|
| Liniile ferate industriale din Bucuresti | |
|
+16Vitosa ionutz85 Shinkasen Alex Avram nenuandrei AndiCFR sorinucu TVlad Dr2005 acdb membru inactiv decward ldh80 RazvanCFR Nk11 COSTACHE MIHAIL 20 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Liniile ferate industriale din Bucuresti Joi 08 Iun 2023, 19:21 | |
| Să înțeleg că la Lujerului magistrala de metrou M3 trece pe deasupra pasajului Lujerului ? Pe wikimapia statia de metrou Lujerului apare că fiind amplasată la vest de pasajul Lujerului! |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8415 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Liniile ferate industriale din Bucuresti Vin 09 Iun 2023, 10:26 | |
| Nu, metroul trece pe dedesubt insa are tunele separate. Pentru a ajunge de la statia de tramvai la peron, trebuie coborit sub nivelul soselei si sub un tunel de metrou pentru a iesi la peron. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Liniile ferate industriale din Bucuresti Lun 19 Iun 2023, 07:59 | |
| O schita cu fostele cai ferate industriale ce deserveau: depoul Metrorex Ciurel (primul depou al metroului, dat in exploatare in 1979), fosta uzina "Semanatoarea" si fosta fabrica "Pumac" (ce producea aceasta ?): Dupa cum se observa linia ferata industriala ce trecea prin pasajul subteran Lujerului (dat in exploatare in 1987) mergea apoi paralel cu strada Fabricii, dupa care exista un macaz, din care se ramificau doua linii: -O linie ce traversa Calea Apeductului, apoi trecea pe un podet si ajungea in incinta uzinei "Semanatoarea" -O alta linie ce traversa Calea Apeductului si ajungea la un fel de "Antestatie industriala", dupa care continua spre nord, traversa strada care intra in incinta sediului STS , dupa care devenea linie a Metrorex si apoi intra in subteran, pentru a se racorda la reteaua de metrou -Din aceea "Antestatie industriala" se mai ramifica o linie, care traversa (printr-o incrucisare la 90 de grade) linia ce mergea la "Semanatoarea", apoi traversa strada Fabricii, mergea pe locul unde astazi se afla parcul "Iuliu Maniu- Fabricii", trecea prin curtea Universitatii Politehnice si ajungea la fabrica "Pumac". |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9103 Reputatie : 13010 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Liniile ferate industriale din Bucuresti Lun 19 Iun 2023, 08:49 | |
| Nu sînt undeva ceva harti vechi cu liniile puse direct pe strazi? e greu de citit schita asta ca e si pozata prost. |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8415 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Liniile ferate industriale din Bucuresti Mar 20 Iun 2023, 12:21 | |
| Aici e un kmz excelent, pentru Google Earth:
https://romania594.blogspot.com/2018/09/cai-ferate-din-bucuresti-si-ilfov-de-la.html
|
| | | IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 847 Data de inscriere : 04/08/2023
| Subiect: Gara Cotroceni Vin 04 Aug 2023, 18:12 | |
| |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8415 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Liniile ferate industriale din Bucuresti Lun 07 Aug 2023, 13:33 | |
| Ohoo, extraordinar situl respectiv, multumim! Am vazut acum vreo 30 de ani o expozitie - nu mai stiu pe ce tema - insa aveau expusa o plansa mare cu planul cadastral al orasului, zona centrala. Aveam niste prieteni de familie care locuiau prin spatele Mitropoliei si m-am uitat sa vad ce detalii apar pe harta aceea. Am fost uimit sa constat cit de detaliata era, pina la fiecare colt de trotuar si fiecare cotlon al curtii. Iata ca dupa atitia ani, regasesc in format electronic acea harta, ba chiar si mai completa. Multumesc inca o data!
PS: i-ai dat de lucru lui LDH80....Acum o sa aiba citiva ani de macinat, reconstituit linii si scenarii cu "Ce ar fi fost daca". |
| | | IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 847 Data de inscriere : 04/08/2023
| Subiect: Re: Liniile ferate industriale din Bucuresti Lun 07 Aug 2023, 14:28 | |
| - TVlad a scris:
- Ohoo, extraordinar situl respectiv, multumim!
Am vazut acum vreo 30 de ani o expozitie - nu mai stiu pe ce tema - insa aveau expusa o plansa mare cu planul cadastral al orasului, zona centrala. Aveam niste prieteni de familie care locuiau prin spatele Mitropoliei si m-am uitat sa vad ce detalii apar pe harta aceea. Am fost uimit sa constat cit de detaliata era, pina la fiecare colt de trotuar si fiecare cotlon al curtii. Iata ca dupa atitia ani, regasesc in format electronic acea harta, ba chiar si mai completa. Multumesc inca o data!
PS: i-ai dat de lucru lui LDH80....Acum o sa aiba citiva ani de macinat, reconstituit linii si scenarii cu "Ce ar fi fost daca". Cu mare placere! Am urmarit forumul acesta din umbra si am decis sa impartasesc toate informatiile din "research-ul" meu! In imaginea respectiva se observa traversele ramase și o marca de siguranța. Are cineva idee cand a fost ultima data stația modernizată? La trecerea la nivel dintre Moinești și calea ferata pare a fi un fost semnal prevestitor si la aproximativ 1000m era semaforul mecanic de intrare. (cu indicația "Liber cu viteza stabilită pe directă") Intre cele actualele doua strazi lujerului pana în anul 2006-2007(?) pare a fi fost un macaz cu dubla jonctiune (demontat odata cu dezafectarea in mare parte a liniilor si totala a semnalizarii). Modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferata vad ca s-au folosit sisteme Strail (prefabricatele de beton au fost inlocuite cu un material probabil din cauciuc) |
| | | IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 847 Data de inscriere : 04/08/2023
| Subiect: Re: Liniile ferate industriale din Bucuresti Dum 13 Aug 2023, 20:38 | |
| Un alt site interesant pentru vizualizarea liniilor industriale din bucuresti, aici se pot vizualiza harti de la anul 1927 pana la anul 1982 Gara Cotroceni, anul 1980 https://fostulbucuresti.github.io/#16.27/44.43177/26.04184/0/!a7 Edit: Are cineva idee daca terenul fostei Garii Cotroceni mai sunt in proprietatea CFR? Dar linia principala de racord intre Cotroceni si Bucuresti Vest? Sunt curios si cat era VS intre aceste doua statii |
| | | Ionut31
Numarul mesajelor : 123 Varsta : 15 Localizare : Falciu Reputatie : 779 Data de inscriere : 11/02/2023
| Subiect: Re: Liniile ferate industriale din Bucuresti Dum 13 Aug 2023, 22:58 | |
| Foarte interesant site-ul. Multumim! |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8415 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Liniile ferate industriale din Bucuresti Lun 14 Aug 2023, 11:42 | |
| Se poate vedea aici numarul cadastral al terenurilor:
http://geoportal.ancpi.ro/geoportal/imobile/Harta.html
Contra cost se poate afla pe numele cui sint intabulate. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9103 Reputatie : 13010 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Liniile ferate industriale din Bucuresti Mar 07 Noi 2023, 21:12 | |
| pe Cinemaraton a fost acuma filmul Angela merge mai departe.
locuinta ei era undeva linga o cale ferata, apar de multe ori garnituri trase cu DA sau LDH, foarte interesant apare o garnitura cu Trabanturi. Nici nu mi-am inchipuit ca se aduceau pe asa platforme. La finalul filmului sta la bariera dar de fapt sint 4 bariere si mai manevreaza un DA.
sint absolut convins ca liniile nu mai e;xista ca urmare a dezvoltarii capitalei, dar poate cineva le recunoaste si poate e interesat. |
| | | IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 847 Data de inscriere : 04/08/2023
| Subiect: Re: Liniile ferate industriale din Bucuresti Sam 10 Feb 2024, 23:18 | |
| Din fosta cale ferata Bucuresti Vest - Bucuresti Cotroceni, una din putinele sau chiar singura imagine unde avem o privire in ansamblu la semaforul mecanic de intrare cat si un semnal care pare a fi un prevestitor al statiei Bucuresti - Vest Imagine preluata de pe club feroviar. Ma fascineaza cum in interiorul orasului se afla o gara asa mare. Din nefericire nu mai sunt imagini cu respectiva statie cand era intreaga, si daca sunt, sunt pierdute de mult sau greu de gasit. Din ce stiu pe cealalta parte a garii (posibil capul Y dinspre Bucuresti Progresu) era situat un semafor mecanic de manevra, pentru curiosi acesta a supravietuit si astazi este o relicva a ceea ce a fost candva un mare complex feroviar din inima orasului. Sunt curios daca Primaria S6 va demonta calea ferata ramasa intre Valea Cascadelor si fosta statie Bucuresti-Cotroceni (pana la urma CFR infrastructura ar putea valorifica infrastructura dezafectata si sa o reautilizeze pe alte linii de care au nevoie de reparatii. ) Dupa strada Valea Cascadelor calea ferata este actualmente utilizata de o unitate industriala, scop pe care nu il stiu. Din research, am gasit o stire (anul 2007) cu o vechime de 17 anii (!!!) in care se spune de un marfar deraiat in Gara Cotroceni, si o poza inclusa in respectiva stire: Las si descrierea stirii: "Un tren de marfă a deraiat, marţi, în cartierul Militari din Bucureşti. Garnitura transporta autoturisme şi se îndrepta către Gara Cotroceni, când unul dintre vagoane a căzut de pe şine. Reprezentanţii CFR s-au chinuit mai bine de două ore să mişte trenul din zona în care s-a produs incidentul. Nu au reuşit decât după ce au desprins o parte dintre vagoane. O comisie formată din reprezentanţi ai Căilor Ferate s-a deplasat la faţa locului, pentru a stabili din ce cauză a deraiat trenul şi care este valoarea pagubelor." Ceva mai interesant ce am identificat a fost si comentariu unui utilizator la stirea respectiva: "Gara Cotroceni (treicoceni) a ajuns un pericol. de la glontuirea din Decembrie n-au facut decat sa scoat linii, sa reduca , sa fure etc... terasamentul n-a mai fost aranjat de secolul trecut. Atunci erau bariere, cu om acoo si mai mult de 5 linii in zona barierei. Aveau statie de descarcat piatra, cereale, masini. A ramas mizeria, nepasarea si ... crestrea unui nou carteir de blocuri" Din aceasta aflam ca liniile aferente statiei au inceput sa fie demontate de pe teren in Decembrie 2007. (Si observand imaginile vechi din satelit utilizand programul Google Earth Pro vedem ca deja din 2005 statia incepuse sa intre intr-un declin accelerat care fusese amplificat si de inchiderea in masa a unitatilor industriale din zona). Revenind la timpurile actuale asteptam marirea parcului liniei pe fostul tronson Bucuresti Vest - Bucuresti Cotroceni, care nu ma impresioneaza asa tare. |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4067 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Liniile ferate industriale din Bucuresti Lun 12 Feb 2024, 17:28 | |
| Trebuie sa recunoastem totusi ca nu e fezabil sa pui tren pana la Cotroceni; ai 2 linii de metrou si o linie de tramvai in apropiere care pot fi prelungite pana la linia de centura si care sa faca acelasi lucru, ba chiar se continua pana in centru, ceea ce la tren nu poti face nici daca prelungesti linia prin dormitor la Iohannis, ca e panta prea accentuata pe acolo. In plus...pentru o linie metropolitana iti trebuie cale dubla pe acolo.
Asadar, parcul liniei e mai potrivit pe acolo. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Liniile ferate industriale din Bucuresti Joi 15 Feb 2024, 11:58 | |
| Unitati industriale si economice care erau deservite (prin cai ferate industriale) de fosta statie CFR Bucuresti-Cotroceni (Militari):
-Fabrica de paine "Lujerului"; -O statie de betoane; -Uzina de motoare electrice Bucuresti (UMEB; astazi acolo se afla "AFI Palace Cotroceni"); -Apaca (astazi acolo se afla "Cotroceni Business Center"); -Faberom; -Unele unitati militare; -Rampa de descarcare a pacurei a CET Grozavesti; -Intreprinderea de industrializare a laptelui Militari; -O rampa de descarcare a marfii pentru "Cora Lujerului" (folosita pana prin 2009)
-Frigocom; -Radox; -Comet SA;
-Uzina "Semanatoarea" -Depoul Metrorex Ciurel; -Pumac.
Pana in anul 1987 deservirea ultimelor 3 obiective se realiza printr-o cale ferata industriala, care mergea in continuarea liniei de la rampa de descarcare a pacurei, trecea pe langa liceul "Tudor Vladimirescu", traversa la nivel Bdul. Iuliu Maniu (pe atunci Bdul. Armata Poporului) si se racorda in linia care trecea prin actualul parc "Fabricii- Iuliu Maniu".
In anul 1987 este inaugurat pasajul subteran Lujerului si pasajul subteran feroviar, astfel incat linia care traversa la suprafata Bdul. Iuliu Maniu este desfiintata.
Dupa anul 1987 linia ferata din interiorul pasajului subteran Lujerului a mai fost utilizata de Metrorex, pentru introducerea garniturilor de metrou in subteran sau pentru aducerea locomotivelor de manevra a Metrorex la depoul Ciurel ?
Astazi in locul fostelor unitati industriale si economice din zona fostei statii CFR Bucuresti-Cotroceni (Militari) s-au construit blocuri!
Insa, din ce se poate observa pe Google Maps, acele blocuri au fost construite mult prea ingramadite, mult prea apropiate unele de altele, fara un spatiu suficient intre ele! Este adevarat ca si inainte de 1989 s-a facut acceiasi greseala cand s-au construit unele blocuri, dar parca nu chiar in halul asta! Comparand spatiul si distanta dintre blocurile construite inainte de 1989 in cartiere precum "Drumul Taberei" sau "Militari" cu spatiul si distanta dintre blocurile construite dupa 1990 in zone precum "Militari Residence" sau in jurul fostei gari Bucuresti-Cotroceni se observa faptul ca, inainte de 1989, totusi se mai respectau niste lucruri in constructia de blocuri, se mai amenajau si anumite spatii verzi intre blocuri, etc!
La blocurile construite in zona fostei statii Bucuresti-Cotroceni ma intreb cum au fost date autorizatiile de constructii pentru acele blocuri, fara ca macar mai intai sa se construiasca o cale de acces (auto si pietonala) decenta pentru locuitorii din acele blocuri!
Pentru ca a ajunge de la acele blocuri pana la statia de metrou "Lujerului" sau pana la o statie de tramvaie de pe Bdul. Timisoara este (dupa cum se observa pe Google Maps) destul de dificil!
Trebuia (inainte de inceperea constructiei acelor blocuri) largite si modernizate macar strazile Fruntas Anghel Mihail si Pestilor, pentru a asigura accesul spre si dinspre Bdul. Iuliu Maniu si Bdul. General Vasile Milea! |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Liniile ferate industriale din Bucuresti | |
| |
| | | | Liniile ferate industriale din Bucuresti | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |