| Semnale luminoase | |
|
+65Cipri Andrei Neculai c o r v i n laurentzu gheorghita alinx3330 alex.barac.5 CristyanC ets2oltromânia johnsmoke TonyGFR lokomo69 cristi ar AleXxX daniel_c mielutu zburator Dionis IonutChircu Petre_IFTE dan tm tcm TVlad Dutzu Vitosa yeu1 alex_trs Lafont AndiCFR Simply18 Cont.dezactivat DPS Adirmvl cfr500 Bobby_TM Katalin4653 @ndrey marcelbanu cont dezactivat . redeme Czirjak Arpad cristi CFR NicuS Cont dezactivat George Sergiu rmn electrica912 Adrian78 Nesebar AndreiStefan Razvan Tudor 19jimmy84 ANDU2100HP Raduku09 Dr2005 Jhonyla DUAL ionutz72 ldh80 puscasflaviu Andrey_tm Balto Teodor Vlad Semafor Costin.H COSTACHE MIHAIL 69 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
ionutz72 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1030 Varsta : 52 Localizare : Prin zona... Reputatie : 6452 Data de inscriere : 30/03/2010
| Subiect: Re: Semnale luminoase Lun 06 Ian 2014, 14:24 | |
| Aaa, am inteles acum. :roll: Nu ii pune pe liber pentru ca este timp suficient, plus ca il vede cand ajunge in halta,unde stie ca opreste.Nu pentru alt motiv. Pana ajunge acolo,IDM isi face alte manevre sau circulatie in gara. De exeplu,sectie BLA,intre statiile Apata si Feldioara sunt vreo patru puncte de oprire/halte.Cine le prevesteste oprirea in acestea la R-uri? |
|
| |
Teodor
Numarul mesajelor : 3305 Reputatie : 8442 Data de inscriere : 18/04/2011
| Subiect: Re: Semnale luminoase Lun 06 Ian 2014, 14:29 | |
| In cazul haltelor se folosesc balize avertizoare amplasate la o distanta de 1000 metrii, respectiv 900 metrii fata de halta pe care o prevestesc. |
|
| |
ionutz72 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1030 Varsta : 52 Localizare : Prin zona... Reputatie : 6452 Data de inscriere : 30/03/2010
| Subiect: Re: Semnale luminoase Lun 06 Ian 2014, 14:32 | |
| - Teodor a scris:
- ...IDM nu face semnalul de intrare decat la R-uri, il lasa pe oprire ca prevestitorul sa arate galben si sa prevesteasca oprirea in halta Ostroveni...
La asta ma refeream. |
|
| |
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Semnale luminoase Lun 06 Ian 2014, 14:41 | |
| - Teodor a scris:
- Faza cu prevestitorul este ca o lege nescrisa, IDM nu ii face semnalul de intrare decat dupa ce a oprit in halta, asta voiam defapt sa spun. Cat despre faptul ca IDM nu controleaza si prevestitorul asta sincer sa fiu nu stiam, credeam ca absolut totul este manual.
Deosebirea faţă de un semnal de bloc cu funcţie de prevestitor este aceea că semnalul prevestitor pe secţii fără BLA nu are foc roşu. Acesta nu îşi modifică indicaţia după trecerea trenului (adică, spre exemplu, rămâne verde până trece trenul de semnalul de intrare). |
|
| |
Teodor
Numarul mesajelor : 3305 Reputatie : 8442 Data de inscriere : 18/04/2011
| Subiect: Re: Semnale luminoase Lun 06 Ian 2014, 14:44 | |
| Hehe, si tot ca o faza comica, prevestitorul din Ramnicu Valcea are un panou cu focuri aferent unui prevestitor de pe sectiile cu BLA. In loc sa aiba doar 2 focuri, pentru verde, galben, respectiv galben-clipitor, acesta are 3, al treilea nefiind folosit niciodata. Si Piatra Olt la fel are. |
|
| |
Andrey_tm Moderator si Regizorul anului
Numarul mesajelor : 5864 Reputatie : 11655 Data de inscriere : 08/09/2011
| Subiect: Re: Semnale luminoase Lun 06 Ian 2014, 15:27 | |
| Și pe M400 am văzut prevestitoare cu 3 focuri, chiar dacă doar două sunt folosite. |
|
| |
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Semnale luminoase Lun 06 Ian 2014, 16:04 | |
| Acele prevestitoare cu 3+1 focuri (galben sau galben clipitor, verde, rosu + focul rosu de rezerva) se folosesc si pe sectii echipate cu BLAS (bloc automat simplifificat, unde sectorul dintre doua statii este controlat electric, dar nu are semnale de trecere BLA- de exemplul intre Crasna si Munteni). Semnalele prevestitoare cu 3+1 focuri pot afisa urmatoarele indicatii
-galben clipitor (când semnalul de intrare este pe galben sau galben-galben) sau galben (când semnalul de intrare este pe rosu) -verde, când semnalul de intrare este pe verde -rosu, când sectorul dintre semnalul prevestitor si cel de intrare este ocupat
-focul rosu de rezerva |
|
| |
Teodor
Numarul mesajelor : 3305 Reputatie : 8442 Data de inscriere : 18/04/2011
| Subiect: Re: Semnale luminoase Lun 06 Ian 2014, 16:12 | |
| - ldh80 a scris:
- -galben clipitor (când semnalul de intrare este pe galben sau galben-galben) sau galben (când semnalul de intrare este pe rosu)
-verde, când semnalul de intrare este pe verde -rosu, când sectorul dintre semnalul prevestitor si cel de intrare este ocupat Cand la prevestitor este galben clipitor semnalul de intrare nu va fi indica niciodata galben, ci poate indica galben-galben sau verde-galben. Prevestitorul poate indica culoarea verde cand la semnalul de intrare se primeste indicatia de verde, galben, galben-clipitor. Pe sectia de care vorbesc eu nu este bloc de linie automat. Se circula la cale libera. De asta mi se pare ciudat. |
|
| |
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Semnale luminoase Lun 06 Ian 2014, 17:09 | |
| - ldh80 a scris:
- Acele prevestitoare cu 3+1 focuri (galben sau galben clipitor, verde, rosu + focul rosu de rezerva) se folosesc si pe sectii echipate cu BLAS (bloc automat simplifificat, unde sectorul dintre doua statii este controlat electric, dar nu are semnale de trecere BLA- de exemplul intre Crasna si Munteni).
Semnalele prevestitoare cu 3+1 focuri pot afisa urmatoarele indicatii
-galben clipitor (când semnalul de intrare este pe galben sau galben-galben) sau galben (când semnalul de intrare este pe rosu) -verde, când semnalul de intrare este pe verde -rosu, când sectorul dintre semnalul prevestitor si cel de intrare este ocupat
-focul rosu de rezerva Becul roşu la prevestitoare apare doar pe BLA. Pe secţiile cu cale liberă sau BLAS prevestitoarele nu au foc roşu deci nu se anulează când trece trenul pe lângă ele (chiar dacă au 3 sau 4 unităţi luminoase). Nu ar avea rost să aibă roşu având în vedere că între 2 staţii nu poate fi decât un singur tren. |
|
| |
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Semnale luminoase Mar 14 Ian 2014, 09:11 | |
| Am inteles! Deci la semnalele prevestitoare pe sectii cu BLAS (cum sunt semnalele prevestitoare ale statiei Crasna in sensul dinspre Munteni), sunt numai doua becuri active, chiar daca corpul semnalului are 3+1 locasuri pentru unitati luminoase! (Lucrul asta m-a indus in eroare) |
|
| |
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Semnale luminoase Mar 14 Ian 2014, 09:14 | |
| Da, aşa este. Probabil au montat prevestitoare cu 3+1 becuri pentru a nu fi nevoiţi să le înlocuiască când s-ar fi introdus BLA. |
|
| |
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Semnale luminoase Mar 14 Ian 2014, 09:21 | |
| Si alta intrebare legata de semnale luminoase
-in cazul celor de iesire din statie, daca am inteles bine, combinatia verde-galben poate fi folosita in doua situatii
1. Daca sectia spe care se face parcursul de iesire este cu cale libera sau BLAS focul galben se aprinde daca trenul este expediat de pe linie abatuta (cel putin la Husi asa era)
2. Daca sectia spre care se expediaza trenul este cu BLA, atunci focul galben se aprinde daca al doilea sector de bloc din fata este ocupat. In cazul in care primul sector de bloc din fata (cel dintre semnalul prevestitor si primul semnal de bloc), este ocupat, semnalul de iesire nu poate fi pus pe liber.
Corectati-ma daca am gresit! |
|
| |
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Semnale luminoase Mar 14 Ian 2014, 09:32 | |
| 1. Parţial corect. 2. Greşit. Treaba e simplă. Galbenul de jos indică numai trecerea în abatere adică viteză redusă (30 km/h de obicei), dacă e stins atunci circulaţia se face cu viteză stabilită (pe directă) indiferent de tipul semnalului sau tipul secţiei. Deci 2 culori la un semnal indică viteză redusă (faptul că trenul urmează să treacă în abatere peste cel puţin un macaz) iar o culoare indică viteză stabilită indiferent de secţie şi de tipul semnalului. Dacă al doilea sector este ocupat (următorul semnal e pe roşu) la semnalul de ieşire apare galben-galben (nu verde-galben) - ldh80 a scris:
In cazul in care primul sector de bloc din fata (cel dintre semnalul prevestitor si primul semnal de bloc), este ocupat, semnalul de iesire nu poate fi pus pe liber.
Aici nu am înţeles la ce vă referiţi. |
|
| |
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Semnale luminoase Mar 14 Ian 2014, 09:39 | |
| De exemplul daca sectorul dintre semnalul prevestitor si cel de intrare este ocupat, atunci semnalul de iesire nu poate fi pus pe liber (afiseaza numai rosu).
Sau in cazul sectiilor cu BLAS, unde sectiunea de linie dintre doua statii vecine este controlata electric- daca aceasta sectiune este ocupata, atunci iarasi semnalul de iesire nu poate fi pus pe liber. |
|
| |
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Semnale luminoase Mar 14 Ian 2014, 09:43 | |
| Aşa este. Nu poate fi pus pe liber.
Pe BLAS semnalul de ieşire nu poate fi pus pe liber până nu ajunge trenul în următoarea staţie. |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Semnale luminoase | |
| |
|
| |
| Semnale luminoase | |
|