Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13807 Data de inscriere : 08/04/2009
Subiect: Re: IR1944/45 Satu M-Baia M./Tg Mures-M.Ciuc-Brasov-Buc. Baneasa-Mangalia Sam 06 Iul 2013, 19:54
Da 1944 nu e făcut cu locomotivă de Braşov? De ce trebuie să ajungă la Cluj? Poate sta în Dej.
Sau nu am înţeles eu despre ce e vorba?
ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6639 Data de inscriere : 10/07/2010
Subiect: Re: IR1944/45 Satu M-Baia M./Tg Mures-M.Ciuc-Brasov-Buc. Baneasa-Mangalia Sam 06 Iul 2013, 19:59
Intr-adevar, locomotiva poate sta si in Dej, dar cine stie ce socoteli sunt cu ea...Poate asa, aducand-o la Cluj, isi pastreaza variante deschise s-o foloseasca pe retur pe alt tren in caz de defectiuni ale altor locomotive...in fine, au mai multe variante de jonglare cu ea. Insa partea asta cu repartizarea locomotivelor, a depourilor si a trenurilor ma cam depaseste, mai bine nu ma bag.
Cat despre lungimea lui 941 prea scurta pe Dej-Brasov...dar in acest caz mi se parea mai logic sa reintroduca grupa de Targu Mures. Sau o grupa de Bistrita, sa zicem. Pentru a acoperi cat mai multe relatii. Atata timp cat Clujul are deja un sezonier care nu este saturat ca nr de vagoane, mi s-ar fi parut, repet, mult mai simplu sa suplimenteze o garnitura existenta.
Acuma, in fine, rau cu rau, dar mai rau fara rau, avem o ramura la 1944. Buna si asta, poate la anul iau aminte si fac si ei MT mai cu cap. Imi aduce aminte de o situatie similara din 1994, cand - la fel, cei care au trasat MT fiind prea optimisti (ca sa nu zic altfel) - s-au trezit ca sezonierele oradene si satmarene erau super-mega-arhipline. Asa c-au bagat vrand-nevrand suplimentarul A397 si respectiv 398, Cluj-Constanta - iar de anul urmator, trenul respectiv a devenit sezonier cu acte in regula, 356/845 si perechea.
AndreiStefan User Dezactivat
Numarul mesajelor : 1799 Varsta : 106 Localizare : Constanta Reputatie : 6224 Data de inscriere : 22/12/2012
Subiect: Re: IR1944/45 Satu M-Baia M./Tg Mures-M.Ciuc-Brasov-Buc. Baneasa-Mangalia Sam 06 Iul 2013, 21:28
105 cu "The snake" Mangalia-Izvorul Oltului-Toplita-Salaj-Baia Mare-Satu Mare alcatuit din 14 vagoane.
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: IR1944/45 Satu M-Baia M./Tg Mures-M.Ciuc-Brasov-Buc. Baneasa-Mangalia Sam 06 Iul 2013, 21:32
De cand ma stiu numai femei impiegate frumoase a avut Constanta Oras Traditia continua cel putin de prin anii '80
AndreiStefan User Dezactivat
Numarul mesajelor : 1799 Varsta : 106 Localizare : Constanta Reputatie : 6224 Data de inscriere : 22/12/2012
Subiect: Re: IR1944/45 Satu M-Baia M./Tg Mures-M.Ciuc-Brasov-Buc. Baneasa-Mangalia Sam 06 Iul 2013, 21:37
Denisa,impegata mea preferata.De cate ori o vad ziua devine mai frumoasa. Cat despre tren,azi a fost plin pana la refuz.Toate vagoanele,inclusiv cusetele si dormitorul.Nu m-ar mira daca l-as vedea suplimentat cu inca 2-3 vagoane.
Ultima editare efectuata de catre AndreiStefan in Sam 06 Iul 2013, 21:44, editata de 1 ori
Vizitator Vizitator
Subiect: Re: IR1944/45 Satu M-Baia M./Tg Mures-M.Ciuc-Brasov-Buc. Baneasa-Mangalia Sam 06 Iul 2013, 21:41
Fratilor am facut naveta la Bucuresti 1 an de zile cu Maramures+Ister in 2008 si nu a avut niciodata 17 vagoane si nici in ani de dupa 2000 incoace. Prin Ploiesti Vest singurele trenuri care treceau cu 16-17 vagoane erau cele 3 sezoniere Mangalia-Satu.Mare, Mangalia-Oradea si Mangalia-Cluj inainte de ani 2000, restul poate ati vazut prin alte parti dar in nici un caz pe ruta Buc-Brasov dupa anul 2000.
Revenind la IR 1945 in seara asta avea urmatoarea compunere :
Primele 2 vagoane posibil sa fi venit de la Mangalia sau sa fi fost atasate din Constanta. Aveau calatori undeva la 40/vagon si cate 3-4 carucioare/vagon ptr cei cu probleme. Posibil sa fi facut cerere la CFR si le-au pus aceste 2 vagoane la dispozitie.
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13277 Data de inscriere : 05/01/2011
Subiect: Re: IR1944/45 Satu M-Baia M./Tg Mures-M.Ciuc-Brasov-Buc. Baneasa-Mangalia Sam 06 Iul 2013, 22:41
Ce incompetenta in CFR .. Numerotarea e criminala .. Nici nu vreau sa-mi dau seama ,cat de buimaciti sunt calatorii... Offtopic ,legat de Maramures+Ister .Filmare personala
dan_dinamo_bm
Numarul mesajelor : 76 Varsta : 49 Localizare : Baia Mare, M400 Reputatie : 4497 Data de inscriere : 22/10/2012
Subiect: Re: IR1944/45 Satu M-Baia M./Tg Mures-M.Ciuc-Brasov-Buc. Baneasa-Mangalia Dum 07 Iul 2013, 10:12
DUAL a scris:
Ce incompetenta in CFR .. Numerotarea e criminala .. Nici nu vreau sa-mi dau seama ,cat de buimaciti sunt calatorii... Offtopic ,legat de Maramures+Ister .Filmare personala
De fapt are ceva logica:
1. Grupa de Satu Mare are numerotarea (1)-2-3-4-5-6-7-8-(9) - vagonul 1 - cuseta si vagonul 9 - clasa a 2-a circula facultativ (luata pe grupuri de 2 cifre, numerotarea ar incepe cu 0: (01)-02-03-04-05-06-07-(08-09));
2. Grupa de Cluj are numerotarea incepand cu 2. Presupun ca are 4-5 vagoane in diagrama: (20)-21-22-(23)-24. Vagoanele 20 si 23 circula facultativ. Presupun ca vagonul 23 este tot cuseta. Vagonul/vagoanele de cuseta de la Cluj se cupleaza cu vagoanele de cuseta si dormit de la Satu Mare, pentru a se evita tranversarea acestora de catre calatorii de la vagoanele de clasa. Numerotarea grupei de Cluj incepe cu 2 deoarece grupa de Cluj a fost introdusa ulterior grupei de Brasov.
3. Grupa de Brasov are numerotarea incepand cu 1: (10-11)-12-(13)-14. Vagoanele 10, 11 si 13 circula facultativ.
4. Nu stiu ce este cu vagoanele 16 si 15. Aici, intr-adevar numerotarea este ciudata. Daca ar fi o alta grupa, ar trebui sa inceapa cu 3.
Prin urmare, cel putin ipotetic vorbind (ca practic niciun caz), trenul ar fi unul foarte lung: (20)-21-22-(23)-24-(1)-2-3-4-5-6-7-8-(9)-(10-11)-12-(13)-14-(16-15) ... 21 de vagoane!!! 9 vagoane circuland facultativ, acestea fiind rezervate grupurilor organizate (ex: tabere de elevi). Oricum, in gari ar trebui sa se anunte prin statie ceva de genul: numerotarea vagoanelor se face: grupa de Cluj, primul vagon dupa locomotiva este..., urmeaza grupa de Satu Mare, vagonul nr. ..., la finalul trenului este grupa de Brasov: ultimele 2 vagoane, nr....
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13277 Data de inscriere : 05/01/2011
Subiect: Re: IR1944/45 Satu M-Baia M./Tg Mures-M.Ciuc-Brasov-Buc. Baneasa-Mangalia Dum 07 Iul 2013, 10:43
Acest 1944,nu ar trebui sa aiba grupa de BV! E stupid.Decat porcaria asta,mai bine puneau grupa de Targu-Mures care prelua si calatorii din BV.Dar unde nu e cap,vai de picioare. Grupa de BV circula cu 1632. E stupid sa numerotezi intr-o grupa 21,22,23,24,25 vagoanele 22,24,si sa zici ca restul circula facultativ.. Pai aranjeaza-le astfel ca facultativele sa fie ori la coada,ori la cap.Ca,un simplu calatori saracu,nu o sa mai stie pe ce lume traieste. Se poate numerata simplu si 1-15,si evit busculadele..Exemple au mai fost ,gen ex 1741/2 anul trecut,care avea 2 grupe si care se uneau la CJ,numeratoarea nu era 2x.Mai ales ca,grupele nu sunt rearanjate la Mangalia,si daca sunt probleme el pot fir rearanjate pentru plecarea spre Mangalia in remizele de domiciuliu...
dan_dinamo_bm
Numarul mesajelor : 76 Varsta : 49 Localizare : Baia Mare, M400 Reputatie : 4497 Data de inscriere : 22/10/2012
Subiect: Re: IR1944/45 Satu M-Baia M./Tg Mures-M.Ciuc-Brasov-Buc. Baneasa-Mangalia Dum 07 Iul 2013, 12:24
DUAL a scris:
Acest 1944,nu ar trebui sa aiba grupa de BV! E stupid.Decat porcaria asta,mai bine puneau grupa de Targu-Mures care prelua si calatorii din BV.Dar unde nu e cap,vai de picioare. Grupa de BV circula cu 1632. E stupid sa numerotezi intr-o grupa 21,22,23,24,25 vagoanele 22,24,si sa zici ca restul circula facultativ.. Pai aranjeaza-le astfel ca facultativele sa fie ori la coada,ori la cap.Ca,un simplu calatori saracu,nu o sa mai stie pe ce lume traieste. Se poate numerata simplu si 1-15,si evit busculadele..Exemple au mai fost ,gen ex 1741/2 anul trecut,care avea 2 grupe si care se uneau la CJ,numeratoarea nu era 2x.Mai ales ca,grupele nu sunt rearanjate la Mangalia,si daca sunt probleme el pot fir rearanjate pentru plecarea spre Mangalia in remizele de domiciuliu...
Este foarte tarziu sa faci renumerotarea acum. Biletele pentru acest tren se pun in vanzare cu 30 de zile inainte. Cum sa mai faci renumerotare? Cel care isi ia bilet in vagonul 2, va fi repartizat in vagonul 7 dupa renumeroatea. Sa vezi atunci bulibasala. Una este pe bilet, alta in realitate. Deci, renumerotarea este IMPOSIBILA in acest moment. Ideea este ca CFR-ul nu stie pe ce lume traieste. Initial, in livret, trenul avea grupa de Sighetu Marmatiei. Cand s-a pus in circulatie avea numai grupa de Brasov. Numerotarea ar fi fost buna: (1)-2-3-4-5-6-7-8-(9)-(10-11)-12-(13)-14, apoi s-au gandit sa mai puna si grupa asta de Cluj pe care nu o puteau plasa decat la inceputul trenului. Cam asta este problema. Vagoanele facultative circula numai atunci cand sunt grupuri organizate (aceste grupuri anunta cu aproximativ 2-3 luni inainte suplimentarea trenului cu 1, 2 sau chiar 3 vagoane de cuseta sau clasa a 2-a). Asa ca, daca dupa numarul 8 urmeaza 11, acest lucru este foarte normal. Uita-te la trenurile internationale sa vezi acolo ce numeroatarea aiurea este. In concluzie, cine merge cu trenul trebuie sa vina inainte cu 30-60 minute la gara, sa intrebe la Informatii cam pe unde vine vagonul lui si sa se pozitioneze pe peron in zona respectiva. Eu cel putin asa fac de fiecare data cand plec la mare. Problema este cu cei care vin cu 5 minute inainte sa plece trenul (de parca trenul ar trebui sa stea dupa ei).
KOSTYK
Numarul mesajelor : 189 Varsta : 35 Localizare : Brasov/Blejoi Reputatie : 4735 Data de inscriere : 16/06/2012
Subiect: Re: IR1944/45 Satu M-Baia M./Tg Mures-M.Ciuc-Brasov-Buc. Baneasa-Mangalia Dum 07 Iul 2013, 14:52
Am circulat si eu anul trecut cu 1944/1945 si am avut bilet la grupa de Brasov, vagonul nr. 22, care era un 26-16.
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13277 Data de inscriere : 05/01/2011
Subiect: Re: IR1944/45 Satu M-Baia M./Tg Mures-M.Ciuc-Brasov-Buc. Baneasa-Mangalia Dum 07 Iul 2013, 17:02
Grupa de CJ putea circula ca 8B,9B,10B,11B
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: IR1944/45 Satu M-Baia M./Tg Mures-M.Ciuc-Brasov-Buc. Baneasa-Mangalia Dum 07 Iul 2013, 17:27
DUAL B-ul ala vine de la bis, asta inseamna vagon suplimentar inclusiv grupa trenului. Nu prea are logica.
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13277 Data de inscriere : 05/01/2011
Subiect: Re: IR1944/45 Satu M-Baia M./Tg Mures-M.Ciuc-Brasov-Buc. Baneasa-Mangalia Dum 07 Iul 2013, 18:48
Las ca e logica numaratoarea acum ... cand se anunta in gara trenul,cred ca si ala/aia de citeste isi face cruce cu piciorul .. Compunerea vagoanelor incepe cu 15 dupa locomotiva in ordinea.. 15,16,14,12,8,7,6,5,4,3,2,24,22,21 ... FOARTE LOGIC!Daca era B,nu interesa pe absolut nimeni ca nu sunt suplimentare si ca e grupa .. Dar la cum arata numerele,te ia cu durere de stomac,cap,infectie urinara,si ce mai e prin meniu... Exista internationale care sunt compuse din cate 5 grupe,si nu arata ca si salata de 1944...
dan_dinamo_bm
Numarul mesajelor : 76 Varsta : 49 Localizare : Baia Mare, M400 Reputatie : 4497 Data de inscriere : 22/10/2012
Subiect: Re: IR1944/45 Satu M-Baia M./Tg Mures-M.Ciuc-Brasov-Buc. Baneasa-Mangalia Dum 07 Iul 2013, 21:50
DUAL a scris:
Las ca e logica numaratoarea acum ... cand se anunta in gara trenul,cred ca si ala/aia de citeste isi face cruce cu piciorul .. Compunerea vagoanelor incepe cu 15 dupa locomotiva in ordinea.. 15,16,14,12,8,7,6,5,4,3,2,24,22,21 ... FOARTE LOGIC!Daca era B,nu interesa pe absolut nimeni ca nu sunt suplimentare si ca e grupa .. Dar la cum arata numerele,te ia cu durere de stomac,cap,infectie urinara,si ce mai e prin meniu... Exista internationale care sunt compuse din cate 5 grupe,si nu arata ca si salata de 1944...
Nu aveau cum sa-l numeroteze cu B. Pai daca foloseau B, dupa 5, urma 5B, dupa 5B, 6 , dupa 6, 6B, apoi 7, etc... Daca ar fi introdus grupa de Cluj de la inceput nu mai era nicio problema, puteau numerota trenul de la 1 la 16. Dupa tine, ar trebui sa numeroteze grupa de Cluj cu "minus", deoarece se afla in fata trenului. Cam asa ar arata numerotarea ta: -4, -3, -2, -1, 1, 2, ..., 14, 15, 16 si ar fi fost ok, nu? Inca odata: nu aveau cum sa numeroteze altfel grupa de Cluj si asta este, cui nu-i place numerotarea sa mearga la mare cu masina sau autobuzul. Pe mine unul singur nu ma deranjeaza deloc.
Continut sponsorizat
Subiect: Re: IR1944/45 Satu M-Baia M./Tg Mures-M.Ciuc-Brasov-Buc. Baneasa-Mangalia
IR1944/45 Satu M-Baia M./Tg Mures-M.Ciuc-Brasov-Buc. Baneasa-Mangalia