| Semnale in Ciucea Hm | |
|
+5dan tm DUAL cfr500 Vlad lokomo69 9 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
lokomo69
Numarul mesajelor : 89 Varsta : 55 Localizare : Timisoara Reputatie : 4607 Data de inscriere : 28/07/2012
| Subiect: Semnale in Ciucea Hm Joi 16 Apr 2015, 18:09 | |
| Ceau!
As dori sa ma lamuriti si pe mine in legatura cu semnalele din Ciucea Hm. Si anume: Cand intri in statie dinspre Oradea semnalul de intrare este luminos , dar in statie sunt semnale mecanice (SBW), inspre Cluj se circula cu cale libera pana la Braisoru Hm. Inspre Oradea cu BLA. Intrebarea este: cine comanda semnalul luminos de intrare in Ciucea Hm. impegatul din Ciucea sau cel din Piatra Craiului Hm.? Are Ciucea Hm luminoschema?
Va multumesc anticipat Cristi. |
|
| |
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13808 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Semnale in Ciucea Hm Joi 16 Apr 2015, 22:26 | |
| - lokomo69 a scris:
- cine comanda semnalul luminos de intrare in Ciucea Hm.
IDM din Ciucea - lokomo69 a scris:
Are Ciucea Hm luminoschema?
Are o mică luminoschemă doar penru capătul Y (spre Oradea) pe care are mai multe butoane şi indicatori luminoşi (led-uri) Are un buton pentru semnalul de intrare, unul pentru orientarea BLA spre Piatra Craiului la expedierea trenurilor spre acea direcţie plus alte butoane cum ar fi: semnal chemare Y, orientare manuală bloc, etc Indicatori luminoşi pentru: starea semnalului de intrare starea semnalului de inscriere pe BLA (cel din dreptul semnalului de intare) starea blocului starea liniei curente etc |
|
| |
cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7373 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: Semnale in Ciucea Hm Joi 16 Apr 2015, 22:45 | |
| Am si eu o nelamurire. Pitesti are SBW si linia e cu BLA. IDM din Pitesti poate orienta BLA?
Aceste anomalii se datoreaza nefinalizarii investitiilor in SCB. |
|
| |
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13808 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Semnale in Ciucea Hm Joi 16 Apr 2015, 22:52 | |
| Poate orienta, bineînţeles. |
|
| |
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13278 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Semnale in Ciucea Hm Vin 17 Apr 2015, 08:30 | |
| Vlad cum se circula pe 207 inainte cand trenurile accelerat nu opreau in Bircea Mica pentru OC ? Avand in vedere ca BLA nu a ajuns in Hunedoara datorita dorintei de relocare a garii, sidatorita faptului ca nu este nici o legatura intre semnalele cap X Bircea Mica si Hunedoara. |
|
| |
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13808 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Semnale in Ciucea Hm Vin 17 Apr 2015, 11:18 | |
| Se circula pe bază de cale liberă. IDM nu avea voie (deşi instalaţia îi permitea) să pună semnalul de ieşire pe liber spre Hunedoara până nu obţinea cale liberă de la IDM din Hunedoara. La Accelerate, IDM din Bârcea Mică cerea cale liberă când trenul pleca din Simeria, apoi îi făcea parcursul de trecere. Acum cred că e secţie cu conducere centralizată şi situaţia e alta. |
|
| |
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13008 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Semnale in Ciucea Hm Vin 17 Apr 2015, 11:42 | |
| Dar pentru ce trebuia sa ia OC din Bircea Mica?
Apropo de OC, acestea nu se pot da din ultima statie cu oprire pentru IR?
Adica am circulat cu 1691, duminica si a venit bine , bine mai ales dupa Craiova, a scos toate intirzierile, lua viteza imediat dupa toate restrictiile, practic trenul a circulat ca un tractor din cauza restrictiilor, viteza, frinare brusca, podet, iar viteza, frinare brusca macazuri, iar viteza. La cita energie se pierde in 20 de ani de restrictii se faceau limii de mare viteza. Trenul a stationat 15 minute in Caransebes apoi dupa ce a plecat din Lugoj a frinat si s-a tiriit pina in Jabar unde a luat ordin s-a tirit o vreme apoi a luat viteza pina in Belint unde iar a luat ordin si iar s-a tirit. Acuma intrebarea ce a pus-o o femeie sotului, de ce l-au tinut in Caransebes?
IDM din Lugoj nu putea sa inmineze ordin de circulatie in care sa scrie conditiile de circulatie pe intreg sectorul Lugoj -Timisoara Nord? ca si asa trenul pierde minute bune cu opritul cu plecatul. Parca a mai fost dicutia asta, dar CFR a ramas in instructiile din perioada aburului nici nu vreau sa ma gindesc ce ar insemna pentru CFR viteze de 160 km/h si pe alte sectoare decit spre Constanta.
sau daca tot ajunge timpuriu in Caransebes nu i se poate modifica mersul stiindu-se ca nu se inlocuiesc prea curind sinele alea cu exfolieri?
RGT a asteptat oricum pe 1691. |
|
| |
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18751 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24329 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Semnale in Ciucea Hm Vin 17 Apr 2015, 11:46 | |
| Probabil la Jabar avea semnalul de iesire defect si a trebuit sa il opreasca ca sa ii dea OC |
|
| |
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13808 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Semnale in Ciucea Hm Vin 17 Apr 2015, 12:04 | |
| - dan tm a scris:
- Dar pentru ce trebuia sa ia OC din Bircea Mica?
Unul din motive ar fi că, la plecarea din orice staţie pe o secţie cu conducere centralizată, mecanicul trebuie să primească ordin de circulaţie. |
|
| |
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13008 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Semnale in Ciucea Hm Vin 17 Apr 2015, 13:33 | |
| Eu tocmai asta intre nu se pot actualiza instructiile?
Se discuta pe undeva despre alt fel de centrralizare pe 501 unde toate semnalele si macazuile sa se schimbe dintr-o singura gara, pai atunci trebuie sa si primeasca ordin dintr-o singura gara.
Ma gindesc si la sectiile centralizate, daca se stiu punctele critice si se trec in BAR atunci le-ar putea scrie intr-un singur OC. Dar ina la urma nu vreau sa fie Gica contra, desi e aiurea sa opresti Dacia de exemplu in Ghioroc, in Paulis, in Birzava, in Savirsin in Ilia cind s-ar putea foarte bine inmina un Oc in Arad cu toate mentiunile unui tronson. |
|
| |
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13808 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Semnale in Ciucea Hm Vin 17 Apr 2015, 13:42 | |
| Păi ordinul de circulaţie nu e numai pentru restricţii de viteză. Sunt multe alte cazuri in care se dă. Vezi Regulamentul 005, Anexa 1
Şi în staţiile cu dispecer (cum va fi pe 501) vor fi agenţi care vor fi în subordinea dispecerului. Ei vor da printre altele, plecarea trenului şi, dacă e nevoie, ordin de circulaţie.
Ordinul de circulaţie pentru restricţii de viteză şi alte probleme in linie curentă se dă din ultima staţie cu oprire, însă în staţie dacă ai defect un semnal sau macaz, tu trebuie să dai OC, nu poate da alt IDM pentru tine. |
|
| |
lokomo69
Numarul mesajelor : 89 Varsta : 55 Localizare : Timisoara Reputatie : 4607 Data de inscriere : 28/07/2012
| Subiect: Re: Semnale in Ciucea Hm Vin 17 Apr 2015, 13:50 | |
| Ceau,
Va multumesc pentru raspunsuri. Imi cer scuze ca am deschis un nou topic,dar daca tot am facut aceasta am inca o intrebare legata intr-un fel de acest subiect si anume: In statiile Holdea Hm.pe 212,Neptun pe 800 si Dealu Stefanitei pe 419 sunt semnale de intrare luminoase dar in statie sunt semnale mecanice ,pentru aceste semnale este necesara luminoschema? Poate mai exista si alte statii de genul acestora, eu doar de acestea stiu.De s-a hotarat sa se aplice acest tip de "amalgam" de semnalizare?
Va multumesc anticipat. Cristi. |
|
| |
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13808 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Semnale in Ciucea Hm Vin 17 Apr 2015, 14:04 | |
| Au lumioschemă, însă trebuie să reţii că nu e o luminoschemă clasică tip domino cum sunt în staţiile CED. E ceva mai mică şi e un panou din metal pe care e reprezentată staţia. Toate staţiile care au instalaţie CELS (control electric al liniilor) au acest tip de luminoschemă chiar dacă au numai semafoare. Pe acest panou IDM vede doar unde se află trenul.
În staţiile care au şi semnale luminoase, de pe acest panou se controlează şi respectivele semnale, cum e în Ciucea, Baciu Triaj, în staţiile enumerate de tine şi în multe altele. |
|
| |
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13278 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Semnale in Ciucea Hm Vin 17 Apr 2015, 18:30 | |
| |
|
| |
lokomo69
Numarul mesajelor : 89 Varsta : 55 Localizare : Timisoara Reputatie : 4607 Data de inscriere : 28/07/2012
| Subiect: Re: Semnale in Ciucea Hm Vin 17 Apr 2015, 21:10 | |
| Ceau, In primul rand vreau sa mentionez ca am scris ca multumesc anticipat tuturor celor care imi raspund. Oricum multumesc mult pentru informatiile primite si pentru promtitudinea voastra, in special lui Vlad :43380 Daca mi s-a dat un deget iau toata mana. Intrebarea mea este: Linia 903 Videle-Giurgiu Nord , aici am observat ca statiile sunt CED dar se circula cu cale libera deci fara BLA intre statii. Insa in statii care au parcursuri centralizate de manevra la semnalul de pe linia directa sunt doar 3 unitati luminoase ,nu ar trebui sa fie 4. Galben, verde, rosu si alb lunar ? Si la cele de pe abatuta sunt 4 unitati luminoase. Va multumesc anticipat. Cristi |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Semnale in Ciucea Hm | |
| |
|
| |
| Semnale in Ciucea Hm | |
|