Numarul mesajelor : 44 Varsta : 48 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5178 Data de inscriere : 05/11/2010
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Mier Iun 29, 2011 12:16 am
mihaiuc a scris:
iDorin a scris:
mihaiuc a scris:
In Ucraina e linie incalecata intre Halmeu/Diakove (RO/UA) si Chop/Cierna Na Tisou (UA/SK), respectiv Chop/Zahony (UA/HU). Deci, se poate merge, din Halmeu, prin Ucraina, pana in Slovacia sau in Ungaria pe 1435 mm. Nu se poate, insa, spre Polonia. Tot in Ucraina, mai exista o linie incalecata care se rupe din linia asta si merge inspre Lvov, dar numai pana la Mukachevo. Exista, pe teritoriu ucrainian statii de transbordare si schimbat ecartament la vagoane compatibile la Mukachevo, Chop si Diakove. Nu exista (si nu a existat vreodata, dupa stiinta mea) nici o linie care sa permita trafic de 1435 de la Halmeu pana in Polonia. In plus, din cate stiu, nu exista nicio clasa PKP, DB/DR sau CFR care sa poata fi adaptata la 1520 mm. Intrebarea mea este, trenul prin Halmeu circula apoi prin Slovacia spre Polonia?
Totusi aceste trenuri de care aducem aminte tranzitau Ucraina prin Vadu Siret - Cernauti - Lvov - Mostiska si intrau in Polonia prin Medyca. Aveau in compunere vagoane PKP, BDZ si CFR. Am calatorit cu el cand eram mic.
Ai idee ce clasa de vagoane erau, incat puteau fi puse pe boghiuri de cale larga (nu stiam ca vreo clasa romaneasca poate fi adaptata la 1524)?
Eram copil atunci, aveam 11-12 ani, si nu-mi aduc aminte decat ca erau vagoane din seria producatorului german Gorlitz. Stiu ca erau verzi, cu acoperisul alb sau gri. Pt acei ani, erau cele mai frumoase vagoane din parcul CFR.
ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6638 Data de inscriere : 10/07/2010
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Mier Iun 29, 2011 12:24 am
Asadar: -am consultat MR 96/97, Rapidul Cracovia iesea prin tara pe la Halmeu, iar apoi avea opriri in :Diacovo (UA), Ciop (UA, granita cu SK), Ciarna na Tisou (SK), Kosice, Presov (SK), Plavec (SK, granita cu PL), Muszyna (PL), Novy Sacz, etc. , Krakov. Deci, trenul merge Romania-Ucraina -Slovacia-Polonia. Tinand cont de ce spune Mihaiuc pe pagina antecedenta, se poate concluziona ca R386 merge tot timpul cu vagoanele pe ecartament normal , de 1435 mm. Deci, afirmatia mea initiala, de transbordare, era gresita. Poate ca, intr-adevar, o avea tractiune pe 1524 pe segment ucrainean, dar atunci e de lamurit cum e cu centrarea cuplei locomotivei fata de cupla vagoanelor (probabil ca are o toleranta laterala acceptata la vitezele mici, de altfel intre Diacovo si Ciop , pe teritoriu ucrainean, trenul face pe un sens 4h15', iar pe celalalt 4h38', pentru o distanta de 103 km. Extrem de lent, nu sunt indicate opriri, deci tren in tranzit, poate ca si mixtura asta 1524-1435 o fi vreo explicatie a incetinelii excesive).
Cat despre trenul ala din 1994, fantoma cu vagoane negre, doar ca parere personala, daca el chiar vine din Germania, probabil ca e un urmas al vechilor trenuri DDR VITOSA - 1370 si/sau TRACIA -1372- ambele aveau punct de plecare sau vagoane directe din Berlin Lichtenberg/Leipzig/Dresden, iar ruta folosita ar fi fost intr-adevar prin Wroclaw-Krakow-Vadu Siret- Buzau-Fetesti-Negru Voda-Varna si/sau Burgas). Cu ocazia asta s-ar explica si prezenta vagoanelor poloneze, adunate de pe parcurs.
iDorin
Numarul mesajelor : 44 Varsta : 48 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5178 Data de inscriere : 05/11/2010
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Mier Iun 29, 2011 5:17 pm
ATM a scris:
Asadar: Cat despre trenul ala din 1994, fantoma cu vagoane negre, doar ca parere personala, daca el chiar vine din Germania, probabil ca e un urmas al vechilor trenuri DDR VITOSA - 1370 si/sau TRACIA -1372- ambele aveau punct de plecare sau vagoane directe din Berlin Lichtenberg/Leipzig/Dresden, iar ruta folosita ar fi fost intr-adevar prin Wroclaw-Krakow-Vadu Siret- Buzau-Fetesti-Negru Voda-Varna si/sau Burgas). Cu ocazia asta s-ar explica si prezenta vagoanelor poloneze, adunate de pe parcurs.
Trenul venea din Berlin Lichtenberg si l-am vazut de nenumarate ori. Era plin de turisti germani si polonezi. Ce n-am lamurit inca este aspectul cu transbordarea ...
falex
Numarul mesajelor : 2 Varsta : 36 Localizare : Bacau Reputatie : 4897 Data de inscriere : 29/06/2011
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Mier Iun 29, 2011 5:20 pm
Salut, in week-end sau la inceputul saptamanii viitoare fac o excursie la Curtea de Arges. As vrea sa plec din Bacau cu rapidul 752, are cineva drum atunci spre Bucuresti??? Stiti cum se poate sa merg macar pana la prima statie in cabina la locomotiva, n-am mers niciodata si chiar mi-as dori.
VeV
Numarul mesajelor : 150 Varsta : 26 Localizare : Bacau Reputatie : 5461 Data de inscriere : 05/06/2010
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Mier Iun 29, 2011 5:58 pm
falex a scris:
Salut, in week-end sau la inceputul saptamanii viitoare fac o excursie la Curtea de Arges. As vrea sa plec din Bacau cu rapidul 752, are cineva drum atunci spre Bucuresti??? Stiti cum se poate sa merg macar pana la prima statie in cabina la locomotiva, n-am mers niciodata si chiar mi-as dori.
Salut alex. Ca o paranteză sunt şi eu din Bacău Pentru a merge în locomotivă trebuie să ai puţin tupeu, dar şi grijă. Simplu, mergi la mecanic, îl întrebi cât se poate de politicos, poate unii te vor alunga, sau unii se vor lua de tine, iar dacă sunt 2 mecanici, 1 ajutor, nu are rost să întrebi. Deobicei mecanicii ce tranzitează Bacău, regionala Iaşi sau Bucureşti sunt binevoitori.
falex
Numarul mesajelor : 2 Varsta : 36 Localizare : Bacau Reputatie : 4897 Data de inscriere : 29/06/2011
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Mier Iun 29, 2011 6:57 pm
Ai mers vreodata cu vre-unul, cunosti pe cineva? Poate ne intalnim odata prin gara pe la ceva poze...sau cine stie vreo excursie scurta
ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6638 Data de inscriere : 10/07/2010
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Mier Iun 29, 2011 10:06 pm
Citat :
Ce n-am lamurit inca este aspectul cu transbordarea ...
Mda, complicata situatie. Eu unul nu stiu sa fie linie incalecata de la Vicsani incolo.
Vizitator Vizitator
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Joi Iun 30, 2011 8:57 am
Este oarecum logic ca trenurile care circula/circulau prin Ucraina pe la Vadul Siretului schimbau boghiurile. Poate va mai amintiti notatia din mersurile de tren vechi,,Are in compunere numai vagoane de dormit URSS sau PKP".
Celalalt tren care a circulat dupa 1990 prin Halmeu la Cracovia, nu schimba boghiurile deoarece (cum s-a aratat pe pagina anterioara) din motive economice exista o linie de ecartament normal incalecata cu linia larga, pe care circula locomotive ucrainiene adaptate pentru cale normala, atit la boghiuri cit si la cupla, idem cu cele existente la noi in tara in zonele riverane, Halmeu, Galati, Dornesti.
Este posibil ca trenul care a generat aceste discutii sa nu fi fost trecut in mersul trenurilor deoarece oricum, era un tren in tranzit pe CFR si pina la urma nu prezenta interes pemtru publ;icul calator.
redeme V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1081 Localizare : Iasi Reputatie : 6118 Data de inscriere : 06/03/2011
Trebuie să aibă și ucrainenii, din moment ce locomotive ChME3 de cale normală sunt și la moldoveni, la Depoul Ungheni, dar locomotive de clae largă românești(DA 67/68 și DHC 84 veche) nu prea mai sunt funcționale prin România, cel puțin nu pe ecartament larg.
Vizitator Vizitator
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Vin Iul 01, 2011 8:41 am
Cum? ca am vazut poze pe alt forum cu locomotive romanesti parca de la GFR pe ecartament larg.
Si apoi una e sa ai locomotive pentru zona de frontiera si alta e sa ai care sa tranziteze tara. La pagina 18 gasesti o poza cu acest tren intre Romania si Slovacia tras pe linie normala incalecata de catre locomotive ucrainiene (de cale normala).
Repet in zona este o adaptare la o situatie economica, in special pentru tranzitul de marfa, este mult mai economic pentru Ucraina (care percepe taxe de tranzit si de remorcare) sa aiba o linie incalecata decit sa piarda timpul pentru citiva km cu schimbarea boghiurilor.
Si ca sa fac putin off topic, tot din motive economice mult mai evidente, exista in Polonia o linie de cale larga pentru importul unor minereuri din Ucraina. pentru a nu schimba boghiurile. Si atentie linia are 400 de km.
Tot din motive economice exista tranzitul liniei largi incalecate de la Sighetul Marmatiei. Spre deosebire de Ucraina aici tranziteaza direct locomotivele lor.
Asadar ca o concluzie: - trenurile care tranziteaza Ucraina din orice directie schimba boghiurile la Vadul Siretului. - daca aceste trenuri ramin in zona riverana granitei, in zona exista linii incalecate si locomotive romanesti pe cale larga. - in zona Galati nu se schimba boghiurile existind linie larga daca nu ma insel pina in CS Galati. Aici e idem cu Polonia din motive economice - trenurile schimba boghiurile in zona Halmeului daca vin din Ucraina sau fosta URSS si daca circula mai departe (Sirbia) daca ramin in zona idem cu celelalte locatii exista linii de larga si locomotive adaptate. - tot in zona Halmeu pot sosi vagoane din Polonia, via Slovacia care au tranzitat prin Ucraina pe cale normala incalecata cu calea larga, remorcate de locomotive ucrainiene de cale normala. probabil ca in prezent aceasta ruta e mai putin uzitata.
Cam astea ar fi de spus despre trenurile care circula sau au circulat mai demult, trecute sau nu in mersul trenurilor.
redeme V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1081 Localizare : Iasi Reputatie : 6118 Data de inscriere : 06/03/2011
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Vin Iul 01, 2011 10:42 am
GFR de cale largă???
Locomotive CSI pe ecartament normal sunt, am dat exemplu Depoul Ungheni, unde ajută în special pentru manevrarea trenurilor de călători care schimbă boghiurile.
Cea mai lungă linie încălecată din România e Ungheni - Socola (aproape 20 km). Majoritatea trenurilor de marfă vin în Cristești Jijia pentru transbordare la TVM GFR, din diverse țări și cu diverse încărcături. Unele trenuri mai „speciale” vin până la Socola la transpunere - schimbarea boghiurilor, aici fiind singura astfel de stație de pe teritoriul României.
Produselel cerealiere și cu îngrășăminți se transbordează și la Arvi Agro Holboca, iar teoretic în Socola există o stație de transbordare DB Schenker Romtrans, însă nefolosită în ultimul timp.
Remiza Socola este dotată cu linie încălecată, aproape de ea o locomotivă clasa 67 - DA de cale largă tot zace de mult timp părăsită, iar locomotivelor clasa 84 veche le-au fost schimbate boghiurile. Acum știu că mai era una, dar n-am mai văzut-o
La Galați nu e nevoie, într-adevăr... iar despre Halmeu nu știu.
TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Mar Iul 26, 2011 10:51 am
Iata citeva poze chinuite cu lucrarile la noul pod de la Putna Seaca:
Am avut ghinionul sa nimeresc intr-un tren format numai din vagoane ale caror geamuri nu se deschid, un dezastru pentru un fotograf pasionat...
Avem pe acolo si epavele a doua vagoane vechi:
VeV
Numarul mesajelor : 150 Varsta : 26 Localizare : Bacau Reputatie : 5461 Data de inscriere : 05/06/2010
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Mar Iul 26, 2011 1:26 pm
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6956 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Lun Aug 01, 2011 9:28 pm
18 iunie 2011 = Excursie FeRoviaRă București Nord – Ploiești Sud – Buzău – Mărășești – Adjud
După o săptămână grea de muncă, venise week-end-ul cu timp liber și relaxare. Iar pentru mine aceste cuvinte înseamnă un rucsac plin cu merinde pentru 48 de ore de stat pe calea ferată și o dorință aprigă pentru parcurgerea a 1129 de kilometri în sălajul celor 8 trenuri. Și uite-așa, am plecat din căminul din Regie spre Gara de Nord. Aici mă aștepta Trenul Personal 5009, București Nord – Mărășești. Călătoria de cele câteva minute pe care vreau să v-o redau cuprinde câteva secvențe de pe pe magistrala 500, între București Nord și Adjud.
Ca date istorice merită să menționez aici că primul tren care a plecat din Gara de Nord București pe 31 octombrie 1869. Totodată, traseul meu a coincis cu linia București – Ploiești - Buzău, inaugurată pe 13 septembrie 1872. Mai departe, de la Buzău la Mărășești și apoi la Adjud, trenurile au circulat de la 30 octombrie 1881.
Dacă reperele istorice sunt deja stabilite, aș vrea să subliniez câteva construcții interesante care pot fi – de ce nu – admirate în călătoria cu trenul: Pasajul Basarab inaugurat recent, gara Ploiești Sud, gara Buzău, gara Râmnicu Sărat și gara Mărășești. Spre exemplu, gara din Râmnicu Sărat, pe care am insistat cu focalizarea aparatului meu, a fost proiectată de Arhitectul Nicolae Michăescu și dată în funcționare în 1898. Formele ei de atunci au rămas și acum, în timp ce simbolul CFR, sau, mai bine zis, al Direcțiunii princiare a Căilor Ferate Române – roata înaripată – stă încă arborată ca un drapel al feroviarilor în mijlocul vitraliului cupolei gării.
Și cum trecutul poate pare prăfuit – însă glorios, semnele tehnologiei moderne ale prezentului pot fi remarcate în clipul propus în imaginea celor două locomotive nou-nouțe ale operatorului feroviar de marfă privat CTV, și anume Siemens ES64F4. Tot nouă este și construcția podului peste nemilosul râu, Putna, care a distrus calea ferată suspendată peste acesta. Trenul circulă pe firul de linie rămas cu nu mai mult de 30 km/h, dar această viteză este numai bună pentru observat lucrările în desfășurare. Sperăm ca, după inaugurare, trenurile să poată atinge viteze de 160 km/h.
În final, nu-mi rămâne decât să vă doresc vizionare plăcută și să nu ratați mărfarul militar filmat lângă Ploiești, culorile aprinse roșiatice ale gării Buzău, precum și aspectul – relativ – modern al gării Adjud.
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6956 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani Joi Aug 04, 2011 12:57 am
redeme a scris:
GFR de cale largă???
Da, DA 1520 a GFR în Gara Dornești.
Continut sponsorizat
Subiect: Re: M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani
M 500 : Bucureşti Nord - Buzău - Bacău - Suceava - Vicşani