Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (3) Mier Apr 01, 2015 8:54 am
Aşa lucrează economia de piaţă. Se face o analiză a costurilor şi a încasărilor pentru cele două variante: tren ICE mai scurt şi cu preţ mai mare şi tren normal cu vagoane clasa şi de dormit. Dacă iese din calcul că ICE-ul, chiar cu mai puţini călători, va scoate mai mult profit (nu mai ai nevoie de însoţitor la fiecare vagon, nu mai ai nevoie de personal pentru manevră, consumul e mai redus, întreţinerea e mai ieftină ş.a.), se scoate trenul normal şi se bagă ICE-ul, iar cine n-are bani de ICE să meargă cu maşina, că d'aia e Germania plină de autobahn-uri. Totuşi, ICE-ul - şi alte trenuri de mare viteză - s-au dovedit destul de profitabile, mai ales că timpul costă bani, iar biletul la ICE probabil e mai ieftin decât cel la vagon de dormit. Plus că la majoritatea trenurilor de mare viteză nu se pot folosi legitimaţiile internaţionale (InterRail, FIP ş.a.) şi nici abonamentele de transport local la circulaţia în interiorul aceleiaşi zone.
_________________ :TTT:
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (3) Mier Apr 01, 2015 11:24 pm
Dr2005 a scris:
Isterul aşa a fost dintotdeauna. Isterul e trenul căpşunarilor fără bani de low-cost, iar cu Dacia merg ţiganii între Arad şi Simeria. Turistul care se respectă merge la vagon de dormit.
Trei sferturi din călători erau turiști străini, în ambele vagoane.
Jhonyla
Numarul mesajelor : 1458 Reputatie : 6555 Data de inscriere : 30/01/2011
Subiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (3) Mier Apr 08, 2015 3:01 pm
Iar intarzieri... Dupa o tura de noapte iar unii dupa o tura de 24 de ore sa stea dupa tren sa ajunga tarziu acasa.... astazi 1698 tren de legatura la 2603 a intarziat aprox 60 minute deci si 2603 a plecat cu aproape o ora mai tarziu cu 2603 merg si eu acasa in cazuri din acestea ma duc la microbuzul de Oradea...
impuls
Numarul mesajelor : 54 Varsta : 36 Localizare : Vutcani, VS pe M600 Reputatie : 5442 Data de inscriere : 02/03/2010
Subiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (3) Mier Apr 08, 2015 6:35 pm
Se intampla la Medias... tren marfar se intoarce in gara, dupa ce s-a constatat (tarziu!) ca, datorita lucrarilor, exista o singura cale ferata functionala, pe care soseste alt tren!
marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6911 Data de inscriere : 23/01/2014
Subiect: Re: Lucruri negative (-) la CFR !!! (3) Joi Apr 09, 2015 10:22 am
[quote="impuls
Se intampla la Medias... tren marfar se intoarce in gara, dupa ce s-a constatat (tarziu!) ca, datorita lucrarilor, exista o singura cale ferata functionala, pe care soseste alt tren![/quote]
Cand eram copil si plecam cu parintii in vacanta foloseam trenul , pe atunci direct care pleca din Alexandria la 3 dim.De fiecare data , dupa ce plecam din Videle eram intorsi inapoi in gara, pentru ca sa ne depaseasca un accelerat.Si asta s-a intamplat multi ani , si nici acum nu inteleg aceasta manevra, de care scapam doar daca intarzia mai mult acceleratul care ne depasea astfel in Zavestreni...
johnsmoke
Numarul mesajelor : 98 Varsta : 52 Reputatie : 4169 Data de inscriere : 04/10/2013
Se intampla la Medias... tren marfar se intoarce in gara, dupa ce s-a constatat (tarziu!) ca, datorita lucrarilor, exista o singura cale ferata functionala, pe care soseste alt tren!
Stii tu sigur cauza? Sau e banuiala ta? Daca stii sigur, care e calea ferata functionala la care te referi? Care e ala alt tren?
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13006 Data de inscriere : 16/07/2014
Si in Germania tot pe Regio circula vagoanele astea.
Argumentul tau este invalid. Ce ai vazut in Germania e 'trenul sprinten' Berlin - Hamburg ale caror bilete costa incepand cu 19,90 EUR ! Vagoanele Bimz produse de uzina Halberstadt in 199x pentru est-germani sunt majoritare DB Regio, cele produse de Orenstein / Koppel majoritar DB Bahn (lung parcurs) !
Nu mi se pare normal 'taranoii' sa aiba vagoane de IR / IC cotizand cu "doar" 1-2 lei la seful de tren, iar tu sa dai cu toate reducerile vreo 73 lei Bucuresti - Tirgu Mures pentru aceleasi conditii. Exista Desiro-uri, Gorlitz-uri seria 50 pentru scurt parcurs , sa se repare si la lucru !
_________________ D 320 "VICENTIJE RAKIC" BEOGRAD - BUCURESTI
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
Şi ce ai vrea, să cumpere nişte vagoane special pentru un tren? E mai economic să rulezi vagoanele mai mult. Eşti tu sigur că ăia merg cu naşul? Că la noi chiar şi pe Videle au început să ia bilete, umblă supracontrolul aproape zilnic.
_________________ :TTT:
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
Vagoanele sunt facute sa transporte calatori, ca la noi circula mai multi tigani si ca majoritatea care folosesc trenul strica si distrug e alta poveste dar nu putem sa tinem in vitrina vagoanele doar pentru a nu fi vandalizate, de asta sunt vagoane sa circule cat mai mult posibil, stationarea vagoanelor si a locomotivelor provoaca paguba, ele trebuie sa se afle intr-o continua miscare pana pica, atunci se repara si se pun iar in circulatie, cand pica definitiv se baga la casat si se cumpara altele, dar rulajul materialului rulant trebuie sa fie maxim.
Vorbesti prea cu patima cand vina vorba de niste vagoane, dar rolul lor este de a rula si transporta calatorii indiferent de rang si ruta, in fond nu sunt ale tale personale sa ti la ele asa ca la ochii din cap sunt o gramada de fier la urma urmei si pentru asta au fost facute, sa fie folosite.
_________________
Ultima editare efectuata de catre Karpaty in Vin Apr 17, 2015 10:00 pm, editata de 1 ori
mureseanu_976 Moderator
Numarul mesajelor : 2215 Localizare : I eh, no, nooo, no es possible Reputatie : 8092 Data de inscriere : 07/02/2009
Macar lumea habarnista care nu circula 10 ani la rand cu un tren vor vedea filmul si se "teleporteaza" instant la CDI. Hopa, au pierdut clienti
Aia nu cred ca folosesc Intouro-uri pe porcarii extrarurale de prin zona Bucurestiului (Voluntari, Mogosoaia, Pantelimon, etc), asa mi s-ar parea si mie normal nici CFR Calatori sa tranteasca 22-76 / 22-96 cum au ei chef la "scurt parcurs". Asa cum nici TGV "Duplex" nu e trantit pe Trains de Banlieue prin jurul Parisului, fapta care ar atrage niste concedieri automat. Dar vorba vine, SNCF-ul e o societate care se respecta (cu toate ca au si ei lacune / carente pe parte de marketing si gestiune)
_________________ D 320 "VICENTIJE RAKIC" BEOGRAD - BUCURESTI
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
Ăia folosesc ce au (nu doar CDI, la fel fac şi alte firme), pe Bucureşti - Jilava (deci ţigănie maximă) Leon Trans mai trimitea Mercedes Tourismo noi când nu avea altceva disponibil:
Şi mai sunt situaţii cu tot felul de midibuze şi autobuze/autocare de 3 stele pe rute scurte, în vreme ce pe Bucureşti - Târgovişte au început să apară Isuzu Novo Citi (midibuze urbane).