Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Despre metrouri

In jos 
+34
Cipri Andrei Neculai
Mihai Nicolae
marius664
Adirmvl
Katalyn
Vale_ntin
Ciprian
Luna
ldh80
ciprian71
ets2oltromânia
adrian rosca
cardinal
Bogdaniss
TVlad
IonutCFR2009
spiderpc
mariushal
Luca tgv
LanceR
riciu
Nesebar
DUAL
Vitosa
sp59
Jhonyla
florin.lifticariu
dan tm
Adrian78
Dr2005
mielutu zburator
NicuS
nsw
Andrey_tm
38 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10 ... 16  Urmatorul
AutorMesaj
mielutu zburator

mielutu zburator


Numarul mesajelor : 3172
Varsta : 29
Reputatie : 6988
Data de inscriere : 07/09/2014

Despre metrouri - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 5 Icon_minitimeLun 07 Mar 2016, 10:19

Care sunt motivele pentru care, in unele statii, pe unele fire, se adauga var alb peste traverse/sine?
Eroilor, peron 1 (preciziei - saligny):Despre metrouri - Pagina 5 2rpbkg9
Lujerului, fir Preciziei - Saligny
Despre metrouri - Pagina 5 1rrfhx
La Lujerului, pe firul celalalt nu s-a pus var alb.
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
mielutu zburator

mielutu zburator


Numarul mesajelor : 3172
Varsta : 29
Reputatie : 6988
Data de inscriere : 07/09/2014

Despre metrouri - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 5 Icon_minitimeVin 25 Mar 2016, 23:14

Rama de metrou CAF 1323-2323 Cerna la plecarea din Gara de Nord. Din păcate, n-am avut timp să scot aparatul/camera; dacă n-aș fi auzit fluierul locomotivei, nu m-aș fi grăbit să ies din Basarab ca să pozez fluieroasa și aș fi ratat trenul - a fost o chestie de câteva secunde, spre marele meu noroc. Par foarte mici și scurte metrourile când sunt în afara tunelului.

Despre metrouri - Pagina 5 S2d6x5
Despre metrouri - Pagina 5 21diyys
Despre metrouri - Pagina 5 25gte79
Despre metrouri - Pagina 5 Sljo6b
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
spiderpc

spiderpc


Numarul mesajelor : 421
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 4862
Data de inscriere : 12/10/2012

Despre metrouri - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 5 Icon_minitimeVin 25 Mar 2016, 23:30

mielutu zburator a scris:
Care sunt motivele pentru care, in unele statii, pe unele fire, se adauga var alb peste traverse/sine?
Eroilor, peron 1 (preciziei - saligny):...........
Lujerului, fir Preciziei - Saligny
...........
La Lujerului, pe firul celalalt nu s-a pus var alb.

Probabil sa nu ia foc uleiul care se scurge pe jos. Dar nu cred ca e var.


Ultima editare efectuata de catre spiderpc in Vin 25 Mar 2016, 23:57, editata de 1 ori
Sus In jos
http://2wireless.blogspot.ro
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13011
Data de inscriere : 16/07/2014

Despre metrouri - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 5 Icon_minitimeVin 25 Mar 2016, 23:51

E prima data cind citesc de metrou in Bucuresti Nord ma refer in gara, nu la metrou sub Gara de Nord, ce facea rama pe acolo unde trebuie sa ajunga?
Sus In jos
mielutu zburator

mielutu zburator


Numarul mesajelor : 3172
Varsta : 29
Reputatie : 6988
Data de inscriere : 07/09/2014

Despre metrouri - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 5 Icon_minitimeVin 25 Mar 2016, 23:57

A plecat din atelierele Grivița și va ajunge pe linia de centură până la Berceni, de unde intră pe linia de metrou care o va duce în stația propriu zisă și în depou. Acolo va intra în probe. Ca să ajungă spre linia de centură, trebuie să plece din Gara de Nord pentru că din Grivița nu are cum să iasă spre Chiajna.
Apropo, cu cât se mai circulă pe centura feroviară? Din filmări marfarul pare a avea 50 km/h.
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
IonutCFR2009
Administrator
Administrator
IonutCFR2009


Numarul mesajelor : 6584
Reputatie : 12457
Data de inscriere : 09/07/2009

Despre metrouri - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 5 Icon_minitimeSam 26 Mar 2016, 00:11

mielutu zburator a scris:
Apropo, cu cât se mai circulă pe centura feroviară? Din filmări marfarul pare a avea 50 km/h.

Chiajna-Jilava: 60 km/h ambele fire
Jilava-Berceni-Bucuresti Sud: 50 km/h
Sus In jos
NicuS
V.I.P Member
V.I.P Member
NicuS


Numarul mesajelor : 1024
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5565
Data de inscriere : 23/07/2012

Despre metrouri - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 5 Icon_minitimeSam 26 Mar 2016, 11:59

Am prins si eu miercuri dimineata la Aurel Vlaicu o rama noua in teste. Nu stiu ce rama era, dar oricum erau scaunele ambalate in folii inca.
Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad


Numarul mesajelor : 2818
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8415
Data de inscriere : 16/01/2010

Despre metrouri - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 5 Icon_minitimeLun 28 Mar 2016, 11:37

spiderpc a scris:
mielutu zburator a scris:
Care sunt motivele pentru care, in unele statii, pe unele fire, se adauga var alb peste traverse/sine?
Eroilor, peron 1 (preciziei - saligny):...........
Lujerului, fir Preciziei - Saligny
...........
La Lujerului, pe firul celalalt nu s-a pus var alb.

Probabil sa nu ia foc uleiul care se scurge pe jos. Dar nu cred ca e var.

Oare dupa ce se imbiba cu ulei, il mai aduna cineva? In mod normal cred ca ar trebui razuit din cind in cind. La Lujerului spre exemplu acest amestec a ajuns sa infunde barbacanele (gaurile de scurgere dintre zona traverselor si canalul colector lateral).
Sus In jos
Bogdaniss

Bogdaniss


Numarul mesajelor : 15
Varsta : 48
Localizare : Sebes - Alba
Reputatie : 4356
Data de inscriere : 08/01/2013

Despre metrouri - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 5 Icon_minitimeJoi 09 Iun 2016, 11:11

Referitor la TBM in Romania comunista cu siguranta va spun ca existau pe vremea lui Ceausescu TBM-uri. Erau numite "Masina de forat la sectiune plina" si se foloseau cu precadere in domeniul amenajarilor hidroenergetice (aductiunea principala baraj Gura Apelor - Casa Vanei Fluture Retezat a fost realizata in intregime cu o astfel de masina fabricata de, probabil cea mai cunoscuta firma in domeniu: ROBBINS). Daca deviez un pic de la topic rog administratorii sa mute mesajul!
Din dorinta de a creste viteza de inaintare a galeriilor de aductiune aferente amenajarilor hidroenergetice din tara s-a nascut ideea de a lucra cu TBM-uri, astfel ca a fost adus in tara de la firma Robbins un TBM cu care s-a realizat aductiunea principala mai sus mentionata. Evident ca dupa acest TBM s-au realizat alte cateva zeci de unitati la fosta 1 Mai Ploiesti, unitati care au fost repartizate la amenajarile hidro din tara. Numai la amenajarea hidro a raului Sebes (in cadrul careia lucrez) au fost aduse 4 bucati. Acestea erau de dimensiuni mai mici decat tata lor Robbins-ul (diametrul de forare la Robbins = 4.5 m iar la MFT-urile romanesti = 2.5 m ) si muuuuuuuult mai defectuoase. In fine.......pot povesti mai multe despre ele dar sunt off topic. Cert este ca am petrecut destule ore in preajma lor pe vremurile cand eram elev si le cunosteam ca pe propria casa.
Sus In jos
Bogdaniss

Bogdaniss


Numarul mesajelor : 15
Varsta : 48
Localizare : Sebes - Alba
Reputatie : 4356
Data de inscriere : 08/01/2013

Despre metrouri - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 5 Icon_minitimeMar 09 Aug 2016, 15:29

Ca sa-i raspund Mielutului Zburator, scutul semimecanizat era format dintr-un cilindru (un fel de virola care avea diametrul tunelului) care la capatul dinspre frontul de lucru era inchis (ca un pahar rasturnat intr-o parte). Capatul de la frontul de lucru era alcatuit dintr-un sistem de usi sau trape care se dechideau (manual) intr-o ordine bine stabilita. Prin aceste trape minerii sapau cu tarnacopul frontul de lucru si evacuau sterilul excavat. Acum intrebarea care se ridica este: de ce si mecanizat daca se sapa manual. Raspunsul este urmatorul: scutul avea o instalatie speciala care facea posibila miscarea de inaintare prin tarare la front si in acelasi timp exista o alta instalatie care, exact in urma scutului (si aici vorbim de maxim 1 cm distanta) monta pe intreaga circumferinta a tunelului prefabricate semirounde din beton care formau inelul tunelului. De precizat ca forarea tunelurilor cu scutul (total mecanizat sau semimecanizat) se realizeaza doar in cazul in care roca strabatuta este foarte moale.
Sus In jos
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member
LanceR


Numarul mesajelor : 6378
Varsta : 57
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 11401
Data de inscriere : 17/02/2011

Despre metrouri - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 5 Icon_minitimeMar 09 Aug 2016, 21:29

un documentar interesant

https://www.youtube.com/watch?v=AGKug7C1CiQ
Sus In jos
cardinal

cardinal


Numarul mesajelor : 3338
Reputatie : 8743
Data de inscriere : 08/04/2010

Despre metrouri - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 5 Icon_minitimeMar 13 Sept 2016, 12:31

Venind cu metroul dinspre Anghel Saligny spre centru, cum se face ca de la statia Nicolae Grigorescu 2 pe stanga,  se ajunge la Dristor 1 pe partea dreapta ?

E vreo subtraversare a liniei principale ( Ma refer la M1 Titan - Dristor).
Sus In jos
riciu

riciu


Numarul mesajelor : 1376
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6665
Data de inscriere : 27/06/2010

Despre metrouri - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 5 Icon_minitimeMar 13 Sept 2016, 13:05

Da, M3 trece pe deasupra lui M1 (dinspre 1 Dec 1918 spre Dristor 1).
E insa o mare aiureala ce a iesit acolo. Dar bine ca circula.
Sus In jos
sp59




Numarul mesajelor : 126
Varsta : 65
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5136
Data de inscriere : 13/03/2011

Despre metrouri - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 5 Icon_minitimeMar 13 Sept 2016, 16:04

S-a ales varianta cu circulatia pe partea stanga pe M3 intre Grigorescu si Saligny, fiindca daca se circula normal pe dreapta, mai trebuia facuta o sub-traversare intre cele 2 fire intre Grigorescu si 1 Decembrie si era mai greu.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13011
Data de inscriere : 16/07/2014

Despre metrouri - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 5 Icon_minitimeMar 13 Sept 2016, 19:50

Asa s-a proiectat sau asa s-a adaptat la ce era deja sapat din epoca de aur?
Sus In jos
Continut sponsorizat





Despre metrouri - Pagina 5 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 5 Icon_minitime

Sus In jos
 
Despre metrouri
Sus 
Pagina 5 din 16Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10 ... 16  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Metrouri noi Bucuresti
» CATEVA CUVINTE DESPRE NOI.... O SCURTA DESCRIERE
» Despre bere
» despre religie
» Bancuri despre CFR ....

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-
Mergi direct la: