|
| Discutii generale despre transport | |
|
+102Katalyn mielutu zburator Jurnal Feroviar florin.lifticariu 92Dragos allred marius664 LanceR gabrielcr j o a n t a mureseanu_976 cristy79 didinul dan tm Nk11 vatmanul vanchorusebulgaria bubu Andrey_tm Jhonyla Razvan Tudor phnegativ alex.alexus.tm Amiralul apmatei cristyadaX Cont dezactivat MariusM laur 133 Radu.B alexmorph3us dandel manuela bostanescu 2 Katalin4653 AndreiStefan Simply18 Balto COSTACHE MIHAIL Griff cortexedge lapsanszkitamas Florin C TVlad NicuS Spartan1948 lifetec baiazid Czirjak Arpad andreiutzu FeroFan97 @ndrey Grigor cfr500 The Legend AMX 97-0548-4 Adirmvl Kriszti219 dan_dinca Radu Tudor decward DPS Alex Avram bostanescu gigel halmarius alex1987 Mihay IonutCFR2009 pety popovici eu cstefan email2bav pannonia express DAS 2011 redeme Hurricane rizelgeorgel2004 alinx3330 ATM mishu88 ionutz85 ravers75 srazvi user dezactivat... Luna Gaby005 Vitosa cont dezactivat . Adrian78 membru inactiv ldh80 Vlad AlexD kristi kkk DUAL cardinal Nesebar nenuandrei Dr2005 razvan - trenuri rich1974 106 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13278 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport Vin 07 Sept 2012, 22:08 | |
| E problema cu Deva ca sunt doar 3 linii electrificate .. in schimb in Hunedoara au linii gramada unde si-ar putea lasa automotoarele .. defapt un RIO mereu inopteaza la noi .. cat despre restul liniilor nu cred ca o sa vezi trafic RegioCoshciug prea curand .. de abea opereaza la noi ,d-apoi acolo
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18754 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24332 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport Vin 07 Sept 2012, 22:09 | |
| - Czirjak Arpad a scris:
- Ideal ar fi o "filială" RegioTrans și în Deva, cap de linie pentru automotoarele lor din 2 în 2 ore de la Stoeneasa (M 209 - neelectrificat), Hunedoara (M 207), Hațeg (M 211 - neelectrificat), Uricani (M 214 - neelectrificat)! Visez oare? Dar de ce nu? Sunt un simplu pasionat! Poate un automotor: Stoeneasa - Mintia - Deva - Simeria - Călan - Subcetate - Petroșani - Livezeni - Vulcan - Lupeni - Uricani?
Pe M209 nu mai exista linie decat pana la Paulis Lunca iar la Uricani este linie electrificata inca pana la Lupeni La Hateg gara e departe de oras toata lumea circula cu autocarele si sunt spre Timisoara vreo patru curse doua curse spre Cluj Arad una spre Severin... Eu inca visez la intregirea linie Hateg-Boutar |
| | | Czirjak Arpad
Numarul mesajelor : 318 Reputatie : 4828 Data de inscriere : 07/08/2012
| Subiect: Vin 07 Sept 2012, 22:23 | |
| Imposibil. Era cu cremalieră, cu o pantă de peste 2%, cu o viteză de max. 5 km/o! Nu e o linie strategică, adică Caransebeș - Subcetate, chiar și dacă s-ar redeschide, nu ar avea trafic deloc!
Era și o cale ferată între Prundu Bârgăului - Dornișoara, vezi topicul M 406, între cele 2 războaie, construit ca o linie de tramvai, cu urcușuri peste 2%, cu niște curbe deh nu se putea circula, tot materialul rulant crăpa după scurt timp, nemaiputând fi reparat, apoi s-a construit linia transcarpatică M 502 de la Floreni spre Ilva Mică, și cu aceasta linia aceasta "anormală" (cum a fost și cel de la Bouțari) s-a scos complet de pe teren. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18754 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24332 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: daaaaaa Vin 07 Sept 2012, 22:29 | |
| 2% aia e floare la ureche..Ar fi o linie turistica cu un potential urias bineinteles traseul ar putea fi putin modificat ce am gasit pe net despre aceasta linie Pe teritoriul Romaniei a existat o singura linie ferata cu cremaliera integrata in Reteaua CFR. Este vorba despre portiunea dintre statiile Sarmizegetusa si Boutari (parte din traseul Caransebes-Hateg). Linia, in lungime de 38,3 km (din care 19 km cu cremaliera), a fost inaugurata la 19.12.1908, fiind exploatata de societatea particulara "Karansebes-Hatszegi HEV" si de CFR (dupa 1918). Portiunea cea mai grea a liniei se gasea intre statiile Boutari (425 m altitudine) si Zicani (569 m altitudine), avand o declivitate de 50 mm/m si raze minime ale curbelor de 250 m. Circulatia pe aceasta linie se realiza dupa un regulament special si avea o serie de particularitati intalnite doar in acest loc. Astfel, pe tronsonul Subcetate-Sarmizegetusa, locomotiva circula cu cosul inainte; la Sarmizegetusa locomotiva era trecuta la urma trenului, impingandu-l pana in statia Portile de Fier, unde urma o noua manevra, locomotiva fiind trecuta in capul trenului. Un drum intre Subcetate si Boutari dura 3h 18min, vitezele de circulatie a trenului fiind de: 40 km/h intre Subcetate si Sarmizegetusa, 25 km/h intre Sarmizegetusa si Boutari (pe portiunile fara cremaliera), 6 km/h la intrarea pe cremaliera, 8 km/h la urcarea pe cremaliera si 12 km/h la coborarea pe cremaliera. Tractiunea trenurilor a fost asigurata timp de 70 de ani (din 1908 si pana in 1978) numai de o serie de 7 locomotive cu abur construite special pentru aceasta linie (sistem Abt). Din cele 7 locomotive, astazi mai exista 6 (3 la Subcetate, 1 la Sibiu si 2 vandute in strainatate). http://www.phpbbplanet.com/forum/viewtopic.php?t=175&sid=aca8705c190bf34cf5183c5e52b26c71&mforum=mirceacool Linia CF Caransebeș-Bouțari-Subcetate este o cale ferată secundară în România. Linia este simplă, neelectrificată și a fost inaugurată la 11 noiembrie 1908 pe distanța Caransebeș - Bouțari, respectiv la 01 mai 1909 pe distanța Bouțari - Subcetate. Datorită declivităților foarte mari de până la 50 mm/m, pe distanța Bouțari - Sarmizegetusa, circulația trenurilor se efectua pe linie cu cremalieră. În perioada 1908 - 1978 (an în care tronsonul Bouțari - Sarmizegetusa a fost închis circulației trenurilor de călători) tracțiunea a fost asigurată pe întreaga distanță de locomotive cu abur. În 1995, se închide al doilea tronson de linie pentru circulația trenurilor de călători, și anume Sarmizegetusa - Hațeg, pentru ca în cursul anului 2000, linia pe distanța Bouțari - Hațeg să fie dezafectată și trecută în administrarea SAAF. În prezent pe distanța Caransebeș - Bouțari circulă trenuri de călători și marfă iar pe segmentul Hațeg - Subcetate, ocazional, doar transport de marfă.
Ultima editare efectuata de catre adrian78 in Vin 07 Sept 2012, 22:43, editata de 1 ori |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport Vin 07 Sept 2012, 22:40 | |
| 2%? Păi asta înseamnă 20 la mie, în condiţiile în care panta maximă de la CFR e de vreo 30 la mie. Poate e 4 sau 5%, dar 2% mă îndoiesc că era. _________________ :TTT:
|
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8302 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport Joi 20 Sept 2012, 15:59 | |
| Tehnologia e atractiva. Puteti comunica rapid cu prieteni indepartati sau familia din alta tara, puteti sa vedeti imagini cu fostii colegi de liceu care acum sunt casatoriti si au copii, aveti totul la indemana, rapid si la cea mai buna calitate.
Dar este aceasta tehnologie si riscanta?
Si cand spunem riscanta, o zicem la propriu. Cum ar fi ca dupa o viata de condus masini pe strazile dificile din Romania, in traficul aglomerat in care v-au trecut de 3 ori toate transpiratiile pana la urmatorul semafor sa va asezati linistiti pe scaunul de sofer al unei masini care nu are nevoie de asa ceva?
Afla care sunt cele mai noi inventii, pe www.techschool.ro
Masinile fara sofer sunt considerate in acest moment pe piata tehnologica o zona care trebuie acaparata. Nu pe benzina, ci electrice. Strigam ECO si ridicam cateva stegulete verzi in aer. Nu e o gluma, e ceva serios, iar industria auto incepe sa se pregateasca de asa ceva.
GOOGLE A INTRODUS LEGAL "MASINA AUTONOMA" PE STRAZILE DIN NEVADA
Google a facut primul pas serios pentru a ajuta aceasta tehnologie. In luna mai a acestui an, gigantul IT a reusit sa introduca o lege in Nevada in care, oficial, o masina fara sofer poate circula pe strazi fara a mai fi oprita dupa cateva minute de un echipaj de politie.
"Poiectul masinii fara sofer tinteste sa reduca numarul accidentelor, sa acorde oamenilor mai mult timp la dispozitie si sa reduca emisiile de carbon schimband fundamental masina.", scria in anul 2010 pe blogul oficial Google inginerul si fondatorul Google X, Sebastian Thrun.
"Masinile automate folosesc camere video, senzori radio si lasere speciale pentru a vedea ce se afla in trafic si pentru a studia harti detaliate", mai spunea acesta.
Descopera lumea celor mai spectaculoase tehnologii, pe www.techschool.ro
Fara sofer, intr-un confort total in interiorul masinii, probabil singurul factor de stres pe care un vechi sofer l-ar intampina intr-un astfel de autovehicul ar fi lipsa sentimentului de control. Faptul ca nu ai tu puterea de decizie in maini si picioare, in volan, schimbator si pedale, ar putea reprezenta un impediment. Dar acest impediment exista momentan pentru ca pana acum am trait alternativa, masina cu sofer.
In primavara acestui an, Google a anuntat ca a reusit cu succes sa se plimbe pe drumuri cu masina automata pentru 200.000 de mile, o garantie importanta pentru care si statul Nevada a acceptat sa-i acorde constructorului dreptul de a-si folosi masina in continuare.
PANA IN 2040 NU VOM MAI AVEA NEVOIE DE PERMIS AUTO
Anuntul a fost facut recent de catre Institutul Inginerilor Electrotehnisti si Electronisti (IEEE), care sustine ca in urmatoarele 3 decenii, 75% dintre soferi folosi o masina automata si nu vor mai avea nevoie de un permis auto.
In viziunea IEEE, in viitorul apropiat, datorita utilizarii acestor masini, nu vom mai avea nevoie de semne de circulatie sau semafoare, masinile vor reusi sa se orienteze singure in trafic, fara a se incomoda, fara a frana brusc si fara a lua curbe cu viteza prea mare, riscand viata pasagerilor.
Si nu numai Google sustine aceasta viziune. Cadillac estimeaza ca pana in 2015 va incepe sa produca masini partial autonome in masa, pentru ca pana la sfarsitul deceniului acestea sa devina 100% autonome, pentru ca Audi si BMW sa dezvolte deja propriile linii de masini autonome, momentan insa doar la nivel de concept.
UITATI DE RADAR. TINETI MINTE ACEST CUVANT: "LIDAR"
Daca mai vreti un motiv in plus pentru care aceste masini ar trebui preferate, trebuie sa spunem doar atat. Odata cu ele, puteti spune si adio amenzilor auto. Pentru ca aceste masini autonome nu vor depasi viteza legala si nu vor parca neregulamentar. Asa ca uitati de clasicul Radar si haideti sa vorbim despre LIDAR, ceva ce sigur va va interesa cand aceste masini vor fi oficial lansate pe piata.
Afla care sunt cele mai noi inventii, pe www.techschool.ro
LiDAR, adica tehnologia optica de sondare la distanta cu ajutorul careia, prin intermendiul masurarii luminii de pe obiectele, din jur se pot extrage informatii despre acestea, reprezinta in acest moment baza masinilor autonome. Fara aceasta tehnologie, folosita si la nivel spatial, da, va trebui sa va puneti centurile de siguranta, pentru ca drumul nu va di deloc sigur.
Despre aceasta tehnologie vorbeste si Doctorul Alberto Broggi de la IEEE, pentru Wired: "Masinile Google se bazeaza pe harti foarte precise si pe tehnologie LIDAR." Doctorul Broggi a testat in 2010 o masina autonoma cu care a facut drumul din Parma pana in Shanghai, insa care nu a folosit tehnologia de la Google.
O alta forma de tehnologie folosita intr-un scop similar in prezent este V2V "vehicle-to-vehicle communication" (trad. comunicare vehicul - vehicul), testata pe o retea de drumuri construite special pentru acest proiect, in Ann Arbor, Michigan. Conceptul pleaca de la ideea evitarii accidentelor, fiecare masina din trafic fiind in permanenta cunostinta de locatia unde se afla celelalte. Printre masinile pe care s-a aplicat si testat aceasta tehnologie pana acum sunt Audi A4, BMW X1, Ford S-Max, Mercedes-Benz C-Class, Opel Insignia si Volkswagen Passat.
Descopera lumea celor mai spectaculoase tehnologii, pe www.techschool.ro
Sursa: http://ro.stiri.yahoo.com/permisele-auto-dispar-pana-2040-ce-tehnologie-va-135000934.html
Cu o astfel de masina, dar ce sa coste maxim 4000-5000 ron si intretinerea ei maxim 1000 ron pe an (inclus si curentu consumat, ca nu consuma benzina/motorina) poate ar merita sa o cumpar si sa calatoresc cu ea ca alternativa la tren, insa si asta doar poate. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport Joi 20 Sept 2012, 16:47 | |
| Momentan maşinile electrice costă cam de 2 ori mai mult decât cele clasice din categoria ,,lux"... şi situaţia probabil că se va menţine, mai ales când petrolul se va termina sau se va scumpi până la o valoare la care să merite să dai 60.000 euro pe o maşină electrică. _________________ :TTT:
|
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8302 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport Sam 22 Sept 2012, 17:13 | |
| Stiu asta, cu atat mai mult o masina ce nu necesita sofer automat va fi de 5 ori cel putin mai scumpa. Insa faceam o paralela, cum ar trebui sa fie transportul auto cu masina personala ca sa il agreez cat de cat. |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8302 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport Joi 25 Oct 2012, 13:17 | |
| Luna asta pana acum am calatorit peste 2000 km cu trenu, si mai o sa calatoresc inca vreo 500 pana la sfarsitul lunii. Toti km doar cu trenuri regio, pret total pe bilete cam 150-180 ron (cu reducere) sau 230 - 280 ron la intreg. Pai cu masina pe langa faptul ca ma costa cel putin de 3 ori mai mult si cu cel mai mic consum al masinilor de rand, mai se punea si problema ca aveam nevoie de sofer, altul decat eu ca nu mi-am permis/imi permit luxul de a calatorii suficient de odihnit pentru a putea conduce, si nici timp/locatii prevazut intre calatorii pentru a ma odihnii. |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8367 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport Joi 25 Oct 2012, 14:42 | |
| De acum inainte numarul calatoriilor fara bilet se va reduce foarte mult poate chiar la jumatate dar in acelasi timp multi din ei vor prefera alte mijloace de transport si desigur o parte vor cumpara bilete.
Vom vedea in cateva luni o crestere abrupta a numarului de calatori ai CFR CALATORI care de fapt reprezinta iesirea la suprafata a blatistilor si care vor cumpara bilete. |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13105 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport Joi 25 Oct 2012, 14:54 | |
| - razvan - trenuri a scris:
- De acum inainte numarul calatoriilor fara bilet se va reduce foarte mult poate chiar la jumatate dar in acelasi timp multi din ei vor prefera alte mijloace de transport si desigur o parte vor cumpara bilete.
Vom vedea in cateva luni o crestere abrupta a numarului de calatori ai CFR CALATORI care de fapt reprezinta iesirea la suprafata a blatistilor si care vor cumpara bilete. Sint reticent in privinta cresterii spectaculoase a numarului de bilete si mai ales in privinta mentinerii acesteia in timp. Iar daca blatistii merg la microbuze care e problema? Mi se pare chiar o chestie buna. |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport Joi 25 Oct 2012, 14:58 | |
| baieti ati uitat sa precizati ca nr calatorilor platitori de bilete vor creste doar la trenurile Regio. Gica si Vasile nu vor mai merge 40 min cu IR de la Ploiesti la Bucuresti cu 5-6 lei/om ci se vor duce la Regio cu 7,3 lei biletul la IR nu are cum sa creasca nr biletelor la preturile astronomice care sunt in prezent. |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8302 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport Joi 25 Oct 2012, 15:14 | |
| Mai bine trenuri goale decat pline cu calatori fara bilet din punctul meu de vedere. Asa macar circul confortabil, neinghesuit, pot sta si pe 2-4 locuri, decat sa fie 200 de oameni intr-un 26-16, din care nici macar jumate cu bilet uneori. Daca calatorii ar fi cu bilet s-ar suplimenta poate vagoanele, daca calatorii sunt fara bilet nu se suplimenteaza nimic, se inghesuie toti, inclusiv cei cu bilet. Si lasa sa mearga si la regio, dar cu bilet, scapam de aglomeratia pe unele Interregio. Iar daca merg la auto, sa mearga acolo gratis mai greu de mers, se merge fara bilet si pe maxi-taxi, dar in procent mai redus si pe scoruri mai mari, nicidecum cu 1-2 ron/calator pe distante peste 100 km. |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13105 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport Joi 25 Oct 2012, 15:17 | |
| - Luna a scris:
- Mai bine trenuri goale decat pline cu calatori fara bilet din punctul meu de vedere. Asa macar circul confortabil, neinghesuit, pot sta si pe 2-4 locuri, decat sa fie 200 de oameni intr-un 26-16, din care nici macar jumate cu bilet uneori.
Partea proasta e ca multi blatisti nici nu se multumesc doar sa circule fara bilet. Ii si deranjeaza pe ceilalti... |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22395 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport Joi 25 Oct 2012, 15:24 | |
| Plus ca multi refuza sa plateasca si acel leu , de exemplu daca se suie x din statia Peris sa zicem si trenul cum vine de la Brasov sau de la Buzau iar controlul s-a facut pana atunci de mai multe ori , cand vine nasul inainte de statie finala acel calator care s-a suit din Peris spune ca s-a vazut iar nasul nu are cum sa dovedeasca daca a luat sau nu leul de la acel calator pe simplul motiv ca a mai controlat pana atunci adica a mai strans banuti pana atunci si nu stie daca acel calator a dat sau nu leul , si uite asa se merge si gratis , alta ar fi fost treaba daca toata lumea avea bilet , atunci daca zicea s-a vazut si nasul nu mai tinea minte daca s-a vazut sau nu il punea sa arate iar biletul , am vazut astfel de cazuri nu o data , de x ori ................ cand se suie de la cap de traseu atunci toata lumea prezinta ori biletul ori leul , nu are cum sa mai jongleze nimeni pe moca . |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Discutii generale despre transport | |
| |
| | | | Discutii generale despre transport | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |