|
| Cale ferată izolatată în estul Judeţului Mureş? | |
|
+4cristi CFR DonVILLy Vlad KQQ 8 participanți | |
Consideraţi că o reactivare a tuturor căilor ferate desfiinţate din centrul ţării (Mureş, Harghita, Sibiu, Braşov, Covasna) ar fi oportună? | Da | | 44% | [ 44 ] | Da, cu condiţia ca dubele/midibuzele/autobuzele/autocarele să nu dubleze ruta căilor ferate în cauză | | 39% | [ 39 ] | Nu. Nu mai e nicio şansă din cauza transportului auto | | 17% | [ 18 ] |
| Total voturi : 101 | | |
| Autor | Mesaj |
---|
KQQ
Numarul mesajelor : 391 Reputatie : 6052 Data de inscriere : 21/06/2009
| Subiect: Cale ferată izolatată în estul Judeţului Mureş? Sam 29 Aug 2009, 01:29 | |
| În judeţul Mureş, nu departe de limita cu judeţul Harghita, este trecută - cu linie continuă, nu întreruptă, o cale ferată care porneşte pe Valea Secuieului, ajunge în localitatea Lăpuşna (Laposnya). O coteşte spre vest, pe Valea Gurghiului până nu departe de localitatea Brădăţelu după care o ia spre nord-est, pe Valea Fâncelului. Dacă e să dau crezare hărţii (atlasului Dimap), linia respectivă nu se racordază cu nicio altă rută. Pe de altă parte, drumul care duce la Lăpuşna porneşte din Reghin. Logic, ar fi trebuit să existe o legătură cu Reghinul paralelă cu drumul Reghin-Solovăstru-IBăneşti-Pârâu mare-Brădeţelu; materialul rulant de pe linia respctivă trebuia să aibă, undeva un depou, respectiv o remiză.
Menţionez că pe linia de care zic sunt trecute două staţii: -una învecinătatea aşezării Zimţi, lângă Brădăţelu -una mai spre est, cam la jumătata distanţei Brădăţelu-Lăpuşna |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13805 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Cale ferată izolatată în estul Judeţului Mureş? Sam 29 Aug 2009, 12:03 | |
| Pe o harta pe care o am eu aceasta linie este trecuta ca linie ingusta si porneste din statia Reghin si se termina la 8km dupa Lapusna. Aceasta linie este trecuta si pe Google Earth
Insa nu cred ca aceasta linie mai exista pe teren... |
| | | DonVILLy
Numarul mesajelor : 121 Varsta : 37 Localizare : Tirgu-Mures Reputatie : 5918 Data de inscriere : 24/01/2009
| Subiect: Re: Cale ferată izolatată în estul Judeţului Mureş? Sam 29 Aug 2009, 15:28 | |
| Este legatura din Reghin cum ai spus tu.Am trecut de vre-o 2 ori din Reghin spre Ibanesti si se vede ca era odata cale ferata prin zona.Cand sa inchis sau daca sa deschis vreodata nu stiu ar trebui sa vorbesc cu vre-un satean de prin zona. |
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9704 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: Cale ferată izolatată în estul Judeţului Mureş? Sam 29 Aug 2009, 21:12 | |
| In istoria ilustrata a CFF am gasit CFF Reghin , cred ca este linia de care vorbiti. _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | poezd
Numarul mesajelor : 2 Reputatie : 5472 Data de inscriere : 30/11/2009
| Subiect: Linia Reghin-Gurghiu Sam 19 Dec 2009, 15:42 | |
| Linia de care vorbiti a existat si pana prin anii '70 se folosea pentru a aduce lemnul din muntii Gurghiului la Reghin.Era o linia ingusta nu stiu daca se folosea si pentru transportul de calatori si de la Lapusna se despartea pe vaiile raurilor care formeaza raul Gurghiu.Din pacate aceasta linia mai exista fizic, doar partial se mai pot vedea prin unele locuri urme dar ea nu mai exista in totalitate de prin ani 70 cred ca dupa inundatiile din 1977 nu a mai fost folosita. |
| | | Czirjak Arpad
Numarul mesajelor : 318 Reputatie : 4825 Data de inscriere : 07/08/2012
| Subiect: calea ferată îngustă privată forestieră Reghin-Lăpușna Mar 07 Aug 2012, 20:56 | |
| Știți ce am descoperit pe net? O veche hartă CFR, datând din 1938, iată aici:
http://trainz.uv.ro/maps/cfr/cfr_1938.html
Se poate observa calea ferată îngustă privată forestieră Reghin - Lăpușna, azi nici urmă de ea. După câte mi-a povestit bunică mea, avea și transport de călători, ea a mai prins o astfel de călătorie. Vă rog să observați stațiile desenate pe hartă de pe acest parcurs! bucurie mare, ei?
|
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13102 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Cale ferată izolatată în estul Judeţului Mureş? Mar 07 Aug 2012, 21:05 | |
| Ca absolvent de sociologie iti recomand sa schimbi variantele de raspuns. O prima greseala ar fi ca ai o varianta "da" si doua "nu" conditionate... Nu merg mai departe pentru ca nu cred ca ar avea rost. Pe de alta parte, inteleg ca cea de la Reghin e ingusta, si in privinta Sibiului, presupun ca te referi la cea spre Agnita, la fel, ingusta. Problema cu liniile inguste este viteza. Este foarte mica pentru transportul de calatori, deci ar circula goale. Singura varianta ok mi se pare cea care presupune sa fie redeschise in scop turistic. |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13102 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Cale ferată izolatată în estul Judeţului Mureş? Mar 07 Aug 2012, 21:13 | |
| - Czirjak Arpad a scris:
- Știți ce am descoperit pe net? O veche hartă CFR, datând din 1938, iată aici:
http://trainz.uv.ro/maps/cfr/cfr_1938.html
Se poate observa calea ferată îngustă privată forestieră Reghin - Lăpușna, azi nici urmă de ea. După câte mi-a povestit bunică mea, avea și transport de călători, ea a mai prins o astfel de călătorie. Vă rog să observați stațiile desenate pe hartă de pe acest parcurs! bucurie mare, ei?
Linie prevazuta sa lege Ramnicul Valcii de Curtea de Arges... Liniile care pleaca de la Babeni, spre NV si de la Tg. Jiu Spre NE unde ajungeau si ce scop aveau? Vad ca ar fi trebuit sa treaca pe la ceva manastiri... |
| | | Czirjak Arpad
Numarul mesajelor : 318 Reputatie : 4825 Data de inscriere : 07/08/2012
| Subiect: calea ferată Vâlcele - Râmnicu Vâlcea Mar 07 Aug 2012, 21:24 | |
| Calea ferată Vâlcele - Râmnicu Vâlcea va fi reconstruită, dublă, electrificată, pentru viteza originală de 120 km/o, și din bani parțial europeni, fiind un coridor european, pe unde va trece și autostrada. Decizia este una politică, și depinde în mare parte de disponibilitatea surselor de finanțare.
www.youtube.com/watch?v=G5hM-_Dh_AM
Dar cred că am divagat de la subiectul inițial, că aceasta aparține deja de M 219! |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13102 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Cale ferată izolatată în estul Judeţului Mureş? Mar 07 Aug 2012, 21:51 | |
| - Czirjak Arpad a scris:
- Calea ferată Vâlcele - Râmnicu Vâlcea va fi reconstruită, dublă, electrificată, pentru viteza originală de 120 km/o, și din bani parțial europeni, fiind un coridor european, pe unde va trece și autostrada. Decizia este una politică, și depinde în mare parte de disponibilitatea surselor de finanțare.
www.youtube.com/watch?v=G5hM-_Dh_AM
Dar cred că am divagat de la subiectul inițial, că aceasta aparține deja de M 219! Vorbim de aceeasi 219- Valcele-Rm. Valcea? |
| | | KQQ
Numarul mesajelor : 391 Reputatie : 6052 Data de inscriere : 21/06/2009
| Subiect: Re: Cale ferată izolatată în estul Judeţului Mureş? Mier 08 Aug 2012, 00:02 | |
| La sugestia unuia din utilizatorii forumului, rog adminii sa modifice titlul topicului in fosta cale ferată îngustă privată forestieră Reghin - Lăpușna de pe valea Gurghiului. Sugestia mi-a fost adresata mie, dar am scris treaba asta pe sectiunea publica deoarece:
-Utilizatorul in cauza nu poate primi mesaje private -Eu, ca simplu utilizator, nu pot modifica titlul topicului odata ce primul mesaj al acestuia a fost postat |
| | | Shinkasen
Numarul mesajelor : 425 Reputatie : 6123 Data de inscriere : 30/04/2009
| Subiect: Re: Cale ferată izolatată în estul Judeţului Mureş? Mier 08 Aug 2012, 00:49 | |
| http://www.panoramio.com/photo/31920454 daca mai are cineva ocazia sa ajunga pe la Lapusna, poate poate o mai fii acolo desi e destul de probabil sa fii ajuns la fier vechi |
| | | KQQ
Numarul mesajelor : 391 Reputatie : 6052 Data de inscriere : 21/06/2009
| Subiect: Re: Cale ferată izolatată în estul Judeţului Mureş? Mier 08 Aug 2012, 03:35 | |
| - adirmvl a scris:
- Ca absolvent de sociologie iti recomand sa schimbi variantele de raspuns. O prima greseala ar fi ca ai o varianta "da" si doua "nu" conditionate... Nu merg mai departe pentru ca nu cred ca ar avea rost.
Pe de alta parte, inteleg ca cea de la Reghin e ingusta, si in privinta Sibiului, presupun ca te referi la cea spre Agnita, la fel, ingusta. Problema cu liniile inguste este viteza. Este foarte mica pentru transportul de calatori, deci ar circula goale. Singura varianta ok mi se pare cea care presupune sa fie redeschise in scop turistic.
Eu nu mai pot modifica variantele insa, probabil, persoanele cu rang de admin au aceasta posibilitate. M-am gandit la doua variante: da si nu, fara nicio conditionare. Refacerea liniei in cauza si introducerea ei in circuitul turistic ar implica, printre altele: -fie RK-ul si schimbarea instalatiei de incalzire al vagoanelor 25-24 si 25-20* de pe abur pe electric dat fiind faptul ca CFR practic a renuntat la incalzirea pe abur -daca s-ar intentiona si introducerea unor LA-uri, atunci, la unele vagoane, ar putea ramane incalzirea pe abur. -poate n-ar fi rau ca unele vagoane din seriile sus-amintite sa fie convertite in 15-24 sau 15-20 * Inca mai exista vagoanele in cauza, dar intr-o stare nu prea buna |
| | | Czirjak Arpad
Numarul mesajelor : 318 Reputatie : 4825 Data de inscriere : 07/08/2012
| Subiect: viteza Mier 08 Aug 2012, 14:11 | |
| Viteza pe linia îngustă nu era atât de mică. În anii 1990, când mai eram și eu licean pe vremea lui Iliescu, făceam o excursie în week-end cu clasa la Sovata. Pe locomotivă scria: „viteza maximă = 50 km/o” - ceea ce, în opinia mea, nu a fost o viteză chiar atât de mică, ținând în cont faptul că mașinile tot cu 50 circulă, cel mult, în interiorul localităților. Dar vremurile s-au schimbat, în bine. De atunci liniile înguste se tot desființează, exploatarea lemnoasă se efectuează cu autoutilaje, mocănițele au devenit o pacoste chiar și financiară, un morman de fier vechi ruginit, nu doar în țara noastră, ci peste tot în lume. Nu a mai rămas decât terasamentul, fără pietriș, și cantoanele, foarte multe doar pereți. Unul singur a rămas pe lista monumentelor UNESCO, cel de la Darjeeling (India), vezi:
http://en.wikipedia.org/wiki/Darjeeling_Himalayan_Railway
https://www.youtube.com/watch?v=4xfs9x79b24
În zona noastră s-au asfaltat foarte multe drumuri care înainte nici nu erau asfaltate, astfel mai toate localitățile au deja parte de drum asfaltat. Oamenii, chiar și cei mai amărâți, și-au luat câte o bicicletă, și s-au mai băgat și o mulțime de maxi-taxi-uri private, care nu te lasă fără bilet, că ei nu primesc nici un leu de la stat, ca CFR-ul, a cărei pierderi se plătesc chiar și azi de la stat! Dar cred că iarăși am divagat de la tema noastră, că asta aparține de M 408! |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13102 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Cale ferată izolatată în estul Judeţului Mureş? Mier 08 Aug 2012, 14:35 | |
| Si LDH-urile au 100 viteza maxima, dar nu asta e importanta. In general nu e atat de importanta la noi viteza maxima cu care poate merge materialul rulant. Nu e ca pe sosea, unde limitarile sunt facute in functie de zona, de cat de periculos e drumul pentru accidente (curbe, localitati, etc.). D-aia nu mergi cu loganul cu 180 nici pe autostrada, cu toate ca masina e capabila de asta. E vorba de sina, de suruburi slabite, de terasament, etc. Poate prinde piticania de pe ingusta si 200 la ora, dar nu o sa mearga cu acea viteza pe linie. Tocmai d-aia 219, spre exemplu, avea limita pe la vreo 30 km/h, e prost terasamentul, chiar a fugit pamantul de sub sau peste linie in zona aia. In general, daca nu respecti limita impusa greutatea garniturii si vibratiile provocate de ea pot face panantul sa fuga de sub linie. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Cale ferată izolatată în estul Judeţului Mureş? | |
| |
| | | | Cale ferată izolatată în estul Judeţului Mureş? | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |