|
| Despre metrouri | |
|
+34Cipri Andrei Neculai Mihai Nicolae marius664 Adirmvl Katalyn Vale_ntin Ciprian Luna ldh80 ciprian71 ets2oltromânia adrian rosca cardinal Bogdaniss TVlad IonutCFR2009 spiderpc mariushal Luca tgv LanceR riciu Nesebar DUAL Vitosa sp59 Jhonyla florin.lifticariu dan tm Adrian78 Dr2005 mielutu zburator NicuS nsw Andrey_tm 38 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Andrey_tm Moderator si Regizorul anului
Numarul mesajelor : 5864 Reputatie : 11657 Data de inscriere : 08/09/2011
| Subiect: Despre metrouri Sam 13 Iun 2015, 11:45 | |
| Aici puteti discuta despre metrouri. Toate mesajele off-topic vor fi sterse. |
| | | nsw
Numarul mesajelor : 45 Varsta : 26 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4383 Data de inscriere : 12/01/2013
| Subiect: Re: Despre metrouri Lun 15 Iun 2015, 19:46 | |
| Am o întrebare. Mai sunt IVA funcţionabile,în parcul celor de la metrorex? |
| | | NicuS V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1024 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5565 Data de inscriere : 23/07/2012
| Subiect: Re: Despre metrouri Lun 15 Iun 2015, 19:59 | |
| Da. Circulă pe M4 (Gara de Nord 2 - Parc Bazilescu). |
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6988 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: Despre metrouri Lun 15 Iun 2015, 23:25 | |
| Și una care circulă pe M3, am văzut-o de câteva ori. În general apariția ei coincide cu menționarea în raportul AFER a unei defecțiuni la Bombardiere.
Am și eu o întrebare: cum comunică trenurile de metrou cu ATP? Cum funcționează, de fapt, sistemul ăsta, și e diferit cumva cel de pe M2? Deseori, mecanicii de pe M2 controlează accelerația manual din controller. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Despre metrouri Mar 16 Iun 2015, 00:10 | |
| Sunt două sisteme de ATP: unul produs de Dimetronic şi instalat numai pe M4 şi unul produs de Bombardier, instalat pe restul reţelei. Când apare IVA, ea circulă în cale liberă, cu ordin de circulaţie dat prin staţia radio-telefon cu înregistrare.
Apropo de IVA, contractul cu Alstom prevede un număr de trenuri care să fie reparate... ăia le repară (pe banii Metrorex) şi apoi Metrorex refuză să le folosească. De exemplu 115, cel expus în Gara de Nord anul trecut, avea toată partea de rulare NOUĂ (boghiuri, osii, roţi), compresor nou, contactoare noi, motoare rebobinate (care costă aproape cât unele noi). Nu a circulat nici măcar 1m şi nici nu va circula, aşa va ajunge la fier vechi. Şi sunt multe în situaţia asta, pentru că de prin 2007 Metrorex a refuzat să mai folosească trenurile ce ieşeau din RG şi RK, pentru a forţa mâna statului să îi dea bani de metrouri noi (ceea ce a reuşit, până la urmă). A... faza frumoasă e că toate trenurile IVA ,,circulă" pe hârtie, fac kilometri. De aia în loc de 7 minute se circulă la 10, că teoretic sunt şi 2 - 3 IVA pe traseu. _________________ :TTT:
|
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6988 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: Despre metrouri Mar 16 Iun 2015, 15:36 | |
| Eu întrebasem cum se face legătura tren - sistem de control. Prin inductori de cale, sau prin computer de bord programat ca la o anumită distanță să meargă cu viteza x, apoi y, apoi să oprească ? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Despre metrouri Mar 16 Iun 2015, 17:11 | |
| E un fel de ETCS nivel 2 simplificat, nu există inductori sau JIL-uri, doar balize în cale şi antenă şi senzor pe tren. Pentru mai multe: https://drive.google.com/file/d/0B4mVX-ArsZiWNXNkNGZVem5oNXc/view?usp=sharing _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18755 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24333 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Despre metrouri Mar 16 Iun 2015, 17:23 | |
| Se numeste instalatie control continuu, nu punctat, cum exista la instalatia indusi. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9103 Reputatie : 13010 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Despre metrouri Lun 29 Iun 2015, 10:32 | |
| Pe AFER e un raport despre un incident la metrou. Eu nu am mai prins pina acuma. Partea proasta e ca totul e putin diferit fata de tren, semnalizare, indicatii, avize care se iau din Piata Unirii etc.Doctore poate ne explici putin cum e cu metroul. de exemplu IDM de care se spune in raport vin la peron ca la tren sau au undeva un birou ca la CED? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Despre metrouri Lun 29 Iun 2015, 19:46 | |
| - dan tm a scris:
- Partea proasta e ca totul e putin diferit fata de tren, semnalizare, indicatii, avize care se iau din Piata Unirii etc.Doctore poate ne explici putin cum e cu metroul.
de exemplu IDM de care se spune in raport vin la peron ca la tren sau au undeva un birou ca la CED? IDM stă în dispecerat cu ochii în luminoschemă (mă rog, nu e pe panoul cu beculeţe, ci pe monitoare şi proiectat cu retroproiectorul pe perete). Trenurile cu ATP/ATO apar pe fiecare secţiune, pe când IVA şi LDH-ul circulă numai la cale liberă şi sunt introduse manual de IDM, că secţiunile nu mai au JIL-uril, ATP-ul funcţionând pe alte principii. La plecare se dă ordin de circulaţie prin staţia de radio-telefon cu înregistrare, iar acesta se confirmă de către mecanic (şi, teoretic, după aia mecanicul ajutor confirmă mecanicului plin că a recepţionat şi el, apoi povesteşte despre semnal şi ce indică el). Pe reţea au mai rămas doar semnalele de intrare şi ieşire din staţii (pe M2 nici măcar alea), care sunt acţionate manual de IDM (bine, există o interdependenţă între ele, în sensul că nu poţi să pui semnalul de intrare pe liber dacă ai tren în staţie). Dispeceratul, deocamdată, e împărţit în 3: unul pentru M4 (primul modernizat, ATP şi ATO produs de Dimetronic, circulă doar IVA echipate cu acel sistem, BM merge doar la probe pe acolo sau la închiriere - de regulă în scop publicitar se filmează pe M4, că arată mai bine... dar circulă la cale liberă), unul pentru M2 (al doilea modernizat, cu ATP şi ATO Bombardier) şi unul pentru M1/M3 (tot cu ATP şi ATO Bombardier). O să mai urmeze un dispecerat pentru M5. Nu ştiu cum se face legătura între tronsoane... că dispeceratele sunt în camere diferite. Acolo stau şi operatorii şi IDM. Se observă luminoschema pentru M1/M3, dar şi trasele tipărite pe ,,rola" de hârtie (adică pe bucăţi lipite cu scotch). Pe luminoschemă se pot observa şi semnalele, care nu acoperă fiecare bloc de linie... deşi, până al ATO, era semnalizare BLA asemănătoare cu cea de la CFR (deci cu semnal la fiecare bloc). _________________ :TTT:
|
| | | florin.lifticariu
Numarul mesajelor : 757 Reputatie : 5150 Data de inscriere : 09/11/2012
| Subiect: Re: Despre metrouri Lun 29 Iun 2015, 19:55 | |
| Sa inteleg ca au "simplificat" semnalizrea, de fapt complicind-o ?
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Despre metrouri Lun 29 Iun 2015, 21:28 | |
| Au vrut complet să scape de BLA înainte să aibă ATP pe toate trenurile. Rezultatul a fost dezastruos, aşa că au scos trenurile IVA de tot din circulaţie. Dar nu le pot casa, pentru că s-au făcut o groază de RG-uri şi RK-uri în ultimii ani (de ex. 115 ăla expus anul trecut are toată partea de sub cutie NOUĂ... boghiuri, motoare, contactoare, compresor. Nu a circulat nici măcar un minut), aşa că apar pe hârtie că circulă şi fac km...
Probabil cineva a luat şpagă măricică de la Bombardier, dovadă că şi pe CAFuri au trebuit să instaleze acelaşi sistem, nimeni nu a putut produce ceva compatibil (bine, probabil e ,,invenţie" Bombardier şi nu e voie altceva), aşa că echiparea cu ATP a trenurilor CAF a costat cam cât un tren nou. _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9103 Reputatie : 13010 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Despre metrouri Lun 29 Iun 2015, 22:47 | |
| La atita modernizare stau cu trasele grafice tip grila X inca in fata?alea erau la trenuri cind mai evacua armata austriaca materialul pe linia Dornisoara -Birgau. ce modernizarea lu peste au facut? unde e IDM ala care l-a trimis gresit asta nu am intels eu, IDM l-a trimis gresit dar nu a luat aviz din Unirii. |
| | | NicuS V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1024 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5565 Data de inscriere : 23/07/2012
| Subiect: Re: Despre metrouri Dum 19 Iul 2015, 23:48 | |
| De câteva zile văd că toate metrourile de pe M1 pe care le prind merg până la Pantelimon și nu doar Republica. Așa au început ele să circule, sau doar am eu norocul să le prind? |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9103 Reputatie : 13010 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Despre metrouri Lun 20 Iul 2015, 00:10 | |
| Oare Astra Arad ar mai putea face metrouri sau ii trebuie 4098 autorizari ? si mai degraba nu incurca marii jucatori. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Despre metrouri | |
| |
| | | | Despre metrouri | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |