|
| Linii industriale intre Mangalia si 2 Mai | |
| | |
Autor | Mesaj |
---|
zahban
Numarul mesajelor : 8 Reputatie : 3382 Data de inscriere : 31/08/2015
| Subiect: Re: Linii industriale intre Mangalia si 2 Mai Mar Iul 30, 2019 4:37 pm | |
| Stația de betoane de pe variantă a fost un pic mai jos de blocuri. ANLurile au fost construite lângă. Era și un depozit acolo de unde se putea încărca/descărca marfă direct în vagoane. Uite, streetview încă mai ține minte dacă te duci pe o străduță, că anual nu merg decât pe străzile principale Și drept înainte, era o a doua stație de betoane. mai mare din câte îmi aduc aminte care încă mai funcționează. Pot presupune dar nu am nimic care să susțină afirmația, că cele două au produs majoritatea stabilipozilor folosiți pe litoral. Pe lângă asta probabil că au betonat și dezvoltarea șantierului 2mai, iar în anii 80 au ajutat și la construirea podului mare spre 2mai. Ce am mai aflat apropo de linia care coboară pe sub pod spre unitățile militare e că trece printr-un tunel. Și că locomotiva lăsa vagoanele la poarta șantierului de unde erau manevrate cu tractorul |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Linii industriale intre Mangalia si 2 Mai Lun Sept 06, 2021 9:23 pm | |
| Am executat si eu o misiune de explorare pe aceasta linie. Nu e la fel de cuprinzatoare ca a colegului zahban, dar ii vine in completare. Pozele au fost facute in ordinea eficientei deplasarii cu masina dar le pun in ordinea parcurgerii traseului dinspre Mangalia catre Santierul naval. Fiind cu familionul in masina, nu am am vrut sa le pun rabdarea la incercare si sa pozez tot ce mi se parea relevant insa va pot spune ca exista in continuare macazul catre statia de betoane disparuta (din zona parcului si blocurilor ANL) si de asemenea se vede si macazul ce ducea catre cealata statie de betoane, aflata in apropierea podului metalic mobil. Din informatiile mele, acel pod metalic care acum duce la insulita a fost proiectat sa fie mobil pentru a permite navelor militare sa ajunga in baza. Pe lacul Limanu baza navala a fost construita inaintea santierului, daca nu gresesc, prin anii '50. Podul respectiv ducea drumul national catre 2 Mai si Vama veche. Intre insula actuala si 2 Mai era uscat, probabil un cordon litoral care a fost indepartat odata cu constructia santierului naval. Mergind un pic in urma in timp, linia aceasta spre betoniera de la pod e o ramasita a liniei care ducea inainte in portul Mangalia, actualul port turistic. Incepem cu niste fotografii din zona intrarii in santierul naval militar. E o trecere la nivel in fata unei cladiri cu antene. Aici colegul zahban spunea ca e o rampa de descarcare in curba. Spre Santier/port: Inapoi spre Mangalia: Imbucurator pentru mine e ca linia nu e parasita. Nu va lasati indusi in eroare de nisipul de la aceasta trecere de nivel. E singurul loc mai afectat insa la ce mizerie e in jur, nisipul ala nu are nevoie decit de o ploaie mai serioasa ca sa ajunga acolo. Mai departe, podul peste drumul ce intra in santierul naval militar. Inapoi: In zona dubioasa de la poligon nu am intrat; e plin de unitati care mai de care mai secrete si mai militaroase si, ca sa evit conflictele, nu am insistat. Acum va arat podul peste lac, vazut din localitatea Limanu: Cred ca se numeste "cu grinzi parabolice". Dupa parerea mea,e construit in perioada interbelica sau chiar mai devreme si a fost adus aici cine stie de unde. Dar e frumos; pe vremea chiar si lucrarile ingineresti aveau o anume gratie. Traversele sint din 1973 si 1975, sina din 1974: Mai lipsesc si citeva suruburi: Mai departe linia strabate un debleu sapat in calcare inainte de a ajunge la un post de macaze unde se bifurca: o linie merge catre Santierul naval Damen (pe sub podul rutier) iar cealalta continua prin nordul satului 2 Mai catre Portul Mangalia. Aici am trecut deja de postul de macaze, linia parasita e cea care merge jos in santier, cea in stare buna duce in port: Privire inapoi:
Ultima editare efectuata de catre TVlad in Lun Sept 06, 2021 11:00 pm, editata de 4 ori |
| | | zahban
Numarul mesajelor : 8 Reputatie : 3382 Data de inscriere : 31/08/2015
| Subiect: Re: Linii industriale intre Mangalia si 2 Mai Lun Sept 06, 2021 10:09 pm | |
| Foarte tare Uitandu-ma la poze vad ca traversele de la pod arata chiar...foarte bine. Iar pietrisul ala nu pare a fi chiar asa batut de vreme. Sa se fi facut niste lucrari de "mentenanta" in ultimii 5 ani? Din ce am mai inteles sunt in continuare minim 2 trenuri pe an care duc GPL pe dig in 2mai, deci linia e totusi circulata, se poate vedea si din cum arata vegetatia de pe linie...cam turtita. Nu stiu cum se face la Mangalia ca la 2 trenuri pe an, 1 din ele pocneste pe cineva )...cel mai recent n-are nici doua saptamani https://clubferoviar.ro/un-suv-a-intrat-in-fata-trenului/ Norocul lor ca trenul merge super incet....desi interesant de vazut aici ca la poate 10-15 maxim 20 de la oră cât putea să aibă la trecerea la nivel de la "adiman" ia luat vreo sută și ceva de metrii să oprească https://www.ziuaconstanta.ro/diverse/stiri-calde/accident-feroviar-la-mangalia-un-tren-incarcat-cu-motorina-a-lovit-un-autoturism-soferul-implicat-are-permis-de-cateva-luni-galerie-foto-664038.html |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Linii industriale intre Mangalia si 2 Mai Lun Sept 06, 2021 10:15 pm | |
| Exact, vegetatia e cam sifonata de trecerea trenurilor deci cred ca sint mai dese decit alea doua pe an. Problema cu liniile astea e tocmai ca lumea stie ca nu circula nimic si nu se mai asigura cind le traverseaza. Atunci intervine legea lui Murphy si gata accidentul. |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Linii industriale intre Mangalia si 2 Mai Lun Sept 06, 2021 10:21 pm | |
| Dupa ce se despart, cele doua linii traverseaza o vale peste care e construit un rambleu inalt iar pe dedesubt trece un drum agricol prin acest tunel. Nu intru pentru ca miroase a stirv: Revin sus si urmaresc putin traseul ramurii napadite de vegetatie, urcind deasupra debleului. Astept sa iasa soarele din nori ca sa va arat niste poze colorate cum trebuie. Norul e mare si rabdarea insotitorilor limitata, asa ca ma resemnez: Vedere inapoi: Ajung pina la punctul unde vad ramificindu-se cele trei linii ce trec pe sub podul rutier si intra in incinta santierului: Apoi ma intorc la punctul unde am parasit linia aflata in stare buna ce duce in port. Urca usor pe platou: Urmatorul popas e in partea de sud-est a santierului Damen unde se gaseste o cladire cu aspect feroviar, bine intretinuta, proaspat renovata. Cred ca e sau era un post de miscare si Politie TF. Cineva era pe acolo dar pina m-am miscat eu prin zona, a disparut. Aici avem trei linii. Spre Mangalia: Si spre port: Constat aici ca exista linii noi la terminalul de gaz lichefiat. Nu pozez direct pentru ca sint niste paznici si nu am chef de gargara. Aceasta instalatie de stocare GPL e noua, construita cindva intre 2009 si 2012, dotata direct cu linie CF. Linia trece pe istmul din imagine catre cheul de fier vechi: Ce zdranganituri se mai auzeau de aici la inceputul anilor 2000 cind eram la plaja in Mangalia...Industria noastra glorioasa, exportata sub forma de fier vechi.. Macaralele din port si rezervoarele de produse petroliere. Aici soseau cam la 10 minute camioane cisterna. Acum m-am uitat pe Google Earth si asa imi explic de ce erau camioane si nu vagoane la incarcat acolo: nu exista instalatii pentru calea ferata. Ea merge numai pe cheu, la incarcat fier vechi. Cisternele care mai circula, de doua ori pe an sau mai des, trebuie sa fie cu GPL de la Callatis Gas. M-a bucurat acesta expeditie de azi. A fost prea frig pentru plaja dar vreme ideala pentru explorare feroviara. In plus, am gasit o linie in stare mai buna decit ma asteptam si cu perspective bune. Ma astept sa extinda linia si catre depozitul de produse petroliere si, de ce nu, sa incropeasca si un serviciu de pasageri. Se coboara practic pe plaja de la 2 Mai. Intr-un viitor putin mai indepartat, e bine sa o extinda catre Vama Veche. Sint numai vreo 5 km prin cimp, un fleac; promit sa fiu printre primii pasageri |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Linii industriale intre Mangalia si 2 Mai | |
| |
| | | | Linii industriale intre Mangalia si 2 Mai | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |