| 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani | |
|
+47cristian78 ciprian.fecioru.9 MariusM alliens Theo A. ciprian71 cardinal ECata teoiasi ets2oltromânia laurentzu LanceR baiazid TonyGFR DAS 2011 TER200 marius_catalin84 mielutu zburator Katalyn NIKU24 mishu88 deconectat bobi Vitosa @ndrey Adrian78 kristi kkk ldh80 Razvan Tudor liviulav33 Andrey_tm razvan - trenuri Dutzu NicuS cristi CFR dan tm mureseanu_976 j o a n t a Cont.dezactivat florin29sv IonutCFR2009 Adirmvl Dr2005 gabrielcr marius664 COSTACHE MIHAIL Nesebar 51 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Joi 02 Iul 2020, 14:56 | |
| |
|
| |
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Dum 01 Noi 2020, 21:17 | |
| 1 noiembrie 1871 - a fost inaugurată calea ferată Verești - Botosani. Calea ferată Vereşti – Botosani (44 km) a fost construită între anii 1869 - 1871 şi inaugurată la data de 1 noiembrie 1871 ca urmare a faptului că în 1868 a fost votată în Parlament concesionarea Ophenheim pentru liniile Roman – Paşcani - Suceava cu ramificațiile Paşcani - Iaşi şi Vereşti - Botoşani. Compania Ophenheim dotează aceste linii cu material rulant format din 24 locomotive, 4 pluguri, 43 vagoane de călători, 21 vagoane de poștă şi bagaje, 574 vagoane de marfă şi construieşte atelierul de la Paşcani şi remizele Roman, Paşcani, Botoşani şi Iaşi. Pe acestă linie au funcționat de la început aparatele de telegraf Morse, care au fost introduse şi pe linia Paşcani – Iaşi în 1870. Construcția liniei de cale ferată costase în medie 306.000 lei aur pe kilometru, un leu aur fiind în acea epocă aproape egal cu un franc francez aur. Sursa facebook grupul Botoșani. |
|
| |
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Dum 01 Noi 2020, 21:31 | |
| Marcarea zilei 1 noiembrie 1871, ziua în care a fost inaugurată calea ferată Verești - Botosani ne oferă posibilitatea de a aduce în discuție o mare personalitate uitată a Botoșaniului, și anume Elie Radu, considerat “artizanul Căilor Ferate Române”, născut pe 20 aprilie 1853 la Botoșani. Diplomat al Politehnicii din Bruxelles în 1877, inginerul Elie Radu (1853-1931) a fost una din personalităţile remarcabile ale tehnicii româneşti. Eminent profesor şi organizator al Şcolii Politehnice Naţionale, membru al Academiei Române din 1926, Elie Radu a realizat mare parte din infrastructura modernă a ţării căi ferate, drumuri, poduri şi alimentări cu apă, contribuind la progresul economic şi social al României moderne. Pentru Elie Radu, căile ferate au reprezentat un capitol aparte, el fiind supranumit “arhitect şi artizan al căilor ferate române”. Astfel, din reţeaua naţională de căi ferate de peste 11 000 km, Elie Radu a studiat şi proiectat 650 km de cale ferată - din care 475 km au fost executaţi sub conducerea sa directă în perioada 1879-1911-, a studiat şi realizat 10 linii de cale ferată (Câmpina-Doftana, Bacău-Piatra Neamţ, Craiova-Calafat, Iaşi-Dorohoi, Focşani-Odobeşti, Târgovişte-Pucioasa-Pietroşiţa, Târgu Ocna-Ghimeş-Moineşti, Galaţi-Bârlad, Piteşti-Curtea de Argeş, Podul Iloaiei-Hârlău), construind şi gările aferente. Colaborarea sa cu arhitectul Petre Antonescu a fost benefică pentru căile ferate şi pentru gările româneşti, căutările lor din perioada construcţiei liniilor Târgu-Ocna-Palanca, Piteşti-Curtea de Argeş şi Craiova-Calafat contribuind la definirea unui stil de arhitectură feroviară românesc. Gările Curtea de Argeş, Odobeşti, Baiculeşti, Calafat sunt construcţii de o calitate deosebită, care pot concura cu construcţiile de acest gen edificate oriunde în Europa în acea perioadă. Sursa facebook grupul Botoșani. |
|
| |
cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7371 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Sam 05 Dec 2020, 17:36 | |
| Mers tren 1874, 1878-1879 si 1909 1874 1878-1879 1909 |
|
| |
cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7371 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Sam 12 Dec 2020, 17:01 | |
| Ultimul vagon 20-68 014 care a circulat pe aceasta linie pana se vor hotărî sa mai pună astfel de vagoane la 1765/1766. Azi a mai fost si ziua când a circulat pentru ultima data Malaxa 900 la Botoșani. |
|
| |
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Sam 12 Dec 2020, 17:30 | |
| De ce sa nu mai circule malaxa 900 la Botosani? Ce pun in loc? |
|
| |
cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7371 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Sam 12 Dec 2020, 17:45 | |
| - Adirmvl a scris:
- De ce sa nu mai circule malaxa 900 la Botosani? Ce pun in loc?
Malaxa forma 5561 care pleacă din Botoșani la 04.22 si 5568 care ajungea înapoi la 22.12. Dar acestea trenuri vor fi anulate definitiv din cauza ca 511 va fi închisa 8 ore noaptea. Probabil din cauza ca nu au suficient persoanal pentru IDM si acari. Dacă stațiile erau CED nu se întâmpla asa ceva. Daca s-ar introduce centralizare electronica de linie ca pe 501 sau 212 nu ar mai fi linia închisa. Ar trebui un IDM la Botoșani si atât. |
|
| |
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13006 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Sam 12 Dec 2020, 20:30 | |
| Daca s-ar introduce, probabil ca ar fi sediul in Veresti, nu in Botosani. |
|
| |
cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7371 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Vin 02 Apr 2021, 10:23 | |
| - dan tm a scris:
- Daca s-ar introduce, probabil ca ar fi sediul in Veresti, nu in Botosani.
IDM de la Veresti nu ar putea gestiona atata trafic. 500 e destul de aglomerata. Pe Ilia-Lugoj sau Siculeni-Adjud, sediile sunt in statiile unde se afla noile instalatii. |
|
| |
cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7371 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Vin 02 Apr 2021, 10:24 | |
| De 3 saptamani se efectueaza lucrari de buraj si profilare pe zona Veresti-Bucecea. Se doreste ridicarea VS la 80 km/h care a fost pana in decembrie 2011 de la 60 km/h. |
|
| |
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Vin 02 Apr 2021, 10:41 | |
| - cfr500 a scris:
- dan tm a scris:
- Daca s-ar introduce, probabil ca ar fi sediul in Veresti, nu in Botosani.
IDM de la Veresti nu ar putea gestiona atata trafic. 500 e destul de aglomerata. Pe Ilia-Lugoj sau Siculeni-Adjud, sediile sunt in statiile unde se afla noile instalatii. E vorba de traficul de pe 511 Ridica viteza si o da la privat sau? |
|
| |
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Vin 02 Apr 2021, 12:26 | |
| E secţie interoperabilă. _________________ :TTT:
|
|
| |
cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7371 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Vin 02 Apr 2021, 12:29 | |
| - Adrian78 a scris:
- cfr500 a scris:
IDM de la Veresti nu ar putea gestiona atata trafic. 500 e destul de aglomerata. Pe Ilia-Lugoj sau Siculeni-Adjud, sediile sunt in statiile unde se afla noile instalatii. E vorba de traficul de pe 511 Ridica viteza si o da la privat sau? E sectie interoperabila. Linia e proiectata pentru 100 km/h si e normal sa se revina la normalitate. Si pe linia 700 firul II Cilibiia-Faurei se vor face lucrari de ridicare de la 30 parca la 120 km/h si acest lucru nu inseamna ca va fi la privat. Operatorii privati sunt pe duca. Regiocalatori are tot mai putine automotoare. Au adus la Iasi automotoarele de la Timisoara care mai au viata pana prin 2022-2023. |
|
| |
MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8340 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Vin 02 Apr 2021, 12:48 | |
| - cfr500 a scris:
- Adrian78 a scris:
E vorba de traficul de pe 511 Ridica viteza si o da la privat sau? E sectie interoperabila. Linia e proiectata pentru 100 km/h si e normal sa se revina la normalitate. Si pe linia 700 firul II Cilibiia-Faurei se vor face lucrari de ridicare de la 30 parca la 120 km/h si acest lucru nu inseamna ca va fi la privat. Operatorii privati sunt pe duca. Regiocalatori are tot mai putine automotoare. Au adus la Iasi automotoarele de la Timisoara care mai au viata pana prin 2022-2023. Iar DH2-urile cam până prin 2024. |
|
| |
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani Vin 02 Apr 2021, 12:48 | |
| Stiu ca e interoperabila dar a mai facut CFR SA din astea a reparat podul la Slanic dupa a inchiriat linia Probabil la o durata de 40 de min Botosani Veresti si 50 de min pana la Suceava cu legaturi bune ar mai avea ceva calatori |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani | |
| |
|
| |
| 511 : Vereşti - Leorda - Botoşani | |
|