Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Discutii libere pe seama liniei M800

In jos 
+93
Ana Popescu
19jimmy84
dan_dinca
CRT
Vale_ntin
Cipri Andrei Neculai
LanceR
aris86
ttavi
Czirjak Arpad
ets2oltromânia
ciprian71
Katalin4653
Cris_Cr
neluadi
alex1987
AeroX
cristi ar
ravers75
StefanD_
TonyGFR
Dionis
AndreiStefan
AndiCFR
Balto
Katalyn
ldh80
dan tm
gvd
florin.lifticariu
Jurnal Feroviar
NIKU24
mielutu zburator
Luca tgv
Razvan Tudor
dan_tfg
marius_catalin84
nenuandrei
TVlad
COSTACHE MIHAIL
Amiralul
Nk11
bercenicity
marius664
cristy79
Andrey_tm
bubu
matei vulcan
alexmorph3us
Adisoft1991s
didinul
mariuscfrbucuresti
ATM
63-1143-5
cfr500
cortexedge
Caspar
cosmin br
riciu
Parazitii
Mihay
NB 2009
Teodor
rizelgeorgel2004
NicuS
yeu1
Spartan1948
kristi kkk
alliens
Adirmvl
razvan - trenuri
truscamihai
phnegativ
solomon1984
IonutCFR2009
allred
gardianlinux
Vitosa
ANDU2100HP
Luna
DUAL
alex.barac.5
AlexD
Alex Avram
Grigor
brutusel
maris.constantin
Adrian78
Dr2005
DPS
baiazid
Capsuneanu
Nesebar
97 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 23 ... 42, 43, 44 ... 55 ... 68  Urmatorul
AutorMesaj
AeroX
V.I.P Member
V.I.P Member
AeroX


Numarul mesajelor : 2162
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6767
Data de inscriere : 25/05/2012

Discutii libere pe seama liniei M800 - Pagina 43 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800   Discutii libere pe seama liniei M800 - Pagina 43 Icon_minitimeVin 20 Mai 2016, 14:34

Adirmvl a scris:
AeroX, poate am mers eu cu mai multe trenuri ca tine si am prins destule vagoane mai bune ca cele din Hiperyonul. Inclusiv Desiro cu fotolii are locuri mai bune ca rama de la Craiova.

Cum ziceam mai sus, lipsa de bun simt, cand realitatea evidenta e la indemana oricui, mai ales ce janghine de fotolii/scaune paradite si murdare sunt pe Desiro la ordinea zilei, chiar si dupa campania de curatare a lui peste, murdaria revine imediat.
Daca tot spuneti ca scaunele nu sunt asa bune la Hyperion puneti mana si rezervati anticipat locurile dorite. Pentru mine a fost lux, iar Desiro e clasa a III-a pe langa Hyperion. Vai si amar, daca si panarama asta de Desiro e mai buna ca Hyperionul. Pur si simplu e vorba de raport pret/calitate, capitol la care Hyperion bate CFR Calatori la orice ora din zi, indubitabil. Ca voi vedeti calitate si fix unde tocmai nu e, problema voastra.


Ultima editare efectuata de catre AeroX in Vin 20 Mai 2016, 14:37, editata de 1 ori
Sus In jos
https://www.youtube.com/c/AdiMNET
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18757
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24336
Data de inscriere : 05/10/2010

Discutii libere pe seama liniei M800 - Pagina 43 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800   Discutii libere pe seama liniei M800 - Pagina 43 Icon_minitimeVin 20 Mai 2016, 14:35

Adirmvl a scris:
baiazid a scris:
Nu stiu ce intelegi tu prin calitate, cert este ca rama Softrans are exact confortul unui tren regio civilizat de pe-afara si cam atat.

Am fost in Ungaria si in Spania cu personale. Ungurii au si DMU si EMU, dar eu am mers cu vagoane. Vechi ca cele de la noi, dar ingrijite. Cele din Spania (Barcelona - Vilanova y la Geltru) au panza peste plasticul sau lemnul din  care sint facute banchetele. Cel putin asa e la etajate. Scaunele din Desiro sint mai ok fata de cele din ramele neetajate din Spania. Deci e mult peste, avand scaune pentru durata medie, masute, prize, net.

A, da, in Spania au si 5 locuri pe rand. Cel putin etajatele. Parca la fel e si la cele normale, dar nu mai tin minte precis.

Au 5 locuri dar și 1668 mm la ecartament deci trenuri mai late
Sus In jos
Jurnal Feroviar

Jurnal Feroviar


Numarul mesajelor : 340
Reputatie : 3836
Data de inscriere : 27/05/2015

Discutii libere pe seama liniei M800 - Pagina 43 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800   Discutii libere pe seama liniei M800 - Pagina 43 Icon_minitimeVin 20 Mai 2016, 17:02

Nu spune nimeni ca CFR nu are vagoane bune, eu zic ca are, m-am simtit excelent in 22-96, 21-70, 19-80 sau chiar 10-91, dar la ultimile 2 vagoane vorbim de pret astronomic, mai bine cu masina personala decat cu 10-91 la bani. Si da, am stat foarte bine in 21-87 dar am avut locurile cu masuta in mijlocul vagonului.
CFR are vagoane dar nu sunt tarifate/folosite corect in functie de confortul oferit. La Softrans din 8 drumuri anul asta doar o singura data am stat la masuta din curiozitate, in mod normal stau la locurile 24-25 unde nu am pe nimeni in spate si pot lasa spatarul ca la sezlong fara sa incomodez pe nimeni Smile locurile din vagonul motor unde e geamul mic.

Noi aici discutam degeaba, chiar daca CFR baga de la anul EMU pe M800 tot la ST ma duc, e diferenta de 40lei fata de CFR un dus/intors. Preturile sunt astronomice la CFR cu IR pe distanta scurta iar conditiile nu intotdeauna cele mai fericite.

Pe M900 am mers numai cu IR care are oferta tarifara iar trenurile au devenit neincapatoare, CFR refuzand cu incapatanare suplimentarea acestora, IR 1823 trage eternele 4 vagoane iar astazi sper surprinderea mea IR 1599 a avut 2 vagoane suplimentare...

Mai nou, astazi pe siteul CFR am vazut o licitatie pentru RP la 20-54 in valoare de 1,6mil euro, dar problema e alta, in 2017 expira avizul AFER pentru toata seria 20-54 care sunt niste epave de vagoane. Vedeti voi cat de batuti in cap sunt cei de la CFR? In loc sa repuna in circulatie vagoanele de constructie noua cu AC si prize tinute cu sutele prin grivita ei liciteaza pentru epave fara AC carora le expira avizul de circulatie anul viitor...
Sus In jos
baiazid
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat



Numarul mesajelor : 2232
Reputatie : 6739
Data de inscriere : 05/10/2012

Discutii libere pe seama liniei M800 - Pagina 43 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800   Discutii libere pe seama liniei M800 - Pagina 43 Icon_minitimeVin 20 Mai 2016, 17:43

Jurnal Feroviar, nu stiu despre ce preturi astronomice vorbesti la CFR Calatori, cu 100RON cumperi CardPlus si ai 25% reducere tot anul, asta inseamna Bucuresti-Constanta 45 de RON. Daca tu crezi ca diferenta de confort intre Hyperion si interregio CFR Calatori consta doar in 5RON, eu zic ca te inseli.

Prea multa reclama totusi pentru un tren cu cateva trase pe zi facut pentru curse regio pe magistrale modernizate.


AeroX a scris:
. Pur si simplu e vorba de raport pret/calitate, capitol la care Hyperion bate CFR Calatori la orice ora din zi, indubitabil.

Deja esti penibil. Aici nu comparam cu Desiro, care apropo are vreo 20 de ani ca si tehnologie, aici vorbim despre ce pune CFR Calatori pe interregio pe Bucuresti-Constanta sau pe unde mai e Softransul tau. Oebb cumpara Desiro ML pentru rute regio, si noi mai avem putin si credem ca Softronicul a facut un TGV.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20627
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25570
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii libere pe seama liniei M800 - Pagina 43 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800   Discutii libere pe seama liniei M800 - Pagina 43 Icon_minitimeVin 20 Mai 2016, 18:12

Adrian78 a scris:
Adirmvl a scris:
baiazid a scris:
Nu stiu ce intelegi tu prin calitate, cert este ca rama Softrans are exact confortul unui tren regio civilizat de pe-afara si cam atat.

Am fost in Ungaria si in Spania cu personale. Ungurii au si DMU si EMU, dar eu am mers cu vagoane. Vechi ca cele de la noi, dar ingrijite. Cele din Spania (Barcelona - Vilanova y la Geltru) au panza peste plasticul sau lemnul din  care sint facute banchetele. Cel putin asa e la etajate. Scaunele din Desiro sint mai ok fata de cele din ramele neetajate din Spania. Deci e mult peste, avand scaune pentru durata medie, masute, prize, net.

A, da, in Spania au si 5 locuri pe rand. Cel putin etajatele. Parca la fel e si la cele normale, dar nu mai tin minte precis.

Au 5 locuri dar și 1668 mm la ecartament deci trenuri mai late

Şi în Belgia şi Franţa mai sunt încă în circulaţie trenuri cu 5 locuri pe rând... şi merg pe ecartament normal. A, da, cele belgiene circulă la rang de IC.

O poză de pe railfaneurope.net:
Discutii libere pe seama liniei M800 - Pagina 43 Break_i2de_fhs

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Jurnal Feroviar

Jurnal Feroviar


Numarul mesajelor : 340
Reputatie : 3836
Data de inscriere : 27/05/2015

Discutii libere pe seama liniei M800 - Pagina 43 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800   Discutii libere pe seama liniei M800 - Pagina 43 Icon_minitimeVin 20 Mai 2016, 18:27

baiazid a scris:

Prea multa reclama totusi

Nu ma intereseaza cardul tren plus, nu ma intereseaza anticipatia de nu stiu cate zile, in 99% din cazuri ma prezint in ziua plecarii la casele de bilete, ca toti oamenii de altfel. Ma intereseaza sa am mers cadentat si trenuri corelate, nu cum e acum, 4 trenuri dimineata on 3 ore dupa care pauza 5 ore iar cand ajung in CT vad R de Mangalia cum pleaca inainte sa opreasca trenul meu si invers, aceeasi poveste de la Mangalia la CT...

Cat despre reclama, CFR Calatori ar cam trebui sa cotizeze la mine la cata reclama le-am facut cu vagoanele noi sau cu desirourile la oferte de R. Fotografii care au ajuns in toata media fara acordul meu.
Daca tot sunteti lesonati dupa bani mai cotizati si la baiatu', nimic nu e gratis in ziua de azi.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20627
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25570
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii libere pe seama liniei M800 - Pagina 43 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800   Discutii libere pe seama liniei M800 - Pagina 43 Icon_minitimeVin 20 Mai 2016, 18:40

Jurnal Feroviar a scris:
Nu spune nimeni ca CFR nu are vagoane bune, eu zic ca are, m-am simtit excelent in 22-96, 21-70, 19-80 sau chiar 10-91, dar la ultimile 2 vagoane vorbim de pret astronomic, mai bine cu masina personala decat cu 10-91 la bani. Si da, am stat foarte bine in 21-87 dar am avut locurile cu masuta in mijlocul vagonului.
Nu ştiu ce înţelegi tu prin vagoane bune, dar cam toate IR-urile formate în Bucureşti au vagoanele pe care le-ai enumerat tu... du-te prin alte părţi să vezi vagoane cu banchete de muşama şi etajate la rang de IC. Vagoanele noastre de lung parcurs sunt mult peste cele din Austria, Germania, Belgia, Olanda (nu mai vorbesc de Bulgaria).

Jurnal Feroviar a scris:
Noi aici discutam degeaba, chiar daca CFR baga de la anul EMU pe M800 tot la ST ma duc, e diferenta de 40lei fata de CFR un dus/intors. Preturile sunt astronomice la CFR cu IR pe distanta scurta iar conditiile nu intotdeauna cele mai fericite.
Softransul care a mers juma' de an ilegal...

Jurnal Feroviar a scris:
Pe M900 am mers numai cu IR care are oferta tarifara iar trenurile au devenit neincapatoare, CFR refuzand cu incapatanare suplimentarea acestora,
Dar când se umple tramvaiul de Softrans de ce nu te plângi? Sunt pe forum relatări ale trenului plin.

Jurnal Feroviar a scris:
IR 1823 trage eternele 4 vagoane iar astazi sper surprinderea mea IR 1599 a avut 2 vagoane suplimentare...
Se numeşte strategie de marketing: când ai clienţi mulţi, nu ai de ce să vinzi un serviciu ieftin. Pe Bucureşti - Craiova biletul de IR costă cât cel de autobuz/dubă, dar duba face 5 ore, cât un regio cu oprire în toate haltele. În condiţiile astea, călătorii ocazionali or să aleagă mijlocul de transport cel mai rapid, fiindcă amândouă costă la fel. Nu e prea indicat să subvenţionezi prea mult călătoriile turistice (de aia IRul are compensaţie mai mică), ci pe cele de navetă, că dacă oamenii nu au cu ce ajunge la muncă sau la şcoală, atunci ai probleme sociale mari.

Jurnal Feroviar a scris:
Mai nou, astazi pe siteul CFR am vazut o licitatie pentru RP la 20-54 in valoare de 1,6mil euro, dar problema e alta, in 2017 expira avizul AFER pentru toata seria 20-54 care sunt niste epave de vagoane. Vedeti voi cat de batuti in cap sunt cei de la CFR? In loc sa repuna in circulatie vagoanele de constructie noua cu AC si prize tinute cu sutele prin grivita ei liciteaza pentru epave fara AC carora le expira avizul de circulatie anul viitor...
Tu ai o obsesie cu avizul ăla... AVIZUL SE POATE PRELUNGI! E o simplă formalitate birocratică. În plus, CFR Călători are nevoie de toate vagoanele pe care le poate repara, iar RP-ul la un 20-54 probabil costă cât o sursă statică nouă pentru un AVA200. E normal că au preferat să repare un lot mare de vagoane a căror reparaţie e mai ieftină, în loc să repare 2 - 3 AVA 200 salon.

Jurnal Feroviar a scris:
Nu ma intereseaza cardul tren plus, nu ma intereseaza anticipatia de nu stiu cate zile, in 99% din cazuri ma prezint in ziua plecarii la casele de bilete, ca toti oamenii de altfel.
Du-te în afară să vezi cât te costă acolo biletul luat cu 10 minute înainte să plece trenul pentru trenurile de mediu şi lung parcurs. În Elveţia costă 55 de franci (vreo 55 de euro) o călătorie de 130 km cu nişte etajate. E drept, durează o oră şi 10 minute, dar confortul e sub cel de pe regio-urile de la noi. Dar cu 3655 CHF cumperi un abonament anual pe toată reţeaua. Dacă faci naveta şi lucrezi 200 zile pe an, dai 3655 CHF în loc de 22.000 (200 zile x 55 CHF x 2 călătorii pe zi), deci ieşi la vreo 9 CHF pe călătorie, adică de 6 ori mai puţin. În schimb, biletul luat în ziua plecării de 55 CHF.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
baiazid
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat



Numarul mesajelor : 2232
Reputatie : 6739
Data de inscriere : 05/10/2012

Discutii libere pe seama liniei M800 - Pagina 43 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800   Discutii libere pe seama liniei M800 - Pagina 43 Icon_minitimeVin 20 Mai 2016, 18:45

Jurnal Feroviar a scris:

Prea multa reclama totusi

Nu ma intereseaza cardul tren plus, nu ma intereseaza anticipatia de nu stiu cate zile, in 99% din cazuri ma prezint in ziua plecarii la casele de bilete, ca toti oamenii de altfel.  

Pai tocmai de-aia iti trebuie Card Plus, ca tu nu iei biletul cu anticipatie. Dar tu nu si nu, vrei sa mergi cu tramvaiul ca e mai ieftin.



Jurnal Feroviar a scris:
Ma intereseaza sa am mers cadentat si trenuri corelate, nu cum e acum, 4 trenuri dimineata on 3 ore dupa care pauza 5 ore iar cand ajung in CT vad R de Mangalia cum pleaca inainte sa opreasca trenul meu si invers, aceeasi poveste de la Mangalia la CT...

Pai la Softrans ai vreun mers cadentat, ca ei au un tren pe zi dus-intors !



Jurnal Feroviar a scris:
Cat despre reclama, CFR Calatori ar cam trebui sa cotizeze la mine la cata reclama le-am facut cu vagoanele noi sau cu desirourile la oferte de R. Fotografii care au ajuns in toata media fara acordul meu.
Daca tot sunteti lesonati dupa bani mai cotizati si la baiatu', nimic nu e gratis in ziua de azi.

Deja te dai ce nu esti.
Sus In jos
cristy79

cristy79


Numarul mesajelor : 1539
Varsta : 44
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5871
Data de inscriere : 27/02/2013

Discutii libere pe seama liniei M800 - Pagina 43 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800   Discutii libere pe seama liniei M800 - Pagina 43 Icon_minitimeVin 20 Mai 2016, 19:01

Ofertele marete ale CFR Calatori cu anticipatie de nu stiu cate zeci de zile si altele asemenea sunt fix apa de ploaie - marea majoritate se prezinta inainte de plecarea trenului si se poate constata din statistici. Cardul TrenPlus poate o fi mai bun - dar el isi scoate banii numai daca efectuezi multe calatorii pe distante mari.

Cu tot cardul TrenPlus si cu toate mega-ofertele lor - tot ies mai scump decat cu Hyperionul atat de hulit. 30 de lei Buc-Brasov in orice matematica este mai mic decat toate ofertele CFR Calatori. Iar conditiile sunt (cu riscul de a enerva lumea care vad ca e foarte pornita pe aici) superioare. Iar comparatia Desiro-Hyperion... nu stiu zau daca sa ma apuce rasul sau plansul - cum bine zicea colegul AeroX. Cum am mai spus - nu conteaza supararile unora sau ale altora. Cei care se dau pe aici de ceasul mortii sa vina sa vada cele doua rame cum vin de la Craiova de aglomerate si cata lume le asteapta pe peron seara spre Craiova - cei care nu incap in prima rama asteapta pentru a doua.  

Cat priveste CFR Calatori - Sper ca in viitorul apropiat sa nu mai vedem tramvaie Desiro taxate IR pentru prostirea fraierilor si exact cum spunea colegul de mai sus - trenuri corelate si pe cat posibil cadentate sa stie omul ca la ora X are tren sa se poata baza pe el. Adica sper sa nu mor pana vad asta, macar pe unele rute care se preteaza cel mai bine la cadentare... Prea mari asteptari nu are rost sa avem de la ei, macar minimul acesta de s-ar indeplini si tot ar fi ceva.

Cat despre fraza pe care acum am vazut-o acum: "ce preturi astronomice sunt la CFR"...pur si simplu o iau ca pe o gluma sau o intrebare retorica. What a Face  TOATE preturile intregi la IR pe distante scurte si chiar medii (sa zicem sub 200 de km) sunt nesimtite, uriase si primul factor care goneste lumea de la tren, pe langa infrastructura jalnica. De fapt preturile sunt direct proportionale cu durata calatoriei. Sa fie atenti la zborurile low-cost ca vin peste ei si nu ii vad bine nici cu ochelarii din dotare.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20627
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25570
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii libere pe seama liniei M800 - Pagina 43 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800   Discutii libere pe seama liniei M800 - Pagina 43 Icon_minitimeVin 20 Mai 2016, 19:47

cristy79 a scris:
Cu tot cardul TrenPlus si cu toate mega-ofertele lor - tot ies mai scump decat cu Hyperionul atat de hulit. 30 de lei Buc-Brasov in orice matematica este mai mic decat toate ofertele CFR Calatori.

Bucureşti - Braşov - ducere cu orice IR: 48,9 RON, întors cu 1630: 24,2 lei.
Total: 73,1 lei, adică 36,55 lei pe sens. Sau 32,9 lei pe sens dacă iei bilet dus-întors. Bilet pe care îl poţi lua şi cu 5 minute înainte să plece trenul. Sau 27,41 lei cu card TrenPlus. Asta în condiţiile în care biletul îl poţi lua cu 30 de zile avans, îl poţi lua de la automat, îl poţi plăti cu cardul. Ai loc de bagaje în tren, ai tarife decente pentru transportul bicicletei, iar în 22-96 sau chiar 21-76 stai mai bine ca în Hyperion. Şi ai şi mai multe bude în tren.
Deci cum e cu ofertele?

cristy79 a scris:
TOATE preturile intregi la IR pe distante scurte si chiar medii (sa zicem sub 200 de km) sunt nesimtite, uriase si primul factor care goneste lumea de la tren, pe langa infrastructura jalnica. De fapt preturile sunt direct proportionale cu durata calatoriei. Sa fie atenti la zborurile low-cost ca vin peste ei si nu ii vad bine nici cu ochelarii din dotare.
Bruxelles - Amsterdam, 216 km, 3h20min (+ întârziere măcar 15 minute), 44 de euro la clasa a 2a şi 73 la clasa I. Fără prize, fără Wi-Fi, fără măsuţe. Cum ţi se pare preţul ăsta?
România are printre cele mai mici tarife la biletele de tren. De fapt, doar Bulgaria are tarife mai mici.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
neluadi

neluadi


Numarul mesajelor : 369
Localizare : Timisoara
Reputatie : 3518
Data de inscriere : 12/04/2016

Discutii libere pe seama liniei M800 - Pagina 43 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800   Discutii libere pe seama liniei M800 - Pagina 43 Icon_minitimeVin 20 Mai 2016, 21:24

Dr2005 a scris:
neluadi a scris:

Din ce văd mai sus aş alege un mix de propuneri. Adică un IR 1695/1696 prelungit pe ambele capete ale trasei.
Şi spre Arad, transformând eurogara Arad în staţie de îndrumare şi de destinaţie acestui tren. Dar şi spre Galaţi, pe M 700.
Şi ar deveni un prim "EST-VEST EXPRESS" în trafic intern peste toate împotrivirile că nu se mai vrea numirea unor trenuri, ajunse la rang de IR.
Cu un traseu peste două magistrale şi eliminând criticatele actuale întârzieri la îndrumare din GDN.
Un ICN care ar străbate Arad-Timişoara-Craiova-Buc-Urziceni-Galaţi asemănător cu trenurile PKP care leagă extremităţile Poloniei, şi ei chiar au multe asemenea garnituri.
Pauza de o oră actual în Timişoara Nord ar putea fi scurtată prin formarea trenului imediat după intrarea vagoanelor de trafic internaţional în ţară, adică în noua gară Arad. Acolo ataşate la un 1696 intern cu dormitoare de Bucureşti şi clase de Galaţi. Din Bucureşti pot pleca doar clasele Arad-Galaţi şi ar avea timp suficient la destinaţie pt igienizare şi împrospătare (vidanjare, completări, aspect interior).
Avantajele sunt multiple: tren direct pe o trasă solicitată şi căutată, scutirea de o pereche de IR la materialul rulant pe M 700, eliminarea ruşinoşilor timpi de întărziere la îndrumare pe Bucureşti Nord, startul unor trenuri dedicate şi uşor de reţinut pentru călători.
Dacă pleacă doar clasele, nu ai făcut nimic, nu se vor găsi mulţi care să meargă la vagon de clasă 14 ore... În plus, pe M900 se întârzie, singura soluţie ar fi ca 1696 să aibă o staţionare teoretică de minim 80 de minute în Bucureşti Nord. Ca să nu mai vorbesc că vagoanele alea, după 10 - 11 ore în mers vor avea coşurile de gunoi pline şi budele înfundate. Să mai amintim şi numărul de călători foarte diferit de pe 700 faţă de 900? Pe 700 merg trenuri cu 3 - 4 vagoane, pe când 1696 e mai lung şi mai are şi grupa de la Reşiţa la coadă... dacă ajungi în Nord, ce trimiţi la Galaţi? Va trebui în Caransebeş să pui vagoanele de Reşiţa în faţă, dar asta înseamnă că rămân dormitoarele la mijloc... deci cum, necum, în Bucureşti Nord vor trebui manevre multicele pentru un astfel de tren.

Simplu, zero manevre la Nord. Grupa de Reşiţa din Caransebeş se face Reşiţa-Galaţi. Că nu mai e ce a fost. Acum mulţi ani era 2B+1A+1WL+1Bc. În prezent are 1B sau 2B maxim. Atât şi nimic mai mult.
Cele 2 vagoane de la Budapesta (1A+1B) pot avea schimbate la uşi câteva cartoane plastifiate pt Bucureşti-Galaţi şi retur. Că timp o oră este suficient să se înlocuiască cele de Bp (ajung 60' rezervă staţionare GDN). Mai ales că sunt CFR şi le folosim cum dorim.
Iar cele 2B Arad-Galaţi ar fi în coadă. Nu avem nevoie de încă un clasa 1 fiindcă îl avem pe cel de la Bp la mijloc.
Punem GM şi a zburat spre Galaţi şi dormitoarele Arad-Buc rămân fain-frumos pt. Bucureşti. Facem repede un tren cu 5B+1A pentru M700 fără nici măcăr o osie în plus. Şi cu larg timp de igienizare la Galaţi, chiar rezonabil.
Recent spunea ministrul că nu avem rezerve şi avem materialul rulant la limită. Cam aşa este dacă "profesioniştii" de la Călători odihnesc 12-14 ore vagoane bune la capete de secţii, în loc ca între 09 şi 21 să mai producă un ban şi chiar doi.
Iar scăparea cu M900 + M700 este doar una care se poate rezolva, şi doar cu vagoane clasă circulate.
Am lăsat afară din propunere toate dormitoarele în GDN fiindcă nu au absolut niciun rost spre Galaţi după ora 9. Marea majoritate a publicului (cu preţ întreg ori cupoane) preferă evident clasele, mai ales că deja bate demult soarele în geamuri. Iar invers, de la Galaţi, este prea devreme pt WL.
Cu 6 vagoane pe noapte asiguri un trafic substanţial şi cu staţionări cât mai scurte la capete.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20627
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25570
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii libere pe seama liniei M800 - Pagina 43 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800   Discutii libere pe seama liniei M800 - Pagina 43 Icon_minitimeVin 20 Mai 2016, 22:25

neluadi a scris:
Simplu, zero manevre la Nord. Grupa de Reşiţa din Caransebeş se face Reşiţa-Galaţi. Că nu mai e ce a fost.
Nu mai e ce a fost, zona Reşiţei e moartă economic, iar Galaţiul se mai ţine cu greu în Sidex şi Şantierul Naval... numai că Mittal nu ştiu cât o să mai vrea să producă oţel la noi. Ce rost are un tren direct între localităţile astea două?

neluadi a scris:
Cele 2 vagoane de la Budapesta (1A+1B) pot avea schimbate la uşi câteva cartoane plastifiate pt Bucureşti-Galaţi şi retur. Că timp o oră este suficient să se înlocuiască cele de Bp (ajung 60' rezervă staţionare GDN). Mai ales că sunt CFR şi le folosim cum dorim.
[...]Şi cu larg timp de igienizare la Galaţi, chiar rezonabil.
Nu ştiu dacă ai văzut cum arată nişte vagoane după un drum mai lung de 8 ore. Nu poţi să te apuci să formezi alt tren cu ele imediat. Trebuie colectat tot gunoiul, trebuie măturat, trebuie curăţate budele, trebuie vidanjate, trebuie alimentate cu apă, trebuie pus săpun şi hârtie la budă... astea nu sunt operaţiuni pe care să le poţi face în Gara de Nord, ai nevoie măcar de 3 ore ca să pregăteşti garnitura. Plus cât îţi mai ia să o duci până în revizie şi înapoi.
Sunt de acord că vagoanele alea pot forma - după salubrizare şi pregătire - un alt tren, dar în niciun caz să formezi trenul la peron din ele.


neluadi a scris:
Cu 6 vagoane pe noapte asiguri un trafic substanţial şi cu staţionări cât mai scurte la capete.
Asta funcţionează la trenuri de scurt parcurs, nu la lung parcurs. Poţi să faci asta cu trenuri ca cele de pe Bucureşti - Constanţa sau Bucureşti - Buzău, dar nu cu Bucureşti - Timişoara.

Din păcate, sunt mulţi care-şi dau cu părerea fără să aibă nici cea mai vagă idee cum funcţionează sistemul feroviar. Într-o versiune a Master Planului scria frumos că pe Bucureşti - Constanţa pot fi trenuri cadenţate la 2 ore, care să stea doar câte 5 minute la fiecare cap de secţie pe toată durata zilei... gândire de corporatist care n-a mers în viaţa lui cu altceva în afară de maşina firmei. Ce salubrizare, revizie tehnică, schimb de personal, acoperirea eventualelor întârzieri?

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
neluadi

neluadi


Numarul mesajelor : 369
Localizare : Timisoara
Reputatie : 3518
Data de inscriere : 12/04/2016

Discutii libere pe seama liniei M800 - Pagina 43 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800   Discutii libere pe seama liniei M800 - Pagina 43 Icon_minitimeVin 20 Mai 2016, 22:48

Ai cele 3 ore minimale în Galaţi. Nu la peron, ci la revizie. Mai ales că sunt după pauza de masă a muncitorilor, estimat 12-13.
Sunt chiar mai mult de 3 ore cât să pregăteşti un grup de 6 vagoane.
Iar la coşuri de gunoi şi ambalaje aruncate nu suntem campionii. Am văzut foarte recent Corona plecat din Braşov spre Oradea având coşurile pline. Şi au toată ziua la dispoziţie să golească la Braşov, dar ei nu şi nu.
Nu e problema de timp, ci de treabă făcută cu simţ de răspundere şi supervizată.
Călătorii nu sunt plătiţi să facă mizeria dar o fac. Muncitorii care ar trebui să strângă sunt plătiţi cumva, dar nu o fac.

Repet poate, nu mă refeream mai sus la igienizări la peron prin Bucureşti (cum se mai practică), ci la treabă serioasă la revizii de vagoane. Şi sunt şi trei şi patru ore libere pt treaba asta.
Iar o grupă de 1-2 vagoane Reşiţa-Galaţi nu am luat-o ca un tren direct între oraşe, ci ca vagoane directe. Aşa cum ştim că apare clar ca definiţie în mersul CFR sau DB.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9104
Reputatie : 13012
Data de inscriere : 16/07/2014

Discutii libere pe seama liniei M800 - Pagina 43 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800   Discutii libere pe seama liniei M800 - Pagina 43 Icon_minitimeVin 20 Mai 2016, 23:18

3 ore mi se pare destul de mult dar daca asa e macar sa fie bine facute.Asta ar insemna o indisponibilizare de 6 ore a garniturii deoarece trebuie salubrizata si la intors.

oricum CFR practica sistemul asta de a tine unele garnituri aiurea prin gari, sa ne amintim celebrul 1698/1699 care mergea Timisoara Nord-Resita Sud via Caransebes aceasta fiind singura pereche formata.

In prezent ceva s-a schimbat Shocked garnitura e formata din vagoanele albastre revizuite 20 54 si 20 55 insa stau in Aradul Nou de la 09 29 pina la 14.59, tin si acolo o linie ocupata.

Asta in timp ce alte vagoane isi fac,,norma" de a circula din greu.

De fapt daca clasele de la 1696 ar continua spre Galati sau spre alta destinatie dupa salubrizare cred ca ar mai descongestiona si revizia Grivita fapt care (probabil) ar duce la manevrarea mai usoara si mai rapida a altor garnituri. La rindul lor alte garnituri ar putea forma alte trenuri si tot asa.
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14505
Data de inscriere : 08/01/2011

Discutii libere pe seama liniei M800 - Pagina 43 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800   Discutii libere pe seama liniei M800 - Pagina 43 Icon_minitimeVin 20 Mai 2016, 23:35

Intr-adevar la calea ferata sunt multi habarnisti  in prezent  dar cum necum, ca tot s-a amintit de Master Plan, avem un exemplu chiar in mersul actual. La Constanta cum ajunge 1585 formeaza la peron 1586 care la randul lui formeaza in Bucuresti Nord 1559, si tot la peron. Garnitura asta mai vede salubrizare in Grivita abia doua zi dupa ora 9. Sau alt exemplu, garnitura lui 1823, mai mereu intarziata la sosirea in Targu Jiu si atasata imediat la 1836.
Sus In jos
Continut sponsorizat





Discutii libere pe seama liniei M800 - Pagina 43 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800   Discutii libere pe seama liniei M800 - Pagina 43 Icon_minitime

Sus In jos
 
Discutii libere pe seama liniei M800
Sus 
Pagina 43 din 68Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 23 ... 42, 43, 44 ... 55 ... 68  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Discutii libere pe seama liniei M800
» Discutii libere pe seama liniei 511
» 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt
» M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia
» Lucrari de reabilitare pe M 800

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 800-
Mergi direct la: