|
| Semnale luminoase | |
|
+65Cipri Andrei Neculai c o r v i n laurentzu gheorghita alinx3330 alex.barac.5 CristyanC ets2oltromânia johnsmoke TonyGFR lokomo69 cristi ar AleXxX daniel_c mielutu zburator Dionis IonutChircu Petre_IFTE dan tm tcm TVlad Dutzu Vitosa yeu1 alex_trs Lafont AndiCFR Simply18 Cont.dezactivat DPS Adirmvl cfr500 Bobby_TM Katalin4653 @ndrey marcelbanu cont dezactivat . redeme Czirjak Arpad cristi CFR NicuS Cont dezactivat George Sergiu rmn electrica912 Adrian78 Nesebar AndreiStefan Razvan Tudor 19jimmy84 ANDU2100HP Raduku09 Dr2005 Jhonyla DUAL ionutz72 ldh80 puscasflaviu Andrey_tm Balto Teodor Vlad Semafor Costin.H COSTACHE MIHAIL 69 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dionis
Numarul mesajelor : 211 Varsta : 41 Localizare : Paris Reputatie : 3703 Data de inscriere : 12/05/2015
| Subiect: Re: Semnale luminoase Lun 21 Dec 2015, 14:30 | |
| - NicuS a scris:
- TMV-ul isi justifica existenta pe liniile pe care se circula cu viteze decente. Avem statii ca Focsani, Drobeta Tr. Severin, Brasov unde nu doar ca VS-ul e mica, dar nici nu exista abateri cu viteze sporite. Si in momentul cand se va incepe modernizarea coridoarelor care tranziteaza aceste statii, mai mult ca sigur instalatiile TMV vor fi inlocuite.
Foarte corect ! Insa tot are avantajul de a face diferenta intre liber cu VS si liber cu VR la urmatorul semnal, lucru imposibil pentru un semnal DTV amplasat pe abatere. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13006 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Semnale luminoase Lun 21 Dec 2015, 15:30 | |
| Dar nu era mai bine sa fi pus TMV pe un tronson intreg in loc sa fractioneye prin gari? ca pe urma vin cu modernizarea si iar modifica.
Luau un traseu Bucuresti Nord -Craiova si puneau doar TMV nu asa rasfirat, Timisoara, Lugoj, Caransebes.
Acuma cu reabilitarile astea cum fac cu abatutele?
de exemplu am vazut ca in Alba Iulia directele o sa fie departe de cladire, au si demolat pe acolo sa faca loc, acolo la directe o sa fac si peroane sau pun macazuri de sporita in abatere si toate trenurile cu oprire le aduc spre peroanele existente?
Sau prin garile mici sa fie directele fara peroane, II+III dar sa aiba abatute cu viteza sporita 1si 4 care sa aiba peron.Cu pasarela desigur. |
| | | NicuS V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1024 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5563 Data de inscriere : 23/07/2012
| Subiect: Re: Semnale luminoase Lun 21 Dec 2015, 16:11 | |
| Nu ar fi avut niciun rost sa instaleze TMV pe sectii pe care oricum se circula cu VS de 80-100 km/h si care oricum nu au statii cu abateri cu viteze sporite. Din ce stiu eu, TMV s-a montat pe sarite pentru ca unele statii au fost modernizate si au devenit eurogari. Si cand au refacut cladirile statiilor respective, au schimbat si semnalizarea. Desi repet, e aproape total inutila. Exemplu: Focsani se afla pe o sectie cu VS de 80 km/h si toate trenurile opresc pe directe. O investitie ineficienta si care cred ca a mai si costat o caruta de bani la vremea ei.
Referitor la afirmatia lui Dionis: total de acord, doar ca si aici e discutabil cat e de folositor e la nivelul actual. De obicei mecanicii stiu liniile principale din statii si au suficienta experienta cat sa stie ce indicatie da semnalul urmator in functie de linia la care a fost facut parcursul. Si chiar daca nu e asa, IDM-ul anunta parcursul trenului. Deci rar se intampla sa ai Verde-Galben si sa nu stii daca sa cresti viteza sau nu (dar si in cazul asta poti sa ramai sub V1 si esti acoperit). |
| | | @ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6452 Data de inscriere : 26/09/2009
| Subiect: Re: Semnale luminoase Lun 21 Dec 2015, 23:52 | |
| - NicuS a scris:
- De obicei mecanicii stiu liniile principale din statii si au suficienta experienta cat sa stie ce indicatie da semnalul urmator in functie de linia la care a fost facut parcursul. Si chiar daca nu e asa, IDM-ul anunta parcursul trenului. Deci rar se intampla sa ai Verde-Galben si sa nu stii daca sa cresti viteza sau nu.
Amplasarea semnalelor, sectia de remorcare, PTE-ul statiei, astea sunt aspectele care fac si difera de la caz la caz, "complicand" situatia asta de verde galben, iar utilizarea combinatiei intr-o gama cat mai larga de situatii a dus la necesitatea acelor precizari, fapt neinteles pe deplin din exterior. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Semnale luminoase Mar 22 Dec 2015, 13:21 | |
| - Dionis a scris:
- Stie cineva daca exista semnale luminoase de iesire/parcurs/alte functii cu doua focuri: rosu si verde ?
Azi am vazut la Valea Sadului semnalul de iesire cu doua focuri X3 de la linia 3 spre fabrica de armament
Ultima editare efectuata de catre Adrian78 in Mar 22 Dec 2015, 17:15, editata de 1 ori |
| | | Dionis
Numarul mesajelor : 211 Varsta : 41 Localizare : Paris Reputatie : 3703 Data de inscriere : 12/05/2015
| Subiect: Re: Semnale luminoase Mar 22 Dec 2015, 15:10 | |
| Adrian78 nu stii, era cumva din asta: Se pare ca semnalul principal cu rosu si verde (la TMV), este amplasat acolo unde nu poate fi stationat un tren pe blocul urmator, care prin lungimea lui ar bloca "ramificatia" protejata de catre acest semnal. Prin urmare distanta dintre el si urmatorul semnal este mai mica de 700m (in principiu) dar lipseste indicatia "Lipsa distanta franare", deoarece nu poate expedia un tren, daca NUMAI urmatorul bloc de linie este liber. Prin urmare nu poate afisa indicatia "Liber cu viteza V, ATENTIE urmatorul semnal ordona oprirea". Acest caz se intalneste si in Brasov (pe liniile de tranzit), intr-o poza de-a lui Bobby_tm pe linia 310 intre Timisoara si Aradu Nou, si unde ati mai spus voi. La semnalizarea cu Doua Trepte de Viteza, avem un astfel de caz in Gara Mica Cluj, la iesirea de pe una din liniile sale spre Gara Mare, avem un semnal de parcurs cu 4 focuri, care nu poate afisa decat: Liber cu viteza redusa, urmatorul semnal este pe liber cu viteza redusa sau stabilita, manevra permisa dincolo de semnal si opreste fara a depasi semnalul. Acest semnal deci nu poate fi pe liber cu VR decat daca semnalul de iesire X1 este pe liber pentru parcurs. |
| | | @ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6452 Data de inscriere : 26/09/2009
| Subiect: Re: Semnale luminoase Mar 22 Dec 2015, 15:30 | |
| - Dionis a scris:
Se pare ca semnalul principal cu rosu si verde (la TMV), este amplasat acolo unde nu poate fi stationat un tren pe blocul urmator, care prin lungimea lui ar bloca "ramificatia" protejata de catre acest semnal.
Nu cred ca este posibil aceasta combinatie nici pe TMV si nici pe clasica ( DTV cum ii zici , adica probabil Doua Trepte de Viteza ? ), intro statie amplasata pe sectie cu BLA, insa intro statie pe sectie fara BLA da este posibil. Plauzibil ar mai fi utilizarea lor la acoperirea jonctiunilor sau ramificatiilor atacate pe la calcai sau varf si circulatia sa se faca numai pe directa in sensul acoperit de un atfel de semnal. PS reinereaza imaginea pe care o doreai in postul de sus ,ca nu se poate vedea nimic. Am reusit sa incarc imaginea, acel gen de semnal ,la clasica are a doua lumina alba/verde in functie de unde este amplasat si ce rol are, insa ca semnal de iesire spre BLA nu e posibil. |
| | | Dionis
Numarul mesajelor : 211 Varsta : 41 Localizare : Paris Reputatie : 3703 Data de inscriere : 12/05/2015
| Subiect: Re: Semnale luminoase Mar 22 Dec 2015, 16:16 | |
| Ba este posibila Andrei, uite dovada: https://s168.photobucket.com/user/Bobby_TM/media/Poze%20CFR%202014/IMG_3723_zpsa49c8590.jpg.html https://s168.photobucket.com/user/Bobby_TM/media/Poze%20CFR%202014/IMG_3725_zpscd60185c.jpg.html - Bobby_TM a scris:
- Spre Arad pe M310 in zona km 2
Got ya! Intr-adevar semnalul de iesire cu alb si rosu se amplaseaza de obicei acolo unde nu se poate depasi decat cu manevra (terminus cu iesire de manevra sau iesire spre remiza etc). |
| | | @ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6452 Data de inscriere : 26/09/2009
| Subiect: Re: Semnale luminoase Mar 22 Dec 2015, 23:13 | |
| XPL I ,adica un semnal de parcurs,dar L nu ii gasesc corespondent ,iar I ( I poate de la curenta si directa I, daca asta e pe ultima placuta de identificare); Banuiesc ca dupa el urmeaza un schimbator atacat pe la calcai,apoi semnalul de iesire in LC, bazat pe faptul ca are prevestitor de viteza pt semnalul urmator... . "Se pare ca semnalul principal cu rosu si verde (la TMV), este amplasat acolo unde nu poate fi stationat un tren pe blocul urmator, care prin lungimea lui ar bloca "ramificatia" protejata de catre acest semnal " ma gandesc daca e chiar ce ai vrut sa spui ,dar nu ai gasit cuvintele potrivite, in statii se numeste , zona a statiei,asta face un semnal de parcurs acopera o zona a statie de alta zona a statiei,asta probabil voiai sa zici . |
| | | Bobby_TM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 679 Varsta : 41 Localizare : Timisoara Reputatie : 5249 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: Semnale luminoase Mier 23 Dec 2015, 00:23 | |
| Semnalul din prima poza prim plan - ca si locatie in Google Earth - 45°45'13.14"N cu 21°10'55.20"E (cea mai clara imagine a zonei e cea din 15.08.2012) iar cel din plan secund e plasat la aproximativ 450 m mai in fata spre Ronat, locatie in Google Earth - 45°45'27.16"N cu 21°10'50.06"E. Si un close-up cu el: |
| | | @ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6452 Data de inscriere : 26/09/2009
| Subiect: Re: Semnale luminoase Mier 23 Dec 2015, 11:01 | |
| Multumesc pentru foto Boby, mentionez ca ceva de genul am vazut si in link-urile postate de Remus, cred ca am o problema la incarcarea mesajelor cu imagini; acum vad imaginile si din post-ul lui Remus ... . |
| | | DPS
Numarul mesajelor : 2206 Reputatie : 7572 Data de inscriere : 27/04/2010
| Subiect: Re: Semnale luminoase Mar 09 Feb 2016, 19:13 | |
| Cum comentati faptul ca acest semnal nu are nici reper alb si nici reper alb cu rosu ? http://goo.gl/maps/fL2BVwkjioT2 |
| | | Costin.H
Numarul mesajelor : 654 Reputatie : 6157 Data de inscriere : 15/12/2009
| Subiect: Re: Semnale luminoase Mar 09 Feb 2016, 19:18 | |
| a fost furat reperul? |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13006 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Semnale luminoase Mar 09 Feb 2016, 20:27 | |
| Doar furat ca altfel unde a disparut, se vede in capturi ca in 2011 avea. |
| | | DPS
Numarul mesajelor : 2206 Reputatie : 7572 Data de inscriere : 27/04/2010
| Subiect: Re: Semnale luminoase Mar 09 Feb 2016, 20:37 | |
| In 2011 o fi avut (reper alb cu rosu), ca atunci era semnal de ramificatie, intre timp, in 2014, macazul ala s-a scos dar semnalul a ramas...fara reper ! |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Semnale luminoase | |
| |
| | | | Semnale luminoase | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |