Numarul mesajelor : 18746 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24322 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Lun 06 Apr 2015, 23:54
Povesti Doctore, e destul de ușor sa ramai fără frâne la tren. Îi faci 2-3 frânări suprapuse și ai epuizat efectul de frânare, iar dacă pui inversorul pe înapoi și cu locomotiva izolata îi faci roti pătrate și ajungi la suta de milioane pentru strunjire.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Mar 07 Apr 2015, 00:12
Dar te opreşti? Că asta contează, frâna în contracurent e ultima soluţie... Dacă ai pierdut tot aerul din cilindrii de frână şi nu ai timp să mai aştepţi să se alimenteze... scoţi tot aerul din conducta de frână şi te duci sanie până te opreşti. Pe coborâre ar trebui să fie ,,frumos", parcă Unicomul a păţit-o prin Predeal (dar acolo vagoanele nu frânau din alt motiv, nu că erau defecte).
_________________ :TTT:
mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6986 Data de inscriere : 07/09/2014
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Mar 07 Apr 2015, 00:14
Dr2005 a scris:
Dar te opreşti? Că asta contează, frâna în contracurent e ultima soluţie... Dacă ai pierdut tot aerul din cilindrii de frână şi nu ai timp să mai aştepţi să se alimenteze... scoţi tot aerul din conducta de frână şi te duci sanie până te opreşti. Pe coborâre ar trebui să fie ,,frumos", parcă Unicomul a păţit-o prin Predeal (dar acolo vagoanele nu frânau din alt motiv, nu că erau defecte).
Da, este descris evenimentul în acest raport http://www.afer.ro/oifr/rap-finale-ro/Raport%20Investigare%20Predeal-Darste%2013%2004%202014.pdf
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Mar 07 Apr 2015, 08:32
Cum functioneaza sistemul ala de frinare fata de cel de la CFR?
NicuS V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1024 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5563 Data de inscriere : 23/07/2012
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Mar 07 Apr 2015, 14:34
dan tm a scris:
Cum functioneaza sistemul ala de frinare fata de cel de la CFR?
La ce sistem te referi? Că peste tot in țara e același obligatoriu: frânarea automată.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18746 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24322 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Mar 07 Apr 2015, 14:57
NicuS a scris:
dan tm a scris:
Cum functioneaza sistemul ala de frinare fata de cel de la CFR?
La ce sistem te referi? Că peste tot in țara e același obligatoriu: frânarea automată.
Cred ca se referă la vagoanele cu frână proporțională, cele care au un ventil care comanda frână în funcție de încărcatura la fel ca vagoanele etajate, vagoanele cu frână proporțională nu au schimbator de regim gol / incarcat.
Ultima editare efectuata de catre Adrian78 in Mier 08 Apr 2015, 14:07, editata de 1 ori
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Mar 07 Apr 2015, 20:30
Da, ma refer la acele vagoane, cum sint pregatiti angajatii CFR sa lucreze cu ele? la cele transpuse se precizeaza in livret ,,frina nemoderabila" aici un mecanic a declarat ,,a efectuat o depresiune mai mare decât e prevăzut în regulament deoarece a mai remorcat astfel de trenuri cu vagoane platforme si a constatat că frâna automată intrămai greu în actiune"
practic a incalcat regulamentul
poate intreb o prostie dar cum se recunosc astea?
- in raport un mecanic declara ,,nu cunoaste ce este un astfel de vagon"
o intrebare colaterala, nu cumva cusetele aduse de RT la Intorsura Buzaului erau cu frina Oerlikon si nu au fost autorizate? atunci cum de circula astfel de vagoane de marfa?
Dr2005 a scris:
E greu să rămâi fără frâne la o locomotivă... să zicem că frâna pneumatică pică (deşi e imposibil). La electrică pui inversorul pe înapoi şi accelerezi, asta în cazul în care nu ai frână electrică. Sau laşi pantograful jos şi strângi frâna de mână. Sau faci cumva să rupi trenul (şocuri mari în tren sau, dacă e de persoane, îl pui pe naşu' să tragă nişte semnale de alarmă). Plus că vei fi băgat în prima gară pe linia de evitare, care e înfundată. Nu e ca în filmele de la Hollywood, unde traversează ăia juma' de stat cu trenul fără frâne.
Lasi pantograful si stringi frina de mina? raportul tocmai ce evidentiaza ca fiind fara tensiune a ramas fara aer in instalatie deci ce mai faceau cu frinele de mina?
@ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6452 Data de inscriere : 26/09/2009
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Mier 08 Apr 2015, 09:52
dan tm a scris:
Da, ma refer la acele vagoane, cum sint pregatiti angajatii CFR sa lucreze cu ele? la cele transpuse se precizeaza in livret ,,frina nemoderabila" aici un mecanic a declarat ,,a efectuat o depresiune mai mare decât e prevăzut în regulament deoarece a mai remorcat astfel de trenuri cu vagoane platforme si a constatat că frâna automată intrămai greu în actiune"
practic a incalcat regulamentul
poate intreb o prostie dar cum se recunosc astea?
- in raport un mecanic declara ,,nu cunoaste ce este un astfel de vagon"
o intrebare colaterala, nu cumva cusetele aduse de RT la Intorsura Buzaului erau cu frina Oerlikon si nu au fost autorizate? atunci cum de circula astfel de vagoane de marfa?
Lasi pantograful si stringi frina de mina? raportul tocmai ce evidentiaza ca fiind fara tensiune a ramas fara aer in instalatie deci ce mai faceau cu frinele de mina?
Pai se stabileste prin norme tehnice interne si instructii cum se procedeaza ,iar efectuarea unei depresiuni mai mari nu inseamna ca a incalcat regulemanetul ,ci este vorba de experienta profesionala si despre cum a tinut trenul la verificarea eficacitatii franei automate. Seful de tren declara ca nu cunoaste ce este acest vagon( dar destul si ala ,ca sa induca in eroare prin aratare si nota de frana !) Da erau si nu difera cu mult ,fiind destul de compatibil acest tip de frana cu frana Ke,fiind si mai moderabila decat frana Ke , ,ele nu au fost autorizate probabil din alte cauze; vagoanele de marfa ( si unele de calatori ) circula( u) in baza de conventii ( intre administratiile de cale ferata nationale gen RDZ,SZD,UZ CFM cu CFR ,DB ,etc ) ,avand si norme tehnice de exploatare ( de care ziceam mai sus), ele au circulat ,circula si vor circula in continuare . Lipsa tensiunii la LE duce la imposibilitatea de a produce aer pentru instalatia de frana,ceea ce duce mai devreme sau mai tarziu la epuizarea franei ,fapt pentru care trenul se opreste in prealabil si se asigura cu franele de mana care sunt prevazute in nota de frana pentru a fi stranse in acest caz ( mentinere pe loc ); daca franele de mana sunt deservite de agent( agenti , cum era alta data ,astazi sa scos din context acest aspect ) ,ele se pot folosi foarte usor la creearea unui efect de frana suplimentar , trenul fiind franat in regim mixt conform R 006. Pentru a contracara potentialul efectul negativ al scoaterii agentilor mai sus mentionati se da de obicei locomotiva calda , neactiva , la urma trenurilor de marfa ,legata la tren si frana,si mai ales la trenuri transpuse ( dar si la cele cu frana proportionala cu masa cum e cazul mentionat ) pe sectii cu declivitate mai mare de 19 la mie.
mariushal
Numarul mesajelor : 70 Reputatie : 4799 Data de inscriere : 12/12/2011
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Mier 08 Apr 2015, 11:37
Frana nemoderabila se refera la faptul ca franarea este nemoderabila la defranare si nu are nici un fel de legatura cu frana proportională cu incarcatura!
@ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6452 Data de inscriere : 26/09/2009
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Joi 09 Apr 2015, 09:15
Nu au dar consumul de aer este mai mare si realimentarea trenului se face mai greu .
cfr500
Numarul mesajelor : 2599 Varsta : 24 Reputatie : 7370 Data de inscriere : 18/11/2011
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Lun 13 Apr 2015, 23:08
Bacau, 11.04.2015 Cand a fost construita si scoasa linia, ce numar avea si ce rol a avut si de a fost scoasa? Cu vreo 18 ani in urma erau garate niste vagoane de marfa. In a doua poza se vede ca a fost si electrificata.
NicuS V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1024 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5563 Data de inscriere : 23/07/2012
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Lun 13 Apr 2015, 23:13
S-ar putea să spun prostii, dar din ce am înțeles, acolo se garau trenuri spre Piatra/Bicaz.
buldozer2
Numarul mesajelor : 352 Varsta : 38 Localizare : Buzau Reputatie : 5898 Data de inscriere : 05/10/2009
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Mier 27 Mai 2015, 22:12
Cam asta e starea liniei la iesirea din Buzau spre Rm Sarat!
[/URL]
Si 2 dispozitive de uns buza bandajului, din fericire functionale [/URL] [/URL]
mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6986 Data de inscriere : 07/09/2014
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Mier 27 Mai 2015, 23:01
Să vezi cum arată 702 între Buzău și Făurei, exfolieri ca aia vezi pe toată linia, uneori pe porțiuni de 1,5-2 metri.
NicuS V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1024 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5563 Data de inscriere : 23/07/2012
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Lun 22 Iun 2015, 18:58
Dimineața @Adjud:
Continut sponsorizat
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani
M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani