|
| Semnale luminoase | |
|
+65Cipri Andrei Neculai c o r v i n laurentzu gheorghita alinx3330 alex.barac.5 CristyanC ets2oltromânia johnsmoke TonyGFR lokomo69 cristi ar AleXxX daniel_c mielutu zburator Dionis IonutChircu Petre_IFTE dan tm tcm TVlad Dutzu Vitosa yeu1 alex_trs Lafont AndiCFR Simply18 Cont.dezactivat DPS Adirmvl cfr500 Bobby_TM Katalin4653 @ndrey marcelbanu cont dezactivat . redeme Czirjak Arpad cristi CFR NicuS Cont dezactivat George Sergiu rmn electrica912 Adrian78 Nesebar AndreiStefan Razvan Tudor 19jimmy84 ANDU2100HP Raduku09 Dr2005 Jhonyla DUAL ionutz72 ldh80 puscasflaviu Andrey_tm Balto Teodor Vlad Semafor Costin.H COSTACHE MIHAIL 69 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Teodor
Numarul mesajelor : 3305 Reputatie : 8442 Data de inscriere : 18/04/2011
| Subiect: Re: Semnale luminoase Lun 27 Ian 2014, 21:57 | |
| O situatie ciudata in Piatra Olt, acum mi-am amintit de ea. Statia Piatra Olt are semnale de parcurs in ambele capete. Bun, cum credeti ca se face parcursul unui IR ce intra la linia 2 directa ? La prevestitor galben-clipitor, la intrare verde-galben iar la parcurs galben-galben + lipsa distanta franare, deoarece semnalul de parcurs cap X este la o distanta mai mica de 700 m. Chestia asta nu mi se pare deloc in regula. Sa o luam cu sfarsitul. Dupa cum stiti, softul nu permite indicatia de lipsa distanta franare ( acea sageata cu varful in jos ) daca semnalul nu indica galben-galben. Deci chiar daca intra la directa, mecanicul tot galben-galben primeste. In mod normal ar fi trebuit galben si sageata respctiva, dar nu permite softul. E, inaintea parcursului de galbe-galben, semnalul precedent trebuie sa instiinteze mecanicul de indicatia semnalului urmator, asa ca au trantit un verde-galben, trenul intra la directa, dar na, sa fie corect parcursul. Iar la prevestitor, normal, galben-clipitor.
Acum eu m-am gandit la un alt parcurs : pervestitorul aratand culoarea verde, la intrare galben-clipitor, iar la parcurs, normal, galben-galben. Asa nu ii mai arunca mecanicului un V1 + 2 V2uri in bot, ci doar un V1 si un V2. Insa mai este o chestie, galben-clipitor indica liber cu viteza stabilita ( lasam de o parte continuarea ) iar la parcurs primeste lipsa distanta franare. Ce se gandesc ei ? Intra mecanicul cu viteza si zice ca poate opri. In mod normal e o prostie, cei ce fac servici stiu de regula parcursurile si schema statiei, nu vor intra cu 80 in gara sa nu poata frana. Oricum, dubioasa treaba. |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Semnale luminoase Lun 27 Ian 2014, 22:15 | |
| Inseamnă că între semnalul de intrare şi cel de parcurs de la linia 2 distanţa este mai mică de 700m, de aceea apare verde-galben. Dacă parcursu era roşu, atunci semnalul de intrare era galben-galben + săgeată, chiar dacă se intră la directă. Dacă distanţa era mai mare atunci apărea galben clipitor la intrare.
Nu poţi avea liber cu viteză stabilită când e vorba de lipsă distanţă de frânare, de aceea acest lucru se semnalizează cu viteză redusă. Poate apărea viteză stabilită doar dacă nu e nevoie de frânare. |
| | | Teodor
Numarul mesajelor : 3305 Reputatie : 8442 Data de inscriere : 18/04/2011
| Subiect: Re: Semnale luminoase Lun 27 Ian 2014, 22:21 | |
| Da, la asta ma gandisem si am enuntat si mai sus, fiind lipsa de franare nu ii poate da mecanicului indicatie referitoare la viteza stabilita, luand-o logic. |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Semnale luminoase Lun 27 Ian 2014, 22:25 | |
| Semnalul de intrare dinspre Sibiu are indicatorul "săgeată" deci distanţa este mai mică de 700m
Dacă un tren dinspre Sibiu trece fără oprire pe 2 directă spre Caracal, atunci va avea numai verde la semnale (viteză stabilită) |
| | | Teodor
Numarul mesajelor : 3305 Reputatie : 8442 Data de inscriere : 18/04/2011
| Subiect: Re: Semnale luminoase Lun 27 Ian 2014, 22:38 | |
| - Vlad a scris:
- Dacă un tren dinspre Sibiu trece fără oprire pe 2 directă spre Caracal, atunci va avea numai verde la semnale (viteză stabilită)
Automat, neavand vreun motiv de a opri. Chiar imi scapa in momentul acesta daca la intrare are lipsa distanta franare, posibil sa aiba. M-am uitat la o poza mai veche, dar nu am inteles mare lucru. Si daca nu ar fi avut ( spunem ca are ), verde-galben il obliga sa aiba o viteza redusa pentru prevenirea opririi, la parcurs avand lipsa distanta. |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Semnale luminoase Lun 27 Ian 2014, 22:44 | |
| Are, am căutat. Oricum săgeata se aprinde numai la indicaţia galben-galben.
Deci, practic, acel semnal de intrare nu va arăta niciodată galben, sau galben clipitor, iar prevestitorul lui va fi verde numai când trenul are trecere fără oprire pe 2 directă în direcţia Caracal |
| | | Teodor
Numarul mesajelor : 3305 Reputatie : 8442 Data de inscriere : 18/04/2011
| Subiect: Re: Semnale luminoase Mar 28 Ian 2014, 12:04 | |
| Nici daca luam cazul in care nu ii face semnalul de parcurs ? Sau daca nu ii face semnalul de parcurs de la linia unde-l primeste nu merge nici semnalul de intrare sa fie facut ? |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Semnale luminoase Mar 28 Ian 2014, 12:07 | |
| Dacă îl primeşte la linia cu semnal de parcurs, şi semnalul de parcurs e roşu, atunci semnalul de intrare arată galben-galben + săgeată. La celelalte linii arată doar galben-galben. |
| | | Teodor
Numarul mesajelor : 3305 Reputatie : 8442 Data de inscriere : 18/04/2011
| Subiect: Re: Semnale luminoase Mar 28 Ian 2014, 12:10 | |
| Am inteles, multumesc pentru clarificare. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Semnale luminoase Mar 28 Ian 2014, 16:01 | |
| Aceste situatii cred ca sunt descrise in Instructia de semnalizare 005- daca s-ar putea ar fi util de postat in intregime aceasta Instructie pe forum. Nu stiu cum se poate face rost de ea- daca e document intern cu caracter special.
Si cateva intrebari legate de evolutia sistemelor de semnalizare luminoasa si a instalatiilor CED
-Prima instalatie CED de pe reteaua CFR este introdusa cu ocazia sporirii capacitatii statiei Bucuresti Nord, in anii 1932-1933, fiind de fabricatie franceza Astfel, primele macaze CED apar in Romania in 1932. Insa nu stiu daca semnalele au ramas mecanice (semafoare) sau au fost introduse tot atunci si primele semnale luminoase. Oricum, ar fi interesant de aflat si mai ales de vazut poze cu mai multe amanunte despre aceasta prima instalatie CED de la CFR, distrusa de razboi, repusa in functiune in 1946 si folosita pana in 1968.
-Apoi dupa 1950, initial prin import de tehnologie din URSS, apar instalatiile de tipul CED-CR.
-Prima astfel de instalatie a fost de tipul CED-CR-1, montata, dupa cum a spus un coleg de forum, doar la statia Tecuci. Deoarece nu s-a extins, banuiesc ca a avut doar un rol experimental.
-In anul 1952 prima instalatie de tip CED-CR-2 este montata la fosta statie Bucuresti-Herastrau. Macazele erau asadar automate, dar semnalele iarasi nu stiu. Oricum, din ce a spus colegul Vlad, instructia de semnalizare din 1952 mentioneaza si semnalele luminoase (deci acestea banuiesc ca au aparut la CFR undeva in perioada 1950-1952), insa ar fi avut o forma si structura complet diferita fata de semnalele luminoase de azi. Iarasi mai multe poze cu acele prime semnale luminoase de la CFR ar fi utile.
-La începutul anilor 60 a aparut si instalatia CED-CR-3, probabil prima statie echipata cu o astfel de instalatie fiind Timisoara Nord, in toamna anului 1960. Din pozele mai vechi, rezulta ca in anii 60 existau deja semnale luminoase cu o forma si structura identica cu cea de azi.
-In anii 70 instalatia este completata prin introducerea sistemului indusi pe teren, insa pe locomotive vor mai dura cativa ani (practic pana in 1980, când tractiunea cu aburi este complet eliminata de la remorcarea trenuri de linie) pana când toate vor fi echipate cu indusi.
-Dupa cum a spus un alt coleg de forum, in 1981 inceteaza producerea de instalatii CED-CR-2, toate instalatiile produse dupa aceasta data fiind de tipul CED-CR-3.
-Ultima instalatie de tip CED-CR-3 este produsa si montata intr-o statie probabil la începutul anilor 90. Dupa 1990 nu stiu sa mai fi fost statii echipate cu instalatii CED. |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Semnale luminoase Mar 28 Ian 2014, 16:38 | |
| Pe saitul CENAFER sint instructii scanate.
Instructia de semnalizare din 1955 prezinta citeva semnale interesante, parca au formatul unor semnale din vestul Europei,(fig 36-37) iar altele seamana cu cele americane, (fig 21-22 acelasi bec da doua indicatii rosu /galben?).
Alte semnale arata deja ca cele actuale.
https://docs.google.com/a/intraconnect.ro/viewer?a=v&pid=sites&srcid=aW50cmFjb25uZWN0LnJvfGNlbmFmZXJ8Z3g6N2Q0M2VlNzJjYTRkNWMzNg |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Semnale luminoase Mar 28 Ian 2014, 17:04 | |
| - ldh80 a scris:
-Ultima instalatie de tip CED-CR-3 este produsa si montata intr-o statie probabil la începutul anilor 90. Dupa 1990 nu stiu sa mai fi fost statii echipate cu instalatii CED. După 1990, chiar 2000, au fost centralizate electro-dinamic (CED) staţiile de pe Tecuci - Barboşi, spre exemplu. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Semnale luminoase Mar 28 Ian 2014, 17:05 | |
| Multumesc pentru link- foarte util. Sunt unele semnale luminoase acolo care astazi nu se mai folosesc. Ar fi interesant de stiut pana cand au fost folosite. |
| | | Teodor
Numarul mesajelor : 3305 Reputatie : 8442 Data de inscriere : 18/04/2011
| Subiect: Re: Semnale luminoase Dum 09 Feb 2014, 19:50 | |
| |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13276 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Semnale luminoase Dum 09 Feb 2014, 21:34 | |
| Exista pe undeva instructiuni privind semnalizarea de la Metrorex? |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Semnale luminoase | |
| |
| | | | Semnale luminoase | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |