Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13102 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: RE 2801/2802 Sibiu-Rm. Vâlcea-Slatina-Pitesti-Buc. Nord-Mangalia Sam 31 Aug 2013, 16:28
Pai il pui cu Desiro, ca sa nici nu mai pierzi o ora cu rebrusarile din Piatra si Pitesti. Poti pune o oprire de cel mult 5 minute in R. Valcea, nu 15 cat are acum, si ii faci timpi mult mai buni. Plus ca oricum are timpi largi in prezent, deci ai de unde sa mai scurtezi din durata.
Si pana la urma cat ar trebui sa platesti? E 40 de lei biletul cu loc rezervat, deci 37 fara loc. La autocar e 50 de lei biletul, in medie. E drept, e mai comod, mergi mai repede, dar daca sunt curse de noapte pleaca sau ajung la ore nasoale.
Balto
Numarul mesajelor : 1620 Reputatie : 6770 Data de inscriere : 05/12/2010
Subiect: Re: RE 2801/2802 Sibiu-Rm. Vâlcea-Slatina-Pitesti-Buc. Nord-Mangalia Dum 01 Sept 2013, 15:23
13 vagoane
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13102 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: RE 2801/2802 Sibiu-Rm. Vâlcea-Slatina-Pitesti-Buc. Nord-Mangalia Dum 01 Sept 2013, 21:44
Se vede ca a venit toamna: in seara asta n-am vazut mai mult de 10-15 oameni in tren la plecare din Valcea, iarin ultimul vagon (daca nu ma insel e numerotat cu 4) erau stinse luminile.
Ca tot a postat Paul clipul de mai sus, cate vagoane mai are acum intre Bucuresti si Mangalia?
romaniaetc
Numarul mesajelor : 36 Reputatie : 5209 Data de inscriere : 24/09/2010
Se vede ca a venit toamna: in seara asta n-am vazut mai mult de 10-15 oameni in tren la plecare din Valcea, iarin ultimul vagon (daca nu ma insel e numerotat cu 4) erau stinse luminile.
Ca tot a postat Paul clipul de mai sus, cate vagoane mai are acum intre Bucuresti si Mangalia?
Macar 10-15 calatori tot are in zilele proaste si IRul de la 14:43 care circula doar pana la Bucuresti si pleaca din Caciulata. Dovada ca degeaba ieftinesti biletele daca pui trenul la ore aiurea. In ultimele 10 zile am folosit de 2 ori acest RE pe relatia Bucuresti - Rm Valcea si la fel pot sa confirm ca au coborat sub 15 persoane in gara din Valcea.
Dupa ce se termina definitiv sezonul pe litoral, nici daca ar fi gratuita calatoria spre capitala nu ar strange mai mult de 30 de calatori din Valcea, in conditiile in care in Bucuresti esti nevoit sa dai pe taxi cat costa biletul intreg (ajunge fix in intervalul in care nu circula liniile de noapte) sau in cazul in care mergi mai departe si trebuie sa stai minim 3 ore pana la prima legatura...
Nu pot sa ma pronunt daca ar fi rentabila mentinerea in circulatie pentru tot anul intre Bucuresti si Mangalia intrucat nu folosesc trenul in mod regulat pe aceasta ruta, in schimb imi vine greu a crede ca intre Rm Valcea si Bucuresti cu orarul actual ar putea genera profit...
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13102 Data de inscriere : 06/04/2012
Daca ar ramane tren de noapte ar avea alt orar. Sa plece pe la 23:00 din Sibiu, si la 6-7 dimineata sa fie in Bucuresti. Oricum, tu vorbesti de Valcea-Bucuresti, ori el are orarul facut pentru litoral, unde ajunge dimineata: in Constanta la 7 fara cateva minute, iar in Mangalia la 08:32, deci la ore bune pentru a-ti incepe vacanta la mare.
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3354 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8363 Data de inscriere : 26/05/2011
Daca are tarife egale sau mai reduse cu cele de auto pentru unii nu conteaza ca face 2 ore in plus noaptea deoarece dorm + cei care merg mai departe de Bucuresti unde schimba acest tren cu altul.
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13805 Data de inscriere : 08/04/2009
in schimb imi vine greu a crede ca intre Rm Valcea si Bucuresti cu orarul actual ar putea genera profit...
Daca ar exista regula conform careia fiecare tren ar trebui sa scoata profit foarte probabil mai mult dacat jumatate din trenurile existente ar trebui sa dispara. Si s-a mai dus un fir din legenda conform careia transportul feroviar public de calatori trebuie sa aiba in primul rand un caracter social.
Insa daca trenul merge mult sub capacitate iar garnitura ar putea da randament pe o alta ruta, aceasta se anuleaza.
Eu cred ca nu exista un tren care sa fie prin definitie profitabil.Am si scris pe alt post.
Incerc sa explic, fara sa fiu specialist, cum vad eu lucrurile:
trenul circula de la A la B( Arad -Bucuresti Nord)
Asadar din vinzarea biletelor trebuie acoperite urmatoarele cheltuieli ale CFR Calatori:
la depoul Arad
cheltuieli de personal ( TESA, mecanici intretinere, electricieni, portari, laborator, medic, curent, gaz, apa, canal, curatenie, etc)
cheltuieli cu locomotiva, cheltuieli cu mecanicul
revizia de vagoane
aceleasi cheltuieli ca in depou+ cheltuielile curente pentru vagoane ( vidanjare, apa, curatenie, diverse reparatii neplanificate)
comanda personalului
personalul de drum+personalul care ramine pe loc( contabile, sefi de tura, directori, secretare, curent, incalzire, curatenie, etc)
In parcurs
TUI la CFR Infrastructura. Daca CFR Calatori are inchiriat spatiu pentru case de bilete se adauga cheltuielile aferente+cheltuielile pentru casiere.
Cheltuielile din parcurs cu schimbarea locomotivei si cu proba frinei in parcurs iar la final remizarea locomotivei si pregatirea trenului pentru intors.
Astfel trenul nu genereaza profit direct dar sa ne gindim ca este o za in lantul economiei.
Transporta calatorii dintr-un oras in altul, calatori care au diverse probleme generatoare de cheltuieli:pacienti la medic prin spitale sau centr universitare, turisti care viziteaza muzee, cafenele, hoteluri etc, justitiabili care platesc taxele aferente, pasageri pentru avioane, solicitanti de viza, pasageri care schimba trenul cu unul personal.
Toti acesti pasageri folosesc mai apoi mijloace de transport in comun, taxe pe la institutii etc etc etc. Daca trenul este personal, in general transporta oameni la locul de munca, de unde de asemenea se retin impozite, elevii la scoli, etc etc.
De aceea trenul este subventionat, pentru ca nu este neaparat profitabil direct dar poate aduce pierderi colaterale daca este anulat, pina cind celelalte mijloace de transport se adapteaza si preiau fluxul de pasageri.
Sigur nu poti sa pui un tren la 09.00 cu sosire la 11.00 pentru ca evident, in prezent acesta nu deserveste pasagerii care au neaparata nevoie de tren.
Iata insa ca am calatorit zilele trecute pina la Calafat si mai apoi pina la Vaslui. Practic nu exista un tronson de cale ferata pe care trenul sa aiba o viteza constanta. trenul acumuleaza intirzieri si pasagerii pierd fie legaturile fie planificarile pe care le aveau la diverse institutii.
In tren era o femeie care se agita ca la 23.00 e ultimul autobuz spre aeroport, ca ea citi in trenurile din tara, altii aveau legatura cu alte trenuri. trenul care ajunge dimineata are pasageri care s-au bazat ca ajung la ora X si s-au planificat la ambasade, la spitale, la ministere, la alte probleme avind tren inapoi la o ora convenabila spre amiaza, insa o data intirziat cu 1-2 ore tot programul se da peste cap.
Pe buna dreptate a doua oara va cauta autobuzul. ma uitam in tren cind oamenii s-au intrebat :Cuuuum e abia Mizilul? credeau ca sint la Ploiesti. O femeie mi-a povestit ca si-a luat bilet Lugoj-Tirgu Mures la clasa I a la Desiro, au urcat ceferisti care mergeau acasa, si unul s-a intins pina sub scaunul ei.
La solicitarea ei de a ii cere sa isi traga picioarele ceferistii i-au raspuns ca doar nu se urca pe ea.
Prin urmare cica acuma a gasit o firma de autobuze care are preturi mai mici decit trenul, timpi mai scurti si conditii mai bune.
La intors am intirziat 1 ora si am ajuns pe la ora unu in noapte. Alta problema este ca esti la mina taximetristilor care stiu ca la ora ceea nu ai alta optiune.
Nu stiu cum e in strainatate, am vazut pe undeva afirmatia ca acolo sint autostrazi. Este adevarat ca sint autostrazi dar o cautare pe siteurile lor va returna o multime de trenuri TGV si ICE in tarile cu o retea densa de autostrazi. Cumva ei s-au intors la trenuri. Si nu doar de mare viteza.
baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6735 Data de inscriere : 05/10/2012
Cumva ei s-au intors la trenuri. Si nu doar de mare viteza.
Serviciul regio la ei e clar un serviciu social, trenurile nu sunt atat de pline decat la orele de varf insa exista cadenta iar cadenta asigura constanta si arata o stare generala de bine. Deviza la ei e ,,cat mai multe trenuri'' pe toata durata zilei si nu se gandeste nimeni la ideea de 1 tren = trebuie profit. Dincolo de viteza trenurilor regio, mai mare sau mai mica functie de linie, cel mai important lucru care aduce stabilitate si incredere calatorului este cadenta insotita de lipsa intarzierilor. Iar daca acestea exista le putem considera exceptii sau intamplari si nu obisnuinta ca in cazul nostru.
Ceea ce nu realizam noi romanii in este faptul ca o cale ferata bine pusa la punct genereaza un impact economic favorabil la modul general chiar si in unor pierderi, deciprofitul nu e un ,,musai''. Pentru ca si statul trebuie sa inteleaga ca ce se pierde pe o parte se recastiga pe altele.
Ultima editare efectuata de catre baiazid in Lun 02 Sept 2013, 15:57, editata de 1 ori
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22392 Data de inscriere : 06/12/2009
@baiazid , asta incerc si eu sa spun , un tren nu il introduci doar daca ai profit , trenul x si y circula si vine in sprijinul populatiei , daca exista tren direct exista si calatori daca nu exista atunci nici calatori nu ai , nu e nimeni nebun sa vina la tren si sa stea prin gari sa schimbe 7 trenuri in parcurs dar "specialistii" nu inteleg acest lucru , pentru ei e usor sa anuleze toate trenurile si apoi vai vai nu avem clienti . Ofera ceva bun catre publicul calator si atunci si populatia vede cu alti ochi CFR dar pe ei nu ii intereseaza , si nu stiu cati care lucreaza in CFR de fac mersul trenurilor si folosesc trenul , mare mirare daca unu din ei mai merge cu trenul atunci ar vedea lipsurile cu care se confrunta calatorul de rand zi de zi . Sa mearga prin diverse gari si sa vada cum vine lumea la tren dar cand afla ca trebuie sa schimbe 3 trenuri intre A si B si mai si plateste sacosa de bani pleaca din gara plin de nervi si cu injuraturi la adresa CFR , ei asta nu vad si lunar tot taie din trenuri dar nimeni nu face nimic sa atraga populatia la tren . Praf si pulbere , asta sa vrut si asta s-a ales de CFR . Pacat , pe vremuri a fost ceva CFR atat in tara cat si in Europa , acum ............ se stie ce a ajuns .
_________________
unguru22 User Dezactivat
Numarul mesajelor : 36 Reputatie : 4143 Data de inscriere : 01/09/2013
Să vină ăia să facă reportaj pe Desiro-urile Piteşti/Târgovişte - Bucureşti, să vadă că tariful e de IR şi climatizarea nu merge, sunt 50 de grade înauntru... la etajat măcar poţi să forţezi uşa să stea deschisă.
_________________ :TTT:
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13102 Data de inscriere : 06/04/2012