|
| Excursie Ramnicu Valcea - Blidari (pe calea ferata Valcea - Valcele) | |
|
+13IonutCFR2009 VladG dan ciprian didinul MariusM bondarel vamos Adrian78 dan_dinca razvystefan Vlad COSTACHE MIHAIL tudor_vl 17 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6291 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Excursie Ramnicu Valcea - Blidari (pe calea ferata Valcea - Valcele) Lun 04 Mai 2009, 21:20 | |
| In 2008 am facut o mica excursie pe jos de la Ramnicu Valcea la Blidari pe traseul fostei cai ferate Ramnicu Valcea - Valcele, poate cea mai impresionanta cale ferata din tara. Imi cer scuze pentru calitatea unor imagini dar nu au fost facute cu un aparat super-profi. Traseul incepe din nordul orasului Ramnicu Valcea. Macazul de acces la linie, vedere spre Bujoreni, statie situata cam la 2-3 km distanta. Dupa o distanta foarte scurta sunt intampinat de primele traverse si cupoane de sina ingramadite. In spatele sinelor se afla statia Ramnicu Valcea Nord. Prima mea dilema legata de acest tronson. Am citit peste tot ca trebuia sa fie cu semnalizare electromecanica si totusi, primul semnalizator peste care dau este unul electric. Care e logica Dupa semnalizator linia continua pe un rambleu indreptandu-se spre prima mare lucrare de pe acest traseu: podul de fier peste Olt, lung de 210 m. De cand linia a fost scoasa s-a pus acest "avertisment" "Trecerea oprita". Daa, vezi sa nu. Se pare ca podul a fost construit pentru linie simpla si nu suporta o dublare de linie. Gata cu podul. Ce usurare! Dar, terasamentul este presarat cu boscheti asa ca sunt nevoit sa ocolesc pe o poteca de pe langa. Dupa vreo 15-20 de m de la podul mare apare inca un pod, peste Drumul National DN 81 (Ramnicu Valcea - Pitesti), o sosea care o sa insoteasca linia destul de mult (pana in apropiere de comuna Blidari, dar mai e pana acolo). Imediat dupa pod linia este inconjurata de copaci dar se poate merge pe terasament. De asemenea, linia continua pe un rambleu care pare sa fi fost construit pentru a suporta linie dubla. Dar, la un moment dat, rambleul se transforma intr-un debleu, care va tine pana la statia Ramnicu Valcea Est si chiar mai departe. Am pus si o imagine cu piciorul pe care era candva sustinut un semnalizator (unde a ajuns nu se stie Very Happy ). Dar, la un moment dat am observat in fata o infundatura. Cand am ocolit putin am vazut ca este fostul podet peste un parau. Bine, acum nu prea mai este podet pentru ca spatiul de sub el a fost umplut de aluviuni aduse de apa. Am fotografiat si o placuta de pe podet pe care scrie "Atelierele Poduri Metalice Pitesti 1982". Trec podul peste paraul care trecea pe sub el (a fost necesara o mica saritura peste apa si m-am umezit putin) si apare un alt pod, dar acesta se afla deasupra terasamentului: podul rutier al drumului principal din Goranu (cei care stau in Valcea il stiu sub numele de strada Straubing). Am urcat pe el si am ocolit putin prin sat pentru a ajunge la statie. In zona dintre pod si statie sunt foarte multi caini si era destul de riscant sa merg pe acolo. Dupa ce am ajuns pe trecerea la nivel am fotografiat traseul pe care nu am venit (nu era foarte lung).
Ultima editare efectuata de catre suicune in Lun 04 Mai 2009, 22:51, editata de 2 ori |
| | | tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6291 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: Excursie Ramnicu Valcea - Blidari (pe calea ferata Valcea - Valcele) Lun 04 Mai 2009, 21:20 | |
| In sfarsit am ajuns la statia Ramnicu Valcea Est. Dar imaginea pe care ti-o creeaza este una negativa (statia arata ca dupa razboi). Nici cladirea statiei nu arata mai bine. Macar de ar fi fost transformata in locuinta. Statia trebuia sa aiba trei linii, din care una era linie curenta, celelalte doua fiind folosite pentru depozitarea vagoanelor. Intr-un mod surprinzator, si astazi mai este folosita pentru depozitare, in "incinta" statiei pe unele fragmente de linie care au ramas se afla cateva vagoane de marfa defecte sau depasite. Se pare ca nesimtirea oamenilor nu are limite, in statie fiind cateva mormane de gunoaie. La iesirea din statie se afla un canton parasit (mai era unul dupa podul Goranu dar nu am putut sa il prind). La o distanta scurta de statie se afla un munte de traverse depozitate (sunt asa multe ca se vad din oras). Dupa muntele de traverse, linia continua pe langa casele unor oameni dupa care ajunge la primul viaduct, viaductul Hogea (am pus si o imagine cu numele ca sa nu ziceti ca asa l-am botezat Very Happy ). Privelistea de pe viaduct este frumoasa, dar sa vedeti mai incolo cum o sa fie. Dupa viaduct, linia continua pe langa o padurice dupa care ajunge la inca un viaduct, viaductul Ostroveni, avand aceleasi dimensiuni ca si Hogea (in jur de 100 m). Am prins si cateva puturi despre care am aflat, dupa ce am intrebat un localnic, ca sunt niste puturi folosite pentru stabilizarea terenului. In zona viaductelor o sa fie multe astfel de puturi. Dupa viaduct apar pe langa terasament si primele ziduri de sprijin, construite pentru a impiedica alunecarea terenului pe cale. Se pare ca nu au reusit pana la capat sa realizeze acest lucru, fiind evident faptul ca inainte de 2004 terenul a cazut pe linie. Dupa "fundatura" cauzata de terenul cazut, continua zidurile de sprijin, terasamentul trece pe langa alte case dupa care apare o pereche de viaducte: Racovita si Samnicel. Primul viaduct este Racovita. O parte din balustradele de pe margine lipsesc. Totusi se poate vedea ca desi viaductul a fost constuit pentru linie simpla, are grinzi montate pe linie dubla (exact cum e si Topolog) Dupa Racovita urmeaza imediat (dupa vreo 30 de metri) viaductul Samnicel (270m, al treilea ca lungime de pe acest traseu dupa Topolog si Samnic). Spre deosebire de celelalte viaducte, acesta este unul in curba. La fel ca si Racovita, este construit pentru linie simpla dar are grinzi montate pentru linie dubla. Privelistea de pe viaduct este extraordinara (inaltimea este de aproape 50 de m). De asemenea, am fotografiat si apa care da numele viaductului, Samnicel. In final, am pus un cadru cu cele doua viaducte una dupa alta. Dupa Samnicel, linia trece printr-o padurice dupa care ajunge la...da, ati ghicit...inca un viaduct, viaductul Linia. Puteti observa ca aceste viaducte totusi sunt folosite la ceva. Dupa Linia, terasamentul continua printr-o zona absolut superba spre comuna Blidari. Nu sunt lucrari de arta pe aceasta portiune dar peisajul este absolut superb. Merita mers prin aceasta zona. Merg ce merg pe terasament cand deodata...hopa!!...opreste-te! Ajung la un nou viaduct care la prima vedere pare a fi neterminat. Am intrebat un localnic care mi-a spus ca acest viaduct (numit Blidari) a fost inceput inainte 1989 (chiar se vad locurile unde trebuiau puse coloanele de sustinere), au apucat sa il termine dar Mama-Natura nu a fost multumita cu pozitionarea lui iar racordul la terasament a fost "daramat" de ploi. DIn aceasta cauza, si viaductul pare a fi "parasutat" Am traversat valea si la distanta scurta de viaduct apare un canton parasit, semn ca ma apropii de statia Blidari (sau Samnic). Pe traseu mai sunt cateva cupoane de sina, traverse ingramadite si cativa stalpi de semnalizare culcati la pamant. Ma mir cum de sunt inca acolo si nu le-au luat pe toate. Pe traseu am vazut prin satele din zona podete si garduri realizate cu traversele din beton si armate cu sine. Tehnologie moderna Very Happy Mai merg putin si apoi...un alt viaduct neplacut de Mama-Natura! Deja se intrece cu gluma Wink Dar hăul era destul de adanc asa ca ar fi durat destul de mult sa il traversez (mai mult ca sigur ca statia se afla dupa viaduct). M-am uitat un pic din lateral si am observat ca acest viaduct este destul de lung insa nu am reusit sa aflu cum se numeste. In departare, printre copaci, se poate vedea viaductul Samnic. Ma dau batut, cobor prin sat la sosea (soseaua spre Curtea de Arges) si o iau pe drum (am vazut pe harta ca acest drum trece pe sub viaduct). Si, intr-adevar, asa este. Apare viaductul Samnic (540 m), al doilea ca lungime de pe acest traseu. Este construit pentru linie simpla dar, ca si Topolog, Racovita si Samnicel, are grinzi montate pentru linie dubla. Imaginea acestui viaduct este colosala, fiind la fel de inalt ca Topologul. Nu am reusit sa urc pe el, invins poate de oboseala. Dar, intr-o viitoare trecere o sa incerc sa urc, fac fotografii de pe el si sa le postez.
Ultima editare efectuata de catre suicune in Dum 24 Mai 2009, 20:06, editata de 1 ori |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15503 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: Excursie Ramnicu Valcea - Blidari (pe calea ferata Valcea - Valcele) Lun 04 Mai 2009, 22:22 | |
| Cata nesimtire si cata bataie de joc!!! Ce tara frumoasa avem si nu stim sa o exploatam! Pai aceasta linie macar pentru scop turistic si tot trebuia sa fie mentinuta in circulatie! Mai ales ca ar fi destul de necesara aceasta linie pentru a se scurta traseul feroviar dintre Bucuresti si Rm. Valcea! Felicitari suicune pentru reportaj! Demul voiam sa stiu cum se mai prezinta aceasta linie! Iar tu ai redactat cu lux de amanunte! Inca o data felicitari!!! |
| | | tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6291 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: Excursie Ramnicu Valcea - Blidari (pe calea ferata Valcea - Valcele) Dum 10 Mai 2009, 01:07 | |
| Am de facut o actualizare la informatiile din reportaj: cele doua viaducte din comuna Blidari, care au fost distruse de "Mama-Natura" se numesc Popesti si Valea Hotarului (cel de dinainte de Samnic). |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13805 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Excursie Ramnicu Valcea - Blidari (pe calea ferata Valcea - Valcele) Mar 12 Mai 2009, 20:44 | |
| Frumos reportaj... Se vede ca s-a muncit mult la aceasta linie dar cu greva asta de la CFR cred ca asa v-a ramane. Nu mai e mult pana se vor fura sinele si traversele care au mai ramas iar noi, din pacate vom ramane doar cu pozele.
In legatura cu dilema da legata de semnalul electric explicatia e simpla: traseul a fost prevazut cu semafoare mecanice dar semnalul de intrare in Rm Valcea nu avea cum sa fie mecanic atata timp cat statia e prevazuta cu semnale electrice... |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13805 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Excursie Ramnicu Valcea - Blidari (pe calea ferata Valcea - Valcele) Mar 12 Mai 2009, 21:07 | |
| Am si eu o intrebare: Racordul cu linia Valcele - Ramnicu Valcea e in statia Ramnicu Valcea sau in st Bujoreni? Adica din ce statie se controleaza macazurile? |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Excursie Ramnicu Valcea - Blidari (pe calea ferata Valcea - Valcele) Mier 13 Mai 2009, 08:46 | |
| |
| | | tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6291 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: Excursie Ramnicu Valcea - Blidari (pe calea ferata Valcea - Valcele) Vin 15 Mai 2009, 22:42 | |
| - vlad_cfr a scris:
- Am si eu o intrebare:
Racordul cu linia Valcele - Ramnicu Valcea e in statia Ramnicu Valcea sau in st Bujoreni? Adica din ce statie se controleaza macazurile? Intr-adevar, macazurile se controleaza din statia Bujoreni deoarece linia are iesire doar inspre statia Bujoreni. Desi, in planul initial, era vorba sa faca racord si spre gara Ramnicu Valcea dar acest lucru nu s-a intamplat niciodata. Singurul mod de intra pe Valcele din statia Ramnicu Valcea era ca trenul sa mearga pana la Bujoreni ca apoi sa se mute locomotiva la celalalt capat al trenului. |
| | | tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6291 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: Excursie Ramnicu Valcea - Blidari (pe calea ferata Valcea - Valcele) Lun 25 Mai 2009, 16:49 | |
| Vesti bune!! Am noi imagini cu calea ferata Ramnicu Valcea - Valcele. Avand in vedere ca ultima data am fost invins de oboseala, nu am putut parcurge traseul dintre acel ultim viaduct daramat si Samnic. Asa ca astazi am fost "pe teren" ca sa fotografiez pentru voi si acest ultim fragment, inclusiv poze de pe viaductul Samnic. Sa incepem! Ultima data am ramas la acel viaduct daramat, numit viaductul Popesti. Dar, daca ma uit mai bine, cred ca este de fapt neterminat. O sa va dati seama la ce ma refer.Daca va uitati mai atent la viaduct, in capatul din partea dreapta, la margine, se pot vedea sine si traverse. Si iata surpriza. Aceste coloane de sustinere care sunt neterminate. Comparand aceste coloane cu cele deja existente se poate observa ca au o alta structura, semn ca ar fi fost incepute dupa Revolutie. Asa ar fi trebuit sa arate viaductul cand era intr-adevar gata. Aici ar fi trebuit sa se faca racordul de la viaduct cu terasamentul. Dar, dupa cum arata, cred ca nu l-au facut niciodata. Si de aici incepe poate cea mai interesanta portiune. Spun asta pentru ca, intr-un fel, linia merge prin padure. Nu se poate. Alte traverse si sine ingramadite. Macar astea sunt putin mai ascunse, nu lasate la vedere ca celelalte. -------------------- -------------------- De acum e destul de greu de crezut ca aici ar fi fost terasament. Ia te uita. Ce surpriza. Apare un viaduct de care eu nu stiam ca exista. De altfel, nici nu ma mira deoarece este foarte bine ascuns de vegetatie. Acest viaduct se numeste Valea Hotarului. -------------------- -------------------- O data trecut de viaduct imi continui drumul spre Samnic pe un terasament aproape inexistent. -------------------- -------------------- -------------------- Evrika! In sfarsit ajung pe viaductul Samnic, colosul din Blidari. Parca ma simt precum Columb dupa ce a debarcat in Lumea Noua Eu cred ca imaginile nu mai au nevoie de nicio descriere. Va las pe voi sa va minunati. -------------------- -------------------- -------------------- -------------------- -------------------- -------------------- -------------------- -------------------- -------------------- -------------------- Interesant cum o apa asa mica poate duce la constructia unui viaduct asa de mare. Ultima fotografie facuta cu vedere spre tunelul Gibei. Nu am ajuns pana acolo. Bineinteles, nu m-am putut abtine. Am mai facut cateva poze cu viaductul de jos --------------------- --------------------- --------------------- Si gata. Asta a fost totul. Sper va v-a placut! |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Excursie Ramnicu Valcea - Blidari (pe calea ferata Valcea - Valcele) Mar 26 Mai 2009, 09:33 | |
| Uau, super.Practic viaductele au aceeasi solutie constructiva si au fost construite pentru a traversa vaile nu firicelul acela de apa.
parca era cindva pe alt forum ideea de a merge pe jos pe intreg traseul. Mai e valabila oferta? |
| | | tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6291 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: Excursie Ramnicu Valcea - Blidari (pe calea ferata Valcea - Valcele) Mar 26 Mai 2009, 14:36 | |
| - dan tm a scris:
parca era cindva pe alt forum ideea de a merge pe jos pe intreg traseul. Mai e valabila oferta? Da, s-a ma discutat chiar pe acest forum. S-a vorbit (in principiu, bineinteles) ca excursia sa fie undeva prin august. |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Excursie Ramnicu Valcea - Blidari (pe calea ferata Valcea - Valcele) Mar 26 Mai 2009, 16:37 | |
| Statia Rimnicu Vilcea Est este situata aproape de oras? adica ar fi putut sa preia rolul de statie a orasului pentru trenurile de calatori? In mod evident linia a fost gindita cu racordare direct spre Sibiu, rolul ei fiid de a scurta distanta spre sudul tarii si de a degreva linia 300, nu de a facilita o legatura directa intre Rimnicu Vilcea si Pitesti, desi e posibil ca ar fi fost unele trenuri cu rebrusare in Bujoreni. |
| | | tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6291 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: Excursie Ramnicu Valcea - Blidari (pe calea ferata Valcea - Valcele) Mar 26 Mai 2009, 21:45 | |
| Da, este situata in apropierea orasului, cam la periferie. Din statie pana in centru se ajunge in 10 minute cu taxiul. Cladirea statiei este mare, la fel de mare ca si statia Ramnicu Valcea ca suprafata, singura diferenta fiind faptul ca cea principala are doua nivele. Linia a fost proiectata si pentru a scurta distanta dintre Valcea si Pitesti deoarece acum, ca si atunci, legatura feroviara intre cele doua orase se face numai prin Piatra Olt si Slatina. E ceva de genul ca sa ajung din America in Marea Britanie nu trec Atlanticul, ma apuc sa traversez Pacificul, Asia si Europa ca sa ajung. Cam acelasi lucru este si aici. De altfel, au si scos personalul Ramnicu Valcea - Pitesti deoarece distanta era foarte mare pe cale ferata intre cele doua orase. Trenul facea cam 4 - 5 ore in conditiile in care cu masina se face o ora. Actualmente, intre Pitesti si Ramnicu Valcea, pe calea ferata, sunt 185 km via Slatina - Piatra Olt. Daca se realiza acest tronson, distanta era redusa la 63 km. |
| | | razvystefan
Numarul mesajelor : 6 Reputatie : 5651 Data de inscriere : 08/06/2009
| Subiect: Re: Excursie Ramnicu Valcea - Blidari (pe calea ferata Valcea - Valcele) Mar 09 Iun 2009, 00:26 | |
| Felicitari pentru reportaj Suicune. Referitor la traseul preconizat pentru august, eu sunt disponibil. Mi-e dor de niste trasee intrate, din pacate, in istoria CFR-ului. Contact YM: razvystefan. Dane, viaductele sunt asemanatoare cu cele de pe Deva-Brad. Un reportaj pe tema asta cred ca ar fi binevenit, asta daca nu l-ai postat deja. |
| | | dan_dinca
Numarul mesajelor : 160 Varsta : 46 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5114 Data de inscriere : 02/05/2011
| Subiect: Linia ferata Valcele - Rm Valcea Lun 02 Mai 2011, 14:50 | |
| Din pacate, ne meritam soarta, prieteni. Astia suntem: mesteri Manole, blestemata fie mizeria asta folclorica romaneasca! Ne furam singuri caciula, dupa ce investim efort, inteligenta, bani si multa munca in astfel de proiecte de anvergura... iar spre final renuntam ca ciobanul mioritic, le lasam in paragina, dand vina pe greaua mostenire, lipsa de foduri si alte scuze idioate... In timp ce greii din CFR si din politica romaneasca au furat din banii publici si continua sa fure din ianuarie 1990 incoace... O tara de dobitoace, nimic mai mult. Nici ca se va mai face vreodata calea ferata Valcele - Ramnicu-Valcea. Pacat de munca parintilor nostri, o calcam in picioare, sustinand cretinitati de genul "a fost facuta de comunisti iresponsabili"... In prezent nu exista interes pentru reconstruirea acestui traseu CF foarte dificil din zona Dealului Negru, unde terenul e foarte instabil, exista frecvente alunecari de teren si e nevoie de investitii enorme pentru finalizarea unei cai ferate electrificate, duble. In timp ce DACOS-ul rutier prospera, iar soseaua E-81 se prezinta destul de bine, probabil nici nu mai exista vreun interes sa se bage bani intr-o cale ferata ce-si va amortiza cheltuiala, la Sf Asteapta! |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Excursie Ramnicu Valcea - Blidari (pe calea ferata Valcea - Valcele) | |
| |
| | | | Excursie Ramnicu Valcea - Blidari (pe calea ferata Valcea - Valcele) | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |