|
| Revista presei (partea I) | |
|
+101eu nenuandrei iDorin bostanesku gigel George33 rich1974 razvan - trenuri orestte 040EC100 buldozer2 Balto andreiutzu traian cardinal laur 133 Mihay Luna Polpot DUAL bondarel popovici Nk11 Marius Semaca VeV cristyadaX DPS AlexD The Legend brandiburu redeme Jhonyla bostanescu gigel Mircea Hirjau ATM TonyGFR Vitosa andrei florin cont inactiv puscasu razwy mihaiuc Ciprian Razvan Tudor marius_catalin84 decward sorinucu ravers75 IonutChircu rares03 user dezactivat... iuli.hard alinx3330 Cobra cont dezactivat . Adrian78 RazvanCFR Costin.H mardaryroby kaan SULZERUL 0733 Codrut1985 mi.tudor halmarius jionutz TVlad mariuskl Boracik frank81 pannonia express Laur 19jimmy84 Razvan DonVILLy didinul mureseanu_976 myster2008 bogdan srl Caravelle_Zg ion1982 alex.alexus.tm ionutz72 stinky cortexedge IonutCFR2009 Lde 2100 Traveller Nesebar didi membru inactiv cristi CFR Vlad Amiralul stegaru MariusM lovekomotive vrabieionut srazvi cristi ar Ionutz COSTACHE MIHAIL 105 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ravers75
Numarul mesajelor : 427 Reputatie : 5520 Data de inscriere : 15/12/2010
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Mar 19 Apr 2011, 09:14 | |
| - mihaiuc a scris:
- brandiburu a scris:
Si de ce nu avem macar atat? Prin Buzau sau Focsani nu-mi aduc aminte sa fie munti de urcat, in special daca merg cu vreun Rapid sau IC Bucuresti Nord - Suceava. Bine hai, nu 160km/h dar sa o tina barem la vreo 100-120km/h si ar fi super, nu ca acum ca te opresti prin camp sau mergi de parca stai pe cate un pod. Poate nu vreau sa ma intereseze ca au fost inundatii (care au fost acum ceva ani, nu au fost ieri sau anul trecut), poate nu vreau sa ma intereseze ca e criza sau asa mai departe. Eu stiu ca pe CFR nu il intereseaza cand dau cate 2 mil si ceva pe 2 bilete pana la socrii (Suceava-Pitesti), corect? Tocmai de asta ultima data am preferat masina. Costul carburantului - 2,5 milioane si mi-a mai ramas aproape jumatate de rezervor. Conditii? Priceless. Imi pare foarte rau ca am ajuns in acest ultim hal. Pentru ca UE finanteaza EXCLUSIV ce s-a negociat cu comisia, nimic mai mult. UE se ocupa doar ca axele prioritare pentru UE sa fie aduse la 160, in conditiile pe care le-am descris mai sus. Ceea ce in cazul Romaniei, pe feroviar, inseamna fix urmatoarele: CIV ramura estica, CIV ramura sudica. Atat. CIX (Giurgiu - Bucuresti - Suceava - Vicsani) NU este considerat prioritar pentru UE, neputandu-se solicita (fara o renegociere) fonduri de la Comisie pentru treaba asta. Proiectele mari de infrastructura (peste 25 mil. euro) trebuie, de altfel, aprobate de Comisia Europeana pentru a se putea efectua plati. Deci, pentru Bucuresti-Suceava ori fonduri de la buget, ori fonduri proprii or din imprumuturi contractate de CFR.
P.S. Oricat ati spune voi ca UE incurajaza transportul feroviar, Comisia Europeana a fost MULT mai dornica sa finanteze, in Est, segmentul rutier. Citeam ieri ca banii rambursati in exercitiul 2004-2007 statelor nou aderate pe feroviar a fost 4.9% fata de banii rambursati pe rutier. Pe fix 0 proiecte mari. O reabilitare in Ungaria, una in Cehia, ceva in Slovacia. Adica frectie la picior de lemn. Coridorul IX este Giurgiu - Bucuresti - Focsani - Bacau - Pascani - Iasi - Ungheni, nu acela care l-ai scris tu. spre Vicsani. |
| | | DPS
Numarul mesajelor : 2206 Reputatie : 7572 Data de inscriere : 27/04/2010
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Mar 19 Apr 2011, 10:58 | |
| Probabil faptul ca CFR era in primii 10 la calitatea transportului feroviar nu se raporta strict la partea de calatori (care arata jalnic atunci) ci si la marfa adica la costuri de transport, cantitati transportate, timp de parcurs, siguranta etc. |
| | | ravers75
Numarul mesajelor : 427 Reputatie : 5520 Data de inscriere : 15/12/2010
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Mar 19 Apr 2011, 11:36 | |
| http://www2.romanialibera.ro/bani-afaceri/economie/lucrari-de-infrastructura-de-3-3-miliarde-euro-222788.html |
| | | brandiburu
Numarul mesajelor : 45 Varsta : 40 Reputatie : 5019 Data de inscriere : 11/04/2011
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Mar 19 Apr 2011, 12:19 | |
| Ca si simplu cetatean roman m-am saturat sa aud "vom face", "vom construi", etc. As vrea sa aud "s-a facut", "suntem in plina constructie iar termenele vor fi respectate", etc.
De promis poate sa spuna si bunicul, nu e greu sa dai din gura. |
| | | The Legend V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1115 Varsta : 30 Localizare : TIMISOARA SI ATAT! Reputatie : 6446 Data de inscriere : 03/08/2010
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Mar 19 Apr 2011, 13:08 | |
| - ravers75 a scris:
- http://www2.romanialibera.ro/bani-afaceri/economie/lucrari-de-infrastructura-de-3-3-miliarde-euro-222788.html
CE AUTOSTRADA TIMISOARA-ARAD? abia acuma cativa ani au terminat cu greu de refacut acel drum european dupa o investitie mare si muuuulte luni de lucru macar au facut o treba buna |
| | | mihaiuc
Numarul mesajelor : 267 Reputatie : 5519 Data de inscriere : 14/07/2010
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Mar 19 Apr 2011, 14:07 | |
| - The Legend a scris:
- ravers75 a scris:
- http://www2.romanialibera.ro/bani-afaceri/economie/lucrari-de-infrastructura-de-3-3-miliarde-euro-222788.html
CE AUTOSTRADA TIMISOARA-ARAD? abia acuma cativa ani au terminat cu greu de refacut acel drum european dupa o investitie mare si muuuulte luni de lucru macar au facut o treba buna Te anunt ca autostrada Timisoara - Arad este in lucru de mai bine de un an, se lucreaza foarte bine (sunt bani europeni), s-a si turnat asfalt pe o portiune destul de mare, si sunt sanse mari sa fie finalizate lucrarile anul asta sau anul viitor in primavara. Se lucreaza si la Centura Arad, sunt anumite probleme cu o expropriere, dar se trage tare la podul peste Mures. |
| | | The Legend V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1115 Varsta : 30 Localizare : TIMISOARA SI ATAT! Reputatie : 6446 Data de inscriere : 03/08/2010
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Mar 19 Apr 2011, 16:18 | |
| - mihaiuc a scris:
- The Legend a scris:
- ravers75 a scris:
- http://www2.romanialibera.ro/bani-afaceri/economie/lucrari-de-infrastructura-de-3-3-miliarde-euro-222788.html
CE AUTOSTRADA TIMISOARA-ARAD? abia acuma cativa ani au terminat cu greu de refacut acel drum european dupa o investitie mare si muuuulte luni de lucru macar au facut o treba buna Te anunt ca autostrada Timisoara - Arad este in lucru de mai bine de un an, se lucreaza foarte bine (sunt bani europeni), s-a si turnat asfalt pe o portiune destul de mare, si sunt sanse mari sa fie finalizate lucrarile anul asta sau anul viitor in primavara. Se lucreaza si la Centura Arad, sunt anumite probleme cu o expropriere, dar se trage tare la podul peste Mures. scuze mam grabit si am scris Arad in loc de LUGOJ |
| | | Costin.H
Numarul mesajelor : 654 Reputatie : 6157 Data de inscriere : 15/12/2009
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Joi 21 Apr 2011, 12:21 | |
| MAV signs collaboration with China Railway for project development China Railway will take part in the modernization process of the national rail firm with technological, real estate and financial assets, the parties announced on a press conference in the Hungarian Embassy in Beijing. Ferenc Szarvas, chairman of MÁV signed the agreement in Beijing with China Railway Construction Corporation on April 19, 2011. The agreement sets the framework for a long-term cooperation between the two companies and includes the modernization of the existing Hungarian railway lines. Also the two parties will collaborate in planning and construction of new stretches, system integration, and the production and delivery of trains and other railway equipment. The parties agreed to set up workgroups to lay out the legal, financial and professional framework of the agreement, and the establishment of the exact projects. Source: bbjonline.hu, 21 April 2011 PS: pe cand si la CFR Infrastructura? PPS: in curand invatam si chineza ca a doua limba |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18746 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24322 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Lun 25 Apr 2011, 17:24 | |
| Închiderea liniilor, respinsă de Comisia de Dialog Social a MTI
http://www.railwayinsider.eu/wp/?p=17676&lang=ro |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6638 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Lun 25 Apr 2011, 21:16 | |
| Un semn de normalitate dealtfel, problema e ca din cate stiu eu comisia de dialog nu are o putere reala in luarea unei astfel de decizii. Cu alte cuvinte, e cam ca noi, poate comenta cat vrea, dar doar atat. Cainii latra, ursul trece. |
| | | membru inactiv User Dezactivat
Numarul mesajelor : 898 Varsta : 48 Reputatie : 6551 Data de inscriere : 10/10/2009
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Lun 25 Apr 2011, 21:49 | |
| In astfel de situatii, portocaliii PD-L-isti ce fac??? Calca in picioare tot ce inseamna normalitate, lege, reguli, etc. si ISI VOR ASUMA RASPUNDEREA!...Ca doar atata au invatat ,,basescu" si ,,muc cel cunoscator", sa incalce orice lege sau regula asumandu-si raspunderea. In fata cui isi asuma ei raspunderea...nu se stie. Important e ca si-o asuma!
|
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6638 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Mar 26 Apr 2011, 08:07 | |
| Sunt curios daca il ducem pe poneiul ala cu ochelari in tribunal, sa zicem pentru subminarea economiei de stat, sau aruncarea banului public la gunoi, isi mai asuma raspunderea in boxa acuzatilor? |
| | | membru inactiv User Dezactivat
Numarul mesajelor : 898 Varsta : 48 Reputatie : 6551 Data de inscriere : 10/10/2009
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Mar 26 Apr 2011, 17:09 | |
| ATM, nu cred! De la Revolutie incoace s-au perindat toate culorile politice la putere. Nu s-a facut nimic impotriva lor...Toti sunt mana in mana. La televizor se spurca si se balacaresc toti dar in culise sunt frati de cruce! Daca nu-i asa,...ma impusc cu prastia! De exemplu, Mitrea a fost tras la raspundere pentru ,,spalarea" banilor destinati vagoanelor moderne pentru CFR care costau destul de mult, au fost bani, dar respectivul personaj a achizitionat in loc de vagoane bune si scumpe, rame Desiro ieftine si concepute pentru trenuri suburbane ( naveta) de scurt parcurs. Restul banilor UNDE SUNT???? In conturile lor. Apoi schizofrenicul de basescu, care din vina lui au fost incendiate 37 de nave in portul Rouen in iarna lui 1982, si care cu gura lui de handicapat a recunoscut ca a inselat autoritatile franceze.In urma lui Sena fiind poluata pe o distanta enorma. Dar flota vanduta pe nimic??? Dar distrugerea CFR-ului de catre acest personaj sinistru?Si cate si mai cate! Daca Nicolaiciuc, nu o sa fie eliberat de autoritati, am curaj sa pariez cu viata! In Romania asta e scenariul: distragera atentiei publice prin ,,bombardament" de stiri media cu personaje-marioneta arestate, anchetate, para-anchetate, iar ulterior pe rand, incet-incet, acestea sunt eliberate iar noi le pierdem sirul caci...viata merge inainte cu alte si alte evenimente gen columbenii si zavoranca, bote si cu bleaga lui de blonda si alte ,,oratanii"!
|
| | | AlexD Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 3607 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8689 Data de inscriere : 09/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Mar 26 Apr 2011, 17:52 | |
| Nici eu nu ma puteam exprima mai bine Sergiu.Ai perfecta dreptate in ceea ce spui. |
| | | brandiburu
Numarul mesajelor : 45 Varsta : 40 Reputatie : 5019 Data de inscriere : 11/04/2011
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) Mar 26 Apr 2011, 18:52 | |
| Pe calea ferată, orice călătorie poate deveni periculoasă
Lungimea căii ferate s-a micşorat, mare parte din ea este expirată sau ar trebui reparată, iar zonele periculoase fac ca trenurile să ajungă tot mai târziu la destinaţie. Lungimea căii ferate s-a micşorat, mare parte din ea este expirată sau ar trebui reparată, iar zonele periculoase fac ca trenurile să ajungă tot mai târziu la destinaţie.
Situaţia infrastructurii CFR s-a înrăutăţit de la un an la altul, astfel că mii de trenuri au întârzieri în fiecare zi, iar orice călătorie pe calea ferată poate deveni periculoasă în orice moment. Motivul: pe rutele CFR există 1.322 de puncte periculoase, iar 95% din instalaţiile de siguranţă a circulaţiei sunt expirate sau ar trebui reparate. Numai anul trecut, aproximativ 9.750 de trenuri au întârziat 95.822 de minute din cauza defecţiunilor apărute.
Toate acestea se regăsesc într-un raport elaborat de specialiştii Ministerului Transporturilor, document ce stă la baza unui proiect de ordonanţă de urgenţă privind transportul pe căile ferate române şi reorganizarea Societăţii Naţionale a Căilor Ferate. Draftul prevede ca statul să susţină investiţiile în infrastructura CFR.
„Din punct de vedere financiar, este necesar a se mări veniturile Companiei Naţionale de Căi Ferate pentru a se asigura resursele necesare întreţinerii şi reparării infrastructurii. Neadoptarea acestor prevederi va duce la introducerea de noi restricţii de viteză, la apariţia de noi puncte periculoase, ceea ce va duce la creşterea timpilor de mers şi a întârzierilor”, se precizează în document.
87% din poduri sunt expirate sau necesită reparaţii
Mai mult, 43 % din linia de cale ferată trebuia demult reparată, iar 87,9% din podurile CFR au perioada de viaţă expirată sau sunt scadente la reparaţii, ca şi 40% din tunelurile prin care trec zilnic garniturile de tren.
„Din cele 12.026 poduri şi podeţe scadente la reparaţii, 642 necesită urgent înlocuire. Pe întreaga reţea există un număr de 1.322 de puncte periculoase, 763 fiind pe linii magistrale şi principale”, au conluzionat specialiştii MT.
„Din cauza lipsei investiţiilor, anul trecut existau 570 de restricţii de viteză, în timp ce în 2001 existat 245 de restricţii. Majoritatea restricţiilor nu au acoperire în timpii de mers, ceea ce face ca multe trenuri să aibă întârzâieri”, se mai precizează în document.
Boagiu cere bani de la stat şi vrea menţinerea tarifelor
Mai-marii Ministerului Transporturilor spun că singura soluţia ca infrastructrura CFR să fie reabilitată este ca statul să aloce bani pentru a suplimenta veniturile companiei. În caz contrar, condiţiile de călătorie pe linia ferată se vor înrăutăţi. Asta pentru că „CFR-S.A se află într-o situaţie foarte grea, veniturile revăzute pentru anul în curs fiind mult mai mici decât cheltuielile, ceea ce va duce la creşterea decalajului înregistrat deja”, susţin specialiştii MT.
Potrivit datelor, tariful de utilizare a infrastructurii feroviare este principala sursă de venit din care se acoperă aproximativ 34,72% din cheltuielile pentru întreţinerea şi menţinerea funcţionalităţii infrastructurii. Veniturile bugetare destinate acestui tip de cheltuială având o pondere de doar 2,53%, ceea ce relevă un deficit de finanţare de 62,75%.
Privaţii administrează tot mai mulţi kilometri de cale ferată
Pe motiv că nu mai erau rentabile şi că nu mai putea întreţine anumite tronsoane din cauza pierderilor, Ministrrul Transporturilor a început să închirieze linia ferată încă din 2004. Astfel, cinci firme administrează în prezent mai multe linii de cale ferată de călători şi marfă, iar şapte firme au câştigat prin licitaţie dreptul de a administra linii CFR de marfă.
Potrivit Ministerului Transporturilor, societăţiile: SC - RC - CF Trans SRL, Servtrans Invest SA, Via Terra Spedition SRL, Transferoviar Grup S.A, Apria SRL, SC Grup Feroviar Român SRL, Rompetrol Logistics S.A., Grup Feroviar Român, RG Holz Company SRL, SC Viromet S.A, SC Construcţii Căi Ferate S.A., Sibiu, Viaterra Spedition SRL sunt cele care gestionează 2.237 de kilometri de cale ferată de marfă sau de clători.
Din totatul tronsoanelor închiriate, 2.197 km au fost daţi către privaţi, prin licitaţie, începând din anul 2004 (conform prevederilor HG nr. 27/2004), iar 40 de kilometri au fost adjudecaţi în urma unei licitaţii care a avut loc pe data de 23.02.2011.
CES a respins închirierea altor tronsoane
În timp ce Ministerul Transporturilor a decis să închidă 1.000 de km de cale ferată la nivelul întregii ţări, iar alţi 4.000 km cale ferată vor fi scoşi la licitaţie, Consiliul Economic Social (CES) a respins proiectul pe data de 19 aprilie, pe motiv că acesta nu a fost bine fundamentat de către cei de la MT.
„Sunt 1.000 de km de cale ferată pe care nu mai circulă nici un tren şi pe care CFR îi are în momentul acesta în exploatare. Nu există banii pentru mentenanţă. Reţeaua are peste 20.000 km, vom ajunge la 15.000 km: 1.000 km se închid, iar ceilalţi sunt scoşi la licitaţie. Sunt liniile neinteroperabile care vor fi exploatate şi întreţinute de companiile private, ceea ce va duce la diminuarea costurilor de mentenanţă pe care le are CFR Infrastructură în acest moment şi este doar o parte din planul de restructurare pe care îl avem la nivelul companiilor care, aşa cum am mai spus, au acumulat în ultimii zece ani datorii care însumează astăzi 1% din Produsul Intern Brut al României”, a declraat, recent, Ministrul Transporturilor Anca Boagiu.
Potrivit reprezentanţilor CES, ministrul va trebui să elaboreze programe pentru întreţinerea liniilor ce se închid şi a staţiilor aferente acestora.
Sursa: Evenimentul Zilei http://www.evz.ro/detalii/stiri/analiza-pe-calea-ferata-orice-calatorie-poate-deveni-periculoasa-927867.html |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei (partea I) | |
| |
| | | | Revista presei (partea I) | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |