- sp59 a scris:
- alexmorph3us a scris:
- https://clubferoviar.ro/durata-calatoriei-cu-trenul-bucuresti-mangalia/
"De la Agigea Ecluză și până la Costinești (16 km) linia va rămâne simplă, deoarece configurația nu permite dublarea, însă va fi modernizată și electrificată"
Intre Tuzla si Costinesti poti sa faci si depou pe campul ala, nu doar dublare...
Teoretic da. Însă programul Quik Wins prin care se va face modernizarea liniei existente cât și construcția unui fir nou de circulație nu include și înlocuirea de poduri și podețe aflate pe secție (vezi podețul de la intrarea în stația Costinești cum vi dinspre Tuzla, care e cu RV 15 km/h), sau construcția altora (tot la Costinești în eventualitatea construirii încă unui fir de circulație), și nu include nici despăgubirile aduse proprietarilor acelor terenuri din vecinătatea liniei de cale ferată.
Văzând secția, care e una de tip fierăstrău, secție oarecum grea chiar și pentru o locomotivă electrică în remorcarea sezonierelor destul de grele (12-15 vagoane), să discutăm puțin și anticipat înainte să apară proiectul. Vin și cu niște poze postate mai demult pe acest forum
https://trenuletz.forumgratuit.ro/t1964p150-m-800-bucuresti-nord-fetesti-constanta-mangaliaDe la Agigea Ecluză la Eforie Nord linia trece la un moment dat pe sub șoseaua Constanța - Mangalia, rambleul fiind de tip săpat în pământ. Deci o linie dublă ar însemna construcția unui pod rutier nou. Despre costuri nu mai vorbim.
După ce trece de acel pod, linia începe să urce în curbă la dreapta apoi continuă drept după care mai încolo urmează o curbă la stânga (curbă destul de strânsă), apoi încă una dură la intrarea în stația Eforie Nord. De altfel ca o părere personală, de la Agigea Ecluză la Eforie Nord eu nu văd să circule trenul pe acolo cu mai mult de 100 km/h. Dacă nu chiar curba aia la stânga să fie restricționată la 80 km/h.
La stația Eforie Nord sper să modernizeze și linia 3 să poată fi primite aici 3 trenuri în cazurile când unul e întârziat bine.
De la Eforie Nord la Eforie Sud chiar nu are pe unde fi construit cel de al 2-lea fir de circulație. Pe dreapta ai foarte aproape lacul Techirghiol, pe stânga ai mlaștina aia și imediat în vecinătatea ei ai șoseaua. Nu văd nici după modernizare să se circule cu mai mult de 80 km/h.
Eforie Sud, modernizată și linia 3.
De la Eforie Sud la Costinești cred că se putea construi încă un fir de circulație măcar până în apropierea podețului de la intrarea în Costinești. Și aici ar fi bine să se modernizeze și linia 3.
Mergem spre Neptun și observăm că la halta Costinești Tabără firul nou ce se va construi nu poate fi în stânga liniei existente. Și nici la halta Neptun. Pozele spun totul.
La stația Neptun sper să se modernizeze și linia 3.
Stația Mangalia. Eh, aici ar fi multe de spus și mă contrazic vis a vis de comentariul anterior. În primul rând prelungite umpic liniile de primire - expediere (1-5).
Linia 4 mutată umpic mai spre linia 5 ca să poată fi construit între liniile 3 și 4 un peron care să corespundă standardelor UE.
Linia 5 poate să rămână acolo unde e. E loc între ea și linia 6 să se poată construi un peron calumea. Iar cu ocazia prelungirii liniilor de primire - expediere (1-5) se pot primi trenuri lungi și la linia 5. Și dacă s-ar dărâma cocioaba dintre liniile 5 și 6 ar mai fi loc să se mai construiască încă o linie care să fie la comun cu peronul liniei 5, adică new linia 6.
6 să devină 7, 7 să devină 8, 8 să devină 9, 9 să devină 10, iar 10 să devină 11.
În felul acesta ar crește capacitatea stației, mai ales că după electrificare sigur Softransul își va prelungi trasele la stația Mangalia.
Și nu în ultimul rând modernizarea și liniilor 6-10, care în prezent sunt vai mama lor. Linia 9 e cu RV de 5 km/h.
Apoi mini-triajul de la Mangalia prelungit și racordat la intrarea în Mangalia cum vi dinspre Neptun. În felul acesta nu s-ar mai face ca în prezent manevrele de regarare a garniturilor doar pe la un singur cap al stației (între blocuri ca să mă exprim mai pe înțelesul unora).
Evident să dispară macazele manuale, nu să mai vedem tâmpenia aia care s-a făcut la stația Pitești.
Automatizată întreaga secție, bariere automate la fiecare drum care trece peste calea ferată, BLA, altfel faci circulație cu tren la sector. Vitezele pe care le văd eu după modernizare, Constanța - Agigea Ecluză 120 km/h, Agigea Ecluză - Eforie Nord 100 km/h, Eforie Nord - Eforie Sud 80 km/h, Eforie Sud - Mangalia 120 km/h. Curbele dure ale secției le văd restricționate la un 80 - 100 km/h.
Ce zice ministerul acolo 160 km/h sunt povești pentru adormit copii.
Era bine dacă încă de la înființarea liniei traseul trecea prin toate stațiunile (Saturn Olimp Jupiter Cap Aurora), altfel ar fi stat datele problemei, dar dacă terenul și salba de lacuri nu le-a permis atunci, ne mulțumim cu traseul existent.
Până la urmă cred că doar prin electrificare și ridicarea vitezei la 120 km/h nu mai era nevoie de dublare, dar făcute modificări la stația Mangalia și nu le mai reiau încă o dată.
Sper să vadă mesajul și userul @ldh80 care întreba de ce nu poate fi dublată linia între Agigea Ecluză și Costinești.