|
| 405 : Deda - Targu Mures - Razboieni | |
|
+70AeroX laurentzu NIKU24 ciprian71 Luna cfr500 rayldegm aris86 Davee91 TudorVD cristy79 traian alinutz23 AndiCFR mielutu zburator marius664 COSTACHE MIHAIL alliens vatmanul billy752-istu riciu didinul Vlad Singeorzan dan tm Amiralul Silviu Sintea adascalu Balto membru dezactivat , maris.constantin cardinal Andrey_tm Sabik IonutCFR2009 DUAL Katalin4653 iuli.hard razvan - trenuri halmarius lapsanszkitamas Adirmvl mureseanu_976 Vale Czirjak Arpad Dr2005 Nesebar liviulav33 nenuandrei ionutz85 Kriszti219 rizelgeorgel2004 92Dragos bvio88 TVlad Adrian78 alex.alexus.tm Vitosa David Marius Norbi Ioan Vlad Ionutz Gabry Gabriel mardaryroby kristi kkk KQQ cortexedge Shinkasen cristi CFR myster2008 74 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Czirjak Arpad
Numarul mesajelor : 318 Reputatie : 4826 Data de inscriere : 07/08/2012
| Subiect: . Lun 04 Aug 2014, 14:35 | |
| Prea complicat şi ăsta! N-ar fi mai simplu Desiro-ul? Poţi rebrusa în doar 5 minute... |
| | | lapsanszkitamas V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1218 Varsta : 29 Localizare : Orasul trandafirilor Reputatie : 5791 Data de inscriere : 21/07/2012
| Subiect: Re: 405 : Deda - Targu Mures - Razboieni Lun 04 Aug 2014, 14:59 | |
| - Czirjak Arpad a scris:
- Prea complicat şi ăsta! N-ar fi mai simplu Desiro-ul? Poţi rebrusa în doar 5 minute...
Desiro e pentru distante medii si mici. E incomod, clima lasa de dorit, e zgomotos etc etc. Desiro ar fi bun Razboieni-TgMures-Deda, 2 AM care penduleaza (din 3 in 3 ore ar trece unul, +celelalte trenuri) |
| | | riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6663 Data de inscriere : 27/06/2010
| Subiect: Re: 405 : Deda - Targu Mures - Razboieni Lun 04 Aug 2014, 18:12 | |
| Ai mare dreptate. Desiro n-ar trebui folosit pe distante mai lungi de 50-60km. Eventual ca tren suburban... |
| | | Czirjak Arpad
Numarul mesajelor : 318 Reputatie : 4826 Data de inscriere : 07/08/2012
| Subiect: . Joi 07 Aug 2014, 14:58 | |
| OK. Deci vrei să bagi o ramă electrică pentru IR Buc. N Gr. A – Tg. Mureş, ca să scoţi profit. OK. De acord. Până la Deda n-ar fi o problemă. Dar între Deda – Reghin - Tg. Mureş ai mai avea vreo 55 km neelectrificat. Şi atunci ce faci?
a) bagi o locomotivă neelectrică în faţa ramei electrice ca să te tragă până la Tg. Mureş? Aia o să-ţi consume atât de mult, că profitul ăla nu-ţi va mai fi chiar atât de profit... Şi iarna cum rezolvi cu încălzirea? 5 minute şi-ţi îngheaţă şi paharul de apă în rama aia electrică!
b) electrifici M 405? N-ar fi rău, doar că eu niciodată n-am văzut pe site-ul ministerului transporturilor aşa ceva, deşi am văzut eu mai demult liniile care urmează să fie electrificate... deocamdată nici Tecuci – Barboşi nu-i gata...
c) bagi la Deda transbordare în 5 minute toţi călătorii cu bagaje, bogaţi şi babe, bebeluşi dormind şi cu biletul IR plătit şi loc rezervat destul de scump în minus 35 de grade iarna, din rama electrică pe un Desiro sau mă rog, orice alt automotor?
d) bagi un Desiro sau un automotor pe toată distanţa? (nu demult s-a băgat un Desiro R Tg. M – Gheorgheni) Dar ce o să-ţi zică Greenpeace (şi călătorii simpatizanţi acestuia) între Buc.- Deda, linie electrificată?
Nici o soluţie nu e viabilă. Ş-atunci mai bine lasă IR-ul Tg. M – Buc. în forma lui actuală, OK? Sau ştii ceva mai bun?
IR Tg. Mureş – Bucureşti, cel de amiază, este un tren perfect în forma lui actuală, ce aveţi cu ea? Vă rog eu foarte mult, lăsaţi cl. 1 în pace, poate acei 3 călători au nevoie de el, că un om cu stare niciodată nu se va băga pe cl. 2! Cam o treime dintre români sunt bogaţi, adică îşi pot permite clasa 1! Dacă scoţi şi vag. cl. 1, pierzi şi acei 3 călători, care nu se vor mai „degrada” pe cl. 2. Ştii variantă mai bună pentru acest tren? Aştept ideea, viziunile tale! Poate tu vezi un pic mai altfel M 405, de la distanţă (no offense: în sens pozitiv)...
Acum întreb eu pe toţi forumiştii cărora nu le place acest tren:
Ce aveţi cu ea de nu vă place? Vreţi să scoateţi şi acest tren? Nu s-au scos destule? Să ştiţi, că dacă o scoateţi, nici un privat nu va veni să-l ia!
Autobuzul e mai bun? O fi cu 10-20 de lei mai ieftin, dar a călătorit vreodată cineva dintre voi cu autobuzul (care de fapt e un maxi-taxi arhiplin)? Că eu da, şi aia a fost prima şi ultima oară! (şi am revenit la tren, chiar dacă e un pic mai scump, şi chiar dacă nu sunt bogat)
Acum am fost şi cu (I)R-ul de noapte. R până la Deda, de acolo cuplat la IR-ul de Bistriţa. La Deda cei 2 controlori mureşeni au dispărut definitiv, iar cei de la Bistriţa nu s-au prezentat până la Bucureşti. Pe tot parcursul călătorii au urcat doar în vagoanele de la Bistriţa. Ăsta avea la mijloc şi un vagon de dormit. Am vrut să mă duc pe culoar până în primul vagon de după locomotivă, să aud „muzica” locomotivei şi să mă întâlnesc cu nişte bistriţeni, dar n-am putut trece în vagonul de dormit, că uşile erau blocate, iar în acele câte un minut staţionare de noapte „pustie” am decis să nu risc coborând din vagoanele mureşene, fugind pe peron cu bagajele mele, să mă chinui să mă sui cu 2 vagoane mai în faţă cu uşa probabil blocată... Nu ştiu cine şi-a permis o astfel de „glumă”, că după câte ştiu e interzis prin lege, adică ar fi o normă PSI, privind prevenirea şi stingerea incendiilor, unde ar fi scris clar, că nu ai voie să blochezi uşile, călătorii au dreptul de a trece dintr-un vagon în altul pe culoar (mai ales dacă WC-ul e ocupat şi nu mai poţi să te ţii, ai dreptul de a trece la următorul WC), ba mai mult decât atât, cred că ar fi şi un articol de lege privind transportul feroviar public de călători, în care ar scrie, că călătorii pot călători stând în picioare pe culoare în cazul în care nu mai au locuri.
Dar tot mai bun e cel de amiază!
Acuma ideea asta cu automotorul IR privat până la Bucureşti. Nu se susţine. Nu ai confortul necesar pentru o distanţă atât de mare. Desiro-urile care s-au luat „second-hand” din Germania, în vest circulau ca R, iar în România s-au băgat la R Tg. Mureş – Sibiu, IR Tg. Mureş – Timişoara. Am călătorit şi cu alea. De când m-am băgat pe acest forum, chiar şi forumiştii, ca şi călătorii, sunt împărţiţi: o tabără e mulţumită, alta nu. Sigur pentru CFRCălători, ca şi pentru privaţi, ar fi un tren profitabil – mă rog, asta dacă realmente toţi călătorii au bilete.
Am văzut eu automotoare (Desiro) IR de la Tulcea în capitală, dar Greenpeace-ul ce zice de la Medgidia la Bucureşti? Eu una nu mi-aş dori nicidecum Desiro/alt automotor pe relaţia Tg. Mureş – Bucureşti. Nici de la CFRCălători, nici de la privaţi. Privaţii au încercat să se bage cu automotoare atât pe M 405 (Tg. Mureş – Luduş), cât şi pe M 400 (Braşov – Gheorgheni), dar nu după mult timp au şi dispărut, nu făceau faţă concurenţei CFRCălători. Dacă te uiţi la RegioTrans, nici ei nu bagă automotorul pe relaţia Braşov – Bucureşti – Constanţa!!!
Acuma n-aş ridica chiar atât de mult în slăvi nici privaţii, că nici ei nu se bagă chiar oriunde. De exemplu nu demult s-au scos în Bucovina (judeţul Suceava) nişte linii secundare la licitaţie, şi nici ei n-au mai vrut-o. Nici unul dintre ei. Deci nu-i adevărat, că privaţii pot scoate profit pe orice (fostă) linie CFRCălători. Doar pe unele dintre ele. Că au şi ei calculele lor. Scot profit cu automotoare doar pe liniile secundare unde deţin monopolul, şi pentru că CFRCălători realmente n-a fost în stare să bage pe liniile alea automotoare.
Repet şi în continuare: nu cred ca CFRCălători ar putea fi profitabil cu un management privat. Poate unele dintre trenuri pot fi profitabile. Dar asta nu înseamnă să scoţi mai toate trenurile cu pierderi, că uite, na: au fost trenuri bune scoase pa bază de nerentabilitate, dar în locul lor n-a mai venit nici un privat, că nici lor nu a fost profitabil. Eu de fapt cred că nici FMI-ul nu are reţete pentru a face profitabil CFRCălători. (transportul feroviar de marfă peste tot în lume este profitabil) Poate doar reducerea cu încă un pic a pierderilor, până la o limită. Dealtfel şi MÁV-START (echivalentul unguresc al CFRCălători) e pe pierderi suportate din bani publici...
Reţete? Alea da! Modernizarea infrastructurii pe liniile internaţionale! Aia realmente e o cerinţă UE. |
| | | cortexedge Administrator
Numarul mesajelor : 3087 Reputatie : 9360 Data de inscriere : 20/08/2008
| Subiect: Re: 405 : Deda - Targu Mures - Razboieni Mier 24 Sept 2014, 17:10 | |
| Halta Bogata de Mures _________________ https://www.youtube.com/watch?v=DHIh1GHQG1g |
| | | Vale
Numarul mesajelor : 250 Varsta : 43 Localizare : Tirgu Mures Reputatie : 4988 Data de inscriere : 08/12/2011
| Subiect: Re: 405 : Deda - Targu Mures - Razboieni Mier 24 Sept 2014, 17:52 | |
| - Czirjak Arpad a scris:
IR Tg. Mureş – Bucureşti, cel de amiază, este un tren perfect în forma lui actuală, ce aveţi cu ea? Vă rog eu foarte mult, lăsaţi cl. 1 în pace, poate acei 3 călători au nevoie de el, că un om cu stare niciodată nu se va băga pe cl. 2! Cam o treime dintre români sunt bogaţi, adică îşi pot permite clasa 1! Dacă scoţi şi vag. cl. 1, pierzi şi acei 3 călători, care nu se vor mai „degrada” pe cl. 2. Ştii variantă mai bună pentru acest tren? Aştept ideea, viziunile tale! Poate tu vezi un pic mai altfel M 405, de la distanţă (no offense: în sens pozitiv)...
Acum întreb eu pe toţi forumiştii cărora nu le place acest tren:
Ce aveţi cu ea de nu vă place? Vreţi să scoateţi şi acest tren? Nu s-au scos destule? Să ştiţi, că dacă o scoateţi, nici un privat nu va veni să-l ia!
Azi pe 1646 in Miercurea Ciuc erau 48 calatori in cele 3 vagoane de a 2-a (deci medie de 16 pe vagon) si 14 in cel de cls 1. Deci cls 1 nu e deloc degeaba, biletele fiind mai scumpe aduce profit mai mare / vagon decat cls 2. Din Brasov de obicei cls 1 se umple in proportie de 75% (calatoresc cu acest tren cam de 6 ori pe an in ultimii 10 ani, tot timpul a fost la fel la clasa 1, chiar si cand era IC). Din calatorii de la clasa 1, in general jumatate sunt pensionari cu bagaje voluminoase, un sfert sunt oameni care merg in interes de servici carora le plateste firma clasa 1 iar un sfert sunt oameni "bogati" vorba voastra, care nu vor sa stea in inghesuiala si miros de ciorapi. Intrebarea este de ce opreste acest tren de cele mai multe ori in Bicsadu Oltului ca sa urce UN CFRist cata vreme Regio spre Brasov a trecut cu 25 de minute inaintea lui? |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: 405 : Deda - Targu Mures - Razboieni Mier 24 Sept 2014, 18:21 | |
| Corect, trenul Bucuresti-Tg Mures are calatori din Mures dar urca si de pe traseu si e normal sa existe nu cum spune x ca trebuie anulat si bagate nu stiu ce autobuze si schimbat prin Sighisoara . Chiar daca ocoleste trenul DIRECT aduce calatori, lumea asta cauta, sa mearga direct chiar daca ocoleste . Legaturile dintre Bucuresti si resedintele de judet TREBUIE sa existe ! |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13276 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: 405 : Deda - Targu Mures - Razboieni Mier 24 Sept 2014, 20:19 | |
| |
| | | billy752-istu
Numarul mesajelor : 197 Varsta : 32 Localizare : brasov Reputatie : 5354 Data de inscriere : 29/10/2010
| Subiect: trenuri Mier 24 Sept 2014, 21:43 | |
| - DUAL a scris:
- Eu l-aș uni cu 1621/22
Nu ar fi o idee chiar asa de trasnita sa stii,asa ar circula tot timpul pe Bucuresti-Brasov-Bucuresti in medie cu vreo 10-12 vagoane |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: 405 : Deda - Targu Mures - Razboieni Mier 24 Sept 2014, 21:54 | |
| - cortexedge a scris:
- Halta Bogata de Mures
Uite ce mult conteaza un gard viu bine tuns, citeva flori si peroanele fara buruieni. Ma bucura sa mai vad si halte cochete si ingrijite ca aceasta. - Czirjak Arpad a scris:
Repet şi în continuare: nu cred ca CFRCălători ar putea fi profitabil cu un management privat. Poate unele dintre trenuri pot fi profitabile. Dar asta nu înseamnă să scoţi mai toate trenurile cu pierderi, că uite, na: au fost trenuri bune scoase pa bază de nerentabilitate, dar în locul lor n-a mai venit nici un privat, că nici lor nu a fost profitabil. Eu de fapt cred că nici FMI-ul nu are reţete pentru a face profitabil CFRCălători. (transportul feroviar de marfă peste tot în lume este profitabil) Poate doar reducerea cu încă un pic a pierderilor, până la o limită. Dealtfel şi MÁV-START (echivalentul unguresc al CFRCălători) e pe pierderi suportate din bani publici...
Parerea mea e ca intotdeauna vor exista linii mai mult sau mai putin profitabile iar altele de-a dreptul pe pierdere. Important e sa faca in asa fel incit liniile profitabile sa fie atit de profitabile incit sa le poata sustine si pe cele pe pierdere. Chiar si aceste linii pe pierdere sint importante pentru ca o parte din calatori merg mai departe pe segmentele profitabile. Daca inchizi linia "pe pierdere" pierzi calatorii de pe linia "profitabila" si risti sa o faci si pe aia pe pierdere. De asta spun ca e gresit sa imparti liniile in doua categorii. Sistemul feroviar trebuie gindit ca un intreg. V-am mai dat exemplul cu antenutele GSM. Credeti ca una din Dor Marunt produce profit? Se poate compara cu una din Cluj sau Bucuresti? Nu. Dar ea totusi exista acolo pentru ca altfel abonatul din Cluj sau Bucuresti in drum spre litoral ar fi dezamagit sa ramina acolo fara acoperire si ar trece la concurenta. |
| | | Vale
Numarul mesajelor : 250 Varsta : 43 Localizare : Tirgu Mures Reputatie : 4988 Data de inscriere : 08/12/2011
| | | | cortexedge Administrator
Numarul mesajelor : 3087 Reputatie : 9360 Data de inscriere : 20/08/2008
| Subiect: Re: 405 : Deda - Targu Mures - Razboieni Joi 25 Sept 2014, 23:19 | |
| Asa-i, Vlad, si mie mi-a placut, dar e asa fiindca-i vanduta cladirea, iesise o matusa la poarta sa se asigure ca nu-i luam orataniile ce ciuguleau de pe jos.
--
Ce prostie mi se pare restrictia de 20 din Sangeorgiu... Nu se cauta niste bani pentru montajul unei bariere, sa se poata scoate limita aia. In rest, eu zic ca-i decenta viteza pe sectie, inclusiv spre Razboieni. _________________ https://www.youtube.com/watch?v=DHIh1GHQG1g |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: 405 : Deda - Targu Mures - Razboieni Joi 25 Sept 2014, 23:33 | |
| Spune-i ca o apreciaza lumea pe forum Si sa lase geamurile cum sint, sa nu isi puna termopane. Ce chestie, mai putine restrictii si limitari decit pe "supermagistrala" nou nouta Bucuresti-Brasov... |
| | | cortexedge Administrator
Numarul mesajelor : 3087 Reputatie : 9360 Data de inscriere : 20/08/2008
| Subiect: Re: 405 : Deda - Targu Mures - Razboieni Joi 25 Sept 2014, 23:38 | |
| Spre Deda nu sunt restrictii, decat la o curba fara vizibilitate unde exista si trecere la nivel. Dar asta e doar dintr-un sens, dinspre Deda trenurile trec cu 80 pe acolo fiindca-i dreapta linia spre Deda. Spre Razboieni sunt 2 poduri limitate la 30, dar in rest 80 mi se pare ca este viteza. Pacat ca nu avem trenuri S-a injumatatit numarul lor fata de acum 5-6 ani. _________________ https://www.youtube.com/watch?v=DHIh1GHQG1g |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: 405 : Deda - Targu Mures - Razboieni Joi 25 Sept 2014, 23:56 | |
| - cortexedge a scris:
Pacat ca nu avem trenuri S-a injumatatit numarul lor fata de acum 5-6 ani. Sti cum e, toti vor sa vada trenuri, sa le pozeze, sa le filmeze, sa fie lungi etc dar cand e vorba sa mearga undeva nu se urca in tren ci in masina pai daca majoritatea au masina si merg doar cu masina iar cu trenul prea putini cum sa mai fie si trenuri multe, nici astea care sunt nu sunt pline si se merge cu 2 vagoane si alea goale pe anumite sectii . Poate acum ai sa spui ca nu ai legaturi si nu ai cu ce merge dar ca si pasionat mai faci si sacrificiu, mergi cu un tren schimbi in gara x , stai o ora/doua/trei ca astea sunt legaturile CFR dar mergi cu trenu sa il susti . |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 405 : Deda - Targu Mures - Razboieni | |
| |
| | | | 405 : Deda - Targu Mures - Razboieni | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |