|
| Semnale luminoase | |
|
+65Cipri Andrei Neculai c o r v i n laurentzu gheorghita alinx3330 alex.barac.5 CristyanC ets2oltromânia johnsmoke TonyGFR lokomo69 cristi ar AleXxX daniel_c mielutu zburator Dionis IonutChircu Petre_IFTE dan tm tcm TVlad Dutzu Vitosa yeu1 alex_trs Lafont AndiCFR Simply18 Cont.dezactivat DPS Adirmvl cfr500 Bobby_TM Katalin4653 @ndrey marcelbanu cont dezactivat . redeme Czirjak Arpad cristi CFR NicuS Cont dezactivat George Sergiu rmn electrica912 Adrian78 Nesebar AndreiStefan Razvan Tudor 19jimmy84 ANDU2100HP Raduku09 Dr2005 Jhonyla DUAL ionutz72 ldh80 puscasflaviu Andrey_tm Balto Teodor Vlad Semafor Costin.H COSTACHE MIHAIL 69 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
NicuS V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1024 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5563 Data de inscriere : 23/07/2012
| Subiect: Re: Semnale luminoase Dum 05 Ian 2014, 20:14 | |
| Semnalele de bloc, pentru firul normal de circulatie sunt oricum pe liber. Se pun automat pe galben sau rosu in functie de existenta unui alt tren pe un sector din fata. Iar in statie sunt puse pe liber cand IDM face un parcurs. |
| | | Teodor
Numarul mesajelor : 3305 Reputatie : 8442 Data de inscriere : 18/04/2011
| Subiect: Re: Semnale luminoase Dum 05 Ian 2014, 20:23 | |
| Depinde, daca este pe BLA in momentul in care urmatoarele sectoare de bloc sunt libere, cand trenul care tocmai a trecut a ajuns la cel putin 3 sectoare de bloc fata de semnalul respectiv. Chestia asta nu se pune si la semnalele ce fac functie de prevestitor, atunci semnalul respectiv poate ordona oprirea daca pe portiunea prevestitor - semnal de intrare se afla tren, galben daca semnalul de intrare ordona oprirea. Bineinteles si verde daca IDM-ul a facut semnalul sau galben-clipitor, aceasi poveste. Daca este vorba de circulatia pe sectii neinzestrate cu bloc de linie automat, impiegatii comunica intre ei, cel mai probabil in momentul in care impiegatul din statia X ii comunica impegatului din statia Y ca da drumul trenului, impiegatul din statia Y isi da acordul asigurand ca trenul poate circula in conditii de siguranta ( asigurand siguranta, chestia asta a spus-o si ministra si a fost mare scandal, dar acum ce o fi o fi ) pana in statia respectiva ( aici depinde si de operatorul RC, dar daca totul decurge in regula si nu e vreun tren cu rang superior ce vine cu intarziere si depaseste alt tren cu un rang inferior fata de al sau, tine de impegat ) si in acel moment comunica acarului parcursul ce il va efectua. Deci in momentul in care trenul pleaca din HM vecina. Pe sectiile de circulatie cu BLA, aici nu sunt sigur, banuiesc ca urmareste parcursul trenului si probabil cand este la vreo 5 minute de statie ii face parcursul la indicatiile operatorului RC. Am mai vazut o chestie dubioasa in Rm. Valcea la semnalul de intrare cap Y, nu stiu daca este in dependenta directa cu prevestitorul. Adica ceea ce vreau sa spun este faptul ca daca prevestitorul indica verde semnalul de intrare sa nu fie inca facut. Urmaream o data cum se apropie o Sageata, semnalul de intrare era pe oprire, in momentul in care a trecut pe langa prevestitor ( si cred ca am aproximat bine ) i-a facut imediat si semnalul de intrare, trecand de la focul rosu la cel galben.
Vreau sa deviez putin de la subiect, dar nu voi fi tocmai off-topic, este vorba de unitatea luminoasa cu functie de chemare. Am vazut multe lucruri dubioase legate de chestia asta cu focul pentru chemare. In instructie spune ca, la semnalele de iesire daca circulatia se realizeaza pe o sectie cu BLA banalizat ( BLAB ) atunci semnalul de iesire nu se doteaza cu indicatorul luminos de chemare. Totodata, daca semnalul de iesire are si rol de semnal de ramificatie, iar una dintre directiile catre care face iesire este inzestrata cu BLA banalizat, atunci semnalul de iesire nu se doteaza cu indicator pentru chemare. ( sper ca am enuntat bine, nu am avut instructia la indemana, dar sunt sigur ca asa spune si acolo ) Pana aici sunt lamurit, insa in Rm. Valcea, semnalul de iesire spre Piatra Olt nu are indicator de chemare. De ce ? Nu este BLA, nu face iesire catre o sectie cu BLA.
Ultima editare efectuata de catre Teodor in Dum 05 Ian 2014, 20:25, editata de 1 ori |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Semnale luminoase Dum 05 Ian 2014, 20:24 | |
| - fore2 a scris:
- Cu cat timp inainte de trecerea unui tren semnalul are culoare de trecere (verde, galben, etc.)
In statia Mintia de exemplu se face parcurcul pe directa cand impegatul primeste de la statiile vecine trenul respectiv Deva si Branisca Starea normala a semnalelor este cele de trecere pe BLA verde prevestitoarele galben si cele de intrare iesire rosu |
| | | Cont.dezactivat
Numarul mesajelor : 1236 Reputatie : 5469 Data de inscriere : 20/05/2013
| Subiect: Re: Semnale luminoase Dum 05 Ian 2014, 21:00 | |
| Eu vorbesc despre semnalele de parcurs. Sa va dau un exemplu. Mergeam cu masina pe langa calea ferata si cand am trecut pe langa un semnal am intors capul sa vad culoarea (eu mergeam in fata si trrnul trebuia sa vina din fata) si era verde, am mers tot inainte si nu am prins nici un tren. De asta intrebam |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Semnale luminoase Dum 05 Ian 2014, 21:04 | |
| Cele de pe bloc starea lor normala este verde am spus mai sus depinde cum e orientat blocul |
| | | Teodor
Numarul mesajelor : 3305 Reputatie : 8442 Data de inscriere : 18/04/2011
| Subiect: Re: Semnale luminoase Dum 05 Ian 2014, 21:29 | |
| Practic nu e ca la semnalele de intrare si iesire ( spre exemplu ), cand sunt puse pe liber clar in cateva minute apare trenul. Semnalele BLA indica pur si simplu ca linia e libera, trenul poate sosi si in 2 ore, el 2 ore ( daca nu vine ceva din sens opus pe firul respectiv, cand e cale dubla ) sta pe verde. |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Semnale luminoase Dum 05 Ian 2014, 21:41 | |
| - fore2 a scris:
- Cu cat timp inainte de trecerea unui tren semnalul are culoare de trecere (verde, galben, etc.)
Cele care au reperul de culoare alb (semnalele de bloc) se pun singure pe liber atunci când sectorul de după ele se eliberează (deci sunt tot timpul pe liber dacă nu e nici un tren după ele). Cele cu reper alb cu dungă roşie sunt controlate de IDM. - fore2 a scris:
- Eu vorbesc despre semnalele de parcurs.
Sa va dau un exemplu. Mergeam cu masina pe langa calea ferata si cand am trecut pe langa un semnal am intors capul sa vad culoarea (eu mergeam in fata si trrnul trebuia sa vina din fata) si era verde, am mers tot inainte si nu am prins nici un tren. De asta intrebam Atenţie!! Alea sunt semnale de bloc nu de parcurs. Semnalele de parcurs se găsesc în staţii şi au reper litera P, cum e semnalul de lângă peron la linia 1 din Suceava spre Paşcani. |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Semnale luminoase Dum 05 Ian 2014, 21:52 | |
| - Teodor a scris:
- Vreau sa deviez putin de la subiect, dar nu voi fi tocmai off-topic, este vorba de unitatea luminoasa cu functie de chemare. Am vazut multe lucruri dubioase legate de chestia asta cu focul pentru chemare. In instructie spune ca, la semnalele de iesire daca circulatia se realizeaza pe o sectie cu BLA banalizat ( BLAB ) atunci semnalul de iesire nu se doteaza cu indicatorul luminos de chemare. Totodata, daca semnalul de iesire are si rol de semnal de ramificatie, iar una dintre directiile catre care face iesire este inzestrata cu BLA banalizat, atunci semnalul de iesire nu se doteaza cu indicator pentru chemare. ( sper ca am enuntat bine, nu am avut instructia la indemana, dar sunt sigur ca asa spune si acolo ) Pana aici sunt lamurit, insa in Rm. Valcea, semnalul de iesire spre Piatra Olt nu are indicator de chemare. De ce ? Nu este BLA, nu face iesire catre o sectie cu BLA.
Nu e nevoie ca un semnal de ieşire să aibă unitate luminoasă separată pentru chemare. Poate fi folosit albul pentru manevră ca alb clipitor pt chemare. - Teodor a scris:
- Pe sectiile de circulatie cu BLA, aici nu sunt sigur, banuiesc ca urmareste parcursul trenului si probabil cand este la vreo 5 minute de statie ii face parcursul la indicatiile operatorului RC.
Pe secţii cu BLA (ca şi pe cele fără) staţiile de încrucişare le stabileşte operatorul RC când apar întârzieri, iar IDM fac circulaţia în funcţie de asta. - Teodor a scris:
- Am mai vazut o chestie dubioasa in Rm. Valcea la semnalul de intrare cap Y, nu stiu daca este in dependenta directa cu prevestitorul. Adica ceea ce vreau sa spun este faptul ca daca prevestitorul indica verde semnalul de intrare sa nu fie inca facut. Urmaream o data cum se apropie o Sageata, semnalul de intrare era pe oprire, in momentul in care a trecut pe langa prevestitor ( si cred ca am aproximat bine ) i-a facut imediat si semnalul de intrare, trecand de la focul rosu la cel galben.
Semnalul prevestitor e sigur în dependenţă cu cel de intrare, altfel nu şi-ar mai avea rostul. Prevestitorul indică verde numai dacă semnalul de intrare e pe liber cu viteză stabilită (adică liber la directă). Dacă semnalul de intrare era pe oprire când a trecut pe lângă prevestitor, atunci prevestitorul era pe galben. |
| | | Teodor
Numarul mesajelor : 3305 Reputatie : 8442 Data de inscriere : 18/04/2011
| Subiect: Re: Semnale luminoase Dum 05 Ian 2014, 21:59 | |
| A fost chiar o chestie destul de dubioasa atunci la prevestitor, posibil sa nu i-l fi facut si sa i-l fi facut pe ultima suta de metrii. IDM nu face semnalul de intrare decat la R-uri, il lasa pe oprire ca prevestitorul sa arate galben si sa prevesteasca oprirea in halta Ostroveni, la fel si la ramificatie, lasa semnalul cu focul galben aprins ca sa prevesteasca oprirea in halta Nord. Eu am asistat la multe intrari in Rm. Valcea ale trenurilor IR si niciodata nu am prins semnalul de intrare nefacut ca prevestitorul sa arate galben. Cand o sa am ocazia am sa fac un experiment. |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Semnale luminoase Dum 05 Ian 2014, 22:07 | |
| Dar nu era undeva o schita facuta de Vlad? Practic in momentul in care IDM din statia A ia legatura cu cel sin statia B si in urma convorbirii pune semnalul pe liber in A semnalele in sens contrar trec pe rosu.
|
| | | @ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6452 Data de inscriere : 26/09/2009
| Subiect: Re: Semnale luminoase Lun 06 Ian 2014, 11:36 | |
| - Teodor a scris:
- A fost chiar o chestie destul de dubioasa atunci la prevestitor, posibil sa nu i-l fi facut si sa i-l fi facut pe ultima suta de metrii. IDM nu face semnalul de intrare decat la R-uri, il lasa pe oprire ca prevestitorul sa arate galben si sa prevesteasca oprirea in halta Ostroveni, la fel si la ramificatie, lasa semnalul cu focul galben aprins ca sa prevesteasca oprirea in halta Nord. Eu am asistat la multe intrari in Rm. Valcea ale trenurilor IR si niciodata nu am prins semnalul de intrare nefacut ca prevestitorul sa arate galben. Cand o sa am ocazia am sa fac un experiment.
Mai prevestitorul prevesteste indicatia semnalului urmator,ata ,nu prevesteste in nici un caz oprirea intro halta ! Daca cumva in zona9 mai exact dupa intrare ) este un SAT/BAt atunci motivul pentru care nu pune pe liber intrarea este acea trecere ,care daca ar pune pe liber intrarea ar interzice trecea autoturismelor prin bariera prin activarea ei, facand astfel asteptarea mai lunga( daca se comanda pe liber intrarea se inchide si SAT-ul);asteptand demararea trenului din halta dintre prevestitor si intrarea reduce timpii de asteptarea la bariera sau ii permite sa mai faca o manevra sau o primire de tren din sens opus . Niciodata IDM nu are cum sa controleze culoarea prevestitorului, acesta afisand automat o culoare( indicatie) functie stric de indicatia semnalului de intrarea ! |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Semnale luminoase Lun 06 Ian 2014, 11:42 | |
| Dacă nu mă înşel, la Râmnicu Vâlcea, barierele sunt manuale. |
| | | Teodor
Numarul mesajelor : 3305 Reputatie : 8442 Data de inscriere : 18/04/2011
| Subiect: Re: Semnale luminoase Lun 06 Ian 2014, 13:53 | |
| Faza cu prevestitorul este ca o lege nescrisa, IDM nu ii face semnalul de intrare decat dupa ce a oprit in halta, asta voiam defapt sa spun. Cat despre faptul ca IDM nu controleaza si prevestitorul asta sincer sa fiu nu stiam, credeam ca absolut totul este manual. Pe BLA stiam ca nu il controleaza, dar pe sectiile fata nu stiam. Pai si atunci la prevestirorul mecanic este acelasi lucru nu ? Cand acarul pune semaforul pe liber, automat cu ajutorul respectivelor " sarme " se controleaza si prevestitorul ? Eu aveam impresia ca le controleaza pe fiecare in parte. Nu am discutat niciodata pe acest subiect.
@ Da Vlad, toate barierele sunt manuale. |
| | | ionutz72 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1030 Varsta : 52 Localizare : Prin zona... Reputatie : 6452 Data de inscriere : 30/03/2010
| Subiect: Re: Semnale luminoase Lun 06 Ian 2014, 14:09 | |
| - Teodor a scris:
- ... IDM nu ii face semnalul de intrare decat dupa ce a oprit in halta...
Asta nu am inteles-o... Prevestitorul este tot un fel de semnal BL in concordanta directa cu semnalul de intrare. El indica o culoare,automat in functie de culoarea semnalului de intrare.Fie ca este pe sectie cu BLA, fie fara. La cele mecanice,prevestitorul se manevreaza manual,dar in concordanta cu intrarea,adica nu iti permite mecanic sa il manupulezi daca semnalul prevestit nu este in pozitia corecta. |
| | | Teodor
Numarul mesajelor : 3305 Reputatie : 8442 Data de inscriere : 18/04/2011
| Subiect: Re: Semnale luminoase Lun 06 Ian 2014, 14:16 | |
| - ionutz72 a scris:
- Teodor a scris:
- ... IDM nu ii face semnalul de intrare decat dupa ce a oprit in halta...
Asta nu am inteles-o... Dupa ce trenul respectiv a trecut de prevestitor ( galben ) si opreste in halta, abia atunci IDM din statia Ramnicu Valcea ii pune pe liber semnalul de intrare. ( halta alfandu-se intre prevestitor si semnalul de intrare ) Chestia asta o vad ca se intampla la absolut toate trenurile R, care au oprire in halta Ostroveni. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Semnale luminoase | |
| |
| | | | Semnale luminoase | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |