Numarul mesajelor : 5864 Reputatie : 11655 Data de inscriere : 08/09/2011
Subiect: Re: IR1944/45 Satu M-Baia M./Tg Mures-M.Ciuc-Brasov-Buc. Baneasa-Mangalia Dum 07 Iul 2013, 22:32
@dan_dinamo_bm, nu e vorba de plăcutul numerotării. Este vorba despre derutarea călătorilor și de logica în care se face numerotarea. Nu e mai bine să știe călătorul că vagonul 4 este al patrulea vagon de la locomotivă?
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13276 Data de inscriere : 05/01/2011
Ar fi logic ce zici tu, DA,asa se procedeaza la suplimentarea bis... Dar mai bine grupa de Cluj sa fie 1B,2B,3B,2,3,4,5,6 decat 22,21,20,2,3,4 si dezastrul din grupa Brasov.. Sa nu crezi tu ca pe vremuri toate bisurile circulau la locul lor.. Am prins pe foame,in vremurile bune vagonele 1bis si 2bis atasate dupa locomotiva in graba din Timisoara,ca trenul fusese plin pana la refuz. era 1B,2B,1,2,3,4... deci nu e o premiera ceea ce zic,si pun pariu ca nu sunt singurul care a prins ordine de genul sau vagoane cu alte numere in capul trneului .. Bun 1,2 vagoane,dar aici e ghiveci deja. Eu nu inteleg ce e cu brasovul ala,si de ce au ales sa fie asa harababura ,ca vagoanele nu sunt inversate in Mangalia intre ele,cum era pe vremuri.Trenul circula pe racord,deci grupa de Brasov e in capul trenului pe CT-BV indiferent,iar grupa de Cluj in spate.
AndreiStefan User Dezactivat
Numarul mesajelor : 1799 Varsta : 106 Localizare : Constanta Reputatie : 6223 Data de inscriere : 22/12/2012
La final ramane de spus ca acest tren mi-a facut vara frumoasa cu lungimea lui,vagoane 20-55,cusete.. in ce stare se afla CFR-ul macar in sezon sa mai avem parte de asa ceva.
-Va Urma-
_________________ IR 366 "HARGHITA" Brasov - Budapest Keleti
IRN 1946 Sighetul Marmatiei - Mangalia
Ultima editare efectuata de catre 92Dragos in Vin 13 Mar 2015, 19:19, editata de 1 ori
92Dragos Moderator si Fotograful anului
Numarul mesajelor : 2942 Localizare : Targu Mures / Gheorgheni Reputatie : 8371 Data de inscriere : 24/05/2010
Frumoasa filmare, pur si simplu... frumoasa! Acesta este trenul meu preferat. De mic copil plec in gara din Baia Mare sa-l vad atunci cand pleaca la marea cea mare, asteptand cu emotie ziua in care sa ma duca si pe mine. Si tot au trecut de atunci vreo treizeci si ceva de ani... Acum ma duc sa-l vad cu cei 2 copii ai mei si asteptam cu emotie ziua in care plecam la mare. An de an luam biletele cu 30 de zile inainte la vagonul de cuseta, economisim si ceva bani, facem itinerarii, trasee... ce mai, acesta este trenul visului, cel mai frumos din tara, indiferent de compunerea cu vagoane sau numeroatare. Trenul asta imi aminteste de copilarie. Multumesc pentru frumoasa filmare de pe defileul Muresului!
92Dragos Moderator si Fotograful anului
Numarul mesajelor : 2942 Localizare : Targu Mures / Gheorgheni Reputatie : 8371 Data de inscriere : 24/05/2010
Frumoase filmarile Dragos! Poate odata imi faci o dedicatie si cu tronsonul Toplita - Galautas - Subcetate, imi place mult. Imi mai place si Voslabeni - Izvoru Oltului, dar nu vreau sa cer prea mult
Si mie imi place nespus acest tren. Insa cel mai mult mi-a placut cand trecea Caracaul...adica mergea pe ruta Deda - Ciceu - Ghimes - Adjud - Focsani. In 2009 am mers la mare, intr-un vagon 20-49 clasic, si a fost splendid. Am stat e geam de la Saratel pana pe la Ghimes aproape fara intrerupere, desi dupa Toplita se innoptase. Am trecut de la caldura de 30 de grade pe la Beclean, la racoarea si mirosul puteric de brad de la 1000 m altitudine din Livezi Ciuc. Acolo am coborat si am rupt o crenguta amintire, fiindca trenul astepta perechea lui ce venea de la mare, plus ca detasa o locomotiva ce a fost adaugata la Siculeni pentru urcusul de acolo, aveam 13 vagoane (9 initiale + 4 grupa de Sighet). A fost cel mai frumos drum al meu pe 501, sub luna plina sa vad sarpele luminos, incolacindu-se pe spinarile muntoase, animat de 2 locomotive electrice. Sunetul joantelor dupa Saratel pe M400 e unic, si aproape continuu pana spre Ghimes, un adevarat festin pentru majoritatea pasionatilor feroviari.
Si ruta pe la Baile Tusnad e frumoasa, (pacat ca e o restrictie urata acolo din cate tin minte), si apoi Valea Prahovei.
In 2010 am avut si norocul ca la intoarcere de la mare, datorita faptului ca pe M500 s-a inchis traficul din cauza podului de la Putna Seaca, sa vad si magistrala 600, in premiera. Am mers deviat de la Faurei spre Tecuci, si apoi Marasesti, iar de aici traseul obisnuit. A fost o senzatie speciala sa traga sulzerul trenul, cu EA cu tot, cu pantograful jos. Trenul nu a avut intarziere, deoarece ruta e putin mai scurta, dar si mai buna decat catastrofala portiune Faurei - Buzau.
Inca un motiv pentru care acest tren imi este cel mai drag, e faptul ca el strabate toata tara, de la campia din N-V, apoi dealuriel transilvanene, Carpatii, Baraganul, Dunarea, si in final marea....toate cu acelasi tren.
ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6638 Data de inscriere : 10/07/2010
Subiect: Re: IR1944/45 Satu M-Baia M./Tg Mures-M.Ciuc-Brasov-Buc. Baneasa-Mangalia Sam 13 Iul 2013, 02:01
Intr-adevar, e un tren care tinde sa devina legenda. Are deja vreo 42 de ani de cand isi face datoria. Sigur, nu se apote compara cu trenul 1741 de exemplu, el aparand si in MT interbelic, dar totusi, are o istorie in spate.
Pe de alta parte, si sezonierele de Oradea, Cluj si Timisoara aveau state vechie de serviciu, dar asta nu a impiedicat CFR-ul sa le taie de nu s-au vazut. Deocamdata, alte doua trenuri clasice supravietuiesc unite, sezonierele de Iasi si Suceava. Spera ca lungimea trenului si gradul de ocupatie sa ii permita supravietuirea si anul viitor satmareanului.
92Dragos Moderator si Fotograful anului
Numarul mesajelor : 2942 Localizare : Targu Mures / Gheorgheni Reputatie : 8371 Data de inscriere : 24/05/2010
Subiect: Re: IR1944/45 Satu M-Baia M./Tg Mures-M.Ciuc-Brasov-Buc. Baneasa-Mangalia Sam 13 Iul 2013, 12:42
[quote="lonutz"] Multumesc! V-am filmat pana-n intrarea de la Subcetate Mures desi am mai multe filmari nu le-am pus pe toate gen urcare pe Izvorul Mures fiind e noapte acolo. La intoarcere stateam pe picioare intre Izvorul Olt si Deda merita toti banii sa vezi cum arata vagoane iluminate in curbe si respiri aerul cel curat de la brazi. Luna aceasta trebuie sa fac ceva pe Saratel-Deda pacat de jungla nu stiu cate vagoane o sa se vada plus voi filma plecare din CT si multe alte. In 2011 am fost cu el cea mai frumoasa amintire cum facea cruce cu 941 in Livezi Ciuc, si un alt motiv care este aceeasi cu al tau, imi place ca traverseaza toata tara prin cele mai frumoase zone mai ales M400 c. Ramane de spus o ultima poveste tot din anul 2011. In drum spre mare am prins o vreme fulgeroasa, a plouat prin toata tara, batea vantul , iar cand urca Izvorul Mures a mai fulgerat iluminandu-se vagoane 44-31 in curbe, doamne.. a fost ceva fenomenal!
_________________ IR 366 "HARGHITA" Brasov - Budapest Keleti
IRN 1946 Sighetul Marmatiei - Mangalia
Ultima editare efectuata de catre 92Dragos in Vin 13 Mar 2015, 19:28, editata de 1 ori
AndiCFR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3683 Localizare : Braşov Reputatie : 8756 Data de inscriere : 10/06/2011
Subiect: Re: IR1944/45 Satu M-Baia M./Tg Mures-M.Ciuc-Brasov-Buc. Baneasa-Mangalia Sam 13 Iul 2013, 13:09
Pe Saratel-Deda nu prea ai cum sa filmezi.. doar daca iti rezista mainile la salcami..
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: IR1944/45 Satu M-Baia M./Tg Mures-M.Ciuc-Brasov-Buc. Baneasa-Mangalia Sam 13 Iul 2013, 14:30
AndreiStefan a scris:
105 s-a casatorit cu 1944/5. :)Am inteles ca mai toata vara numai ea o sa faca trenul asta.
Trebuie EA clasica la perechea IR1944/1945 fiind alocat mecanicilor buzoieni care nu sunt autorizati la clasa 47. De ce-l trage doar EA105? imi permit o parere personala probabil aspectul estetic dintre clasice si poate si faptul ca se defecteaza rar.
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
Subiect: Re: IR1944/45 Satu M-Baia M./Tg Mures-M.Ciuc-Brasov-Buc. Baneasa-Mangalia Sam 13 Iul 2013, 15:15
Eu cred că e din cauza faptului că 1944 e sezonier şi ca să nu schimbe turnusul mai multor locomotive de la Braşov doar pentru câteva luni cât circulă trenul ăsta, au decis să folosească doar o locomotivă. La Braşov mai sunt locomotive cu titulari?
Continut sponsorizat
Subiect: Re: IR1944/45 Satu M-Baia M./Tg Mures-M.Ciuc-Brasov-Buc. Baneasa-Mangalia
IR1944/45 Satu M-Baia M./Tg Mures-M.Ciuc-Brasov-Buc. Baneasa-Mangalia