Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: IR1944/45 Satu M-Baia M./Tg Mures-M.Ciuc-Brasov-Buc. Baneasa-Mangalia Mar 29 Iun 2021, 18:44
Dr2005 a scris:
Adrian78 a scris:
Uite în Polonia se dau vouchere și pentru a celebra pasagerul cu numarul 70 de milioane[...] Była nią 21-letnia studentka psychologii Helena Pagels, [...]
Şi au dat voucherul unei studente de 21 de ani. Îţi dai seama ce ieşea dacă se întâmpla asta în România?
Citat :
Decât bagau banii în RR la vagoanele 20-49 s ale faca 20-49-1xx mai bine faceau RR la 20 de cusete și dormitoare..
Şi în loc de 50 de vagoane (sau câte or ieşi) de clasă, ieşeau 20 de cuşete, care după sezon ar fi circulat pline doar vineri şi duminica.
Licitaţii pentru 70-91 au mai fost, ce vină are CFR Călători că Astra nu vrea să le repare? Singura soluţie să se asigure reviziile şi reparaţiile pe perioadă mai lungă e să liciteze mentenanţa multianuală a unor loturi mari de vagoane. Altfel Astra o să-şi vadă de tramvaie şi o să mai repare câte un vagon din când în când, în perioadele în care aşteaptă să îi vină piesele de tramvai.
Lasa ca circula în data 20-68 15 calatori pe 2083/2084 Macar la cuseta se incaseaza destul de mult în sezon.. Știau bine ca Astra le cam da cu flirt în ultima perioada..
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: IR1944/45 Satu M-Baia M./Tg Mures-M.Ciuc-Brasov-Buc. Baneasa-Mangalia Mar 29 Iun 2021, 20:27
Nesebar a scris:
Si daca mergi cu masina si se strica masina pe drum? Cum e? Cine mai iti da despagubiri? Ne-am invatat sa cerem, toti au pretentii. S-a stricat locomotiva, ok, asteptam alta, toate se strica. Ghinion, si acum nu vrei 50% din bilet sa ajungi la destinatie pe mocangeala? Nu e normal sa ajungi la destinatie cu intarziere si sa primesti bani inapoi. Cand ai ajuns ai ajuns, ai fost transportat, platesti, nu mergi moca! Pe vremuri nu mai avea nimeni curaj sa scoata un cuvant, aveai intarziere, asta e, dar nu scoteai un sunet ca nu avea nimeni curaj, acum toti au gura mare si vor despagubiri. Pofta in cui! Iti convine bine, nu iar bine, esti liber sa mergi cu orice vrei, nu te obliga nimeni sa vii la tren.
Pentru ca proprietatea personala e fix tot una cu un serviciu cumparat. Asa mai moare omu' si acasa, ce daca moare in spital? Poate sa pice tavanul pe copil si acasa, ce daca il face pilaf in clasa?
Nu e normal sa primesti bani pentru intarziere? De ce am impresia ca prima chestie pe care o faci daca iti intarzie avionul (sau trenul, unde se poate) e sa vezi cum poti primi ceva franci inapoi. Nu tre' sa-mi raspunzi aici, macar sa fii sincer cu tine.
Pe vremuri? Pe vremuri ti-ar fi tremurat dosul pe sub plapuma ca nu dadeau tovarasii caldura. Pe vremuri ai fi stat la coada pentru orice, si lista de "pe vremuri" poate continua. Stiu, o sa spui ca tu te-ai fi descurcat. Dar inainte sa scrii asta vezi ca aia care se descurcau mai bine decat omul de rand nu aveau cea mai apreciabila fibra morala. A, da, pe niste vremuri mai recente iti era gandul la calator si, parca, erai mai uman pe subiectele feroviare.
Te rog mult, scuteste-ne de a ne spune cum era "pe vremuri".
PS: Pe vremuri te tinea statul cum avea chef. Aminteste-mi care e parerea ta despre masurile legate de pandemie.
riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6663 Data de inscriere : 27/06/2010
Bine punctat. Cat despre ante '89, pur si simplu mi-e sila sa-mi amintesc (claie peste gramada, iarna temperatura de afara era fix aia din tren, ba odata am venit cu un geam lipsa - iarna, va dati seama ce frumusete!), deci fara ce era pe vremuri!
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: IR1944/45 Satu M-Baia M./Tg Mures-M.Ciuc-Brasov-Buc. Baneasa-Mangalia Dum 25 Iul 2021, 17:15
E 1941, dar am nevoie niste lamuriri de ce o ajuns sa se numeasca 001641. Adica sunt 2 trenuri, 1945 (Constanta - Baia Mare) si 1641 (Bucuresti Nord - Baia Mare). Ambele trenuri au aceeasi ruta, doar ca unul porneste din Bucuresti Nord, altul din Bucuresti Basarab. Primul ajunge 1941 in Baia Mare, al doilea, 1641, ajunge la 20 minute distanta. Ambele trenuri au aceeasi ruta si merg unul dupa altul. Nu inteleg multe lucruri: 1) de ce? daca tot au 1744 pe Timisoara,Craiova, de ce nu l-au putut lungi pana la SM ca sa nu avem vara 2 trenuri pe aceeasi ruta la 20 minute distanta in conditiile in care e criza de locomotive? 2) de ce trebuiesc unite? 3) de ce isi schimba constant numarul? Porneste din mangalia ca si 8810, apoi 1945, apoi 001641. 4) Faa de anul trecut, are 2 opriri aditionale si sta cu 13 minute mai mult in trafic. De intarzieri nici nu zic 60-120 minute regulat.
CARE SARACIE O PUTUT FI RATIONAMENTUL PENTRU MERSUL DE TREN PE ANUL 2024.
Filmarea e din 25 iunie, dar am verificat pentru trenul de azi (22 iulie 2024) iar la momentul la care va scriu mesajul acesta, a plecat din Ulmeni Salaj cu 87 minute intarziere (inca n-a ajuns in Baia Mare).
Deci legatura directa cu Bucuresti si Mangalia, is facute PRAF anul acesta, in conceptia mea. Le pot tot scrie celor de la CFR Calatori sugestii, dar sub conducerea preotului, poarta urechi de cal si n-or sa asculte vreodata. Cu Domnul inainte ca mintea e absenta!
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
Mircea, cu numerele 1944 și 1945 a circulat ultima dată în vara lui 2021. După care s-a trecut la o altfel de numerotare și anume fără liniuțe (1944/1944-1), din vara lui 2022 1944 a primit alt număr de mers 1941, iar 1945 a primit nr 1942. Faza cu 001641 sunt niște găselnițe pe sait ptr care nici eu nu pot să găsesc explicația. De plecat din gara Basarab nu are cum, real pleacă din Gara de Nord. Din cauză că s-au lungit timpii de mers s-a ajuns la situația dată. Se ajung unul pe altul, 1641 îl ajunge din urmă pe 1942. 1744 la stația Oradea se formează din garnitura trenului 1920, care 1744 se atașează la Arad la tren 79 (practic 78 și 79 nu mai lasă cușete și dormitoare la Timișoara, au fost prelungite la Oradea pe perioada lucrărilor Cluj - Oradea). Vin la București cu 79, Grivița le atașează la tren 472, merg la Arad după care la Oradea 1743, apoi la Mangalia 1922/8813. Ptr că au luat în calcul și întârzierile, au avut o premoniție că se va întâmpla ce vedem în prezent. Le unesc la BM ca să scutească niște TUI ptr km dintre BM și SM. Oricum se circula la cale liberă, ce rost mai avea să expediezi 2 trenuri unul după altul ? Și când 1641 a avut întârziere mare, 1942 nu l-a mai așteptat în BM pe 1641 și a plecat separat (cu nr 13xxx). Ptr linia 813 CT - Mangalia s-a adoptat numărătoarea cu numere 88xx ca să poată fi tarifate R în stațiuni. Deci vine de la Mangalia cu nr 8810 după care pleacă din CT cu nr 1942. Iar faza cu 001641 am mai explicat este o găselniță a saitului CFR C care oricum are și niște erori. De exemplu spune pe sait că trenul cutare detașează vagoane ptr trenul cutare și ruta cutare. Fals. De multe ori aceeași garnitură de tren merge mai departe. Îți dau un exemplu 9907 la Craiova continuă la Târgu Jiu cu nr 9927, aceeași locomotivă și aceleași vagoane care vin de la București. Sau la Pitești, ce vine de la București continuă la Craiova. Nu cum vezi pe sait că detașează vagoane. Ce vagoane mă, e același automotor La BM 1942 se atașează la tren 1641, de aici și tâmpenia aia de pe sait cu 001641. Dar practic 1641 merge BM - SM. Raționamentul ptr mersul de tren pe anul 2024 să ți-l dea conducerea CFR C, că eu nu sunt în măsură. Deși mă cam îndoiesc să primești vreun răspuns din partea lor. Întârzierile sunt de natură mai mult CFR Infrastructură sau condiții meteo nefavorabile (furtuni care au deconectat substațiile electrice, inundații). Dar au fost cazuri și de locomotive electrice rămase defecte. Și în condițiile în care la SM ai ecart între trenuri de doar 2h41 cum să nu fie întârzierile astea? Bine că e ecartul mai mare la Mangalia, dar și de pe Mangalia vine întârziat la Constanța. Până anul trecut mai jonglau cu garnitura lui 1741, adică când 1942 nu se mai încadra să îl formeze pe 1941, ptr 1941 luau vagoanele de la 1741, iar vagoanele lui 1942 plecau la București cu 1742, dar dacă astea (1741/42) sunt istorie... cum să le mai combini? Mircea, recitește postarea ta și pune cap la cap răspunsurile mele și sper că te-ai lămurit.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
La BM 1942 se atașează la tren 1641, de aici și tâmpenia aia de pe sait cu 001641. Dar practic 1641 merge BM - SM.
Treaba asta cu pus zero în faţă e din 2011, de când nu se mai permite cumularea distanţelor pe bilet. Unde a vrut CFR C. să se mai cumuleze, le-a trecut în sistem ca 0xxx, grupe de la tren xxx, când de fapt sunt trenuri consecutive, făcute cu aceleaşi vagoane.
_________________ :TTT:
SMDS
Numarul mesajelor : 573 Varsta : 30 Localizare : Cluj Napoca Reputatie : 2498 Data de inscriere : 30/08/2019
Subiect: Re: IR1944/45 Satu M-Baia M./Tg Mures-M.Ciuc-Brasov-Buc. Baneasa-Mangalia Mar 23 Iul 2024, 08:19
Am inteles. Multumesc pentru clarificari.
Continut sponsorizat
Subiect: Re: IR1944/45 Satu M-Baia M./Tg Mures-M.Ciuc-Brasov-Buc. Baneasa-Mangalia
IR1944/45 Satu M-Baia M./Tg Mures-M.Ciuc-Brasov-Buc. Baneasa-Mangalia