|
| 219 : Valcele - Ramnicu Valcea | |
|
+90Cipri Andrei Neculai Theijs jabels rizelgeorgel2004 Vale_ntin kristi kkk AeroX crystynyca Dionis alliens ciprian71 mielutu zburator vvmm cerculdestele Costin.B marius664 alex.barac.5 gabrielcr Silviu Sintea dan tm mihaitzateo cfr500 Parazitii DUAL baiazid MetalRider Vitosa Semafor Traveller vanchorusebulgaria ecou Shinkasen spiderpc bogdan.perejuc roseanu AlexandruC AMX 97-0548-4 Czirjak Arpad cstefan Adirmvl elm popovici Dr2005 M.I.C.I. tacc400 rich1974 Goanga Amiralul galbenpal iDorin IonutChircu Desiro256 didinul dan_dinca razvan - trenuri sorinucu MariusM Jhonyla ldh80 Teodor George33 David Marius Adrian78 mihaiuc Nk11 cont dezactivat . ATM TVlad Codrut1985 cont inactiv Nesebar Lde 2100 jionutz stegaru didi antitren ferriviarius bogdan srl dan ciprian cristi CFR COSTACHE MIHAIL Ionutz srazvi KQQ IonutCFR2009 mardaryroby cortexedge cristi ar tudor_vl Vlad 94 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9108 Reputatie : 13018 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Dum 30 Noi 2014, 11:31 | |
| - ATM a scris:
- Mare minune ca nu se uita complet de proiectul asta. Ma-ntreb cati din cei care discuta alocarile bugetare stiu ca-n realitate mare parte din linie e de mult scoasa...
Inca o chestie: lucrarile alea de arta gigantice (gen Topolog, Gibei etc) s-au considerat vreodata terminate? (pe hartie, stiu ca-n realitate Topolog n-a avut niciodata racordare la linie). Daca da, au si garantie? daca da, si tinand cont ca probabil nu s-a mai facut nimic la ele de muuuulti ani...cand s-o pune problema reconstructiei liniei, se trage la raspundere constructorul si se asteapta sa repuna in parametri, pe baza garantiei, lucrarea de arta respectiva? si daca da ( ) mai exista constructorul ala, persoana juridica, sau a dat de mult ortu' popii?
(ca lamurire, intrebarea mea pleaca de la ideea ca podul Saligny a avut, la momentul constructiei, garantie de 100 de ani. Intotdeauna m-am intrebat ce insemna garantia aia, si cine o mai pune in practica peste 95 de ani...) La fel m-am gindit si eu si cred ca in acceptiunea de atunci garantie insemna faptul ca se poate circula pe el o lunga perioada.De fapt cred ca ,,garantia de 100 de ani " e o alta legenda urbana romaneasca.Cine traia 100 de ani? In timp metalul oboseste de la clima si de la tensiunile din uz dar asta nu inseamna ca azi poti circula pe pod si miine are 100 de ani gata nu nmai e sigur. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14507 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Dum 30 Noi 2014, 15:21 | |
| Si-atunci intrebarea e de ce le-au inchis in 1995 ? |
| | | Czirjak Arpad
Numarul mesajelor : 318 Reputatie : 4831 Data de inscriere : 07/08/2012
| Subiect: . Lun 08 Dec 2014, 18:46 | |
| Garanţia e una, durata de viaţă e alta – sunt 2 termene diferite. Cei 100 de ani garanţie de la constructor (indiferent de schimbările istorice) înseamnă că ţi-l repară gratuit, oricare ar fi problema până şi în ultimul an al 99-lea, readucând podul la parametrii originali din primul an, adică viteză, tonaj, trafic, etc.
Durata de viaţă înseamnă... Să circuli pe poduri cu peste 100 de ani cu viteză redusă... Până ce se prăbuşeşte podul, vezi recentul caz de la Cârţa sau cel de la Grădiştea – slavă Domnului că s-au prăbuşit fără trenuri pe ele... Dar câte poduri din astea mai sunt în ţară? Mai cam toate... Media de viaţă a unui om în România de azi e de 70 de ani... Vrei poduri noi? La Grădiştea pe lângă cel prăbuşit e unul nou pe care însă nu a trecut până azi nici un tren, pentru că racordul de sud niciodată nu a fost finalizat (lucrările s-au stopat pe la 1990..., deşi pe teren ar cam fi gata, doar linia ar trebui pusă...) A, şi uite pilda cea bună, europeană: podul Dunăre Vidin – Calafat: garanţie de 100 de ani, fără nici o limitare.
Traversarea podului Dunăre Calafat - Vidin filmat din cabină vezi aici:
https://www.youtube.com/watch?v=AroS1BBl3_c |
| | | spiderpc
Numarul mesajelor : 421 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4865 Data de inscriere : 12/10/2012
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Vin 26 Iun 2015, 21:09 | |
| In noua strategie a CNADNR se doreste construirea unui drum de legatura pe fosta cale ferata Valcele - Ramnicu Valcea. |
| | | tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6297 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Vin 26 Iun 2015, 21:54 | |
| - spiderpc a scris:
- In noua strategie a CNADNR se doreste construirea unui drum de legatura pe fosta cale ferata Valcele - Ramnicu Valcea.
Să încerce, dar o să fie pentru trafic redus deoarece terasamentul nu permite construcția unui drum cu două benzi, mai ales pe viaducte și în tuneluri. Știu că de mulți ani era vorba să se asfalteze măcar o parte din vechiul terasament (în prezent este asfaltată o porțiune de câțiva zeci de metri în zona fostei stații Râmnicu Vâlcea Est). |
| | | alex.barac.5
Numarul mesajelor : 324 Varsta : 36 Localizare : Sibiu Reputatie : 4532 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Lun 29 Iun 2015, 14:52 | |
| - tudor_vl a scris:
- spiderpc a scris:
- In noua strategie a CNADNR se doreste construirea unui drum de legatura pe fosta cale ferata Valcele - Ramnicu Valcea.
Să încerce, dar o să fie pentru trafic redus deoarece terasamentul nu permite construcția unui drum cu două benzi, mai ales pe viaducte și în tuneluri. Știu că de mulți ani era vorba să se asfalteze măcar o parte din vechiul terasament (în prezent este asfaltată o porțiune de câțiva zeci de metri în zona fostei stații Râmnicu Vâlcea Est). Ce pasionat feroviar esti tu daca esti de acord cu asta? La modul serios acum, o sa incerce degeaba, linia e bagata in MPGT si nu se atinge nimeni de ea decat daca se vrea a fi reabilitata. |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6916 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Mar 30 Iun 2015, 13:19 | |
| - spiderpc a scris:
- In noua strategie a CNADNR se doreste construirea unui drum de legatura pe fosta cale ferata Valcele - Ramnicu Valcea.
A fost o "scapare" marca traim in Romania: http://www.bitpress.ro/economic/cnadnr-a-vrut-sa-suie-autostrada-sibiu-pitesti-pe-calea-ferata-dintr-o-eroare-1243029 |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9108 Reputatie : 13018 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Mar 30 Iun 2015, 15:12 | |
| ,,Studii" facute din birou cautind pe internet, lipsa deplasarilor in teren, lipsa cunostintelor despre drumuri, lipsa cunostintelor despre cai ferate, lipsa cunostintelor tehnice de nivel liceu, lipsa cunostintelor despre geografie etc, toate acestea au dus la ,,eroare" adica acuma au citit si ei ce se spune despre propunerea lor, au vazut ca e greu de bagat soseaua in tunelul feroviar(tunelul este rotund, inaltarea cotei soselei ar face sa nu mai poata intra camioanele si autobuzele etc) au aflat ca terenul e cam surpat si o scalda cu eroarea. Eroare la asa un nivel?
Nu ma mir ca autostrada spre Ploiesti e asa de serpuita ci ma mir ca e totusi autostrada nu drum judetean. |
| | | Costin.B
Numarul mesajelor : 233 Reputatie : 4983 Data de inscriere : 04/12/2011
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Sam 17 Oct 2015, 15:16 | |
| Astăzi, la TVR 1,după Telejurnalul de seară,un reportaj interesant despre calea "furată" Vâlcele-Râmnicu Vâlcea:
"Un Transfăgărăşan feroviar, lung de aproape 40 de kilometri, a fost abandonat la Revoluţie, chiar înainte să fie inaugurat.S-a muncit la el 10 ani şi a costat jumătate din valoarea Canalului Dunăre-Marea Neagră.Are 6 viaducte, două poduri mari peste Olt şi Argeş şi două tuneluri imense de peste 2 kilometri fiecare.Toate stau în uitare, ascunse în munţii Argeşului şi Vâlcei. "Pe calea furată", un reportaj de Cristian Răuţu."
Sursa: stiri.tvr.ro |
| | | mihaitzateo
Numarul mesajelor : 106 Localizare : Bucuresti,linia 300 Reputatie : 3845 Data de inscriere : 12/09/2014
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Sam 17 Oct 2015, 18:50 | |
| - Costin.B a scris:
- Astăzi, la TVR 1,după Telejurnalul de seară,un reportaj interesant despre calea "furată" Vâlcele-Râmnicu Vâlcea:
"Un Transfăgărăşan feroviar, lung de aproape 40 de kilometri, a fost abandonat la Revoluţie, chiar înainte să fie inaugurat.S-a muncit la el 10 ani şi a costat jumătate din valoarea Canalului Dunăre-Marea Neagră.Are 6 viaducte, două poduri mari peste Olt şi Argeş şi două tuneluri imense de peste 2 kilometri fiecare.Toate stau în uitare, ascunse în munţii Argeşului şi Vâlcei. "Pe calea furată", un reportaj de Cristian Răuţu."
Sursa: stiri.tvr.ro Nu e niciun fel de "Transfagarasan". E o cale ferata care merge prin zona de dealuri subcarpatice. Daca ai face comparatie cu ce exista in Austria,Elvetia pe calea ferata,noi nu avem aproape nimic. In Italia,exista tunel de 3.2km lungime,de dinainte de 1900. Cel mai lung tunel,din lume,va fi operational din 2016 si are 57km lungime. |
| | | spiderpc
Numarul mesajelor : 421 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4865 Data de inscriere : 12/10/2012
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Sam 17 Oct 2015, 21:05 | |
| Au difuzat niste imagini cu primul tren care a circulat pe aceasta linie, era un tren de marfa cu piatra. |
| | | Costin.B
Numarul mesajelor : 233 Reputatie : 4983 Data de inscriere : 04/12/2011
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Sam 17 Oct 2015, 21:30 | |
| - mihaitzateo a scris:
-
Nu e niciun fel de "Transfagarasan". E o cale ferata care merge prin zona de dealuri subcarpatice. Autorul a vrut probabil să sublinieze spectaculozitatea traseului feroviar respectiv, făcând comparaţia cu Transfăgărăşanul.Este cunoscut faptul că acea linie ferată (cea mai ramas din ea) nu traversează Munţii Făgăraşului. |
| | | spiderpc
Numarul mesajelor : 421 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4865 Data de inscriere : 12/10/2012
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Sam 17 Oct 2015, 21:39 | |
| A vrut să evidențieze că s-a lucrat la fel ca la Transfăgărășan (viaducte, tuneluri, poduri)... cu mii de muncitori. |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6586 Reputatie : 12462 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Sam 17 Oct 2015, 22:59 | |
| S-a lucrat mai ceva ca la Bumbesti-Livezeni, pentru ca linia era programata a fi inaugurata in cursul cincinalului 1990-1995, care prevedea intre altele si o linie de tramvai Pitesti-Mioveni dar si electrificarea a 96 km cale ferata in jud. Arges. |
| | | spiderpc
Numarul mesajelor : 421 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4865 Data de inscriere : 12/10/2012
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Sam 17 Oct 2015, 23:41 | |
| http://stiri.tvr.ro/reportajele-telejurnalului-pe-calea-furata-cum-a-disparut-un-adevarat-transfagarasan-feroviar_66453.html |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea | |
| |
| | | | 219 : Valcele - Ramnicu Valcea | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |