|
| Semnale fixe | |
|
+5cata cont dezactivat . ldh80 ionutz72 The Legend 9 participanți | Autor | Mesaj |
---|
The Legend V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1115 Varsta : 30 Localizare : TIMISOARA SI ATAT! Reputatie : 6445 Data de inscriere : 03/08/2010
| Subiect: Semnale fixe Mier 06 Apr 2011, 23:14 | |
| Daca va intereseaza acet tip de semnale accesati urmatorul link si delectativa :
http://railnet.ro/viewtopic.php?f=165&t=1293&sid=2a4aba835094c4daf42356dd3f72a11b
|
| | | ionutz72 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1030 Varsta : 52 Localizare : Prin zona... Reputatie : 6451 Data de inscriere : 30/03/2010
| Subiect: Re: Semnale fixe Sam 09 Apr 2011, 15:59 | |
| - Citat :
- SEMNALIZARE CU DOUA TREPTE DE VITEZA :
Imagini cu aceste semnale (sub poza indicatile semnalului) : SEMAFOR (NU SEMNAL MECANIC) ... Nici macar un c/p nu e facut calumea. Doua gafe dintr-un foc: 1.Semnalizarea cu doua trepte se refera la semnale luminoase. 2.semafor sau semnal mecanic e tot una. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6887 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12283 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Semnale fixe Sam 09 Apr 2011, 19:27 | |
| Daca are cineva o poza, cu: -primele semnale folosite in "Vechiul Regat", inainte de 1920 (cand au fost introduse in "Vechiul Regat" semnalele Banovici), care ar fi fost: -semnale fixe -semnale mecanice cu brat la peron
Actualele semnale mecanice au aparut inainte de 1940 ? Pe scara larga stiu ca au fost introduse din anii 50'.
|
| | | cont dezactivat .
Numarul mesajelor : 3034 Reputatie : 8385 Data de inscriere : 03/09/2010
| Subiect: Re: Semnale fixe Sam 09 Apr 2011, 19:39 | |
| inainte de 1920 erau semnale Banovici la acelea vrei poze? |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6887 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12283 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Semnale fixe Sam 09 Apr 2011, 20:09 | |
| Multumesc de oferta. Din ce am citit, pana in 1920, semnale Banovici erau numai in teritoriile aflate sub ocupatie austro-ungara (Transilvania, Banat, Bucovina). In "Vechiul Regat" primele semnale utilizate ar fi fost, in 1869, asa-numitele "semnale fixe" si cele "mecanice, cu brat la peron". Astea sunt curios cum au aratat. De asemenea, dintr-o poza a statiei Sinaia din 1881, reiese ca se utiliza si asa-numita semnalizare acustica, cu clopode actionate electric tip "Leopolder". |
| | | cata
Numarul mesajelor : 282 Varsta : 46 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5764 Data de inscriere : 01/02/2010
| Subiect: Re: Semnale fixe Dum 10 Apr 2011, 10:13 | |
| Semnalul fix de peron arata aproape ca semnalul mecanic de astazi doar ca actionarea lui se facea manual, de la baza, cu ajutorul unor parghii. Era un catarg cu 1/2 palete, actionate cu cabluri si scripeti de la maneta aflata la nivelul peronului. Semnalul se amplasa in fata cladirii de calatori si era actionat de personalul statiei. In multe poze de epoca apar aceste semnale, daca o sa cautati mai profund o sa le gasiti.
Semnalele Banovici au aparut la CFR dupa 1923 si au functionat pana la mijlocul anilor '70. Ultimul semnal Banovici (nefunctional) este in curtea Muzeului CFR Bucuresti.
gasiti mai multe si aici:
http://www.railwayfan.ro/liniavinului/html/___semnalizarea.html
Ultima editare efectuata de catre cata in Dum 10 Apr 2011, 10:25, editata de 1 ori |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13805 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Semnale fixe Dum 10 Apr 2011, 10:18 | |
| Daca nu ma insel un astfel de semnal de peron mai exista in statia Argestru (502). Am sa incerc sa-l pozez zilele astea (daca mai exista) |
| | | RazvanCFR
Numarul mesajelor : 165 Reputatie : 5326 Data de inscriere : 30/10/2010
| Subiect: Re: Semnale fixe Dum 10 Apr 2011, 12:11 | |
| Salut, Am si eu o intrebare, din cate stiu semnalizarea se clasifica in semnale fixe si cumva semnale mobile? Cele mobile se refera la diversi indicatori cum ar fii (indicatoare de restrictie, indicator pentru fluierat, etc.)? Multumesc! |
| | | cont dezactivat .
Numarul mesajelor : 3034 Reputatie : 8385 Data de inscriere : 03/09/2010
| Subiect: Re: Semnale fixe Dum 10 Apr 2011, 13:34 | |
| mobile sunt cele date de agenti cu instrumente portative(lanterna ,stegulet etc) |
| | | ionutz72 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1030 Varsta : 52 Localizare : Prin zona... Reputatie : 6451 Data de inscriere : 30/03/2010
| Subiect: Re: Semnale fixe Dum 10 Apr 2011, 13:43 | |
| Se clasifica astfel: -SEMNALE FIXE (semnale pentru circulaţie;semnale pentru manevră şi triere;semnale repetitoare;semnale de avarie) -SEMNALE MOBILE (se folosesc pentru semnalizarea porţiunilor de linie unde se lucreaza,linie inchisa sau slăbită care necesită reduceri de viteză: palete,balize, discuri,etc) -SEMNALE DATE DE AGENŢI CU INSTRUMENTE PORTATIVE (e destul de clar ce inseamna) -INDICATOARE DE CALE ŞI DE SEMNALIZARE (indicator de directie,de linie,de fluier, asteapta,etc) -INDICATOARE SPECIFICE LINIEI DE CONTACT -REPERE ALE SEMNALELOR FIXE -SEMNALE APLICATE LA TRENURI -SEMNALE ACUSTICE -SEMNALIZĂRI DEOSEBITE FAŢĂ DE REGLEMENTĂRILE GENERALE
Ultima editare efectuata de catre ionutz72 in Dum 10 Apr 2011, 13:55, editata de 1 ori |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13805 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Semnale fixe Dum 10 Apr 2011, 13:48 | |
| - MariusD a scris:
- mobile sunt cele date de agenti cu instrumente portative(lanterna ,stegulet etc)
Tin sa va contrazic. Semnalele mobile sunt cele folosite pentru: - semnalizarea portiunilor de linie slabita (paleta galbena si paleta galbena cu doua dungi negre in diagonala) - semnalizarea portiunilor de linie inchisa (discul rosu si cel galben) - acoperirea echipei de muncitori care lucreaza pe o linie (paleta cu 3 dungi albastre orizontale) |
| | | cnusi
Numarul mesajelor : 80 Reputatie : 4845 Data de inscriere : 07/11/2011
| Subiect: Re: Semnale fixe Lun 07 Noi 2011, 19:41 | |
| - ldh80 a scris:
- Daca are cineva o poza, cu:
-primele semnale folosite in "Vechiul Regat", inainte de 1920 (cand au fost introduse in "Vechiul Regat" semnalele Banovici), care ar fi fost: -semnale fixe -semnale mecanice cu brat la peron
Actualele semnale mecanice au aparut inainte de 1940 ? Pe scara larga stiu ca au fost introduse din anii 50'.
“Semnalul de intrare cu disc” sau semnalul Banovici. Semnalul este o realizare simpla iar functionarea lui dadea doua indicatii mecanicilor locomotivelor. A fost utilizat ca semnal de intrare. Era compus dintr-un corp trunchi de piramida, un disc cu raze rosii, pe fata spre sensul din care vine trenul si alb pe revers. Corpul, pentru o mai buna vizualizare, era vopsit in sah alb si negru. Discul era prevazut in centru cu o fereastra circulara unde era montat felinarul. Dadea doua indicatii: -stop, cand discul rosu era cu fata spre tren, perpendivular pe linie; -liber, cand sicul era paralel cu linia. Pe timp de noapte felinarul, cu doua lentile, dadea aceleasi indicatii: -stop lentila rosie spre tren; -liber, lentila verde spre tren. Discul si felinarul erau montate pe acelasi ax astfel incat ambele sa poata efectua o miscare de rotatie in jurul axei. |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8412 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Semnale fixe Dum 08 Iun 2014, 16:05 | |
| Cutia aceea gri ce reprezinta? Pare sa fie un comutator inauntru: Interesant e ca fabricantul e Siemens iar sigla companiei un S si un H suprapuse: Siemens & Halske. E de presupus ca acest semafor nu a mai fost modificat niciodata de la constructia sa, din 1940. Se gaseste in gara Balotesti. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Semnale fixe | |
| |
| | | | Semnale fixe | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |