| Despre metrouri | |
|
+34Cipri Andrei Neculai Mihai Nicolae marius664 Adirmvl Katalyn Vale_ntin Ciprian Luna ldh80 ciprian71 ets2oltromânia adrian rosca cardinal Bogdaniss TVlad IonutCFR2009 spiderpc mariushal Luca tgv LanceR riciu Nesebar DUAL Vitosa sp59 Jhonyla florin.lifticariu dan tm Adrian78 Dr2005 mielutu zburator NicuS nsw Andrey_tm 38 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6988 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: Despre metrouri Lun 07 Mar 2016, 10:19 | |
| Care sunt motivele pentru care, in unele statii, pe unele fire, se adauga var alb peste traverse/sine? Eroilor, peron 1 (preciziei - saligny): Lujerului, fir Preciziei - Saligny La Lujerului, pe firul celalalt nu s-a pus var alb. |
|
| |
mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6988 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: Despre metrouri Vin 25 Mar 2016, 23:14 | |
| |
|
| |
spiderpc
Numarul mesajelor : 421 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4862 Data de inscriere : 12/10/2012
| Subiect: Re: Despre metrouri Vin 25 Mar 2016, 23:30 | |
| - mielutu zburator a scris:
- Care sunt motivele pentru care, in unele statii, pe unele fire, se adauga var alb peste traverse/sine?
Eroilor, peron 1 (preciziei - saligny):........... Lujerului, fir Preciziei - Saligny ........... La Lujerului, pe firul celalalt nu s-a pus var alb. Probabil sa nu ia foc uleiul care se scurge pe jos. Dar nu cred ca e var.
Ultima editare efectuata de catre spiderpc in Vin 25 Mar 2016, 23:57, editata de 1 ori |
|
| |
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13011 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Despre metrouri Vin 25 Mar 2016, 23:51 | |
| E prima data cind citesc de metrou in Bucuresti Nord ma refer in gara, nu la metrou sub Gara de Nord, ce facea rama pe acolo unde trebuie sa ajunga? |
|
| |
mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6988 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: Despre metrouri Vin 25 Mar 2016, 23:57 | |
| A plecat din atelierele Grivița și va ajunge pe linia de centură până la Berceni, de unde intră pe linia de metrou care o va duce în stația propriu zisă și în depou. Acolo va intra în probe. Ca să ajungă spre linia de centură, trebuie să plece din Gara de Nord pentru că din Grivița nu are cum să iasă spre Chiajna. Apropo, cu cât se mai circulă pe centura feroviară? Din filmări marfarul pare a avea 50 km/h.
|
|
| |
IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12457 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Despre metrouri Sam 26 Mar 2016, 00:11 | |
| - mielutu zburator a scris:
- Apropo, cu cât se mai circulă pe centura feroviară? Din filmări marfarul pare a avea 50 km/h.
Chiajna-Jilava: 60 km/h ambele fire Jilava-Berceni-Bucuresti Sud: 50 km/h |
|
| |
NicuS V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1024 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5565 Data de inscriere : 23/07/2012
| Subiect: Re: Despre metrouri Sam 26 Mar 2016, 11:59 | |
| Am prins si eu miercuri dimineata la Aurel Vlaicu o rama noua in teste. Nu stiu ce rama era, dar oricum erau scaunele ambalate in folii inca. |
|
| |
TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8415 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Despre metrouri Lun 28 Mar 2016, 11:37 | |
| - spiderpc a scris:
- mielutu zburator a scris:
- Care sunt motivele pentru care, in unele statii, pe unele fire, se adauga var alb peste traverse/sine?
Eroilor, peron 1 (preciziei - saligny):........... Lujerului, fir Preciziei - Saligny ........... La Lujerului, pe firul celalalt nu s-a pus var alb. Probabil sa nu ia foc uleiul care se scurge pe jos. Dar nu cred ca e var. Oare dupa ce se imbiba cu ulei, il mai aduna cineva? In mod normal cred ca ar trebui razuit din cind in cind. La Lujerului spre exemplu acest amestec a ajuns sa infunde barbacanele (gaurile de scurgere dintre zona traverselor si canalul colector lateral). |
|
| |
Bogdaniss
Numarul mesajelor : 15 Varsta : 48 Localizare : Sebes - Alba Reputatie : 4356 Data de inscriere : 08/01/2013
| Subiect: Re: Despre metrouri Joi 09 Iun 2016, 11:11 | |
| Referitor la TBM in Romania comunista cu siguranta va spun ca existau pe vremea lui Ceausescu TBM-uri. Erau numite "Masina de forat la sectiune plina" si se foloseau cu precadere in domeniul amenajarilor hidroenergetice (aductiunea principala baraj Gura Apelor - Casa Vanei Fluture Retezat a fost realizata in intregime cu o astfel de masina fabricata de, probabil cea mai cunoscuta firma in domeniu: ROBBINS). Daca deviez un pic de la topic rog administratorii sa mute mesajul! Din dorinta de a creste viteza de inaintare a galeriilor de aductiune aferente amenajarilor hidroenergetice din tara s-a nascut ideea de a lucra cu TBM-uri, astfel ca a fost adus in tara de la firma Robbins un TBM cu care s-a realizat aductiunea principala mai sus mentionata. Evident ca dupa acest TBM s-au realizat alte cateva zeci de unitati la fosta 1 Mai Ploiesti, unitati care au fost repartizate la amenajarile hidro din tara. Numai la amenajarea hidro a raului Sebes (in cadrul careia lucrez) au fost aduse 4 bucati. Acestea erau de dimensiuni mai mici decat tata lor Robbins-ul (diametrul de forare la Robbins = 4.5 m iar la MFT-urile romanesti = 2.5 m ) si muuuuuuuult mai defectuoase. In fine.......pot povesti mai multe despre ele dar sunt off topic. Cert este ca am petrecut destule ore in preajma lor pe vremurile cand eram elev si le cunosteam ca pe propria casa. |
|
| |
Bogdaniss
Numarul mesajelor : 15 Varsta : 48 Localizare : Sebes - Alba Reputatie : 4356 Data de inscriere : 08/01/2013
| Subiect: Re: Despre metrouri Mar 09 Aug 2016, 15:29 | |
| Ca sa-i raspund Mielutului Zburator, scutul semimecanizat era format dintr-un cilindru (un fel de virola care avea diametrul tunelului) care la capatul dinspre frontul de lucru era inchis (ca un pahar rasturnat intr-o parte). Capatul de la frontul de lucru era alcatuit dintr-un sistem de usi sau trape care se dechideau (manual) intr-o ordine bine stabilita. Prin aceste trape minerii sapau cu tarnacopul frontul de lucru si evacuau sterilul excavat. Acum intrebarea care se ridica este: de ce si mecanizat daca se sapa manual. Raspunsul este urmatorul: scutul avea o instalatie speciala care facea posibila miscarea de inaintare prin tarare la front si in acelasi timp exista o alta instalatie care, exact in urma scutului (si aici vorbim de maxim 1 cm distanta) monta pe intreaga circumferinta a tunelului prefabricate semirounde din beton care formau inelul tunelului. De precizat ca forarea tunelurilor cu scutul (total mecanizat sau semimecanizat) se realizeaza doar in cazul in care roca strabatuta este foarte moale. |
|
| |
LanceR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6378 Varsta : 57 Localizare : NordulBucurestiului Reputatie : 11401 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Re: Despre metrouri Mar 09 Aug 2016, 21:29 | |
| un documentar interesant
https://www.youtube.com/watch?v=AGKug7C1CiQ |
|
| |
cardinal
Numarul mesajelor : 3338 Reputatie : 8743 Data de inscriere : 08/04/2010
| Subiect: Re: Despre metrouri Mar 13 Sept 2016, 12:31 | |
| Venind cu metroul dinspre Anghel Saligny spre centru, cum se face ca de la statia Nicolae Grigorescu 2 pe stanga, se ajunge la Dristor 1 pe partea dreapta ?
E vreo subtraversare a liniei principale ( Ma refer la M1 Titan - Dristor).
|
|
| |
riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6665 Data de inscriere : 27/06/2010
| Subiect: Re: Despre metrouri Mar 13 Sept 2016, 13:05 | |
| Da, M3 trece pe deasupra lui M1 (dinspre 1 Dec 1918 spre Dristor 1). E insa o mare aiureala ce a iesit acolo. Dar bine ca circula. |
|
| |
sp59
Numarul mesajelor : 126 Varsta : 65 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5136 Data de inscriere : 13/03/2011
| Subiect: Re: Despre metrouri Mar 13 Sept 2016, 16:04 | |
| S-a ales varianta cu circulatia pe partea stanga pe M3 intre Grigorescu si Saligny, fiindca daca se circula normal pe dreapta, mai trebuia facuta o sub-traversare intre cele 2 fire intre Grigorescu si 1 Decembrie si era mai greu. |
|
| |
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13011 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Despre metrouri Mar 13 Sept 2016, 19:50 | |
| Asa s-a proiectat sau asa s-a adaptat la ce era deja sapat din epoca de aur? |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Despre metrouri | |
| |
|
| |
| Despre metrouri | |
|