|
| Despre metrouri | |
|
+34Cipri Andrei Neculai Mihai Nicolae marius664 Adirmvl Katalyn Vale_ntin Ciprian Luna ldh80 ciprian71 ets2oltromânia adrian rosca cardinal Bogdaniss TVlad IonutCFR2009 spiderpc mariushal Luca tgv LanceR riciu Nesebar DUAL Vitosa sp59 Jhonyla florin.lifticariu dan tm Adrian78 Dr2005 mielutu zburator NicuS nsw Andrey_tm 38 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Despre metrouri Vin 15 Ian 2016, 00:10 | |
| Toate staţiile sunt făcute în săpătură deschisă, pentru că nu prea ai cum să le faci altfel. Bine, la metrourile de mare adâncime, pe tehnologie sovietică, se făcea tunelul cu un scut imens, apoi se săpau accesele la staţie cu două scuturi mai mici şi apoi se scotea pământul. La Praga s-a lucrat aşa.
Revenind la metroul nostru, ce s-a folosit pe vremea Tovarăşului nu era un TBM, ci un scut care opera aproape manual, nu ca TBM-urile de acum. E drept, la ăla nu se surpa drumul deasupra lui, dar locuitorii din blocurile de pe Ştefan cel Mare şi Olteniţei ştiu cel mai bine cum e să-ţi vibreze blocul când trece metroul. _________________ :TTT:
|
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6988 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: Despre metrouri Vin 15 Ian 2016, 00:19 | |
| Cam care e tehnologia din spatele săpăturii cu scut? Nu găsesc nimic relevant pe Google și de metoda asta nu prea știu mai nimic decât că era mai puțin tehnologizată ca săpătura cu TBM. Metroul din Moscova e făcut la adâncime foarte mare, ceea ce mi se pare puțin ciudat, având în vedere că amenințarea nucleară a apărut când deja o parte din linii erau deja săpate. Recomand pe tema asta un roman fiction foarte fain, Metro 2033, și continuarea sa, Metro 2034 - foarte bune cărți! |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13011 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Despre metrouri Vin 15 Ian 2016, 08:50 | |
| Aveam si noi scuturi ca altfel cum s-au facut tunelele de la Vilcele? si scuturile ramase pe linia Alunu-Seciuri?
Asta am gasit despre metrou
Ritmul de constructie in aceasta prima etapa a fost de 2 km pe an, ceea ce in mod absolut nu inseamna prea mult, dar faţa de o lucrare în premiera pe ţara, constituia un ritm bun. In scurt timp ritmul de constructie avea sa se dubleze, pastrandu-se acelasi pana la incheierea lucrarilor si la ultima magistrala. In continuare metroul s-a realizat intr-un ritm de 4 km pe an, mult mai bun decat media inregistrata pe glob, doar metroul din Capitala Mexicului a adus un ritm superior, de 5,5 km pe an. Executia statiilor de metrou in incinta de pereti mulati cu capac, se bazeaza pe ideea utilizarii pe perioada executiei planseului de acoperis al statiei, ca element de sprijinire a incintei de pereti mulati. In aceasta idee, acoperisul statiei se pretoarna inainte de realizarea celorlalte elemente de structura rezemand pe pamant, pe capetele peretilor mulati si pe stalpii metalici lansati in transee forate la adancime. Construirea de tuneluri in subteran, cu ajutorul scutului, i-a preocupat pe proiectanti din primele zile ale existentei Intreprinderii Metroul Bucuresti. Aceasta solutie nu se putea definitiva până nu se creau toate elementele ei componente: utilajul de avans şi montaj al bolţarilor prefabricaţi – scutul – producţia de bolţari ş.a.m.d. Trebuia optat pentru un tip de scut care se putea produce repede în ţară şi să fie în măsură să ţină frontul stratificaţiei, care urma să fie străbătută fiind în bună parte nisipoasă, iar instalaţiile edilitare subtraversate, multe din ele, sensibile la tasări. S-a ales tipul de scut semisecurizat, cu front deschis, dar tacţionat cu sutare şi orizontale care rup taluzul de cădere a nisipului. Scuturile pentru tunelurile de metrou au fost proiectate de I.P.C.F pe baza temei elaborate de Întreprinderea Metroul Bucureşti şi au fost executate la Întreprinderea 23 August Bucureşti.
http://www.metrorex.ro/istoric_metrorex_p780-1
Asadar s- a sapat si intr-un alt mod, se turna planseul si apoi se sapa sub el, ceea ce e complet diferit de sapatura deschisa. Aici pe saitul Agerpres se vede o poza cu o macara care scoate sau poate baga, o piesa a scutului printr-un put de acces.
http://www.agerpres.ro/flux-documentare/2014/11/16/documentar-35-de-ani-de-la-inaugurarea-metroului-bucurestean-08-20-02
|
| | | LanceR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6378 Varsta : 57 Localizare : NordulBucurestiului Reputatie : 11401 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Re: Despre metrouri Vin 15 Ian 2016, 21:56 | |
| foarte interesant
https://www.youtube.com/watch?v=Z47joKtPYyo |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13011 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Despre metrouri Vin 15 Ian 2016, 22:04 | |
| Aici se vede ca s-a sapat cu scutul, dar se scotea pamintul cu vagoneti de mina nu cu banda rulanta.
http://adevarul.ro/news/bucuresti/secretele-metroului-bucurestean-inghetat-inginerii-pamantul-putea-construi-superba-statie-titan-1_5662cad27d919ed50eea00ee/index.html
Cind au facut metroul au patit ca astia de acuma sa strice canaizarea ? |
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6988 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: Despre metrouri Sam 16 Ian 2016, 00:14 | |
| Și totuși, cu ce e diferită metoda săpăturii cu scut față de cea folosită acum la M5, cu TBM-uri? |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13011 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Despre metrouri Sam 16 Ian 2016, 18:24 | |
| In fapt scutul este TBM, insa nu inteleg cum era scutul semimecanizat.
http://www.tunele.ro/ro/portofoliu/constructii.php |
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6988 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: Despre metrouri Dum 17 Ian 2016, 12:57 | |
| Probabil că nu avea acel cap rotativ imens al TBM-ului, și era mult mai primitiv, săpătura fiind executată în altă metodă (poate chiar de mână?!) |
| | | Luca tgv
Numarul mesajelor : 282 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4114 Data de inscriere : 06/06/2014
| Subiect: Re: Despre metrouri Dum 17 Ian 2016, 16:04 | |
| Exista doua metode de a sapa tuneluri de metro:
1.Metoda ,,cut and cover'' ceea ce inseamna a sapa si a acoperi.. aceasta metoda este des folosita la metrourile de suprafata neputand fi folosta la metrouri de adancme... este ma ieftina acolo unde se poate..Exemplu M1/M3 pe langa splai/raul dambovita.
2. Metoda de sapare cu scut-ca exista scuturi mai moderne sau mai putin, asta e altceva- cred ca deja se stie in ce consta aceasta metoda deci nu mai scriu... |
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6988 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: Despre metrouri Dum 17 Ian 2016, 21:10 | |
| - Luca tgv a scris:
2. Metoda de sapare cu scut-ca exista scuturi mai moderne sau mai putin, asta e altceva- cred ca deja se stie in ce consta aceasta metoda deci nu mai scriu... Exact asta am întrebat eu, cum se sapă cu scut, care e metoda? Toți mi-au zis că e diferită de TBM (folosită la M5 și M4). Eu știu că pe timpul lui Ceaușescu nu existau utilaje tip TBM în România. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13011 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Despre metrouri Dum 17 Ian 2016, 21:14 | |
| Si la calea ferata tunelurile rotunde au fast sapate cu scutul deci tehnologia exista.
Se vede in poza din Adevarul de pe pagina cealalta un panou cu care se captusea tunelul exact cum e azi la TBM. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9104 Reputatie : 13011 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Despre metrouri Mier 20 Ian 2016, 20:31 | |
| http://retroalmanah.ro/tag/metroul/ |
| | | mariushal
Numarul mesajelor : 70 Reputatie : 4801 Data de inscriere : 12/12/2011
| Subiect: Re: Despre metrouri Joi 28 Ian 2016, 22:27 | |
| http://www.antena3.ro/actualitate/social/anpc-statie-de-metrou-victoriei-inchisa-337788.html?utm_source=VT%20interior&utm_medium=Website&utm_campaign=www.voceatransilvaniei.ro/ |
| | | NicuS V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1024 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5565 Data de inscriere : 23/07/2012
| Subiect: Re: Despre metrouri Joi 28 Ian 2016, 23:56 | |
| Poate daca nu s-ar impinge ca la moaste (cu tigai incluse) nu ar cadea ca prostii. Also, Antena3 se stie ca e site de scandal. Uite versiunea mai realista a stirii: http://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/anpc-cere-inchiderea-celei-mai-aglomerate-statii-de-metrou-din-capitala-ce-nereguli-au-fost-descoperite-dupa-o-sesizare.html |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Despre metrouri Vin 29 Ian 2016, 10:15 | |
| - NicuS a scris:
- Poate daca nu s-ar impinge ca la moaste (cu tigai incluse) nu ar cadea ca prostii.
Păi se împing, că metroul vine din An în Paşti, de fapt nimeni nu ştie exact când vine următorul metrou, poate să vină peste 3 minute sau peste 20... banii din subvenţii oricum merg în principal pe salarii. Exemple de salarii Metrorex (în mână): - mecanic: 4500 - 5500 lei - inginer stagiar: 3000 lei - inginer cu 4 ani vechime: 3800 lei - vânzător de cartele: 2000 lei + bonuri de masă, autorizaţii/permise CFR (depinde de funcţie) cu impozitul suportat de Metrorex (deci nu oprit din salariu ca la noi), program de 6 ore pentru mecanici şi 7 ore pentru celelalte categorii de personal (,,program de tunel"), cu excepţia celor care lucrează la birourile din Palatul CFR, zi liberă plătită de ziua metroului (plătită ca zi festivă pentru cei care lucrează), contract colectiv de muncă prin care se stipulează clar că au prioritate la angajare rudele de gradul I are celor deja angajaţi. Asta ca să ştiţi de ce nu vine metroul la timp şi de ce se calcă lumea în picioare când vine metroul. _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Despre metrouri | |
| |
| | | | Despre metrouri | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |