|
| Revista presei (partea I) | |
|
+101eu nenuandrei iDorin bostanesku gigel George33 rich1974 razvan - trenuri orestte 040EC100 buldozer2 Balto andreiutzu traian cardinal laur 133 Mihay Luna Polpot DUAL bondarel popovici Nk11 Marius Semaca VeV cristyadaX DPS AlexD The Legend brandiburu redeme Jhonyla bostanescu gigel Mircea Hirjau ATM TonyGFR Vitosa andrei florin cont inactiv puscasu razwy mihaiuc Ciprian Razvan Tudor marius_catalin84 decward sorinucu ravers75 IonutChircu rares03 user dezactivat... iuli.hard alinx3330 Cobra cont dezactivat . Adrian78 RazvanCFR Costin.H mardaryroby kaan SULZERUL 0733 Codrut1985 mi.tudor halmarius jionutz TVlad mariuskl Boracik frank81 pannonia express Laur 19jimmy84 Razvan DonVILLy didinul mureseanu_976 myster2008 bogdan srl Caravelle_Zg ion1982 alex.alexus.tm ionutz72 stinky cortexedge IonutCFR2009 Lde 2100 Traveller Nesebar didi membru inactiv cristi CFR Vlad Amiralul stegaru MariusM lovekomotive vrabieionut srazvi cristi ar Ionutz COSTACHE MIHAIL 105 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
mihaiuc
Numarul mesajelor : 267 Reputatie : 5519 Data de inscriere : 14/07/2010
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Mier 12 Oct 2011, 15:40 | |
| - iDorin a scris:
- The Legend a scris:
- http://www.realitatea.net/bulgaria-ar-putea-ramane-fara-trenuri_878146.html
In Bulgaria, aceaste rame de la Siemens, sunt singurele trenuri moderne ? Din cate stiam si-au modernizat o buna parte din parcul lor de vagoane.
Au modernizat foarte putine vagoane de calatori. Exista in doua generatii generatii :
- generatia 1 (clasa 63: 19-63 si 25-63) - Amp (clasa I), Bmp (clasa II), Aph (clasa I cu locuri pentru persoanele cu handicap) si Bph (clasa II cu locuri pentru persoane cu handicap), vagoane salon, in format 2+2, unele cu A/C altele fara A/C, vopsite cu schema de vopsea bleu deschis in partea superioara - bleu verzui jos si construite intre 1998 si 2007. Cele cu A/C au fost printre ultimele construite (2005-2007).
Nu stiu cu ce le-as compara din Romania - ca dispunere a scaunelor seamana cu 20-87. Ca confort sunt cam la acelasi nivel cu 20-49-urile, poate un pic peste.
- generatia 2 - Bmpz (20-44), Bhmpz (84-44) (si trebuie sa existe si clasa I, dar nu am vazut). Vagoane salon, in format 2+2 si 1+2, schema de vopsire albastru in partea de sus, bleu-verzui in partea de jos, negru in zona geamurilor, usile albastre sau portocalii. Sunt foarte putine, si sunt folosite numai pe trenurile cele mai importante (Rbv si cateva bv mai rasarite - echivalentul IC la noi).
Din nou, nu stiu cu ce sa le compar - cred ca cu 20-87-urile noastre. Ambele generatii sunt vagoane reconditionate, nu exista vagoane noi. S-a incercat cumpararea de vagoane noi de dormit din Turcia, insa problemele financiare ale BDZ au facut ca afacerea sa nu fie perfectata. In rest flota consta din multe, multe vagoane ex-DB din anii '80 si inceputul anilor '90, nerenovate sau reconditionate (multe au inca stickerele in limba germana prezente). |
| | | cristyadaX
Numarul mesajelor : 371 Varsta : 31 Reputatie : 5391 Data de inscriere : 20/03/2011
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Mier 12 Oct 2011, 16:08 | |
| - The Legend a scris:
- http://www.realitatea.net/bulgaria-ar-putea-ramane-fara-trenuri_878146.html
Asa vorbesc de parca toata compania BDZ e format din 50 de vagoane si chiar raman fara nimic |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15504 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Joi 13 Oct 2011, 20:47 | |
| Se refera la cele 50 de automotoare Siemens Desiro Diesel din 2 unitati si electrice din 3 si 4 unitati cumparate de la nemti . |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Vin 14 Oct 2011, 13:04 | |
| CFR Marfă : creştere de 26% a volumului de mărfuri transportat
CFR Marfă a înregistrat în primele 8 luni ale anului 2011 venituri din exploatare în creştere cu aproximativ 18% faţă de perioada similară a anului trecut, dar şi o creştere atât a volumului de marfă transportat cât şi a parcursului mărfurilor de 26%. Datorită creşterii acestor indicatori, compania anunţă o reducere a pierderilor financiare cu 65% faţă de perioada similară a anului 2010 şi o echilibrarea financiară a activităţii începând cu luna iulie 2011. Rezultatele pozitive înregistrate de CFR Marfă în perioada ianuarie-august 2011, se datorează implementării a două Programe de Restructurare şi Reorganizare, în perioada 2009-2011, care au vizat atât reorganizarea activităţii la nivel teritorial, în funcţie de noile cerinţe ale pieţei dar şi o adaptare a numărului de personal la nivelul de activitate curent al societăţii. In primul semestru al anului 2011 CFR Marfă a înregistrat o cotă de piaţă de 61,1%. |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8340 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Vin 14 Oct 2011, 17:53 | |
| - cristyadaX a scris:
- The Legend a scris:
- http://www.realitatea.net/bulgaria-ar-putea-ramane-fara-trenuri_878146.html
Asa vorbesc de parca toata compania BDZ e format din 50 de vagoane si chiar raman fara nimic Articol tendențios tipic (I)realitatea TV... Cum au rămas fără subiecte despre CFR, hop-țop spre alți "fraieri". |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Vin 14 Oct 2011, 21:40 | |
| CFR SA reabilitează o porțiune de cale ferată din zona Sibiu CFR SA a atribuit contractul pentru realizarea sudurii electrice pe un tronson de linie CFR SA modernizează stația de cale ferată Giurgiu Oraș
CFR SA a finalizat procedurile de atribuire a contractului pentru lucrările de reabilitare a liniei CF Sibiu – Vințu de Jos, între halta Tilișca și Aciliu, km 32+200-32+400. Lucrările constau în reparația și consolidarea terasamentului, aisgurarea scurgerii apelor, refacerea podețelor și reabilitarea sistemelor de semnalizare și comunicație. Valoarea finală a contractului este de 1,2 mil RON (300 mii EUR), fără TVA. Contractul a fost atribuit firmei Vest Construct SRL din Brașov. Semnarea contractului va avea loc după trecerea perioadei legale pentru depunerea contestațiilor.
CFR SA a atribuit contractul pentru realizarea căii ferate fără joante prin sudură electrică a șinelor, pe tronsonul Botiz – Medieșu Aurit între km 17+400-21+473. Valoarea finală a contractului este de 248 mii RON (57 mii EUR), fără TVA. Contractul a fost atribuit firmei Lucrări de Sudură Linii CF Sudarec SA, care a depus cea mai bună ofertă din punct de vedere economico-financiar. Semnarea contractului va avea loc după trecerea perioadei legale pentru depunerea contestațiilor. Sursa: www.e-licitatie.ro
CFR SA a finalizat procedurile de atribuire a contractului pentru lucrările de modernizare a stației de cale ferată Giurgiu Oraș. Contractul a fost atribuit firmei Sfera Expert Construct care a depus cea mai bună oferta din punct de vedere economico-financiar. Valoarea finală a investiției este de 11,7 mil RON (2,7 mil EUR), fără TVA. Semnarea contractului va avea loc după trecerea perioadei legale pentru depunerea contestațiilor. Sursa: www.e-licitatie.ro |
| | | AlexD Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 3607 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8689 Data de inscriere : 09/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Vin 14 Oct 2011, 21:48 | |
| Despre licitatia pentru modernizarea celor 15 locomotive nimic? |
| | | Mircea Hirjau
Numarul mesajelor : 198 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5621 Data de inscriere : 03/02/2010
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Vin 14 Oct 2011, 22:17 | |
| Un amplu interviu cu ministrul Transporturilor si Infrastructurii, doamna Anca Boagiu http://www.adevarul.ro/la_masa_adevarului/Anca_Boagiu-ministrul_Transporturilor_si_Infrastructurii-_-In_Romania_toata_lumea_vrea_sa_investeasca_0_571743496.html |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Mar 18 Oct 2011, 19:56 | |
| Situaţie fără precedent! Gara de Nord ar putea fi executată silit
http://www.antena3.ro/economic/companii/situatie-fara-precedent-gara-de-nord-ar-putea-fi-executata-silit-140588.html |
| | | cristyadaX
Numarul mesajelor : 371 Varsta : 31 Reputatie : 5391 Data de inscriere : 20/03/2011
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Mar 18 Oct 2011, 21:12 | |
| CFR dezminte că Gara de Nord ar fi în pericol de executare silită http://www.zf.ro/companii/cfr-dezminte-ca-gara-de-nord-ar-fi-in-pericol-de-executare-silita-8878681/ |
| | | rich1974
Numarul mesajelor : 430 Varsta : 50 Localizare : jud Arges Reputatie : 5274 Data de inscriere : 20/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Mier 19 Oct 2011, 10:38 | |
| - mihaiuc a scris:
- karpaty a scris:
- Mai bine comunism decat asa cand toti fura pentru ei si nu se face nimic pentru tara asta , daca era comunism se mai facea ceva asa stam si ne uitam cum altii prospera si noi ne degradam pe zi ce trece .
P.S. Se vede ca nu ai trait in societatea comunista prea mult. Asa arata Romania anului 1989: o infrastructura (generala) absolut praf.
Soselele nationale si europene aratau ca dupa bombardament, desi nu erau circulate aproape deloc. Bucuresti - Arad mi-a luat in 1989 aproape 14 ore cu masina - erau locuri in care podetele (pe DN7) erau atat de degradate incat am luat-o prin parau - era mai sigur. Transportul aerian (intern) de-abia functiona (ti-era frica sa te si sui in AN-uri vechi de 20-25 de ani). Transportul feroviar intrase si el in declin - lucrarile noi care se faceau se faceau cu economii peste economii (si se vede), intretinerea era aproape la fel de proasta ca azi (dupa 1990, s-au bagat multi bani in RK la CFR - de asta au si crescut vitezele in perioada 1990-1995). Vagoane vechi, fara caldura, aglomerate si cunoscator intretinute, inclusiv pe trenuri R sau A - cam asta e tot ce tin minte despre CFR in perioada.
Investitii publice complet inutile - cat timp 75% din tara nu avea instalatii de apa curenta, canalizare, acces la gaze sau asfalt in fata portii, se construia o termocentrala care a costat 900 milioane de dolari si nu a functionat niciodata pentru ca tehnologia folosita nu era fezabila nici tehnic nici economic (Centrala de la Anina), fiind deschisa in 1987 si inchisa in 1988 dupa 8000 de ore de functionare la 5% din capacitate. Se construiau canale de transport naval care nu aveau nici o functie economica (canalul Dunare - 23 August/Mihailesti - la 10 km de Bucuresti). Se construiau Case ale Poporului, constructii mamut, fara insemnatate economica.
In timp ce economia NU facea absolut nimic. Pentru cei ce spun ca 'nu mai avem industrie', sa stie ca exporturile Romaniei erau de 10-11 miliarde de dolari pe an, si ca Romania a dat faliment (cum inca nu a dat Grecia) in 1982. Din exporturi, peste 70% erau ori mancare luata de la gura noastra, ori benzina facuta din petrol luat de la 'pretinii' din Libia si Iran si vandut ieftin (sub pretul de productie) mai departe. Exporturile Romaniei astazi sunt de aproape 50 de miliarde de dolari. Si sunt mult mai sanatoase - exportam de la IT la masini, si de la bujii (stiai ca suntem unul din cei mai importanti producatori din lume de bujii?) la cauciucuri auto.
Avem drumuri acceptabile - aproape toate drumurile nationale au fost refacute, si desi inguste si aglomerate, sunt de mii de ori mai bune decat erau in 1989, si chiar si o parte importanta din drumurile locale au fost refacute, si avem aproape 400 km de autostrada in constructie, in diverse feluri (in ultimii 20 de ani am construit sau reconstruit de la 0 aproape 320 km). Avem aeroporturi cu terminale noi (OTP, CLJ, SBZ, TGM, CRA), sau puternic modernizate si extinse (TSR). Da, la calea ferata sunt mari probleme, pentru ca timp de 30 de ani a fost cenusareasa - dar, STIU ca or sa se destepte guvernantii. Mai devreme sau mai tarziu (exista semne deja - Boagiu vorbeste din ce in ce mai mult de calea ferata).
Nu e 'bine' si mai e muuuult pana acolo. Dar e mai putin rau ca 'atunci'! In aproape toate domeniile. Da, este mult mai putin bine ca in HU, CZ sau PL. Dar sa nu uitam de unde am plecat noi si de unde au plecat ei.
La bunicii mei in sat, un sat la 14 km de Targu Jiu, acum 21 de ani, nu era nici gaz, nici apa, nici canal, nici sosea asfaltata. Acum sunt de toate. Si nu e o exceptie!
Chinezii nu sunt deloc comunisti (singurul lucru 'comunist' la ei este numele partidului). Nimic din societatea chinezeasca nu (mai) are vreo legatura cu Marx, Engels, Lenin sau Trotsky, sau politicile propuse de ei. Sa zici ca Republica Populara Chineza e un stat comunist e cam ca si cum ai spune ca institutiile de pe Wall Street sunt anarhiste. In multe masuri, China este exact opusul comunismului (teoretic). Politicile economice chineze de astazi sunt un amestec de autoritarianism politic fara vreo ideologie speciala ('noi avem puterea si o vrem pentru totdeauna, asa ca facem ce credem noi ca e cel mai bine pentru a o pastra'), libertarianism economic extrem de puternic, poate cel mai puternic din lume (ceea ce este opusul comunismului, socialismului sau social democratiei - nu exista aproape niciun fel de serviciu social sau de protectie pentru angajati - multi nu au pensie, sistemul de sanatate e aproape exclusiv 'pe bani', ca la americani, somajul este o gluma proasta, protectia sociala aproape ca nu exista).
Statul e EXTREM de corupt, la toate nivelurile, si cu suficienti bani, poti face in asa fel incat un intreg oras sa-ti stea la picioare, si sa faca tot ce ai nevoie. Constrangerile economice pot fi foarte usor eliminate, daca vrei. Rezultatul - au un sistem economic care arata mai degraba cu ce exista in SUA sau Marea Britanie in pragul revolutiei industriale. Un loc in care n-ai vrea sa traiesti daca esti un om obisnuit - pentru ca aproape n-ai sanse sa iesi din saracie, dar in care, cu noroc si munca multa, 1% din oameni pot porni de la nimic si ajunge miliardari.
Paradoxal... China seamana cu descrierea lui Marx a societatii capitaliste.
+1 foarte bine spus, numai un imbecil poate sa sustina ca ianinte de 89 era mai bine. infrastructura era la pamant, mult supt ce e astazi. soseaua pitesti-craiova era numai joante, era facuta din placi... acum facem nazuri daca nu avem AC in tren dar inainte nici nu visam la asa ceva! |
| | | cristyadaX
Numarul mesajelor : 371 Varsta : 31 Reputatie : 5391 Data de inscriere : 20/03/2011
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Mier 19 Oct 2011, 13:59 | |
| [/quote] +1 foarte bine spus, numai un imbecil poate sa sustina ca ianinte de 89 era mai bine. infrastructura era la pamant, mult supt ce e astazi. soseaua pitesti-craiova era numai joante, era facuta din placi... acum facem nazuri daca nu avem AC in tren dar inainte nici nu visam la asa ceva![/quote]
Nu cred..inainte de 89 CFR-ul era pe primul loc in europa la capitolul infrastructura...si transport...deci..Ceausescu iar impusca pe toti daca ar vedea acum in ce hal a ajuns compania...CFR-ul are nevoie de un Ceausescu.
|
| | | lovekomotive V.I.P Member
Numarul mesajelor : 751 Varsta : 36 Localizare : Piatra Neamt Reputatie : 6375 Data de inscriere : 20/08/2009
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Mier 19 Oct 2011, 15:13 | |
| Acum fara suparare, dar esti sigur ca era pe primul loc? Nu era oricum nici ca acum, dar pe primul loc n-a fost niciodata si nici nu va fi prea curand. Iar fostul regim a fost cu doua taisuri, au fost si parti bune si parti rele...prea multa filosofie pe tema asta. Sa lasam nostalgia si sa mai salvam ce-a mai ramas pana nu e prea tarziu. |
| | | mihaiuc
Numarul mesajelor : 267 Reputatie : 5519 Data de inscriere : 14/07/2010
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Mier 19 Oct 2011, 15:26 | |
| - cristyadaX a scris:
Nu cred..inainte de 89 CFR-ul era pe primul loc in europa la capitolul infrastructura...si transport...deci..Ceausescu iar impusca pe toti daca ar vedea acum in ce hal a ajuns compania...CFR-ul are nevoie de un Ceausescu. Pe ... era intre primele din Europa! Era tot printre ultimele, doar ca nimeni nu cuteza sa spuna nimic. 1) O proportie impresionanta de linii, inclusiv linii secundare, erau in aceiasi stare in care fusesera in anii '30-'40-'50. Traverse de lemn, sisteme de centralizare electromecanica, semafoare (semnale mecanice). In Europa de Vest, in anii '80, tehnologia asta era la muzee de mult. In Europa de Est existau tari in care asemenea tehnologii se apropiau cu pasi repezi de muzeu - Bulgaria, Cehoslovacia, Polonia, URSS. Pe site exista, la clipuri video, un clip despre automatizari si telecomunicatii. Uita-te la el, si vezi comentariul meu sub el. Gandeste-te ca in 1988 existau sisteme de in-cab signalling (ATC-ul, deja implementat de suedezi pe scara larga, dar si PZB-ul din Germania de Est), exista control computerizat al macazelor (folosit pe scara larga, inclusiv in Bulgaria), exista... 2) Din cauza lipsei de sina (care trebuia importata, si Ceausescu nu avea bani sa importe nimic din cauza economiei extrem de slabe a tarii, si din cauza nebuniilor sale), dupa 1981-1982 RK-urile au fost amanate si para-amanate. Atunci au inceput sa se umple BAR-urile cu restrictii peste restrictii. Dupa 1990, unul din PRIMELE lucruri pe care le-a facut CFR-ul a fost sa contracteze cateva sute de km de sine UIC60 din Marea Britanie. Pe sina asta s-a dus o buna parte din putinele rezerve internationale pe care ni le-a lasat Ceausescu (rezerva BNR in 1.1.1990 era un pic peste 1.0 miliarde de dolari. Spre comparatie, astazi este un pic peste 49 miliarde USD). Uita-te un pic pe mersuri - nu ti se pare ciudat ca in 1995, nu in 1990 au fost cei mai buni timpi agregati pe reteaua CFR? Asta e pentru ca intre 1990 si 1995 s-au facut multe operatiuni restante din 1980-1989. 3) Uita-te la planul de electrificare din 1965. Uita-te la cum intre 1965 si 1975 s-a realizat 100%, apoi 80%, apoi 40% si tot asa... 4) N-ai mers niciodata cu CFR-ul in anii aia (vad varsta ta, din fericire pentru tine, te-ai nascut liber, si nici nu iti poti imagina ce valoare are libertatea asta). Iti spun eu ce insemna - vagoane neincalzite, neiluminate (era criza de neoane - era criza de orice de altfel, asa ca pe personale sau pe curse muncitoresti altceva decat un singur bec de 25 W la un intreg etaj de TE rareori gaseai). Intarzieri erau oho, mai ales in ultimii ani - pe M100 (actual M900) (mergeam la Videle, lucram la o antrepriza de drumuri, proaspat iesit din facultate), aproape intotdeauna intarziau 25-30 de minute trenurile la sosire in Bucuresti Nord. CFR-ul a intrat intr-un con de umbra la sfarsitul anilor 1960-1970. Intr-adevar, in anii 1950-1965 a fost CU ADEVARAT cea mai puternica institutie a Romaniei, si intr-adevar, in anii '50 - '60, ca investitii anuale eram la nivelul chiar al Europei de Vest. De ce? Gheorghe-Gheorghiu Dej tinea foarte, foarte mult la CFR - cum n-ar fi putut sa tina cand el insusi a fost ceferist, si odata ce ai pus pe tine uniforma si ai luat instructiile si mersul in geanta, ramai ceferist pe viata. In plus, pentru PCR, CFR-ul era locul in care aveau sustinere aproape neconditionata (CFR-ul a fost singurul loc in care comunistii chiar aveau ceva suport in anii '30-'40), si o mare parte din mitologiei PCR era facuta in jurul CFR. Atunci (1950-1965), chiar era o mandrie sa fii ceferist, si un mecanic de locomotiva era vazut cu mai mult respect decat aproape orice altceva din societatea romaneasca. Si cand un grup de ingineri CFR s-a dus la Dej a zis ca dieselurile rusesti sunt prea grele pentru reteaua romaneasca, si ca elvetienii fac dieseluri mai usoare, mai potrivite si mai fiabile, si ca CFR-ul are deja ceva experienta cu ele, desi inginerii astia se asteptau sa fie trimisi acasa si sa li se spuna 'ce, nu stiti ca comunistii o sa-i ingroape pe capitalistii aia, luam de la mama rusia', li s-a spus 'din Elvetia le luam'. Si din Elvetia s-au luat. Daca inginerii aia vroiau locomotive din SUA, sunt 100% sigur ca din SUA se luau, se ducea Dej pana la Hrusciov si se certa cu el in fata daca trebuia. Dar cum a venit Ceausescu, si cum a acumulat individul putere, cum s-a taiat macaroana CFR-ului (a inceput prin 1971-1975). In 1989, cand stiu personal ca s-a vrut un calculator de proces frantuzesc, nici macar ultima generatie, pentru triajul din Videle, au fost dati afara de coana leana si li s-a taiat 50% din salariu celor care au cutezat sa vorbeasca. Ce avem nevoie - avem nevoie de un personaj care sa inteleaga calea ferata in sensul de management al ei ca varf la Transporturi. Si tot un manager de transporturi la CFR in functii inalte. Problema e ca aproape constant avem sefi la CFR veniti de la operatiuni (din Regionale), care pur si simplu nu sunt capabili sa gestioneze si sa managerieze sistemul de transporturi, ci doar particica lor. Si avem nevoie de cineva care sa tina la CFR cu toata inima. |
| | | DPS
Numarul mesajelor : 2206 Reputatie : 7572 Data de inscriere : 27/04/2010
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Mier 19 Oct 2011, 15:53 | |
| Greu de gasit asa ceva in conditiile in care banul si coruptia fac legea in tara si nu numai. Chiar daca s-ar gasi asemenea manageri, sistemul fiind viciat, va trage dupa el si calea ferata. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) | |
| |
| | | | Revista presei (partea I) | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |