Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Despre metrouri

In jos 
+34
Cipri Andrei Neculai
Mihai Nicolae
marius664
Adirmvl
Katalyn
Vale_ntin
Ciprian
Luna
ldh80
ciprian71
ets2oltromânia
adrian rosca
cardinal
Bogdaniss
TVlad
IonutCFR2009
spiderpc
mariushal
Luca tgv
LanceR
riciu
Nesebar
DUAL
Vitosa
sp59
Jhonyla
florin.lifticariu
dan tm
Adrian78
Dr2005
mielutu zburator
NicuS
nsw
Andrey_tm
38 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 6, 7, 8 ... 11 ... 16  Urmatorul
AutorMesaj
mielutu zburator

mielutu zburator


Numarul mesajelor : 3172
Varsta : 29
Reputatie : 6988
Data de inscriere : 07/09/2014

Despre metrouri - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 7 Icon_minitimeSam 01 Apr 2017, 13:05

Tunelurile până la 1 Mai au fost săpate pe vremea lui Ceaușescu. De fapt se și vede, dacă ai noroc de un mecanic care nu e prea grăbit, trecerea între tunelul vechi și cel nou; se observă din forma căptușelilor de beton ale tunelului, săpat inițial la scut și apoi cu TBM. Undeva în prima treime a distanței dintre 1 Mai și Jiului, unde ar fi fost și diagonala și tunelul spre Aeroport Otopeni, se face trecerea.
Stațiile de după 1 Mai sunt lucrare nouă dar respectă proiectul făcut pe vremea lui Ceaușescu.  
Pe trenul ăla scrie Parc Bazilescu deoarece stațiile NU sunt terminate. Lipsesc semnalele de la aparatele de cale, printre altele, și nu se poate face rebrusment și nici nu se poate face parcurs în abatere la stațiile Lac Străulești sau Jiulu. Momentan se circulă în regim pendul (conform unor mecanici de metrou, se va circula multă vreme așa că de...); 2 cupluri a câte 3 rame IVA pendulează pe această distanță, câte una pe fiecare fir. La Parc Bazilescu schimbi trenul spre Gara de Nord 2.
Sper ca într-o zi cu soare să o extindă cel puțin cu o stație până la M700 (unde să se facă o stație intermodală), sau, de ce nu, până în Mogoșoaia/Chitila. O țară normală ar termina o astfel de lucrare în 1 an și câteva luni.
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22395
Data de inscriere : 06/12/2009

Despre metrouri - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 7 Icon_minitimeSam 01 Apr 2017, 13:19

Viseaza mult si bine, asa ceva ei inca nici nu discuta de o eventuala extindere dar sa se puna si in aplicare. Si peste 20 de ani tot aici o sa fie capatul.

_________________
595423Despre metrouri - Pagina 7 Bdeem_8496_aDespre metrouri - Pagina 7 Bdeem_8496_aDespre metrouri - Pagina 7 Bdeem_8496_a
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25568
Data de inscriere : 17/08/2011

Despre metrouri - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 7 Icon_minitimeSam 01 Apr 2017, 17:26

mielutu zburator a scris:
Tunelurile până la 1 Mai au fost săpate pe vremea lui Ceaușescu.
Tunelurile pe vremea lui Ceaşcă s-au săpat până la Bazilescu. Staţia Bazilescu nu era prevăzută în proiectul iniţial, dar acolo era un puţ de lansare scut (PLS Zarea), se vede după ce treci de Bazilescu spre Laminorului. Actuala staţie Laminorului trebuia să fie cap de linie, mai departe nu era niciun fel de industrie şi nu ar fi avut rost să ajungă metroul până la Lacul Străuleşti (nici acum nu are...). Dar a venit momentul '89 şi lucrările s-au împotmolit. Tunelul până la PLS Zarea a fost inundat complet, a durat câţiva ani pomparea apei. Deci, toată structura tunelurilor între Podul Constanţa şi PLS Zarea era finalizată din 1989! Rămăsese de mutat magistrala de apă de sub M800, pentru a se face legătura între 1 Mai şi restul traseului.

mielutu zburator a scris:
Pe trenul ăla scrie Parc Bazilescu deoarece stațiile NU sunt terminate. Lipsesc semnalele de la aparatele de cale, printre altele, și nu se poate face rebrusment și nici nu se poate face parcurs în abatere la stațiile Lac Străulești sau Jiulu. Momentan se circulă în regim pendul (conform unor mecanici de metrou, se va circula multă vreme așa că de...); 2 cupluri a câte 3 rame IVA pendulează pe această distanță, câte una pe fiecare fir. La Parc Bazilescu schimbi trenul spre Gara de Nord 2.
Lipseşte toată centralizarea, care e proiect separat şi va fi instalată ulterior. Macazurile de pe noul tronson sunt toate eclisate pe directă.
Momentan schimbul se face la Bazilescu, probabil în viitor se va face la 1 Mai.

În câteva luni vor sosi echipamentele de semnalizare şi centralizare. Iar după ce Metrorex va mai cumpăra nişte trenuri, cele 18 (am înţeles că 18 sunt) seturi de echipamente îmbarcate pe tren produse de Dimetronic vor fi demontate de pe IVA şi montate pe Bombardiere. De asta nici nu mai sunt întreţinute estetic trenurile IVA (chiar dacă partea tehnică e exemplară), ca să se creeze impresia că trebuie înlocuite urgent.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13011
Data de inscriere : 16/07/2014

Despre metrouri - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 7 Icon_minitimeSam 01 Apr 2017, 22:35

Scut si TBM nu e acelasi lucru? doar ca TBM e in engleza
Sus In jos
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12288
Data de inscriere : 03/11/2010

Despre metrouri - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 7 Icon_minitimeLun 03 Apr 2017, 11:58

Ca sa rezumam aceste aspecte privind sistemul de semnalizare de pe M4


-Initial, când s-a inaugurat M4 intre Gara de Nord 2- 1 Mai si apoi intre 1 Mai- Parc Bazilescu, nu existau suficiente rame de metrou Bombardier pentru a fi introduse si pe M4.

Si de aceea s-a apelat la o solutie de compromis: pe M4 s-au introdus tot rame IVA, dar care au fost echipate cu acel sistem furnizat de firma Dimetronic, sistem care a fost montat si in cale.



-In momentul inaugurarii si a sectiunii Parc Bazilescu- Straulesti, pe aceasta sectiune, deocamdata, nu sunt montate echipamentele Dimetronic in cale, astfel incat echipamentele Dimetronic montate pe ramele IVA nu sunt utilizabile pe sectiunea Parc Bazilescu- Straulesti.


-Dupa cateva luni, când echipamentele Dimetronic vor fi montate in cale si pe sectiunea Parc Bazilescu- Straulesti, vor putea fi utilizabile echipatele Dimetronic montate pe ramele IVA, si pe aceasta sectiune.
Astfel, atunci, ramele IVA cu echipament Dimetronic vor putea circula in mod normal (fara a mai fi necesare schimbarea trenului la parc Bazilescu) pe intreaga M4, de la Gara de Nord 2 la Straulesti.


-Urmatoarea etapa va constitui momentul retragerii definitive din exploadarea comerciala a Metrorex a ramelor IVA, si de pe M4, când si pe M4 vor fi introduse rame noi Bombardier. Pe acestea vor fi montate echipamentele Dimetronic, care astazi exista pe ramele IVA ce circula pe M4.


-In fine, ultima etapa ar fi existenta unui sistem unitar de semnalizare pe intreaga retea a Metrorex, lucru care ar presupune desfiintarea sistemului Dimetronic montat in cale pe M4, si montarea si pe M4 a accelorasi sisteme de semnalizare care exista pe celelalte magistrale de metrou din Bucuresti.


Si o intrebare: in momentul când s-au inaugurat sectiunile Gara de Nord 2- 1 Mai si 1 Mai- Parc Bazilescu, de ce pe aceaste sectiuni nu s-a montat accelasi sistem de semnalizare care exista pe celelalte magistrale ale metroului, si s-a ales acest sistem Dimetronic ?
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25568
Data de inscriere : 17/08/2011

Despre metrouri - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 7 Icon_minitimeLun 03 Apr 2017, 15:46

ldh80 a scris:
Ca sa rezumam aceste aspecte privind sistemul de semnalizare de pe M4


-Initial, când s-a inaugurat M4 intre Gara de Nord 2- 1 Mai si apoi intre 1 Mai- Parc Bazilescu, nu existau suficiente rame de metrou Bombardier pentru a fi introduse si pe M4.
Nu existau deloc, pentru că M4 s-a deschis în 1998 şi BM-urile au început să vină în 2002.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12288
Data de inscriere : 03/11/2010

Despre metrouri - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 7 Icon_minitimeLun 03 Apr 2017, 21:12

Conform datelor oficiale, prima sectiune din M4 (intre Gara de Nord 2- 1 Mai) a fost inaugurate la data de 1 martie 2000.


Tin minte ca in vara anului 2000 am fost la Bucuresti la neamuri, si atunci am fost in vizita si la unitatea militara (cea de constructii cai ferate de la Chitila) unde un var de-al meu din Bucuresti facea armata.

Si atunci stiu sigur ca am calatori cu metroul de la Gara de Nord 2 la 1 Mai, iar aceea linie de metrou era atunci proaspat inaugurata, cu doar cateva luni in urma.


Iar de la 1 Mai pana la unitatea militara de la Chitila am calatorit cu in autobuz RATB.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25568
Data de inscriere : 17/08/2011

Despre metrouri - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 7 Icon_minitimeLun 03 Apr 2017, 21:53

Scuze, 2000. Dar BM-urile sigur nu erau venite. Până la Chitila ai mers cu Dac 112 UDM sau Ikarus 260 (mai rar), linia 164 (actual 422) era ţinută de Autobaza Alexandria.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12288
Data de inscriere : 03/11/2010

Despre metrouri - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 7 Icon_minitimeLun 03 Apr 2017, 22:39

Da, de la 1 Mai la Chitila autobuzul era pe atunci DAC-112-UDM sau IKARUS-260! Nu mai tin minte exact marca, dar, din cate reusesc sa-mi amintesc, cred ca era vopsit in galben!


Mai tin minte si de o alta faza , care, pe atunci mi se parea ciudata si la momentul respectiv nu am inteles-o: cand vreiam sa ma duc la o ruda care locuieste in cartierul Militari (in zona strazii Moinesti), la dus mergeam cu metroul pana la statia Gorjului.

Dar la intors nu puteam lua metroul tot de la statia Gorjului (spre Eroilor), ci trebuie sa merg pe jos din zona strazii Moinesti pana la statia Armata Poporului!
Sus In jos
ciprian71




Numarul mesajelor : 1682
Varsta : 53
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 4751
Data de inscriere : 19/07/2016

Despre metrouri - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 7 Icon_minitimeLun 03 Apr 2017, 23:01

ldh80 a scris:
Da, de la 1 Mai la Chitila autobuzul era pe atunci DAC-112-UDM sau IKARUS-260!   Nu mai tin minte exact marca, dar, din cate reusesc sa-mi amintesc, cred ca era vopsit in galben!

Daca era vopsit in galben, sigur era IKARUS-260.Era singurul autobuz cu scaune tapitate, care ma mir ca au rezistat cativa ani.Bucurestenii sunt precum soarecii.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25568
Data de inscriere : 17/08/2011

Despre metrouri - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 7 Icon_minitimeLun 03 Apr 2017, 23:49

Au existat şi Dac-uri vopsite în galben. 2102 (Ferentari), 2227 (Titan), 2308 (Ferentari) au supravieţuit până la casarea completă a acestui model de autobuz. Cu siguranţă Dacuri galbene au fost şi pe la alte autobaze, o vreme galben a fost culoarea oficială a RATB. Bine, e destul de greu să confunzi un Ikarus cu un Dac (chiar dacă partea tehnică e la fel).

Au existat şi Dac-uri cu scaune tapiţate, 569 de la Alexandria chiar făcea frecvent pe 150 şi, mai rar, pe 164, dar nu era galben. Dintre ultimele cu scaune tapiţate au fost 1888 şi 2651. Dar şi 2156 sau 2474 fuseseră echipate cu scaune tapiţate iniţial.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
riciu

riciu


Numarul mesajelor : 1376
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6665
Data de inscriere : 27/06/2010

Despre metrouri - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 7 Icon_minitimeMar 04 Apr 2017, 13:43

Subscriu la faptul IVE sunt mult mai fiabile decat cele noi. Sunt depasite estetic, dar in rest... Sa nu uitam ca circula REM-uri cu botul acela tesit care eu fost primele construite.
Sus In jos
mielutu zburator

mielutu zburator


Numarul mesajelor : 3172
Varsta : 29
Reputatie : 6988
Data de inscriere : 07/09/2014

Despre metrouri - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 7 Icon_minitimeVin 07 Apr 2017, 18:46

Are cineva idee ce ce metroul circulă tot mai prost de câteva săptămâni în special în afara orelor de vârf?
Astăzi, de exemplu, trenul de Preciziei era întârziat 4-5 minute la Lujerului, și mergea pe modul manual nu pe cel automat. La fel și cel care a plecat spre Anghel Saligny de la Lujerului, tot pe manual era.
În plus, cam pe toate Bombardierele sunt și mecanici ajutor, ori eu până acum 2-3 săptămâni le vedeam doar în conducere simplificată, rare erau situațiile când erau 2 oameni în cabină. La ora de vârf în special nu am mai văzut rame în conducere simplificată de vreo săptămână.
Iar duminica asta am stat 18 minute la ora 21 după trenul de Preciziei.
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
Luna




Numarul mesajelor : 3274
Reputatie : 8302
Data de inscriere : 18/03/2011

Despre metrouri - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 7 Icon_minitimeVin 07 Apr 2017, 23:30

Ce inseamna modul manual vs modul automat la care faci referire?
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25568
Data de inscriere : 17/08/2011

Despre metrouri - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 7 Icon_minitimeVin 07 Apr 2017, 23:32

Metrorex a angajat deja mecanicii pentru M4 până la Depoul Străuleşti şi pentru M5. Şi cum i-a angajat deja, trebuie să le dea de muncă. Cum trenurile nu le pot suplimenta, acum că au contract de servicii publice, i-au încadrat ca ajutori... o risipă de bani colosală, să vedem dacă madam FiRea îşi va permite cheltuiala asta.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Continut sponsorizat





Despre metrouri - Pagina 7 Empty
MesajSubiect: Re: Despre metrouri   Despre metrouri - Pagina 7 Icon_minitime

Sus In jos
 
Despre metrouri
Sus 
Pagina 7 din 16Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 6, 7, 8 ... 11 ... 16  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Metrouri noi Bucuresti
» CATEVA CUVINTE DESPRE NOI.... O SCURTA DESCRIERE
» Despre bere
» despre religie
» Bancuri despre CFR ....

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: DIVERSE :: DISCUTII LIBERE-
Mergi direct la: