|
| 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt | |
|
+93Ionut31 Daniel18 t1972 George CFR cristi_tgv CalinIonMihai riciu Vale_ntin AeroX laurentzu laur 133 ciprian71 ets2oltromânia mihaitzateo florin94 Dionis Michael Norbi florin.lifticariu mielutu zburator marius664 dan tm sibiustation Parazitii DUAL Nycolas Gabriel gtavicecity DB Robert sovidiu vatmanul alex.barac.5 marcelbanu NicuS Rarau cosmin_regiotrans Radu Sergiu rmn Katalin4653 Czirjak Arpad allred Desiro256 halmarius Luna membru exclus Adirmvl cfr500 basa TVlad Kriszti219 Dr2005 Teodor srazvi Andrey_tm ana imfinity AndiCFR Goanga mishu88 Gabry Gabriel kristi kkk didinul razvan - trenuri Adrian78 Mircea Condilescu Silviu Sintea Jhonyla bogdan srl cont dezactivat . lovekomotive ionut_te Vitosa Rabbit ldh80 cristi CFR sorinucu Nesebar ionyx82 mardaryroby Tomi13leu cata ionutzzz dan ciprian Amiralul LascuB_1980 jionutz mariuscfr90 Semafor Vlad loryjonel IonutCFR2009 MariusM COSTACHE MIHAIL tudor_vl myster2008 97 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
myster2008 Administrator
Numarul mesajelor : 1387 Varsta : 42 Localizare : Roquetas de Mar , Almeria , Spania Reputatie : 7076 Data de inscriere : 15/08/2008
| Subiect: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Vin 15 Aug 2008, 02:02 | |
| Aici veti posta tot ce este legat de aceasta ruta. Tot ce este off-topic va fi sters! |
| | | tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6293 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Sam 16 Mai 2009, 22:54 | |
| Ce este interesant pe acest sector este linia dubla de la Valcea pana la statia Cozia. Apoi, pe alocuri, se vede ca terasamentul era pregatit pentru montarea celei de-a doua linii (cum ar fi in zona comunei Racovita, in apropiere de Caineni). Fiind una dintre cele mai vechi linii din tara (construita inainte de 1900), multe statii si lucrari de arta au fost declarate monumente istorice, cum ar fi statia Lotru, tunelul de la Cornet sau podul vechi de la Lotru (pe care la un moment dat doreau sa il demonteze dar apoi s-au razgandit). Apoi mai sunt cateva depouri de locomotive cu aburi abandonate la Caineni si la Calimanesti. Intre Babeni si Dragasani, unele statii au fost mutate. De exemplu statia Ionesti mai demult era pe partea stanga (cum se merge spre Piatra Olt) iar acum este pe partea dreapta (tot spre Piatra Olt). Ce mai, aceasta linie este plina de istorie. |
| | | tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6293 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Sam 16 Mai 2009, 23:28 | |
| Pod peste Olt in apropiere de Daesti Cele doua poduri de la Lotru. In prim-plan podul vechi, in spate podul nou Pod peste Olt la Raul Vadului Gara din Dragasani |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15505 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Sam 11 Iul 2009, 14:57 | |
| In ziua de 7 iulie 2009, ma aflam pe sectia 201, in apropiere de Rm. Valcea, in trenul personal 2064. A inceput o vijelie foarte puternica, urmata si de o ploaie torentiala. Au cazut 2 copaci pe linia ferata. Controlorii impreuna cu unii calatori din tren, s-au dat jos si au dat copacii la o parte. Iata o poza facuta de mine din tren, cand vagonul meu trecea chiar prin dreptul unui pom cazut. |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15505 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Lun 13 Iul 2009, 10:24 | |
| Sectia feroviara cu indicativul 201, are o lungime de 164 de Km. si circula paralel cu Raul Olt, intre Piatra Olt si Raul Olt. Strabate cateva orase, cum ar fi Dragasani, Babeni, Govora, Calimanesti, insa cel mai mare oras este Rm. Valcea, resedinta de judet a Judetului Valcea. Linia porneste din Jud. Olt, strabate tot jud. Valcea, si se opreste la intrarea in Jud. Sibiu. Pe aceasta sectie, de regula locomotivele si trenurile de persoane, apartin depourilor Piatra Olt, Craiova si Pitesti. Toate garniturile de pe aceasta sectie circula cu un nr. redus de vagoane, formate din 2, 3 sau 4 vagoane cel mult. Garniturile cu 4 vagoane, circula pe relatia Craiova - Sibiu. Vagoanele sunt din seriile 21-47, 20-57 iar din cand in cand si cate un vagon rosu cu dunga alba, folosite pe personalele care au in compunere vagoane de Craiova. Pe aceasta sectie, dimitroave se vad din ce in ce mai rar. In urma cu un an, unele trenuri personale, erau compuse din 3 automotoare Desiro, insa anul acesta Desiro circula doar pe trenuri de ranguri superioare. Ma refer la trenurile rapid Bucuresti-Pausa si Bucuresti Rm. Valcea care au in compunere Desiro de la Bucuresti, iar acceleratul Caracal - Sibiu, cu automotor de la depoul Sibiu . Eu am impartit aceasta sectie in 2: Prima parte de la Piatra Olt la Calimanesti, unde atat transportul de marfa cat si cel de calatori este putin mai dezvoltat, dat fiind si faptul ca sunt si mai multe orase, apoi partea a doua de la Calimanesti pana la Podu Olt, unde transportul de marfa este aproape inexistent, iar cel de calatori foarte redus. Insa este bogat in peisaje, pentru ca de la Calimanesti, Valea Oltului se ingusteaza, apar muntii, linia ferata circula foarte aproape de raul Olt, sunt peste 10 tunele in aceasta a 2-a parte, chiar daca unele au ferestre, peisajul este superb, insa se circula mult mai incet din cauza restrictiilor, fata de prima parte a acestei sectii 201 .Cat am fost plecat, ma duceam in fiecare seara in Halta Manastirea Turnu, si asteptam personalul 2464 Podu Olt - Babeni, care sosea in halta, exact cand ziua se apropia de sfarsit si incepea sa se intunece. Garnitura sosea la ora 21:33, formata dintr-un Sulzer si 2 vagoane 21-47. Numaram calatorii de fiecare data, si cel mai mult au fost 11, iar cel mai putin 7. Foarte putini! Ce am mai remarcat: Pe aceasta sectie nu se fac intarzieri aproape deloc, iar de la Calimanesti (Jiblea) spre Podu Olt, nu mai circula LDH-URI, ci numai Sulzere, chiar daca au in compunere garniturile numai cate 2 vagoane! |
| | | tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6293 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Vin 07 Aug 2009, 03:28 | |
| Intr-o vreme, personalul 2437 Ramnicu Valcea - Lotru era alcatuit dintr-un automotor Malaxa (946 daca imi aduc bine aminte). O vreme a stationat in apropierea garii Ramnicu Valcea iar acum nu stiu unde a ajuns. Sper din tot sufletul ca nu l-au dus la casat . Este un personal facut strict pentru navetisti, fiind folosit mai ales de elevii care ies de la scoala. Este alcatuit numai din doua vagoane, de regula 21-47, dar din cand in cand mai strecoara si cate un 20-47. In ceea ce priveste prezenta TE-urilor, Valcea cred ca nu a mai vazut asa ceva de cel putin 10 ani. |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8341 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Vin 28 Aug 2009, 16:00 | |
| De precizat faptul că multă vreme, pe această linie au circulat și automotoare Malaxa 77. Acestea aparțineau(inițial) depoului Piatra Olt, după care au fost preluate de depoul Pitești. Circulau de la Râmnicu Vâlcea spre Băbeni, Alunu, Călimănești, Lotru, Câineni și Turnu Roșu.
În 1996/1997, a circulat RM 923/924 Craiova - Râmnicu Vâlcea - Craiova. Acesta era compus dintr-un automotor Duewag. Un an mai târziu, aceeași rută(cu trasa puțin schimbată) a fost făcută de un accelerat compus tot dintr-un automotor Duewag. În perioada 1994(??) - 2005, a circulat și un sezonier pe această rută: A 285/286 "Constanța - București Băneasa - Pitești - Călimănești". Din 1996, acesta a devenit R 721/722 "Cozia". În 1998, a fost limitat la Râmnicu Vâlcea, iar din 1999 a început să aibă grupă "Constanța - Pitești". Compunerea era astfel: LDE + 2B + A + 4B + A + 2B. Un alt tren interesant care a deservit această rută, a fost A 255/256, devenit ulterior A 1923/1924, pe ruta "Craiova - Iași/Sibiu". Era compus din 10 vagoane, din care primele trei se detașau la Podu Olt și mergeau la Sibiu, după care se atașau alte 3 vagoane care făceau ruta "Sibiu - Iași". |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15505 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Joi 15 Oct 2009, 16:49 | |
| Scena din filmul romanesc Pentru ca se iubesc, difuzat pe TELE7ABC, poza este facuta pe peronul garii din Lotru |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12456 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Joi 15 Oct 2009, 20:55 | |
| - MariusM a scris:
- De precizat faptul că multă vreme, pe această linie au circulat și automotoare Malaxa 77. Acestea aparțineau(inițial) depoului Piatra Olt, după care au fost preluate de depoul Pitești. Circulau de la Râmnicu Vâlcea spre Băbeni, Alunu, Călimănești, Lotru, Câineni și Turnu Roșu.
În 1996/1997, a circulat RM 923/924 Craiova - Râmnicu Vâlcea - Craiova. Acesta era compus dintr-un automotor Duewag. Un an mai târziu, aceeași rută(cu trasa puțin schimbată) a fost făcută de un accelerat compus tot dintr-un automotor Duewag. În perioada 1994(??) - 2005, a circulat și un sezonier pe această rută: A 285/286 "Constanța - București Băneasa - Pitești - Călimănești". Din 1996, acesta a devenit R 721/722 "Cozia". În 1998, a fost limitat la Râmnicu Vâlcea, iar din 1999 a început să aibă grupă "Constanța - Pitești". Compunerea era astfel: LDE + 2B + A + 4B + A + 2B. Un alt tren interesant care a deservit această rută, a fost A 255/256, devenit ulterior A 1923/1924, pe ruta "Craiova - Iași/Sibiu". Era compus din 10 vagoane, din care primele trei se detașau la Podu Olt și mergeau la Sibiu, după care se atașau alte 3 vagoane care făceau ruta "Sibiu - Iași". Am calatorit in 2001 cu Rapidul Cozia 722 de la Constanta la Titu . Am plecat din Constanta pe la 9 dimineata si am ajuns in Titu pe la 13.00 . Am primit loc in grupa de Ramnicu Valcea . Trenul avea vagoane compartimentate nemodernizate (8 locuri) . Nu se deosebea cu nimic de un personal pe ruta Bucuresti Obor - Constanta la capitolul confort . Singurul avantaj a fost ca n-am mai schimbat trenul in Bucuresti . A stat vreo 10 minute in Bucuresti Baneasa pana i-au pus LDE . Avea o singura oprire la Medgidia , si apoi vitezoman pina la Bucuresti Baneasa cu peste 100 km/h . Daca nu ma insel avea cel mai bun timp de mers pentru un rapid intre Constanta si Bucuresti . |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8341 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Joi 15 Oct 2009, 21:56 | |
| - IonutCFR2009 a scris:
- MariusM a scris:
- De precizat faptul că multă vreme, pe această linie au circulat și automotoare Malaxa 77. Acestea aparțineau(inițial) depoului Piatra Olt, după care au fost preluate de depoul Pitești. Circulau de la Râmnicu Vâlcea spre Băbeni, Alunu, Călimănești, Lotru, Câineni și Turnu Roșu.
În 1996/1997, a circulat RM 923/924 Craiova - Râmnicu Vâlcea - Craiova. Acesta era compus dintr-un automotor Duewag. Un an mai târziu, aceeași rută(cu trasa puțin schimbată) a fost făcută de un accelerat compus tot dintr-un automotor Duewag. În perioada 1994(??) - 2005, a circulat și un sezonier pe această rută: A 285/286 "Constanța - București Băneasa - Pitești - Călimănești". Din 1996, acesta a devenit R 721/722 "Cozia". În 1998, a fost limitat la Râmnicu Vâlcea, iar din 1999 a început să aibă grupă "Constanța - Pitești". Compunerea era astfel: LDE + 2B + A + 4B + A + 2B. Un alt tren interesant care a deservit această rută, a fost A 255/256, devenit ulterior A 1923/1924, pe ruta "Craiova - Iași/Sibiu". Era compus din 10 vagoane, din care primele trei se detașau la Podu Olt și mergeau la Sibiu, după care se atașau alte 3 vagoane care făceau ruta "Sibiu - Iași". Am calatorit in 2001 cu Rapidul Cozia 722 de la Constanta la Titu . Am plecat din Constanta pe la 9 dimineata si am ajuns in Titu pe la 13.00 . Am primit loc in grupa de Ramnicu Valcea . Trenul avea vagoane compartimentate nemodernizate (8 locuri) . Nu se deosebea cu nimic de un personal pe ruta Bucuresti Obor - Constanta la capitolul confort . Singurul avantaj a fost ca n-am mai schimbat trenul in Bucuresti . A stat vreo 10 minute in Bucuresti Baneasa pana i-au pus LDE . Avea o singura oprire la Medgidia , si apoi vitezoman pina la Bucuresti Baneasa cu peste 100 km/h . Daca nu ma insel avea cel mai bun timp de mers pentru un rapid intre Constanta si Bucuresti . Multă vreme, a avut printre cei mai buni timpi fiindcă nu oprea între București Băneasa și Constanța(cel puțin, așa știu din MT-urile anilor 90). |
| | | loryjonel
Numarul mesajelor : 17 Reputatie : 5513 Data de inscriere : 07/11/2009
| Subiect: m200-201 Dum 08 Noi 2009, 14:21 | |
| pe magistrala 201 am aflat ca au fost sau mai sunt 20 linii secundare este vorba de raureni(sau govora nu stiu exact de unde se desparte linia) ocnele mari si de asemena linia lotru brezoi imi poate spune cineva daca exista aceste 2 linii au existat si care este starea lor se circula si ce anume sau sunt inchise va multumesc pt ajutor |
| | | tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6293 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Dum 08 Noi 2009, 16:35 | |
| - loryjonel a scris:
- pe magistrala 201 am aflat ca au fost sau mai sunt 20 linii secundare este vorba de raureni(sau govora nu stiu exact de unde se desparte linia) ocnele mari si de asemena linia lotru brezoi imi poate spune cineva daca exista aceste 2 linii au existat si care este starea lor se circula si ce anume sau sunt inchise va multumesc pt ajutor
Acea linie de Ocnele Mari de care zici este de fapt linia industriala Oltchim - Ocnele Mari. Linia este lucioasa, semn ca mai circula trenul pe ea, cu toate ca nu am vazut niciodata trenul trecand pe acolo, ceea ce inseamna ca circula destul de rar. Legat de Lotru - Brezoi, de asemenea cale ferata industriala, linia exista si se circula pe ea pe vremea cand functiona fabrica de cherestea de la Brezoi ca apoi lemnul sa fie transportat cu trenul la combinatul de prelucrare a lemnului din Ramnicu Valcea pentru fabricarea mobilei (CPL-ul din Valcea avea contract inclusiv cu IKEA). Avand in vedere ca cele doua obiective industriale sunt acum inchise, acelasi lucru s-a intamplat si cu linia. Sinele inca mai exista insa vegetatia a pus stapanire pe terasament, linia fiind inchisa de vreo 10 ani, daca nu mai mult. De remarcat este ca pe linia Lotru - Brezoi sunt doua poduri de fier destul de mari, unul peste raul Olt si al doilea peste raul Lotru, amandoua intr-o stare destul de buna, avand in vedere ca nu s-a mai circulat de ceva vreme pe ele. |
| | | loryjonel
Numarul mesajelor : 17 Reputatie : 5513 Data de inscriere : 07/11/2009
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Dum 08 Noi 2009, 17:32 | |
| Ms mult dar despre linia alunu carbunesti ce sti sa finalizat? sau inca nu este terminata? |
| | | tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6293 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Dum 08 Noi 2009, 20:23 | |
| - loryjonel a scris:
- Ms mult dar despre linia alunu carbunesti ce sti sa finalizat? sau inca nu este terminata?
Constructia liniei a fost inceputa prin 1987 - 1988. Pana in 1989 au reusit sa pregateasca terasamentul, sa strapunga un tunel (Rosia) din cele trei si aproape sa termine un viaduct. In 1989 inca mai era de lucru: trebuiau strapunse celelalte doua tunele (Seciuri si Dobrana), trebuia terminat viaductul si mai trebuia inceputa constructia unui al doilea. Oricum, se stie ca sinele nu au fost niciodata puse. Din pacate, "Revolutia" a stat in cale si aceasta linie a ramas neterminata, cele doua tunele ramanand cu frezele inauntru, acel viaduct a ramas neterminat iar valea unde trebuia construit al doilea a fost umplut de deseuri miniere de la mina Alunu. Am fost asta-vara prin zona iar ce am vazut m-a lasat tablou. La viaduct mai era destul de lucru (schelele inca erau montate) iar terasamentul fie s-a prabusit fie a fost transformat in drum de tara. Asemenea liniei Valcele - Ramnicu Valcea, cea mai parte a terasamentului era construita pe rambleu. Din pacate, timpul nu mi-a permis sa ajung la tunele. Oricum, daca linia era sa fie terminata, era foarte greu sa fie intretinuta, intreaga zona din vecinatatea comunei Alunu fiind aproape ca o gelatina din perspectiva compozitiei solului (adica foarte argilos). Am vazut numeroase drumuri surpate si case prabusite din cauza alunecarilor de teren. De altfel, si linia Babeni - Alunu a fost intens afectata de alunecarile de teren. |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8341 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt Dum 13 Dec 2009, 19:16 | |
| |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt | |
| |
| | | | 201 : Piatra Olt - Ramnicu Valcea - Podu Olt | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |