
3. Statia Sadagura (in orasul Cernauti) -4 linii -Deserveste- Uzina chimica, Intreprinderea de prelucrarea carnii, Fabrica de grasimi si uleiuri vegetale (3 obiective)
4. Statia Cernauti-Nord/Mosii -8 linii -Deserveste- Fabrica de zahar, fabrica de mobila, fabrica de rebobinari motoare electrice (3 obiective)
5. Statia Cernauti -Cladirea de calatori inaugurata in anul 1909 -Are cca 20 de linii, macaze mecanice si semnale luminoase -Deserveste- uzina Maszavod, Fabrica de utilaje, Fabrica de incaltaminte din cauciuc, centrala electrica (4 obiective)
6. Statia Cernauti- Gradina Publica -6 linii -Deserveste- Uzina Elektronmash, Uzina textila, Fabrica de prefabricate din beton (3 obiective)
7. Statia Adancata/Hlyboca -8 linii -Deserveste Lisokombinat si o baza de receptie a cerealelor *Intre anii 1898- 1940/1944, a existat si o cale ferata Adancata- Siret.
8. Statia Vadu Siret- statie de frontiera -In grupa de calatori sunt 4 linii (prima incalecata cu 4 sine, a doua de ecartament normal, a treia de ecartament larg si a patra infundata de ecartament larg), iar in total statia are cca 36 de linii. -De asemenea, statia dispune si de o instalatie de schimbat boghiurile (cu o capacitate de doua linii a cate 8 vagoane fiecare) -Macaze mecanice si semnale luminoase
9. Statia Carapciu pe Siret- nod feroviar -4 linii
10. Statia Storojinet -4 linii -Deserveste o baza de receptie a cerealelor si o statie de asfalt
11. Statia Berhomete pe Siret -5 linii -Deserveste un combinat de prelucrarea lemnului
12. Statia Ciudei -6 linii -Deserveste o fabrica de cherestea si o alta fabrica situata in localitatea Crasna.
13. Statia Lujeni/Luzhany- nod feroviar -8 linii -Deserveste- Fabrica experimentala chimica, Uzina ukpolimet
14. Statia Oraseni -8 linii -Deserveste o baza de receptie a cerealelor si o balastiera (doua obiective) *Pana dupa 1945 exista o cale ferata Oraseni- Vascauti.
15. Statia Grigore Ghica 4- fosta statie de frontiera intre CFR si PKP -3 linii *Dupa 1945 este construita linia dintre statiile Grigore Ghica 4 si Vascauti. *In trecut statia de frontiera poloneza era Snyatyn.
16. Statia Vascauti -3 linii
17. Statia Vijnita -4 linii -Deserveste o fabrica de prelucrarea lemnului
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Mar 09 Feb 2016, 10:46 | |
| *pana in 1945 a existat si o cale ferata Vijnita- Kuty.
18. Statia Cozmeni -3 linii
19. Statia Vranceni- nod feroviar -3 linii
20. Statia Stefanesti- nod feroviar -5 linii
21. Statia Schit/Kostryhivka -Fosta statie de frontiera intre CFR si PKP -5 LINII -Deserveste o fabrica de zahar *Statia de frontiera poloneza era Zalishchyky
22. Statia Rudca/Babin -Fosta statie de frontiera intre CFR si PKP
23. Statia Zastavna -5 linii -Deserveste o baza de receptie a cerealelor
24. Statia Ocna Bucovinei -3 linii -Deservea probabil o salina *Linia dintre statiile Zastavna si Ocna Bucovinei este inchisa.
25. Statia Larga- nod feroviar -6 linii -Deserveste o baza de receptie a cerealelor -Cea mai apropiata de oraselul Chelmenti
26. Statia Lencauti -Fosta statie de frontiera dintre CFR si SZD
27. Statia Romancauti- nod feroviar -5 linii -Deserveste o baza de receptie a cerealelor si o statie de asfalt
28. Statia Secureni -4 linii -Deserveste un depozit de ulei
29. Statia Novodnstrovsk -6 linii -Nu este deservita de trenuri de calatori -Deserveste doua zone industriale
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: UZ-Ucraina Mar 09 Feb 2016, 11:02 | |
| In partea de nord a Basarabiei si partea de nord a Bucovinei, reteaua UZ deserveste un numar de doua orase (Cernauti si Storojinet), iar orasul Hotin nu are cale ferata. *Orasele le-am considerat cele care erau resedinte de judet in perioada interbelica.
De asemenea, mai exista si un numar de 8 orasele- resedinte de raion (Secureni, Chelmenci, Noua-Sulita, Zastavna, Herta, Adancata/Hlyboca, Cozmeni, Vijnita), dar si oraselul Novodnistrovsk (in raionul Secureni).
In perioada interbelica, in partea de nord a Bucovinei si in Basarabia, existau un numar de 3 puncte de frontiera feroviare cu Polonia PKP si 4 puncte feroviare de frontiera cu URSS SZD. |
| | | delfinson
Numarul mesajelor : 349 Localizare : Iasi Reputatie : 3615 Data de inscriere : 24/12/2015
| Subiect: Trenuri si autobuze directe Romania - Ucraina si retur Vin 12 Feb 2016, 19:09 | |
| Trenuri si autobuze directe Romania - Ucraina si retur:
1. Suceava - Cernauti, autobuz zilnic, ora 13,00 (duminica 12,00), din autogara Suceava; retur din autogara mare Cernauti, zilnic, ora 7,10, sosire Suceava ora 10,55 (0749456947, 0751707931, 00380506709818, 00380506186908, 00380968110356, 00380508605418); 2. Bucuresti - Suceava - Cernauti, autobuz, marti, miercuri, vineri, sambata, ora 16,00, din autogara Obor, sosire Cernauti ora 6,00; retur din autogara mare Cernauti, luni, marti, joi, vineri, ora 16,00; sosire Suceava ora 19,30 si Bucuresti ora 6,00 (0728523055, 0728653281, 0727448868); 3. Suceava - Vadul Siret, tren IR zilnic, ora 10,55 - sosire Vadul Siret 12,55, apoi legatura spre Cernauti cu tren local Vadul Siret 17,43 - Cernauti 19,10; retur zilnic, tren local Cernauti (9,25) - Vadul Siret (11,08), apoi legatura spre Suceava/Bucuresti cu tren IR Vadul Siret (16,35) - Suceava (18,45) sau tren IR Vadul Siret (13,40) - Suceava (15,48) - Bucuresti (22,50); 4. Bucuresti - Suceava - Vadul Siret, tren IR zilnic, ora 6,15 Bucuresti, Suceava - 13,01 - sosire Vadul Siret 15,40, apoi legatura spre Cernauti cu tren local Vadul Siret 17,43 - Cernauti 19,10; retur zilnic, tren local Cernauti (9,25) - Vadul Siret (11,08), apoi legatura spre Suceava/Bucuresti cu tren IR Vadul Siret (16,35) - Suceava (18,45) sau tren IR Vadul Siret (13,40) - Suceava (15,48) - Bucuresti (22,50); 5. Bucuresti - Galati - Odessa, autobuz, vineri, luni, ora 19,00, din autogara Piata agroalimentara Gara de Nord (Muzeul CFR); retur din autogara Pryvokzalna Odessa, joi, duminica, ora 17,30 sau din autogara mare Odessa, ora 18,00; sosire Bucuresti ora 6,00 (0721269764, 0742451951);
Mai exista si variante cu tranzit prin R. Moldova. Bucuresti/Iasi - Chisinau, apoi Chisinau - Kiev, Odessa etc. fie cu trenul, fie cu autobuzul.
La Sighetul Marmatiei se poate trece granita pe jos in Solotvino/Slatina, practic cele doua orase sunt unite, fiind despartite de podul peste Tisa care constituie si granita inte Romania si Ucraina. Din Solotvino/Slatina se poate lua zilnic trenul spre Lviv/Liov la ora 17,25, sosire la 6,20 si retur, Lviv - Solotvino (20,40 - 9,00). Tot pedestru se poate trece frontiera si la Siret - Porubne.
Pt excursii in Ucraina (Cernauti, Liov, Odessa etc) sau Moldova (Chisinau, Tiraspol, Soroca etc) si servicii de ghid individual, va stau la dispozitie, tel. 0722363643 sau cipriancristea_2000@yahoo.com - Ciprian. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: UZ-Ucraina | |
| |
| | | | UZ-Ucraina | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |