|
| 219 : Valcele - Ramnicu Valcea | |
|
+90Cipri Andrei Neculai Theijs jabels rizelgeorgel2004 Vale_ntin kristi kkk AeroX crystynyca Dionis alliens ciprian71 mielutu zburator vvmm cerculdestele Costin.B marius664 alex.barac.5 gabrielcr Silviu Sintea dan tm mihaitzateo cfr500 Parazitii DUAL baiazid MetalRider Vitosa Semafor Traveller vanchorusebulgaria ecou Shinkasen spiderpc bogdan.perejuc roseanu AlexandruC AMX 97-0548-4 Czirjak Arpad cstefan Adirmvl elm popovici Dr2005 M.I.C.I. tacc400 rich1974 Goanga Amiralul galbenpal iDorin IonutChircu Desiro256 didinul dan_dinca razvan - trenuri sorinucu MariusM Jhonyla ldh80 Teodor George33 David Marius Adrian78 mihaiuc Nk11 cont dezactivat . ATM TVlad Codrut1985 cont inactiv Nesebar Lde 2100 jionutz stegaru didi antitren ferriviarius bogdan srl dan ciprian cristi CFR COSTACHE MIHAIL Ionutz srazvi KQQ IonutCFR2009 mardaryroby cortexedge cristi ar tudor_vl Vlad 94 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13807 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Vin 08 Mai 2009, 13:59 | |
| Am gasit intr-o carte intitulata "Constructii Pentru Transporturi in Romania" din 1986 un articol despre linia Valcele - Ramnicu Valcea Iata cate ceva din articol:
"Pentru realizarea unei linii ferate intre valea Argesului si valea Oltului, primele studii de teren au fost executate inca din ultimul deceniu al secolului al XIX-lea, odata cu executarea liniei Ramnicu Valcea - Raul Vadului. Se studiasera atunci doua variante: Curtea de Arges - Calimanesti (Jiblea) si Curtea de Arges - Caineni, pe valea Topologului. Daca urmarim istoricul acestei linii pentru realizarea careia a fost o preocupare permanenta, este usor sa ne dam seama de importanta ei in ansamblul retelei noastre de cai ferate. Dupa primul razboi mondial, Directia Generala a Constructiilor de Cai Ferate din cadrul M.L.P.C., in programul cunoscut sub numele de programul Romulus Baiulescu, prevazuse aceasta linie in urgenta a doua, prima fiind linia Buinbesti - Livezeni. Au fost facute si definitivate o serie de studii, printre care mentionam pe cele din anii: 1931-1932, 1942 si 1948-1949. In 1942 au fost efectuate pe harta 8 trasee diferite ce pot fi impartite in 3 grupe: I. Grupa de nord: - Curtea de Arges - Caineni 54km - Curtea de Arges - Calimanesti 48km - curtea de Arges - Jiblea 39km II. Grupa de mijloc: - Curtea de Ages - Ramnicu Valcea cu 3 variante intre 34 si 38 km III. grupa de sud: - Bascov - Babeni 60km - Bascov - Jiblea 71km Studiile de baza, dat fiind ca cele din grupa de nord aveau rezistente caracteristice de peste 20 kg/t, iar cele de sud prezentau trasee prea lungi, s-au axat numai pe grupa de mijloc. Acestea prezentau cel mai mare interes din punct de vedere economic ele putind usor deservi circa 20 comune bine populate si situate intr-o regiune bogata. In plus, orasul Ramnicu Valcea, aflat in centrul unei regiuni climaterice apreciate, nu putea fi neglijat de o artera principala feroviara. S-a studiat pe teren, in perioada 1948-1949, un traseu ce pornea din statia Curtea de Arges spre nord si dupa ce traversa Argesul intra in valea Frasinului, traversa culmea Pietrosul si raul Topolog pana in comuna Ciofrangeni. In continuare, traversa culmea Gibei printr-un tunel, urmarea apoi valea paraului Samnic, intrand in statia Ramnicu Valcea pe la sud dupa ce traversa raul Olt.
Traseul a fast aprabat de biroul Consiliului Tehnic al Departamentului CFR si poate ca lucrarile ar fi fost incepute ca si cele de pe traseul Odorhei - Ciceu, daca alte lucrari mai importante nu ar fi aparut in acea perioada de timp.
In anul 1975 au fost incepute noi studii pe teren avand ca baza tot trecerea cat mai directa din valea Argesului in valea Oltului prin Curtea de Arges - Ramnicu Valcea. De data aceasta a fost exclusa o racordare a liniei la nord de Curtea de Arges, orasul dezvoltandu-se mult in aceasta regiune, astfel ca racordarea noului traseu a fost facuta in halta Valcele la 16 km sud de Curtea de Arges. Dupa ce traverseaza valea Argesului, traseul se inscrie pe valea paraului Tutana, circa 9 km, pana la confluenta acesteia cu valea Plostina, trecand apoi in valea Topologului, printr-un tunel (Plostina) de 1910m. Mai departe traseul traverseaza valea larga a Topologulul pe un viaduct lung de 40x30,00m dupa care intra in tunelul Gibei de 2250m, pentru a iesi in valea Samnicului, pe care o traverseaza cu un viaduct de 16x30,00m, o urmareste pe stanga trecand prin zona Blidari pana aproape de confluenta acestuia cu Oltul, de unde se inscrie pe malul stang al Oltului si il traverseaza in aval de hidrocentrala R amnicu Valcea, racordandu-se in statia Ramnicu Vilcea. Noua linie scurteaza distanta Bueuresti - Ramnicu Valcea cu 126km fata de ruta actuala prin Pitesti-Piatra Olt.
Lucrarile au inceput in martie 1979. Executia liniei este in curs." |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13807 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Vin 08 Mai 2009, 14:04 | |
| Iata si o poza cu cele doua trasee, cel din 1943 si cel din 1975: |
| | | tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6293 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Sam 09 Mai 2009, 21:45 | |
| Mersi mult Vlad pentru aceste informatii. Chiar le cautam demult Acum am aflat si eu care au fost variantele propuse si chiar as spune ca, intr-adevar, aceasta este cea mai buna. |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13807 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Sam 09 Mai 2009, 22:16 | |
| Cu placere. Iata si o poza cu pilele viaductului Topolog in timpul constructiei (poza e luata din acel articol) |
| | | tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6293 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Sam 09 Mai 2009, 22:22 | |
| :shock: :shock: Inca o data mersi. Daca mai sunt si alte fotografii in acea carte cu acest tronson te rog sa le postezi. Offf, ce mult mi-as dori acea carte. |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13807 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Sam 09 Mai 2009, 22:38 | |
| Ar mai fi una cu podul peste Arges. Dar cred ca ar fi mai bine sa scanez toate paginile din articol ca sa-l poti citi pe tot (eu am scris doar ce mi s-a parut mai interesant). |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13807 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Sam 09 Mai 2009, 22:51 | |
| |
| | | tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6293 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Sam 09 Mai 2009, 23:43 | |
| |
| | | cristi ar
Numarul mesajelor : 866 Varsta : 46 Localizare : Arad Reputatie : 6555 Data de inscriere : 28/05/2009
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Vin 10 Iul 2009, 14:01 | |
| mers 1990-1991 Scheme CF din mersul 90-91 |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Lun 13 Iul 2009, 08:32 | |
| Uau, cred ca asta e cel mai beton mers, e singurul cu schita si cu tabela pentru 219? |
| | | tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6293 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Lun 13 Iul 2009, 15:27 | |
| Hmm, trenul ar fi facut destul de mult avand in vedere lungimea traseului (39 km in aproximativ o ora) dar, totusi, se intelege, avand in vedere ca ar fi fost niste reduceri de viteza tapene datorita terenului. Oricum, acest traseu era trecut doar in Mersul Trenurilor pentru ca, din cate am inteles, nu a circulat niciodata trenul pe Valcele - Valcea. Nici nu se putea, de altfel, pentru ca anumite portiuni nici nu au fost terminate (cum ar fi acel viaduct de la Blidari). |
| | | cristi ar
Numarul mesajelor : 866 Varsta : 46 Localizare : Arad Reputatie : 6555 Data de inscriere : 28/05/2009
| Subiect: Valcele-Ramnicu Valcea Mar 14 Iul 2009, 00:01 | |
| Da, e singurul mers in care apare sectia Valcele-Bujoreni Vl.In mersul 91-92 nu mai apare.Probabil ca in cursul anului 1991 daca nu se opreau investitiile, sectia era data circulatiei. |
| | | tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6293 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Mier 29 Iul 2009, 18:43 | |
| Bine v-am regasit prieteni. Imi cer scuze pentru absenta dar am fost ocupat cu admiterea. Acum am terminat. Daca mai vreti sa facem traseul Valcele - Valcea in august, PM sau sa discutam pe chat. |
| | | tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6293 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Lun 03 Aug 2009, 14:09 | |
| Pe 22 iulie s-a publicat in Ziarul de Valcea un nou articol despre Valcea - Valcele, din pacate nu prea optimist: "Calea ferată Vâlcea – Vâlcele, abandonată din nou de Guvern Prezent al Râmnicu Vâlcea la sfârşitul săptămânii trecute, premierul Emil Boc a spus că în 2010 se va găsi o soluţie tehnică şi posibilităţi de finanţare pentru terminarea lucrărilor de construcţie la calea ferată Vâlcea – Vâlcele. Această declaraţie vine după ce ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat că ministerul se află într-o fază destul... de avansată la calea ferată Vâlcea – Vâlcele: „Am avut vreo trei discuţii, pentru că e un lucru important, e păcat că a fost abandonat proiectul de atât de multă vreme, ar fi o scurtare extraordinară a drumului cu trenul de la Vâlcea la Piteşti. Este o lucrare foarte amplă şi foarte scumpă, şi dacă vom reuşi să finalizăm una din variantele de finanţare pe care le-am discutat cu trei potenţiali parteneri, va porni şi această lucrare”. Calea ferată Râmnicu Vâlcea-Vâlcele face legătura între localităţile Râmnicu Vâlcea (judeţul Vâlcea) şi Vâlcele (judeţul Argeş). Având o lungime de 39 km, linia a fost în construcţie între anii 1979-1989, fiind deschisă traficului în 1989, chiar dacă unele lucrări nu au fost realizate în întregime. Alunecările de teren numeroase de pe aceast tronson au făcut ca linia să fie închisă în 1998 iar în 2004 şinele de cale ferată au fost scoase. Această linie a fost proiectată pentru a decongestiona traficul de pe ruta Bucureşti - Braşov (să se creeze astfel două trasee, una via Ploieşti, alta via Podu Olt - Făgăraş), să scurteze distanţa dintre Arad şi Bucureşti iar pe plan local sa realizeze o legatura feroviara rapida intre Bucureşti, Râmnicu Vâlcea, Valea Oltului şi Sibiu, evitându-se astfel varianta ocolitoare pe la Caracal şi Piatra Olt. Chiar dacă actualmente nu este deschisă traficului feroviar, calea ferată Râmnicu Vâlcea-Vâlcele este una dintre cele mai impresionante lucrări de infrastructură din România. Printre lucrările de artă se numară două tunele: Gibei (2250 m, unul dintre cele mai lungi din ţară) şi Ploştina (1910 m), trei viaducte mari: Topolog (1440 m, cel mai mare din ţară), Sâmnic (540 m) şi Sâmnicel (270 m), precum şi alte viaducte mai mici (6 la număr), un pod peste râul Olt şi altul peste râul Argeş. (P.C.)" Nu vreau sa ma dau mare, dar ultimele trei paragrafe sunt preluate de pe pagina Wikipedia facuta chiar de mine |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea Lun 17 Aug 2009, 11:29 | |
| In mersul trenurilor in mod ciudat apar sttiile Rimnicu Vilcea Est si Simnic pe 219. Pentru mine e inca o dovada ca CFR nu prea are oameni pasionati de meseria de ceferist si nu prea stie ce are in parohie. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 219 : Valcele - Ramnicu Valcea | |
| |
| | | | 219 : Valcele - Ramnicu Valcea | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |