|
| Discutii libere pe seama liniei M800 | |
|
+93Ana Popescu 19jimmy84 dan_dinca CRT Vale_ntin Cipri Andrei Neculai LanceR aris86 ttavi Czirjak Arpad ets2oltromânia ciprian71 Katalin4653 Cris_Cr neluadi alex1987 AeroX cristi ar ravers75 StefanD_ TonyGFR Dionis AndreiStefan AndiCFR Balto Katalyn ldh80 dan tm gvd florin.lifticariu Jurnal Feroviar NIKU24 mielutu zburator Luca tgv Razvan Tudor dan_tfg marius_catalin84 nenuandrei TVlad COSTACHE MIHAIL Amiralul Nk11 bercenicity marius664 cristy79 Andrey_tm bubu matei vulcan alexmorph3us Adisoft1991s didinul mariuscfrbucuresti ATM 63-1143-5 cfr500 cortexedge Caspar cosmin br riciu Parazitii Mihay NB 2009 Teodor rizelgeorgel2004 NicuS yeu1 Spartan1948 kristi kkk alliens Adirmvl razvan - trenuri truscamihai phnegativ solomon1984 IonutCFR2009 allred gardianlinux Vitosa ANDU2100HP Luna DUAL alex.barac.5 AlexD Alex Avram Grigor brutusel maris.constantin Adrian78 Dr2005 DPS baiazid Capsuneanu Nesebar 97 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
cristi ar
Numarul mesajelor : 866 Varsta : 46 Localizare : Arad Reputatie : 6558 Data de inscriere : 28/05/2009
| Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Lun 16 Mai 2016, 23:32 | |
| Care e termenul pentru finalizarea lucrarilor la poduri? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20628 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25572 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Mar 17 Mai 2016, 08:36 | |
| - cristy79 a scris:
- Rangul IC nu mai exista - conform celebrului OMT de anul trecut mai exista in Romania doar doua ranguri: R si IR.
Citeşte mai bine ordinul, există şi IC, ba chiar şi IC-N. _________________ :TTT:
|
| | | AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2162 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6768 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Mar 17 Mai 2016, 11:48 | |
| Un IC Arad - Mangalia via Brasov ar putea avea sens cand va fi gata tot coridorul. Iar asta doar vara. Eventual scapam de o epava ca IR 1821. La ce tarife actuale sunt la IR ar trebui deja sa avem conditiile de mers pe care le asteptam sa fie finalizate. La IC cine sa mai mearga? Doar opulentii care nu dau navala nici ei la tren? Fiti mai realisti! Pentru o tara ca a noastra conditiile de calatorie decente raportate la preturi rezonabile rezulta in succes. Trenurile IR cu oferta ale CFR Calatori au dat o lectie importanta anul asta! Sper ca a inteles-o si toata lumea de pe aici macar. |
| | | riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6667 Data de inscriere : 27/06/2010
| Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Mar 17 Mai 2016, 12:47 | |
| 1821 e un tren care este foarte bun, si are calatori si pe partea cu Petrosaniul. |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11197 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Mar 17 Mai 2016, 13:33 | |
| @Aerox o sa imbatranim pana termina coridorul cat despre IC daca ai confort si viteza nu mai conteaza pretul ridicat s-ar gasi cine sa mearga mai ales vara.
|
| | | Jurnal Feroviar
Numarul mesajelor : 340 Reputatie : 3837 Data de inscriere : 27/05/2015
| Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Mar 17 Mai 2016, 16:11 | |
| - Katalyn a scris:
- Brasov-Buc.Nord-Constanta unde avem viteza si linie "silentioasa" cu oprire doar la Predeal, Sinaia, Pl.Vest, Buc.Nord si atat nici macar Fetesti care e laudat in ultima perioada cu numar mare de calatori la trenurile IR.
Nici vorba, EMU cu maxim 10min oprire in Bucuresti Nord si Sinaia, ce e Ploiestiul, e oprire pentru navetisti si atat. V.max 160km/h pe M800 si pe M300 pana la Campina si aia e. Cat despre un eventual IC pe ruta Buc.Nord - Suceava cu opriri doar la Pl.Sud, Buzau, Focsani, Bacau si Pascani ar face fix 6 ore cu 1 ora mai putin decat face un IR. Deja ai descris un mers civilizat de IR, vrei IC pe ruta asta, oprire doar in Bacau si gata. Ori sunt IC'uri ori nu mai sunt. Indicativele vechi erau perfecte pentru RO, aveam P, A, R, IC, acum avem accelerate redenumite in IR cu tarife de R(apid) spre IC. Nu poti sa numesti un tren IR cum e 1621 care de la Bucuresti la Timisoara are 28 de opriri in 650km, o oprire la 23km...si nu e singurul tren in situatia asta. |
| | | baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6740 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Mar 17 Mai 2016, 17:02 | |
| 1. Trenuri intercity cu opriri din 200 in 200 de km nu prea exista nici macar in tarile consacrate, tendinta este spre opriri la distanta mare pentru trenurile de mare viteza, si nu pentru cele clasice. In primul rand ca serviciul ar fi foarte scump deci tarife mari, asa cum era in anii 60'-80', cand nu prea existau trenuri de mare viteza in Europa, apoi ar fi si faptul ca trenurile intercity trebuie sa asigure o viteza medie de deplasare cap-coada de cca 90km/h, ceea ce pe Bucuresti-Constanta s-ar rezolva si cu 8 opriri la 160km/h.
De aceea eu nici nu vad viitor la trenurile fara oprire de pe m800, dimpotriva, eu cred ca se urmareste un mers cadentat pentru trenurile cu opriri, iar trenurile fara oprire sa fie programate doar la orele de varf. Evident ca pe viitor ar fi mai multe trenuri fara opriri decat sunt acum, adica vreo 4 perechi in loc de 2.
2.Nu cred ca CFR Calatori a renuntat la ideea de a introduce trenuri intercity, este doar o strategie fie pana vom avea un tarif unitar pentru toate rangurile, fie pana va veni noul material rulant care sa asigure cadentarea, dar sa nu uitam si un eventual scop de rebranding. Adica IC-uri dar facute si din clasice dar si din EMU de ultima generatie cu confort bun. Cadentare bineinteles pot asigura si acum cu loco plus vagoane, doar ca nu ar fi mai economic decat o rama electrica.
3.Trenurile gen 1821/1822 nu sunt o prostie atata vreme cat sunt trenuri de noapte si se asigura viteze corespunzatoare si confort pe intreaga distanta. Acum insa sunt, mai bine se incerca o legatura la trenul cu plecare la ora 07.30 din Nord.
4.EMU pe distanta Brasov-Constanta NU, in niciun caz ! In primul rand ca e un tren care se cere, deci trebuie confort superior si vagoane, inclusiv un vagon de biciclete si restaurant, adica sa fie un tren reprezentativ, cel putin cum era Brasovia pe vremuri! In al doilea rand la EMU le sta mult mai bine sa faca serviciu cadentat doar intre Bucuresti si Constanta in afara orelor de varf, adica o gramada de trase unde avem acum 4 vagoane. |
| | | baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6740 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Mar 17 Mai 2016, 17:07 | |
| - cristi ar a scris:
- Care e termenul pentru finalizarea lucrarilor la poduri?
2017. - Jurnal Feroviar a scris:
- ce e Ploiestiul, e oprire pentru navetisti si atat
In Austria Sankt Polten e pe linie de mare viteza, orasul are doar 50000 de locuitori, si toate trenurile de mare viteza opresc acolo fara exceptie, desi frecventa trenurilor normale e mult peste ce avem noi. Tot noi vedem ,,marea viteza'' in Romania ca si cum avem lejer 4-5 orase de peste 1 milion de locuitori si pe-astea trebuie sa le legam intre ele, Ceea ce nu e adevarat, nicio linie de mare viteza Bucuresti-Brasov si mai departe nu ar lasa pe dinafara Ploiestiul, daramite o banala ruta intercity. Si daca stai in Buzau ce faci, iei trenul normal pana in Bucuresti Nord in loc sa schimbi cu trenul de mare viteza in Ploiesti pentru Brasov ? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20628 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25572 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Mar 17 Mai 2016, 17:55 | |
| - Jurnal Feroviar a scris:
Nici vorba, EMU cu maxim 10min oprire in Bucuresti Nord si Sinaia, ce e Ploiestiul, e oprire pentru navetisti si atat. V.max 160km/h pe M800 si pe M300 pana la Campina si aia e. Braşov - Predeal - Buşteni (iarna şi Azuga) - Sinaia - Câmpina - Ploieşti Vest - Bucureşti Nord - Ciulniţa - Feteşti - Medgidia - Constanţa, iar unul din 2 trenuri să oprească şi la Comarnic şi Lehliu Asta ar fi o listă bună de opriri pentru trenuri cadenţate. Mă refer la trenuri IR, că IC-uri nu vom vedea prea curând, nefiind subvenţionate. _________________ :TTT:
|
| | | cristy79
Numarul mesajelor : 1539 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5872 Data de inscriere : 27/02/2013
| Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Mar 17 Mai 2016, 18:36 | |
| Chiar daca in Ordinul 723/2015 poate mai apar acele ranguri, Contractul de servicii publice al CFR Calatori pe perioada 2016-2020 semnat in primavara asta spune clar ca - citez:
"Oferta de servicii se structureaza pe urmatoarele categorii de trenuri: a) Inter-Regio IR; b) Regio R".
Sigur ca se poate schimba - ca orice act normativ, dar... cum poate cineva sa creada ca - in actualele conditii - CFR Calatori isi poate permite aventura sa puna in circulatie trenuri IC nesubventionate? Acestea nu se pot sustine numai din incasari. Sigur ca ne putem imagina orice aici - dar ma intreb cei ce imagineaza IC-uri vor si merge cu ele platind pretul biletelor la acest rang? Ca asa si mie imi place sa imi imaginez lucruri...Ce va fi peste 5-10 ani om trai (sper) cu totii si om vedea, eu vorbesc de ce este acum.
Si pentru cei ce isi imagineaza diverse chestii... am gasit intamplator pe Google - noroc cu memoria lui de elefant - acest articol tot asa despre ce si-a imaginat la un moment dat un anume domn Noaptes ca vor da navala oamenii de afaceri sa calatoreasca la tarife de avion cu niste vagoane botezate pompos "Business" - in fapt inca o mega-tzeapa si o gaura neagra pt CFR Calatori. Chiar crede cineva ca mai avem nevoie de inca o astfel de aventura? Acum cand zborurile low-cost sunt tot mai dese si incep sa reprezinte o reala amenintare pe unele rute pt CFR - chiar are cineva impresia ca asta ar trebui sa fie raspunsul CFR? Si s-au terminat toate problemele, infrastructura merge brici si nu mai avem alta problema decat pe unde sa bagam IC-uri.
https://ziaruldeinvestigatii.ro/blog/posts/vagoanele-de-business-gaura-neagra-a-lui-alexandru-noaptes
Cititi va rog asta inainte de a va imagina IC-uri de 80km/h pentru a fraieri lumea... |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18759 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24339 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Mar 17 Mai 2016, 18:52 | |
| - cristy79 a scris:
- Chiar daca in Ordinul 723/2015 poate mai apar acele ranguri, Contractul de servicii publice al CFR Calatori pe perioada 2016-2020 semnat in primavara asta spune clar ca - citez:
"Oferta de servicii se structureaza pe urmatoarele categorii de trenuri: a) Inter-Regio IR; b) Regio R".
Sigur ca se poate schimba - ca orice act normativ, dar... cum poate cineva sa creada ca - in actualele conditii - CFR Calatori isi poate permite aventura sa puna in circulatie trenuri IC nesubventionate? Acestea nu se pot sustine numai din incasari. Sigur ca ne putem imagina orice aici - dar ma intreb cei ce imagineaza IC-uri vor si merge cu ele platind pretul biletelor la acest rang? Ca asa si mie imi place sa imi imaginez lucruri...Ce va fi peste 5-10 ani om trai (sper) cu totii si om vedea, eu vorbesc de ce este acum.
Si pentru cei ce isi imagineaza diverse chestii... am gasit intamplator pe Google - noroc cu memoria lui de elefant - acest articol tot asa despre ce si-a imaginat la un moment dat un anume domn Noaptes ca vor da navala oamenii de afaceri sa calatoreasca la tarife de avion cu niste vagoane botezate pompos "Business" - in fapt inca o mega-tzeapa si o gaura neagra pt CFR Calatori. Chiar crede cineva ca mai avem nevoie de inca o astfel de aventura? Acum cand zborurile low-cost sunt tot mai dese si incep sa reprezinte o reala amenintare pe unele rute pt CFR - chiar are cineva impresia ca asta ar trebui sa fie raspunsul CFR? Si s-au terminat toate problemele, infrastructura merge brici si nu mai avem alta problema decat pe unde sa bagam IC-uri.
https://ziaruldeinvestigatii.ro/blog/posts/vagoanele-de-business-gaura-neagra-a-lui-alexandru-noaptes
Cititi va rog asta inainte de a va imagina IC-uri de 80km/h pentru a fraieri lumea... Cu banii aia cumpărau zece bucăți 18-91 de la OBB http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/RJ_Ampz.php Până la urmă și vagoanele Business au fost un mare tun |
| | | baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6740 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Mar 17 Mai 2016, 18:57 | |
| Poate putini cunosc faptul ca serviciile ICE din anii 90' au fost realizate in urma unui parteneriat public privat in care intra atat CFR Calatori, cat si unele firme private. Acest lucru (parteneriatul) se poate face si acum, daca CFR Calatori nu stie cum sa propuna un plan de tarifare unitar sau o tarifare de tip oferta dupa modelul biletelor de avion. E foarte simplu, la trenul cu cerere mare de bilete pretul calatoriei creste odata cu apropierea datei calatoriei, in timp ce la trenul fara cerere de bilete tariful ramane apropiat de cel de anticipatie. - cristy79 a scris:
- Chiar daca in Ordinul 723/2015 poate mai apar acele ranguri, Contractul de servicii publice al CFR Calatori pe perioada 2016-2020 semnat in primavara asta spune clar ca - citez:
"Oferta de servicii se structureaza pe urmatoarele categorii de trenuri: a) Inter-Regio IR; b) Regio R".
Sigur ca se poate schimba - ca orice act normativ, dar... cum poate cineva sa creada ca - in actualele conditii - CFR Calatori isi poate permite aventura sa puna in circulatie trenuri IC nesubventionate? Acestea nu se pot sustine numai din incasari. Sigur ca ne putem imagina orice aici - dar ma intreb cei ce imagineaza IC-uri vor si merge cu ele platind pretul biletelor la acest rang? Ca asa si mie imi place sa imi imaginez lucruri...Ce va fi peste 5-10 ani om trai (sper) cu totii si om vedea, eu vorbesc de ce este acum.
Nu inteleg de ce crezi tu ca tarifele vor creste atata vreme cat noi vom cumpara material rulant si vom oferi servicii la nivelul Ungariei, si nu cel al Poloniei. Apropo de Polonia, la ei oferta (nu tariful normal) la Pendolino e 10Euro pentru 350km parcursi in 2h20', deci eu cred ca mai degraba la noi e rost de scadere la tarife si nu de crestere, pentru ca orice crestere semnificativa inlatura clientul fidel de la tren Si da, contractul de servicii se poate modifica daca CFR Calatori doreste sa introduca un nou rang de tren. - cristy79 a scris:
- Si s-au terminat toate problemele, infrastructura merge brici si nu mai avem alta problema decat pe unde sa bagam IC-uri.
Pai pe Bucuresti-Constanta cam merge...si nu avem IC-uri, ci trenuri IR care au cea mai mare viteza medie din Europa. Ori diferenta intre un tren care are viteza comerciala de peste 120km/h (asa va fi din 2017) si unul cu 45km/h ar cam trebui sa se vada si in denumire.
Ultima editare efectuata de catre baiazid in Mar 17 Mai 2016, 19:18, editata de 1 ori |
| | | cristy79
Numarul mesajelor : 1539 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5872 Data de inscriere : 27/02/2013
| Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Mar 17 Mai 2016, 19:17 | |
| Sa dea Dumnezeu sa fie asa cum spui - crezi ca eu nu mi-as dori asemenea oferte si in Romania? Eu pornesc de la ce avem acum - si anume viteze de melc gen 40 km/h la tarife aberante. Uitati-va de curiozitate la asa-zisele IR de pe Valcea-Sibiu cum parcurg 99 km in 2 ore si ceva. Si pentru aceasta rusine se cer tarife de IR. Comparati asta cu oferta specificata de Dvs Si eu cred ca orice crestere de tarife acum ar fi pur si simplu sinucidere curata, tendinta este intr-adevar de reducere a tarifelor combinata cu imbunatatirea conditiilor de calatorie - obiectivul fiind readucerea calatorilor la tren pe cat mai e posibil in conditiile actuale si fidelizarea calatorilor asa cum am mai spus. Eu am spus doar ca la preturi de IC si nesbventionate este o aberatie sa puna astfel de trenuri pentru ca nu se pot sustine si vor deveni o noua gaura neagra pe care o vom acoperi cu totii. Sa nu uitam CFR Calatori este societate de stat. Scuze de off topic - suntem la linia 800 totusi. |
| | | baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6740 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Mar 17 Mai 2016, 19:31 | |
| - cristy79 a scris:
- Sa dea Dumnezeu sa fie asa cum spui - crezi ca eu nu mi-as dori asemenea oferte si in Romania?
Pai vor fi, ca nici in Polonia nu erau. Cadentarea aduce deobicei astfel de tarife, ca atunci ai si trenuri pe care nu vrei sa le plimbi goale. Cat e biletul pe Bucuresti-Constanta acum ? 60 de lei ? Daca trenul e ocupat sau e la 80-90% trebuie sa-i dau, daca nu pretul corect e 30 de lei ! Asa va fi oferta, functie de cerere, de programul trenurilor... - cristy79 a scris:
- Eu pornesc de la ce avem acum - si anume viteze de melc gen 40 km/h la tarife aberante. Uitati-va de curiozitate la asa-zisele IR de pe Valcea-Sibiu cum parcurg 99 km in 2 ore si ceva. Si pentru aceasta rusine se cer tarife de IR. Comparati asta cu oferta specificata de Dvs
Acum vreo cativa ani faceam vreo 5 ore cu trenul de la Bucuresti la Constanta si nimeni nu credea ca vom cobora timpul sub 2 ore si ca vom merge chiar cu 160km/h.. Iar unii ziceau ca nu se va mai circula niciodata pe podurile Saligny... Asta inseamna sa crezi. E adevarat ca tarifele sunt mari la interregio comparativ cu viteza comerciala, dar nu uita ca eu sustin tariful unic bazat pe o medie astfel incat tariful regio sa nu mai fie atat de mic, iar prostia cu plata suplimentului de viteza si cu obligativitatea rezervarii trebuie sa dispara. Bineinteles ca asta inainte de a ne ocupa de tariful tip oferta, care va fi distinct. Acum e sistemul ala comunist in care ne incurcam in cifre pentru a raporta cat mai mult, dar pentru platitorul de bilet e durere de cap. - cristy79 a scris:
- Si eu cred ca orice crestere de tarife acum ar fi pur si simplu sinucidere curata, tendinta este intr-adevar de reducere a tarifelor combinata cu imbunatatirea conditiilor de calatorie - obiectivul fiind readucerea calatorilor la tren pe cat mai e posibil in conditiile actuale si fidelizarea calatorilor asa cum am mai spus. Eu am spus doar ca la preturi de IC si nesbventionate este o aberatie sa puna astfel de trenuri pentru ca nu se pot sustine si vor deveni o noua gaura neagra pe care o vom acoperi cu totii. Sa nu uitam CFR Calatori este societate de stat.
Scuze de off topic - suntem la linia 800 totusi. Pai si care e pretul ala mare de IC, ca deocamdata nu exista un asemenea tarif ...Dar daca tariful de regio, interregio si IC ar fi acelasi, te mai bate capul pe tine ce se subventioneaza ? Si din cate imi amintesc eu IC-urile sunt trenurile care se cer, care ofera confort si viteza, deci au platitori! |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18759 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24339 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 Mar 17 Mai 2016, 20:03 | |
| Tarifele la Pendolino în Polonia încep de la 49 de zloti echivalentul a 49 de lei |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii libere pe seama liniei M800 | |
| |
| | | | Discutii libere pe seama liniei M800 | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |