|
| M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia | |
|
+96cristi_tgv Bebe comradetymo TVlad sp59 dan tm Dr2005 Adrian78 ldh80 Laurentiu Ciobanu alexmorph3us alexspn cardinal Jeorje Cipri Andrei Neculai Alastair mircea.predoni Luca tgv aris86 t1972 vatmanul vlad237 CRT 19jimmy84 Dragoș gheorghita Warrington dan_dinca Davee91 Czirjak Arpad bubu AeroX Adi Carstea ciprian71 ets2oltromânia riciu alliens Cris_Cr laur 133 bobi Radu cristy79 cristi ar LanceR billy752-istu neluadi laurentzu mariuscfrbucuresti gardianlinux StefanD_ Adirmvl AndreiStefan 92Dragos decward EA025 IonutChircu Alex Avram Adisoft1991s Luna COSTACHE MIHAIL AndreiSV nokia2010 alex1987 AndiCFR Razvan Tudor DUAL gvd lifetec NIKU24 razvan - trenuri bercenicity mielutu zburator user dezactivat... mureseanu_976 marius664 Norbi Katalyn ALEXCFR florin.lifticariu Capsuneanu DPS brutusel Vitosa Nk11 baiazid Jurnal Feroviar IonutCFR2009 Vlad Dionis NicuS Feroviar_18 cfr500 Nesebar feroviar Mihay Andrey_tm 100 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8392 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Lun 23 Ian 2023, 17:17 | |
| Vai de capul nostru…”nu se poate”, deviza nationala. Au facut americanii in secolul al XIX-lea linii prin munti adevarati, sute de km nu cioturi ca la noi, de elvetieni nu mai spun, tot in anii aia si fara sclavi chinezi sau negri iar noi ne impiedicam de niste garduri si un rahat de istm din Eforie. Ma duc la vara cu ruleta sa masor si sa fac poze, ca sa nu mai aud ca nu e loc.
Podurile mari au fost prevazute deja cu culee duble, noroc cu inginerii de pe vremea ailalta, ca acum ne-am fi poticnit in birocratie.
Podetul de la intrarea in Costinesti e nou, de beton, constructie definitiva. Nu cred ca are motiv sa fie limitat la 15km/h desi oricum viteza de circulatie ar fi mica, oprirea in Costinesti fiind cam obligatorie pentru toate trenurile. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9052 Reputatie : 14458 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mar 24 Ian 2023, 16:10 | |
| Stai liniștit că au măsurat cei de la firma care a făcut studiul de fezabilitate https://clubferoviar.ro/durata-calatoriei-cu-trenul-bucuresti-mangalia/ Dar de curiozitate poți să măsori și tu și să ne spui și nouă. Eu totuși nu am mai avut răbdare și m-am interesat. Podul feroviar dintre Eforie Sud și Tuzla (pe sub care trece șoseaua) e pentru cale simplă ! De ce de la Eforie Sud și până la acel pod nu mai e loc de încă o linie? Pentru că locul e foarte strâmt pe malul lacului și până la acel pod. Apoi da după pod și până la Costinești e loc berechet pentru încă un fir de circulație (mai bine de 5 km). Dar așa e la români de ce să se facă ceva cu cap când poate fi făcut pe repede-înainte sau ieftin și prost ? Vezi linia spre aeroportul Otopeni. Atâta tot că la intrare în Costinești mai trebuia construit încă un podeț alături de cel existent. Și chiar dacă nu îl includeau în proiect puteau să vină cu linia dublă până în apropierea celui existent apoi macaz care dă în firul vechi. Mai departe spre Mangalia cum am mai spus și în mesajele anterioare firul nou de circulație care se va construi va fi în dreapta celui vechi. În stânga celui existent nu e loc. Să discutăm puțin și despre ce vedem în BAR. Constanța - Agigea Nord firul 2, cu 30 km/h de la km 228+500 la km 228+600 asta e chiar la podul feroviar pe sub care trece linia spre Constanța Port zona B(arbu). Stația Agigea Nord linia 2 directă, 50 km/h, peste schimbătorul 13, km 229+700 - 229+800 (pe firul 1). Eforie Nord - Costinești 15 km/h, km 245+070 - 245+120, semnalizată ca limitare de viteză, se respectă numai cu primul vehicul din compunerea trenului (locomotivă sau vagon). Asta e chiar în satul Tuzla unde trece un drum comunal la nivel cu CF. Stația Costinești linia 2 directă cap X, 30 km/h, km 250+500 - 250+550, semnalizată ca limitare de viteză, se respectă numai cu primul vehicul din compunerea trenului (locomotivă sau vagon). Asta e chiar la podețul nou de care zici tu @TVlad. Un mecanic experimentat îți intră în stație și cu 90 km/h și oprește trenul fără să îți pună bagajele în cap. Deci nu are legătură cu ce spui tu. Stația Costinești linia 3 abătută, 5 km/h. Cred că ori din linia 3 va continua noul fir de circulație care se va construi spre Mangalia, ori din capul Y noul fir va deriva printr-un macaz în abatere. Cum am mai spus sper ca modernizarea să includă și liniile 3 ale stațiilor Eforie Nord, Sud, Costinești, Neptun, foarte utile atunci acolo livretul prevede niște cruci iar un al 3-lea tren vine din țară cu întârziere mare (gen Arad - Mangalia, că ăsta e ,,campionul,, vara). Stația Neptun cap Y peste diagonala 6-8-10 rv 10 km/h. Stația Mangalia cap Y peste schimbătorul 6 în abatere 15 km/h, afectează intrări-ieșiri la liniile 8-10. Linia 9 abatută, toată linia cu 5 km/h. Sper ca la modernizarea stației Mangalia să includă și remedierea acestor aspecte, altfel dacă nu, au făcut rahatul praf. |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8392 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mar 24 Ian 2023, 21:15 | |
| S-ar putea sa ai surprize si sa fiu primul care ajunge pe teren. Avem studii de fezabilitate facute din birou pentru autostrazi de sute de milioane de euro darmite pentru o prapadita de linie. Iata podul dintre Tuzla si Eforie Sud. Suprastructura metalica e doar pentru un fir dar culeea e pregatita deja pentru cale dubla, cum spuneam: Podetul de la Costinesti daca e cu limitare la 30km e grav. Ori l-au construit prost (nu cred, pare facut ca la carte, nici urma de fisuri sau alte probleme pe dedesubt), ori e un tembel care sufla si in iaurt. Sau o fi vorba de trecerea la nivel din imediata apropiere, mai degraba. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9052 Reputatie : 14458 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mar 24 Ian 2023, 21:51 | |
| Să vorbim umpic și despre timpii de mers de după modernizare așa cum îi văd eu. Constanța - Agigea Nord 4,9 km, viteza de 120 km/h, că în 160 nu cred. Poate cine știe cum printr-o minune să o vedem până la km 228+600 unde e podul feroviar din curba spre Agigea Nord, că pe ăla nu văd să se circule cu mai mult de 100 km/h, mai ales că e și vechi dar și în curbă, iar la Quik Wins nu am văzut până acuma să se înlocuiască poduri și podețe cu altele noi. Așadar din Constanța trenurile spre Mangalia de obicei se îndrumă de la liniile 4 și 5 (valabil și pentru sezonierele ce vin din țară și care ocolesc pe la Abator cum îi spun localnicii, sau pe Medeea cunoscută feroviar). În medie am văzut că sezonierele astea spre Mangalia au între 10 și 14 vagoane și dacă la modernizare, stației Constanța în cap Y nu i se pun niște macazuri de viteză sporită și rămân tot astea de 30 km/h o să fie de durată până iese cu ultimul vagon în abatere în firul 1 spre Agigea (vedeți BAR-ul diagonale sunt cu 15 km/h) estimez eu la vreo 2 minute. Apoi începe mecanicul să tragă de el. Am zis eu podul din curba de la Agigea Nord că nu îl văd să fie cu mai mult de 100 km/h, nu mai trece mult și trenul intră în Agigea Nord unde o parte dintre ele și opresc. Deci estimez pentru un tren de la 10 vagoane în sus un timp de mers de vreo 5-6 minute. Dacă va fi cu automotoare (vezi privații TFC și Regio Călători) sau ramă electrică (vezi Softrans sau CFR Călători când le-or veni) atunci vom avea un 4 minute. Totul e în funcție de lungime și tonaj. Ăștia de la CFR Călători oricum vor face un livret mai cu timpi largi cunoscându-se starea parcului de locomotive electrice. Bun, oprește trenul la Agigea Nord apoi pleacă spre Agigea Ecluză 4,7 km tot cu 120 km/h. Că va fi cu mai mult foarte bine, însă podul de la Ecluză sigur va fi cu 100 km/h, timp de mers cu 120 zic eu vreo 4 minute. Repet mizez pe tonajul trenului (dacă e cu 12-14 vagoane ăsta va fi timpul de mers în care am inclus și demarajul la plecarea din Agigea Nord). Oprește la Agigea Ecluză apoi pleacă mai departe pe linie directă (din sensul opus trenurile fac abatere în firul 2 spre Constanța, cu 30 km/h), și am zis eu că nu văd până la Eforie Nord viteză mai mare de 100 km/h. Intrarea în Eforie Nord la ce curbă e la intrarea în stație nu o văd cu mai mult de 30 km/h și am zis așa Agigea Ecluză - Eforie Nord 4,5 km la 100 km/h timp de mers 4 minute dacă nu chiar 5. Eforie Nord - Eforie Sud 3,3 km. Mi-e greu să cred că vor ridica viteza de la 80 cât e în prezent (când prinde cu 14 vagoane 80 e sărbătoare, da' bine asta la mersul cu GM-ul) la 100 km/h, și am lăsat atât cât văd în mersul 2022-2023 un 6 minute chiar 7 am văzut. De ce? Pentru că la Eforie Sud trenurile sunt primite la linia 1 abatută. Plecăm de la Eforie Sud spre Tuzla haltă 3,7 km și 120 km/h după ce se îndreaptă trenul (în termeni feroviari) pe înțelesul celor care nu știu, până iese ultimul vagon de la linia 1 abătută în linie dreaptă (pe linia directă - simplă sau dublă, după caz), deci la 14 vagoane sigur și cu macaze de 30 km/h sigur se vor pierde 2 minute, după care mecanicul îl ia la demaraj. Estimez tot vreo 4 minute până ajunge la Tuzla. Tuzla h - Costinești 5,0 km 120 km/h. Cu 160 km/h poate ramele Softransului și automotoarele RC să meargă. CFR Călători va avea trase de 140 km/h datorită cușetelor, sau cu 150 alea fără cușete IR 1981, 1994. Să zicem că au rezolvat și problema podețului de la intrarea în Costinești și nu va mai fi cu 30 km/h, estimez un timp de mers de 4 minute. Asta în condițiile în care va fi primit tot la linia 2 directă și nu în abatere la linia 3 despre care în mesajul precedent am zis ceva. Reamintesc, că poate va deveni firul 1 direct (în direcția Mangalia). Costinești - Costinești Tabără hc 1,4 km 120 km/h. Aici avem niște dubii până vedem proiectul. Dacă se va pleca de la linia 3 directă estimez la un 3 minute timp de mers. Dacă se va pleca de la linia 2 (directa firului 2 va deveni după modernizare) apoi în capul Y va urma abatere la dreapta și de aici firul 1 atunci estimez un 4 minute timp de mers. Asta în condițiile în care nu vor monta macaz de viteză sporită. Că dacă pune d'ăla de 30 km/h nu mai are timp mecanicul să sporească la 120 km/h și prevăd ca în prezent un 4 minute cu tot cu abaterea la linia 1 Costinești. Costinești Tabără hc - Pescăruș h 4,8 km 120 km/h. Zic un 4 minute. Pescăruș h - Neptun hc 4,1 km, 120 km/h. Prin coclaurile alea acu urcă acu coboară (secție de tip fierăstrău) zic tot un 4 minute. Neptun hc - Neptun 2,2 km 120 km/h, 3 minute în condițiile în care după Neptun hc relieful urcă și primirea trenului la linia 1 Neptun care ar trebui să devină linie la fir direct (linia 1 firul 1). Neptun - Mangalia 4,4 km 120 km/h. Având în vedere că stația Neptun este în pantă (în sensul spre Mangalia în rampă mai exact) deci urcă iar la Mangalia trenul va fi primit la linie abătută (mă repet, dacă proiectul nu include macaze de viteză sporită) prevăd un 5 minute de mers dacă nu chiar 6. Oameni buni înțelegeți că locomotivele electrice din parcul CFR C pe cele bune dpdv tehnic le cam numeri pe degete și nu doar cele bune ,,scapă,, la sezoniere, de aceea am estimat timpii ăștia, plus tonajul trenului. Că la circulația cu automotoare sau rame evident că mai scad timpii de mers. Să zicem și că sezonierele nu ar opri între Constanța și Eforie Nord 14,0 km un tren cu mai bine de 10 vagoane ar parcurge distanța în 11-12 minute. Un tren care nu ar opri de la Eforie Sud la Costinești 8,7 km am estimat eu vreo 7 minute. Un tren care nu ar opri de la Eforie Sud la Costinești Tabără hc 10,1 km (și avem în mersul 2022/2023 trenul Astrei 11505) având în vedere că e automotor am zis un 7 minute. Un tren care nu ar opri de la Costinești Tabără hc la Neptun hc 8,9 km 6 minute. Un tren care nu ar opri de la Neptun hc la Mangalia cu tot cu abaterea de la Mangalia zic eu un 7 minute. Voi face și o demonstrație despre cum văd eu mersul trenurilor după electrificare și modernizarea secție dar asta într-o viitoare postare. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9052 Reputatie : 14458 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mar 24 Ian 2023, 21:58 | |
| @TVlad din pozele postate de userul Ionutz, între podeț și macaz nu pare a fi drum pe acolo Poftim link https://trenuletz.forumgratuit.ro/t83-m-800-bucuresti-nord-fetesti-constanta-mangaliaBine ar fi să nu fie cum zic eu. Mă refer la viteza de mers și la timpii de mers estimați după modernizare. În ce privește podul de la Tuzla, geaba l-au prevăzut constructorii cu culee pentru pod de cale dublă dacă la programul Quik Wins (prin care se vor face lucrările) nu am văzut pe unde s-au mai făcut lucrări să se înlocuiască podurile vechi cu altele noi. |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8392 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mier 25 Ian 2023, 00:48 | |
| Este drum si trecere la nivel. Eu pe acolo imi fac veacul vara spre disperarea consoartei: “iar la gara…?!” Uite ca Google Street view ne lamureste: |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20591 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25510 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mier 25 Ian 2023, 04:00 | |
| - Vitosa a scris:
- Bine ar fi să nu fie cum zic eu. Mă refer la viteza de mers și la timpii de mers estimați după modernizare. În ce privește podul de la Tuzla, geaba l-au prevăzut constructorii cu culee pentru pod de cale dublă dacă la programul Quik Wins (prin care se vor face lucrările) nu am văzut pe unde s-au mai făcut lucrări să se înlocuiască podurile vechi cu altele noi.
Quick Wins e una, proiectul pentru Constanţa - Mangalia e alta. Prin Quick Wins doar se vor readuce la starea proiectată anumite elemente de infrastructură, pe când modernizarea liniei o va aduce la conformitatea cu STI aplicabile. Numai că, la modernizare, vor trebui să ţină cont de ce s-a făcut pe Quick Wins, că UE nu-ţi dă dublă finanţare. Asta înseamnă că dacă ai făcut o refacţie de 100m, la modernizare bucăţica aia trebuie să rămână în cale. _________________ :TTT:
|
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9052 Reputatie : 14458 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mier 25 Ian 2023, 17:12 | |
| @Dr2005 Bun, și dacă s-a făcut refacție cum mai poate veni cu modernizarea pe acolo? Care sunt parametrii constructivi ai liniei Constanța - Mangalia, 80 km/h ? Cum o ridici la 160 km/h dacă la refacție au schimbat pe alocuri niște traverse, linii, macazuri ? Lași bucățica aia așa cum e și continui cu modernizarea după ce treci de bucățica aia de linie la care s-a intervenit prin programul Quick Wins ?
@TVlad merci pentru lămurire. |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1383 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4009 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mier 25 Ian 2023, 17:55 | |
| Eu zic ca e o eroare de traducere a documentatiei europene.
Nicaieri in lumea asta, cand te apuci sa schimbi/modernizezi ceva, acel ceva inainte a suferit ceva reparatii inainte. Sa zicem ca avem o sectie cu sina de 49 si viteza maxima de 80, se repara intr-un loc pentru readucerea la viteza stabilita, apoi vine modernizarea, cu sina de 65 si viteza de 120. Ce facem, punem sina de 65 pe toata sectia CU EXCEPTIA a 100 de metri pe care ii lasam cu sina de 49? E absurd asa ceva.
Si o locomotiva daca o dai la casat, normal ca poate primeste o componenta noua cu 2 luni inainte de casare ca sa poti sa-ti faci treaba cu ea. Ce faci, recuperezi componenta noua pe principiul ca nu s-a amortizat?
PS: stiu ca in practica nu se da la casat decat cutia, restul se canibalizeaza, dar in tarile civilizate, asa se procedeaza.
La o firma unde am lucrat demult, aveam o Skoda cu 300 de mii de km pe care am casat-o. A fost necesara inlocuirea alternatorului cu 2 luni inainte; l-am inlocuit si aia a fost, a ajuns la casat cu alternator nou. |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6578 Reputatie : 12428 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mier 25 Ian 2023, 18:04 | |
| Pe principiul asta au ramas si malaxele in circulatie... Au facut ceva modernizari pe la motorizare si trebuie amortizare a investitiei chipurile, dar nu se pune deloc problema ca intreg harnasamentul este putred si mancat de rugina ca sa nu zic de mobilierul interior de cea mai joasa calitate, confort zero. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18687 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24242 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mier 25 Ian 2023, 18:14 | |
| Eu tot nu înțeleg de ce nu își cumpără CFR doua trenuri de lucru decât să dea bani la niste firme care în realitate se ocupa de refacere de drumuri care câștigă contracte de reparatii?La ce mai țin angajații aia doar să înlocuiască doua trei traverse la câteva luni? Și de ce nu își taie CFR singura copacii din gabarit de ce trebuie firma privata?Oare la DB MAV CD OBB vine o firma a unui prieten de directoraș sa taie vagetatia de lângă calea ferată? |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9052 Reputatie : 14458 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mier 25 Ian 2023, 20:03 | |
| Acolo nu e România...
Aici în România tot ce e de Stat, externalizează serviciile. Tocmai ca să aibă firmele alea de unde suge. Ști tu, băieții deștepți, afaceri cu Statul... |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18687 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24242 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mier 25 Ian 2023, 20:21 | |
| - Vitosa a scris:
- Acolo nu e România...
Aici în România tot ce e de Stat, externalizează serviciile. Tocmai ca să aibă firmele alea de unde suge. Ști tu, băieții deștepți, afaceri cu Statul... Da am văzut și recent destule exemple de la CEO cu 2000 de tone de piatra care a dispărut cu mașini de transport de 40 de ani cumpărate de la Succes Nic și la ASPA cu donații la distanță unde se dau 1300 de lei pe luna pentru cainicu directori plătiți cu 15000 de lei pe luna
Ultima editare efectuata de catre Adrian78 in Mier 25 Ian 2023, 21:37, editata de 1 ori |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20591 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25510 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 27 Ian 2023, 00:15 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
- Eu zic ca e o eroare de traducere a documentatiei europene.
Nicaieri in lumea asta, cand te apuci sa schimbi/modernizezi ceva, acel ceva inainte a suferit ceva reparatii inainte. Sa zicem ca avem o sectie cu sina de 49 si viteza maxima de 80, se repara intr-un loc pentru readucerea la viteza stabilita, apoi vine modernizarea, cu sina de 65 si viteza de 120. Ce facem, punem sina de 65 pe toata sectia CU EXCEPTIA a 100 de metri pe care ii lasam cu sina de 49? E absurd asa ceva. Nu e nicio eroare, UE nu îţi asigură dubla finanţare pentru ceva care nu şi-a trăit durata normată de funcţionare. Dacă ai schimbat cu fonduri europene un podeţ pentru 80 km/h, nu mai poţi să vii să îl înlocuieşti cu altul tot pe fonduri europene, da' pentru 160 km/h. Mai mult, dacă muţi podeţul (na, poate e metalic şi poţi să îl muţi), ai obligaţia de a restitui INTEGRAL Comisiei Europene toată suma primită pe el. Reparaţia şi înlocuirea sunt lucruri diferite... dacă te apuci şi burezi linia cu 3 luni înainte de a o înlocui, aia e lucrare de întreţinere, nu o să zică Comisia Europeană nimic, deşi s-ar putea să te ia Curtea de Conturi că ai aruncat banii statului pe o lucrare care în câteva luni ai stricat-o (cum s-a mers 5 ani cu 30 km/h pe o linie, se mai putea merge încă 3 luni). Eu sunt curios ce o să zică Curtea de Conturi când o vedea că CFR SA a făcut, cu bani de la buget, refacţii totale pe Braşov - Bod acum vreo 3 ani, în condiţiile în care acum se înlocuieşte total linia acolo, cu finanţare prin CEF. - Citat :
- Si o locomotiva daca o dai la casat, normal ca poate primeste o componenta noua cu 2 luni inainte de casare ca sa poti sa-ti faci treaba cu ea. Ce faci, recuperezi componenta noua pe principiul ca nu s-a amortizat?
PS: stiu ca in practica nu se da la casat decat cutia, restul se canibalizeaza, dar in tarile civilizate, asa se procedeaza.
La o firma unde am lucrat demult, aveam o Skoda cu 300 de mii de km pe care am casat-o. A fost necesara inlocuirea alternatorului cu 2 luni inainte; l-am inlocuit si aia a fost, a ajuns la casat cu alternator nou. Depinde de locomotivă şi de piesă. Dacă la o locomotivă de 100t ai pus un geam nou şi apoi ai casat-o, nu e mare tragedie. Dacă ai pus un motor diesel nou de 500.000 de euro bucata şi după aia casezi locomotiva... atunci avem o problemă (înainte de 1989 asta se numea ,,subminarea economiei naţionale" şi se pedepsea cu o vizită în faţa plutonului de execuţie). Alternatorul tău dat la casat să fii convins că patronul firmei de fier vechi l-a recuperat şi l-a vândut separat. Legea îi permite să vândă piese auto din dezmembrări, cu excepţia componentelor aferente sistemelor de direcţie şi frânare (dar le vând ei şi pe alea, să fii sigur). Dacă erai la stat, nu-ţi aproba nimeni, în veci, să pui o piesă nouă pe o maşină pe care o casezi în 3 luni, mai ales că era deja amortizată. O mai ţineai 3 luni la gard şi apoi la licitaţie pentru societăţi de reciclare sau de dezmembrare auto. Mi s-ar părea normal să se canibalizeze tot, planeta asta nu are resurse infinite. Există inclusiv în ţări cu apă caldă astfel de ,,canibalizări", gen tramvaie noi făcute cu boghiuri şi acţionări de la cele vechi, autobuze convertite în troleibuze şi câte şi mai câte ,,chestii" făcute cu ce a rămas de la casări. _________________ :TTT:
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20591 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25510 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 27 Ian 2023, 00:16 | |
| - IonutCFR2009 a scris:
- Pe principiul asta au ramas si malaxele in circulatie... Au facut ceva modernizari pe la motorizare si trebuie amortizare a investitiei chipurile, dar nu se pune deloc problema ca intreg harnasamentul este putred si mancat de rugina ca sa nu zic de mobilierul interior de cea mai joasa calitate, confort zero.
15 ani minim, având în vedere componentele înlocuite. _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia | |
| |
| | | | M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |