Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Despre metrouri

In jos 
+34
Cipri Andrei Neculai
Mihai Nicolae
marius664
Adirmvl
Katalyn
Vale_ntin
Ciprian
Luna
ldh80
ciprian71
ets2oltromânia
adrian rosca
cardinal
Bogdaniss
TVlad
IonutCFR2009
spiderpc
mariushal
Luca tgv
LanceR
riciu
Nesebar
DUAL
Vitosa
sp59
Jhonyla
florin.lifticariu
dan tm
Adrian78
Dr2005
mielutu zburator
NicuS
nsw
Andrey_tm
38 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 12 ... 16  Urmatorul
AutorMesaj
mielutu zburator

mielutu zburator


Numarul mesajelor : 3172
Varsta : 29
Reputatie : 6988
Data de inscriere : 07/09/2014

Despre metrouri - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 8 Icon_minitimeDum 09 Apr 2017, 14:43

Păi și dacă îi bagă ca ajutori de ce nu pot să țină trenul pe automat? Că și cu ajutori, când e pe manual ba frânează prea târziu și te dă cu capul de pereți, ba prea devreme și mai rămâne cu juma de tren în tunel (am pățit asta sâmbăta trecută parcă), ba întârzie, etc.
Ajutorul cât ia? 3000-3500 nu?
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
Ciprian




Numarul mesajelor : 116
Reputatie : 5295
Data de inscriere : 20/09/2010

Despre metrouri - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 8 Icon_minitimeDum 09 Apr 2017, 15:04

Dr2005 a scris:
Metrorex a angajat deja mecanicii pentru M4 până la Depoul Străuleşti şi pentru M5. Şi cum i-a angajat deja, trebuie să le dea de muncă. Cum trenurile nu le pot suplimenta, acum că au contract de servicii publice, i-au încadrat ca ajutori... o risipă de bani colosală, să vedem dacă madam FiRea îşi va permite cheltuiala asta.
Mai bine ii incadra ca mecanici si cand ajungea trenul la capat il prelua alt mecanic care astepta la peron(in capatul opus), micsorand timpul de asteptare intre 2 trenuri, cel putin pe M2 dimineata si seara cand e supraglomerat...
Sus In jos
Luna




Numarul mesajelor : 3274
Reputatie : 8302
Data de inscriere : 18/03/2011

Despre metrouri - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 8 Icon_minitimeMier 12 Apr 2017, 22:22

Nu pare prea real articolul, dar cu siguranta este interesant pentru pasionati:

Sincer, nu o sa va spun cum am ajuns sa-l cunosc pe Frone. Da, cica si-a tras porecla dupa ce a vazut toata tara "Romanii au talent" si au ras de chitaristul Gigel Frone. Si ce-i drept, daca ma uit mai bine la el, chiar seamana. Cel putin, asa zice el. Prima oara am vorbit la telefon, i-am zis cine sunt si de unde am numarul sau. Cam precaut la inceput, drept dovada mi-a dat intalnire doua statii mai departe de locul faptei, la Unirea.

- Ti-a zis Vlad ca plimbarea face 350 de lei, da?

- Da domne', mi-a povestit, e totul in regula, zic eu...

Ne intalnim clasic, in fata la Mc Donald's, ca tot romanul. La ora 23:00 sunt in fata magazinului si ma uit dupa unul mai inalt si slab, cu un tricou alb si o sapca rosie. Dinamovist, al naibii...

Frone vine, il salut, ii zic cum ma cheama si spune ca are masina dupa colt, lasata pe avarii. Ne urcam intr-o Dacia Solenza alba si o luam spre Berceni. Ciudat, dar merge aerul conditionat in Solenza, ca desi e noapte, inca sunt 35 de grade. Si e bine si racoare.

Nu o sa va zic despre ce statie de metrou e vorba, imi pare rau. As vrea sa va zic, dar nu pot. Pentru ca stiu ca odata ce s-ar afla, tot romanul s-ar duce acolo sa caste gura si secretul se strica. La fel si farmecul locului. Unde mai pui ca se trezeste vreun bou sa o distruga?

Coboram la metrou. Racoare, pustiu, casiera isi numara banii. Frone imi zice sa cumpar o cartela si mergem mai jos, in statie. La capatul scarilor ne asteapta un paznic din asta de la Scorseze. Pesemne ca se cunoaste bine cu Frone, e "de-al casei". Mergem toti 3 pe peron, printre cei 4-5 pasageri care asteapta metroul, printre ultimele din aceasta zi.

La capat de peron, asa cum stie oricine, acolo unde este semaforul si oglinda, este un gard mic. Paznicul descuie un lacat si da gardul la o parte. Sunt vreo 4 usi metalice, rosii, pe care sunt scrise diverse informatii de pe vremea comunistilor: depozit, statie releu, etc. Tot omul de la Scorseze deschide o usa cu cheia pe care scrie "Nepreluat" cu vopsea alba. Naiba stie ce inseamna asta.

Frone scoate o bancnota de 100 de lei, din banii pe care i-am dat in fata la Unirii si i-o da paznicului.

- Te sun cam intr-o ora, sa deschizi usa, da?

Eu nu spun nimic, asa cum am fost "dresat", intru cu Frone si in spatele nostru se inchide usa cu cheia.



Se aprinde o lumina cam chioara si vad ca sunt niste scari metalice care coboara. Ma iau dupa ghidul meu din seara asta, cobor scarile, si ajung intr-o camera ceva mai mare, dar care nu are lumina. Imediat simt cum temperatura este mai scazuta, ba chiar incep sa ma intreb de ce naiba nu mi-am luat o jacheta, asa cum imi recomandase amicul meu, Vlad.

Frone bajbaie nitel si ajunge la o usa normala, de lemn. Zici ca e din aia de la bucataria unui bloc facut in anii '80, din placaj, cu clanta coclita. O deschide si intinde mana dupa un intrerupator.

Am ajuns.

Cand s-a facut lumina, atat cat poate face o lampa din aia de plafon cu 2 neoane, va spun sincer ca mi s-a facut putin frica si m-au luat emotiile. Nu de alta, dar nu stiam ce urmeaza. Ce se ascundea aici, la cativa metri sub soseaua pe care circulam zilnic?

Eram exact la mijlocul unor scari pavate, dintr-o fosta statie de metrou, intr-o zona din aia de repaos, in care este o treapta mai mare, de cativa metri. La dreapta scari in sus, la stanga scari care coborau. In dreapta, puteam sa vad ca era totul betonat, infundat. La stanga, dupa ce m-am uitat mai bine, am vazut apa. Toata statia de metrou dinaintea mea era inundata. Ma uitam la scari si nu imi venea sa cred ca le vad prin apa. O apa din aia parca extrasa dintr-un lac de munte, incredibil de limpede.

- La ce adancime suntem aici?

- La 17 metri sub nivelul strazii. Pe vremea lui Ceausescu au facut statia asta si cand au venit cu tunelul si-au dat seama ca au iesit prea sus, asa ca a fost mai usor sa inchida statia asta si sa faca una deasupra ei.

Frone incepe sa trebaluiasca la ceva. Ma uit mai bine si vad doua caiace legate de balustrada. Da, caiace din alea de plastic, de le poti inchiria pe malul marii, de cate o persoana si cu o vasla mare. Sunt rosii, par destul de vechi.

Trage unul din caiace de sfoara si il urca cu botul pe platforma pe care ne aflam. Imi zice sa urc si sa-l astept. Vad ca are intr-un colt un sac din ala mare cu mancare pentru caini. Ia de acolo doua maini si pune grauntele intr-o punga de un leu, pe care mi-o arunca la picioare. Auzisem eu despre asa ceva, dar nu credeam...



Se urca si el in caiacul celalalt si ne facem vant in bezna, spre necunoscut. Ma trage cu o mana langa barca lui si apasa un intrerupator ascuns sub carena caiacului, legat la o baterie de scuter, acolo unde bagi picioarele. Si el face la fel. Deodata, lumina! Ambele barci au cate un proiector in fata si unul in spate, prinse stangaci, cu nituri si coliere de plastic. Par niste proiectoare din alea pe LED, din Vitan.

Dar isi fac treaba, si emotia mea incepe sa creasca din ce in ce mai mult. E vis sau realitate? Incep sa realizez ca nu am vazut nimic, niciodata, ceva mai frumos decat asta. Nu ma descurc cu vasla, dar nici nu trebuie, pentru ca mergem incet, pe apa limpede, parca invizibila, si incremenita precum un lac inghetat.

Luminile de pe caiace ajung pana la fund. Scarile metroului se termina si incepe peronul. In dreapta si in stanga se vad sinele metroului, acum pustii. Ne departam putin unul de altul, ca lumina sa acopere o suprafata mai mare. Bancile rosii sunt acolo, noi, fara sa fi vazut un calator obosit pe ele. Plafonul a coborat, fara sa-mi dau seama. Este doar un metru intre apa si tavan. Iar de la caiac si pana jos, pe peron, cred ca sunt vreo 4-5 metri.

Plutim incet, ca sa nu facem valuri care ne incomodeaza la admiratul comorii inundate si blocate in timp. Totul pare nou acolo jos, luceste, fara mizerie, fara gume de mestecat pe peron, fara grafitti, fara reclame... O liniste asurzitoare ma cuprinde. Aud doar picaturile care cad de pe vasla cand o ridic si se zdrobesc de apa. Numai cand suprafata este deranjata de picaturi ce fac valuri minuscule, realizez ca sunt pe apa. In rest, mi se pare ca levitez. Este infricosator. Este incredibil. E frumos.

Trecem pe langa niste stalpi imensi, atat de curati in partea de jos, inundata, incat poti numara caramizile, dar complet calcarizati deasupra suprafetei. Frone intoarce un proiector de pe caiac in sus, sa-mi arate tavanul. E plin de turturi din aia, stalactite, stalagmite, nu stiu care sunt, ca am lipsit la ora de speologie. Este sinistru.

Dar eu ma uit in jos. O lume a apelor uitata de lume si uitata de timp. Ghidul imi spune ca apa este asa curata pentru ca are un izvor care curge dintr-un lac de la suprafata, dintr-un parc. Nu sunt alge pentru ca nu e lumina deloc. Si daca nu sunt alge, nu miroase urat.

Ajungem la capat, unde dam iar de scari. Insa aici, peretele de beton turnat ulterior este la limita apei, nu mai avem unde sa inaintam. Asa ca ne intoarcem spre becul care se vede in departare.

Pe la mijloc, Frone imi face semn sa ma opresc. Imi zice sa arunc in apa, langa perete, spre sinele de metrou, niste boabe din alea. Scot un pumn si il arunc. Zgomotul ca de pietricele cazute in apa strica oglinda apei. Ma uit curios pe fund, doar-doar zaresc ceva. Nimic.

Imi zice sa mai arunc un pumn. Tot nimic. Se asterne linistea absoluta din nou. Am invatat sa nu misc niciun milimetru caiacul. Apa este mai dreapta decat o oglinda dintr-o camera de proba. Vad fiecare boaba pe care am aruncat-o pe fund, cum sta linistita. Vreo 2 plutesc.

E atat de liniste incat simt cum imi bate inima. Si simt cum urla limba secundarului de la ceasul de mana, secunda cu secunda, ca un gong al unei catedrale. Nimic, absolut, pace, liniste, pustiu. O alta dimensiune.

Dar nu dureaza mult. Pentru ca ceva se misca acolo jos. De sub peron, de la intuneric, acolo unde nu ajunge lumina noastra, o vietate incepe sa ciuguleasca boabele. Incet si suav, cu miscari de balerina, fara sa se grabeasca, un somn urias, mare cam cat caiacul, cu un cap gigantic, cat volanul, se invarte sub mine.

- Sa vezi cand iese la suprafata cum e! L-am pus aici acum 10 ani, l-am prins in IOR, avea doar 9 kile pe atunci. Naiba stie ce mananca aici, cred ca sobolani, ca altceva nu este... zice Frone.

- I-am tot adus si cateva perechi, dar mai mici, cum le prindeam si eu, de 3-4 kile, dar le-a mancat pe toate. Trebuie sa-i aduc o gagica barosana, pe care nu poate s-o haleasca!

Arunc toata punga de boabe in apa. Dar somnul pe care Frone l-a botezat "Ariciul" dispare, probabil deranjat de luminile noastre. Mai ramanem 10 minute pe apa si ne indreptam spre scarile de unde am plecat. Frone ii da un bip paznicului, sa ne deschida usa de sus.

Cobor din caiac si ma uit in bezna, la statia de metrou aflata sub apa. Am uitat de frig, de timp, de mine. Nu credeam sa traiesc asa ceva vreodata. Nu credeam sa gasesc in Bucuresti un asemenea loc, parca extras dintr-un film din seria Alien. Dar suprasaturat de liniste si impacare. As putea sa stau acolo jos o vesnicie, departe de tot, departe de viata, departe de oameni. Dar chiar si asa, aceasta scurta incursiune mi-a ajuns pentru mult timp.

Frone parcheaza caiacele la locul lor. Pesemne ca maine are un alt client misterios. Leaga sacul cu mancare de caini la gura si-l agata sus, pe o sarma, sa nu ajunga rozatoarele la el. Imi pare rau ca plec, imi pare rau ca nu pot sa arat tuturor locul meu secret cu pestele urias care sta ascuns in intuneric. Spune-i cuiva ca ai mers cu un caiac printr-o statie de metrou si ca ai dat pelete pentru caini, unui somn de 80 de kg. O sa te intrebe ce ai fumat.

Frone inchide lumina si tranteste usa de lemn in urma noastra. Ne urcam pe scara de metal, incet, cu grija. E cam ruginita. Deodata, totul incepe sa tremure si aud un suierat ascutit care imi ajunge in maduva oaselor.

- Hehehe! rade Frone uitandu-se la mine... Tocmai ce ai pierdut ultimul metrou!


sursa: https://www.4tuning.ro/bloguri/ganduri-octanice/2012/08/24/secretul-de-sub-bucuresti/
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25568
Data de inscriere : 17/08/2011

Despre metrouri - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 8 Icon_minitimeMier 12 Apr 2017, 22:54

Povestea asta circulă pe net de ani de zile, chiar şi articolul tău e din 2012. Chiar dacă constructorii metroului or fi dat vreun rateu şi au trecut cu scutul pe lângă staţie, mă îndoiesc că un astfel de spaţiu a fost amenajat în detaliu cum se povesteşte. Nu aveau de ce să pună scaune, şine şi să paveze pereţii. Oricum, metroul are multe spaţii tehnologice, unele nefolosite... inclusiv accese nefinalizate sau abandonate (Aprărătorii Patriei are unul nefinalizat din cauza pieţei, Pantelimon are unul închis spre Antilopa, Republica mai are unul în celălalt capăt al staţiei, care acum am înţeles că se va redeschide), spaţii pentru utilaje şi piese (de ex. în spatele Grădinii Botanice este rampa pentru coborâre într-un astfel de spaţiu) sau, pur şi simplu, nivele intermediare ale staţiilor rămase nefolosite. De exemplu, deasupra staţiei Victoriei se află o casetă care ar putea uşor fi transformată în parcare.

Un alt lucru cert este că tunelurile abandonate o vreme dintre Grigorescu şi Linia de Centură şi dintre Pasajul Constanţa şi PLS Zarea + staţia Laromet (Laminorului acum) au fost multă vreme inundate, iar în ele îşi găsiseră adăpost tot felul de vieţuitoare, încât o asociaţie speologică chiar a cerut transformarea lor în rezervaţie. Pomparea apei acumulate în tuneluri a durat vreo 10 ani. Dar la momentul apariţiei lui Gigel Frone la TV, deja nu mai existau tuneluri inundate.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Luna




Numarul mesajelor : 3274
Reputatie : 8302
Data de inscriere : 18/03/2011

Despre metrouri - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 8 Icon_minitimeMier 12 Apr 2017, 23:06

Ma gandeam ca poate au finisat statia inainte sa fie gata tunelul, la ce munci contra-cronometru se faceau in comunism nu vad de ce nu ar fi plauzibil. Dealtfel e posibil sa fi inflorit un pic povestea tocmai ca sa nu dea detalii foarte exacte. Cine stie. Oricum din punct de vedere tehnic apa cred ca ar inunda complet statia, nu ar lasa 1 metru de aer, asta daca nu cumva sunt pompe ce permit inundarea doar pana la acel nivel pentru a nu afecta statia de deasupra, folosita. In tunelele inundate normal ca au aparut vietuitoare, acolo alta a fost situatia decat intr-o statie. Totusi eu nu as crede ca ar fi fost lasata sa se inunde o statie nefolosita aflata sub o statie folosita.

Sti cumva mai multe detalii despre tunelele inundate de la pasajul Constanta pana la Laminorului? Cum au ajuns inundate si din ce cauze, daca au fost afectate, etc. ? Intreb pentru ca am locuit in zona o perioada din anii cand se facea pomparea apei si multa vreme nu am inteles care e faza cu apa aia si ce se facea defapt acolo.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25568
Data de inscriere : 17/08/2011

Despre metrouri - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 8 Icon_minitimeJoi 13 Apr 2017, 00:07

Pânza freatică în Bucureştii-Noi e destul de sus, iar blocurile din zonă au mai avut probleme cu inundarea subsolurilor.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Luna




Numarul mesajelor : 3274
Reputatie : 8302
Data de inscriere : 18/03/2011

Despre metrouri - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 8 Icon_minitimeJoi 13 Apr 2017, 00:12

Pai si pompele ce au pandit? Ca daca ar fi asa, s-ar inunda si acum folosite fiind.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25568
Data de inscriere : 17/08/2011

Despre metrouri - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 8 Icon_minitimeJoi 13 Apr 2017, 00:21

Lucrările au fost abandonate. În Titan din 1990 şi până în 1998 nu s-a făcut nimic. În Bucureştii-Noi lucrările de pompare au început mai târziu. Normal că apa s-a acumulat acolo.

Şi acum există destule infiltraţii în metrou, dar pompele funcţionează.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Luna




Numarul mesajelor : 3274
Reputatie : 8302
Data de inscriere : 18/03/2011

Despre metrouri - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 8 Icon_minitimeJoi 13 Apr 2017, 00:43

Deci intr-un cuvant deoarece s-au oprit lucrarile cu tot cu pompe s-a inundat total metroul. Vai de noi, sa nu fim instare nici sa intretinem ceva.
Sus In jos
riciu

riciu


Numarul mesajelor : 1376
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6665
Data de inscriere : 27/06/2010

Despre metrouri - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 8 Icon_minitimeJoi 13 Apr 2017, 09:25

In Bucuresti, datorita zonei si panzei freatice, daca nu ar fi pompele, metroul ar fi inundat.
De cateva luni bune (cred ca spre un an), au taiat stalactitele (sau stalagmite, ca tot timpul le confound care sunt in sus si care sunt in jos), de la Piata Romana, care s-au format in aproximativ 30 de ani (erau cam de 15-20 cm, in capatul dinspre Victoriei, al statiei). Asta apropos de cifrele astronomice / fanteziste despre formarea stalactitelor/stalagmitelor in pesteri Smile).
Sus In jos
ets2oltromânia




Numarul mesajelor : 957
Localizare : -
Reputatie : 4079
Data de inscriere : 15/06/2016

Despre metrouri - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 8 Icon_minitimeMier 19 Apr 2017, 14:49

Cat costa o cartela de metrou pentru 2 calatorii?Multumesc
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25568
Data de inscriere : 17/08/2011

Despre metrouri - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 8 Icon_minitimeMier 19 Apr 2017, 15:17

5 lei. Cartelele luate de la casă sunt valabile 6 luni de la data imprimării (care poate să fie şi cu 5 luni în urmă, deci aveţi grijă), cele luate de la automat sunt valabile 6 luni de la data cumpărării.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ets2oltromânia




Numarul mesajelor : 957
Localizare : -
Reputatie : 4079
Data de inscriere : 15/06/2016

Despre metrouri - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 8 Icon_minitimeMier 26 Apr 2017, 15:31

http://adevarul.ro/news/eveniment/circulatie-ingreunata-metrou-femei-i-s-a-facut-rau-1_590091255ab6550cb891aaea/index.html
Sus In jos
riciu

riciu


Numarul mesajelor : 1376
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6665
Data de inscriere : 27/06/2010

Despre metrouri - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 8 Icon_minitimeLun 08 Mai 2017, 12:21

De cand au dat drumul circulatiei Gara de Nord 2 - Straulesti, direct, trenurile vin mai greu. Explicatia e simpla, de la 1 Mai sistemul e tot tip pendula si daca pana acum, erau doua statii de pendulat acum sunt patru...
Sus In jos
ets2oltromânia




Numarul mesajelor : 957
Localizare : -
Reputatie : 4079
Data de inscriere : 15/06/2016

Despre metrouri - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 8 Icon_minitimeMier 21 Iun 2017, 19:52

Intrebare: S-a inchis sau se va inchide in perioada urmatoare statia Dimitrie Leonida?Stiu ca spuneau ca vor inchide mai multe statii de metrou pentru lucrari.
Multumesc anticipat 43380 abere
Sus In jos
Continut sponsorizat





Despre metrouri - Pagina 8 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 8 Icon_minitime

Sus In jos
 
Despre metrouri
Sus 
Pagina 8 din 16Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 12 ... 16  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Metrouri noi Bucuresti
» CATEVA CUVINTE DESPRE NOI.... O SCURTA DESCRIERE
» Despre bere
» despre religie
» Bancuri despre CFR ....

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-
Mergi direct la: