|
| Vagoanele din seria 20-54 si 20-55 | |
|
+100CristyanC spiderpc alinx3330 DAS 2011 CristianSM cristi CFR dan tm IonutChircu Jurnal Feroviar Lineus646 Cito TVlad Dionis Grigor alinutz23 TonyGFR tcm Feroviar_18 TonyCFR mielutu zburator florin.lifticariu DB Robert alex1987 Ciprian.bucur.92 Katalyn Nk11 Simply18 membru dezactivat , CalinPiatraNeamt AndreiCFRbv Cont.dezactivat cfr500 Bobby_TM allred Razvan Tudor mariuscfrbucuresti Vitosa Lafont Katalin4653 Spartan1948 Dutzu Vale Alex Avram lifetec 92Dragos Goanga kasapis2007 Adirmvl Desiro256 Kriszti219 AlexD cardinal Gelu redeme Dr2005 KQQ kristi kkk Radu Tudor Teodor Andrey_tm AndiCFR R936 Luna Marius ovivi alex.alexus.tm didinul DUAL decward membru inactiv ravers75 VeV ATM Laur Adrian78 cont inactiv saint bogdan srl Nesebar COSTACHE MIHAIL FeroFan97 Iasmin Boracik 19jimmy84 Norbi mureseanu_976 PrisecaruFlorin AMX 97-0548-4 Caravelle_Zg vrabieionut MariusM tudor_vl biokosmy Ionutz cortexedge Hurricane discoid21 Lde 2100 razwy myster2008 104 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20634 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25578 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Vagoanele din seria 20-54 si 20-55 Mier 26 Dec 2012, 23:08 | |
| Instrucţional, temperatura aerului într-un vagon de călători trebuie să fie cuprinsă între 19 şi 23 de grade Celsius, cu posibilitatea reglării ei de către călători (cel puţin 1 treaptă intermediară între minim şi maxim). Dar asta se aplică ,,în compartimentul cel mai friguros", deci dacă tu bagi aerul pe la mijlocul trenului, acolo va fi mai cald, ca să încălzească şi locurile de la capete.
La 20-54 încălzirea se face cu rezistenţe electrice, dacă locomotiva dă mai mult decât trebuie, se încing mai tare. La 20-55 e aer modulat şi, cu ajutorul robinetelor de sub geam, poţi regla căldura. Instalaţia de aer are două circuite, unul cu aer încălzit, unul cu aer la temperatura mediului exterior. Fiecare compartiment are propriul sistem de ţevi de aer. Prin manipularea robinetului, stabileşti ce proporţie de aer cald şi rece intră, reglând astfel temperatura. _________________ :TTT:
|
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13280 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Vagoanele din seria 20-54 si 20-55 Joi 27 Dec 2012, 01:41 | |
| La 20-54 rezistenta este legata la un potentiometru(o rezistenta electrica inseriata) din care se poate regla,cantitatea de caldura emanata de rezistenta respectiva.Ca ele nu mai sunt functionale e partea a 2'a,insa in anii lor de glorie acele vagoane au fost foarte bune.Dpdvd al durabilitatii 20-54 stau mai bine pt ca acele reziste maxim se ard,si oricum sunt 4 daca nu ma insel in compartiment,pe cand la 20-55 se pot bloca clapetele,se pot arde rezistentele + ca aerul din interior depinde in mare masura de temp aerului exterior,astfel ca aerul ce ajunge in compartiment depinde intr-o mare parte de cel cu care este combinat is provine din exterior. La fel si la saloanele moderne care sunt prevazute cu AC , aeru din interior va avea mereu de aport de aer curat,stabilit prin normative,ca altfel daca ti l-ar tot recicleaza,cum sunt inchise aermetic(teoretic),poate scadea drastic nivelul de oxigen,si mai ales creste umiditatea in compartiment,care sporeste anumiti factori de discomfort si favorizeaza formarea mucegaiurilor si a tot felul de chestii din astea biologice,ce pot afecta calitatea aerului ,fie prin miros,fie prin contaminare cu spori si alte minuni care nu fac topicul discutiei... |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8304 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Vagoanele din seria 20-54 si 20-55 Joi 27 Dec 2012, 02:12 | |
| - Onofrei Sergiu Gabriel'76 a scris:
Iar in opinia ta ti se pare normal ca pe durata unei calatorii -ce se vrea totusi a fi civilizata- sa stai infofolit intr-o geaca??? Atunci propun sa mergem cu ...marfarele sau cu vechile ,,Dimitroave" ori cu 11/19-47....zic eu! Sau, sa deschidem larg ferestrele de la trenuri la -10 grade, temperatura accentuanta in scadere datorata vitezei trenului, pe principiul: ,,Unde nu intra soarele in casa, intra doctorul pe usa!"....Pentru ce sunt acele radiatoare/calorifere Dumnezeu stie ce or fi??? Pe post de bibelouri asezate frumos pe...televizor??? Ornamente?? Adica mecanicul locomotivei, economiseste combustibil pe sanatatea calatorilor, iar asta ti se pare normal???? Hm... Tine cont de ceva: mie nu imi place caldura. Si da, imi place sa stau imbracat cu geaca, nu ma consider ,,infofolit". De acord cu propunerile tale, as merge si cu marfarul daca as putea, la fel si cu restul vagoanelor enumerate de tine, cu unele chiar merg cu placere. Am mers si cu geamu larg deschis ori de cate ori s-a putut si o voi face ori de cate ori pot si pe -20 de grade. Acele radiatoare/calorifere mi-ar place/deseori m-as bucura sa nu (mai) fie. Nu mi se pare normala ,,economia", dar nici sa exista caldura in exces in tren. Nu moare nimeni fara caldura oricum, din frig faci caldu usor cu multe haine sau alte variante, cand e prea cald pai cald e si nu prea ai ce face, mai ales ca la seria asta la mai toate exemplarele doar teoretic se mai pot deschide geamurile, practic fiind prinse in suruburi. |
| | | Vale
Numarul mesajelor : 250 Varsta : 43 Localizare : Tirgu Mures Reputatie : 4992 Data de inscriere : 08/12/2011
| Subiect: Re: Vagoanele din seria 20-54 si 20-55 Joi 27 Dec 2012, 08:43 | |
| Si da, imi place sa stau imbracat cu geaca, nu ma consider ,,infofolit"....cand e prea cald pai cald e si nu prea ai ce face[/quote]
E simplu... dai geaca jos |
| | | Andrey_tm Moderator si Regizorul anului
Numarul mesajelor : 5864 Reputatie : 11659 Data de inscriere : 08/09/2011
| Subiect: Re: Vagoanele din seria 20-54 si 20-55 Joi 27 Dec 2012, 12:16 | |
| Luna, nu tuturor le place frigul. |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8304 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Vagoanele din seria 20-54 si 20-55 Joi 27 Dec 2012, 18:20 | |
| Dar unora le place frigul, chiar il adora. - Vale a scris:
E simplu... dai geaca jos Prefer hainele groase. Si oricum deregula tot cald imi e si cu geaca jos in seria asta de vagoane, iau si ventilator cu mine iarna, si il folosesc cand nu se deschid geamurile/nu e defecta incalzirea. |
| | | mureseanu_976 Moderator
Numarul mesajelor : 2215 Localizare : I eh, no, nooo, no es possible Reputatie : 8096 Data de inscriere : 07/02/2009
| | | | Teodor
Numarul mesajelor : 3305 Reputatie : 8446 Data de inscriere : 18/04/2011
| Subiect: Re: Vagoanele din seria 20-54 si 20-55 Sam 29 Dec 2012, 01:39 | |
| In Podu Olt. |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13280 Data de inscriere : 05/01/2011
| | | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8304 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Vagoanele din seria 20-54 si 20-55 Vin 18 Ian 2013, 16:09 | |
| Ieri am calatorit cu un 20-55 si intr-adevar pe la mijloc era foarte cald, dar la capete mai racoare. Bineinteles ca m-am pus in primul compartiment, ,,la racoare". |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22397 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Vagoanele din seria 20-54 si 20-55 Vin 18 Ian 2013, 16:14 | |
| |
| | | Dutzu V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1597 Varsta : 28 Localizare : Iasi Reputatie : 6032 Data de inscriere : 29/12/2012
| Subiect: Re: Vagoanele din seria 20-54 si 20-55 Vin 18 Ian 2013, 22:09 | |
| dupa parerea mea aceste vagoane sunt bune am mers odata cu un vagon 20:54 si era o caldura in el chiar si la capete :-? bineinteles era iarna caloriferele erau fierbinti asa mai zic si eu sa tot mergi cu trenu daca ai conditii sa stau la caldurica |
| | | Spartan1948 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2108 Varsta : 32 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6911 Data de inscriere : 15/03/2012
| Subiect: Re: Vagoanele din seria 20-54 si 20-55 Vin 18 Ian 2013, 22:33 | |
| |
| | | Dutzu V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1597 Varsta : 28 Localizare : Iasi Reputatie : 6032 Data de inscriere : 29/12/2012
| Subiect: Re: Vagoanele din seria 20-54 si 20-55 Vin 18 Ian 2013, 22:36 | |
| asa este ) :AA14: :AA17: :AA17: :AA17: :AA17: :AA17: :AA17: :AA17: :AA17: :AA17: :AA17: |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13107 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Vagoanele din seria 20-54 si 20-55 Vin 18 Ian 2013, 23:04 | |
| Din cauza caldurii da. DAR: sunt compartimentate, au 6 locuri in compartiment, poti deschide ferestrele, etc. Am mers in mai intr-unul cu 1833, de la Cluj la Timisoara. Divin! In acelasi vagon era si un baiat care facea poze pe traseu... :-? Dar pentru 2013 au lipsuri destul de mari si nu prea mai pot fi puse in compunerea IR-urilor... |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Vagoanele din seria 20-54 si 20-55 | |
| |
| | | | Vagoanele din seria 20-54 si 20-55 | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |