|
| Liniile ferate industriale din Bucuresti | |
|
+16Vitosa ionutz85 Shinkasen Alex Avram nenuandrei AndiCFR sorinucu TVlad Dr2005 acdb membru inactiv decward ldh80 RazvanCFR Nk11 COSTACHE MIHAIL 20 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14504 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Liniile ferate industriale din Bucuresti Vin Ian 31, 2020 6:30 pm | |
| În ziua de azi nu se mai ține cont de nimic, banul vorbește. Lângă casa ta dacă vecinul tău își vinde casa/terenul există riscul pentru tine de a te trezi cu un mare viloi sau bloc lipit de casa ta de nu îți mai pătrunde nici soarele. Îți dau doar un exemplu. Pe strada Drumul Osiei din București stradă care figurează în zonă industrială sînt pe o parte și pe alta țspe firme private (Metro e una dintre ele) dar mai e și nițel teren viran, au început să răsară blocuri. Unul e aproape gata și m-am îngrozit văzând cât de aproape de șosea e și nu e nici pic de trotuar pe partea aia, iar un altul se construiește pe lângă firma Arabesque. Nu se mai respectă nimic, ce legi, ce PUZ, ce arhitectură ? Ghiveci. Amestecate, înalte printre scunde, blocuri la câțiva metri unul de altul, sau ce văd în Militari Rezidence-ul ăla blocuri înșirate stil vagon, ca la Auschwit. Dar pe cine interesează? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Liniile ferate industriale din Bucuresti Sam Feb 01, 2020 12:47 am | |
| De canalizare nici vorba încă, nu? E drept, zona aia văd că e favorizată de Primăria Bucureşti (deşi e în mare parte în Chiajna, Ilfov), că are transport la tarif local (1,3 lei/călătoria, 50 lei/abonamentul), de luxul ăsta mai beneficiază doar zona Pipera din Voluntari (că doar e primar şotu' duamnei acolo) şi zona dintre Şos. Alexandriei şi Prel. Ghencea din oraşul Bragadiru, în vreme ce restul localităţilor din Ilfov au un autobuz pe oră (cazul fericit), la 125 lei/lună un abonament. Chitila, de exemplu, nu are parte de asemenea lux. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Liniile ferate industriale din Bucuresti Sam Feb 01, 2020 1:48 pm | |
| Legat de acel reportaj cu primarul sectorului 5 despre calea ferata abandonata dintre fosta gara Filaret si statia Bucuresti-Progresul:
In 1960, cand s-a desfiintat statia CFR Bucuresti-Filaret (mai précis a fost transformata in autogara) si dupa desfiintarea (tot prin anii 60) a caii ferate care lega Gara de Nord de linia spre Filaret- Giurgiu, linia dintre fosta statie CFR Bucuresti Cotroceni Militari si statia Bucuresti-Progresul, a fost transformata in linie industriala, pentru deservirea exclusiva a unor intreprinderi industriala!
Deci in 1989 linia dintre fosta statie CFR Bucuresti Cotroceni Militari - Razoare- Bucuresti Progresul deja, de multi ani, NU se mai afla in administrarea Ministerului Transporturilor si Telecomunicatiilor- Departamentul Cailor Ferate- Directia Generala a CFR, ci se afla in administrarea diverselor intreprinderi deservite de aceasta cale ferata industriala, intreprinderi de stat in 1989, care erau subordonate unor ministere (Ministerul Constructiilor de Masini, Ministerul industriei chimice, etc) si centrale industriale.
Dupa 1990, cand aceste intreprinderi au fost privatizate, cei care au cumparat de la stat aceste intreprinderi, au cumparat evident si portiunile din aceasta linie industriala, aflate in administrarea respectivelor intreprinderi.
Apoi, cand acele foste intreprinderi au falimentat si au fost desfiintate, cei care au cumparat terenul pe care se aflau aceste foste intreprinderi , au cumparat si terenul si sectoarele din aceasta fosta linie ferata.
Asadar in prezent linia ferata abandonata dintre fosta statie Bucuresti Cotroceni Militari - Razoare- Bucuresti Progresul si terenul pe care se afla aceasta linie, nu cred ca apartine de Ministerul Transporturilor- CFR SA, ci de diverse firme private, care dupa 1990 au cumparat intreprinderilor sau terenul pe care erau aceste intreprinderi, situate de-a lungul si deservite in trecut de aceasta cale ferata!
Asadar primarul sectorului 5, daca vrea ca sa treaca in administrarea primariei sectorului 5 terenul pe care se afla aceasta cale ferata abandonata, nu Ministerului Transporturilor- CFR SA sau parlamentului trebuie sa se adreseze, ci firmelor private in proprietatea carora se afla acest teren si aceasta cale ferata abandonata! |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Liniile ferate industriale din Bucuresti Sam Feb 01, 2020 2:14 pm | |
| Acuma daca intradevar s-ar dori o dezvoltare durabila in Bucuresti si fluidizarea circulatiei, cateva masuri care s-ar putea lua (printr-o colaborare intre CFR SA si primaria generala Bucuresti si primariile de sector) legate de aceasta linie si modul cum ar putea fi pusa in valoare:
1. Intreaga linie ferata abandonata sau semi-abandonata dintre Bucuresti Vest- Fosta statie Bucuresti Cotroceni Militari- Razoare- Bucuresti Progresul si terenul aferent ei trecute in administrarea CFR-SA (eventual terenul expropiat pentru lucrari de utilitate publica) si linia reconstruita complet de la 0, cu pasaje de nivel la intersectia cu urmatoarele strazi si bulevarde: Strada Valea Cascadelor, Strada Moinesti, Strada Lujerului, Bdul. General Vasile Milea, Razoare, Calea 13 Septembrie, Calea Rahovei, Strada Nasaud, Strada Spatarul Preda, Strada Veseliei, Bdul. Pieptanari, Strada Toporasi, Strada Alexandru Anghel si Soseaua Giurgiului (in total ar fi 14 pasaje de nivel, care ar trebui prevazute cu instalatii BAT cu bariere. Total lungime linie care ar trebui complet reconstruita (Bucuresti Vest- Razoare- Bucuresti Progresul): cca 16 km.
2. In zona sectorului 5 si a cartierului Ferentari, pentru fluidizarea circulatiei rutiere, se pot creea doua strazi paralele (de o parte si de alta a liniei ferate), fiecare strada cu sens unic, in acest fel putandu-se pastra si calea ferata. Aceste doua strazi paralele cu calea ferata (de o parte si de alta a caii ferate) pot fi construite incepand de la intersectia Soseaua Progresul/Strada Doctor Constantin Istrati/Strada Veseliei in acest fel:
-O strada paralela cu calea ferata (la est de aceasta), prin realizarea unei strazi noi care sa plece de la intersectia Soseaua Progresul/Strada Doctor Constantin Istrati/Strada Veseliei , unirea acesteia cu Strada Inclinata, apoi cu Strada Ionescu Cristea, pana la Soseaua Giurgiului
-O strada paralela cu calea ferata (la vest de aceasta), prin realizarea unei strazi noi care sa se desprinda din Strada Veseliei, sa se uneasca apoi cu Strada Cladova- Strada Branistari- Strada Sinei, pana la Soseaua Giurgiului. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9103 Reputatie : 13010 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Liniile ferate industriale din Bucuresti Vin Feb 03, 2023 10:49 am | |
| Portul 1 Decembrie a avut vreodata calea ferata montata si racordata la linia de centura?
sau s-a discutat pe altundeva? |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Liniile ferate industriale din Bucuresti Vin Feb 03, 2023 1:20 pm | |
| Exista (daca nu gresesc) pe wikimapia niste fotografii cu ceea ce ar fi trebuit sa fie portul "Bucuresti- 30/1 Decembrie", in care se observa niste sine de cale ferata pe cheu! Cica ar fi existat (sau era in proiect) o cale ferata industriala, care s-ar fi ramificat din CF de centura si ar fi ajuns la acest "port"! |
| | | Shinkasen
Numarul mesajelor : 425 Reputatie : 6126 Data de inscriere : 30/04/2009
| Subiect: Re: Liniile ferate industriale din Bucuresti Lun Feb 06, 2023 7:52 am | |
| Si am fost pe linia dintre Razoare si pana mai incolo de str Valea Cascadelor, aparent linia pe o mica portiune este inca folosita, dupa Valea Cascadelor este un centru logistic ce foloseste linia Poze in link https://www.facebook.com/groups/abandonedrails/permalink/6336971519669643/ N-am intrat in centrul logistic, pentru ca erau caini si nu-mi arde sa am de hac cu ei, dar dupa uzura liniei pare a fi cel putin un tren la doua zile
|
| | | Shinkasen
Numarul mesajelor : 425 Reputatie : 6126 Data de inscriere : 30/04/2009
| Subiect: Re: Liniile ferate industriale din Bucuresti Sam Feb 11, 2023 8:32 pm | |
| In trecere pe la Stirom, din pacate am trecut prea tarziu locomotiva plecase deja, poate reusesc o data sa prind acest marfar printre blocurile bucurestene. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Liniile ferate industriale din Bucuresti Lun Iun 05, 2023 8:23 pm | |
| Cu ocazia unei scurte vizite la rude in Bucuresti am facut cateva fotografii cu ce a mai ramas din fosta cale ferata industriala ce trecea prin pasajul subteran Lujerului, mergea paralel cu strada Fabricii si deservea (in trecut): depoul Metrorex Ciurel, fosta fabrica "Semanatoarea" si fosta fabrica "Pumac": -Iesirea liniei din pasajul Lujerului (fotografie facuta cu spatele spre pasajul Lujerului) -Ce a mai ramas dintr-un fost macaz situat in apropierea blocului construit chiar pe traseul liniei, in apropierea strazii Apeductului Probabil prin acest macaz se ramifica in dreapta linia care mergea la fabrica "Semanatoarea" iar in stanga linia care mergea spre depoul Metrorex Ciurel -Fotografie facuta de pe pasajul pietonal peste fosta cale ferata industriala: Si cateva intrebari despre aceasta fosta cale ferata industriala: -In ce an a trecut ultimul tren de marfa (convoi de manevra sau locomotiva izolata) prin pasajul Lujerului ? -In ce an a ajuns ultimul tren de marfa in incinta fabricii "Semanatoarea" ? -Pana in ce an a utilizat acest racord feroviar Metrorex ? A solicitat vreodata Metrorex mentinerea racordului feroviar (la reteaua CFR) pentru depoul Ciurel ? |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14504 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Liniile ferate industriale din Bucuresti Lun Iun 05, 2023 11:08 pm | |
| Eu îmi aduc aminte că linia asta urca la suprafață mai continua câteva sute de metri și se oprea undeva unde erau niște vinciuri cu ajutorul cărora ridicau ramele de pe boghiuri. Știu că le vedeam din tramvai. Acu pe locul acela e un parc de joacă. S-au mai construit niște blocuri pe acolo. Cred că de prin 2000 nu a mai fost utilizată linia. Poate chiar mai devreme. Poate ne mai ajută și alți useri.
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Liniile ferate industriale din Bucuresti Lun Iun 05, 2023 11:31 pm | |
| În toamna lui 2002 cu siguranţă mai treceau trenuri către Semănătoarea, la momentul ăla am luat linia la picior până în poarta fabricii, unde un LDH manevra un alt LDH în stare rece. Azi nu ar mai fi posibil ce am făcut eu, pentru că Metrorex a preluat terenul dintre Semănătoarea aleea de acces la depou, nu ştiu cum. Acel teren e împrejmuit şi pe o parte s-a amenajat un teren sportiv, iar pe restul e boschetăraie crescută spontan. _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9103 Reputatie : 13010 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Liniile ferate industriale din Bucuresti Mar Iun 06, 2023 11:04 am | |
| RAmele IVA veneau de la Arad pe un bogiu purtator, acolo la vinciuri le puneau pe boghiurile lor? |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8415 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Liniile ferate industriale din Bucuresti Mar Iun 06, 2023 12:40 pm | |
| |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Liniile ferate industriale din Bucuresti Joi Iun 08, 2023 4:19 pm | |
| Din ce observ in fotografie la ieșirea din pasajul (fost feroviar) Lujerului a fost construit un fel de zid! A mai rămas vreo rămășiță de cale ferată de la ieșirea din pasajul subteran Lujerului și până la fosta gara București Cotroceni (Militari) ? Ar fi interesante și fotografii din interiorul pasajului subteran (fost feroviar) Lujerului! Și tot legat de aceea zona: ar putea fi tehnic amenajată o statie de tramvai in interiorul pasajului Lujerului, stație de tramvai care sa aibă legătură cu statia de metrou Lujerului ? Daca nu greșesc magistrala M3 de metrou trece pe sub pasajul Lujerului! M3 de metrou a fost dată in exploatare în anul 1983 (intre stațiile Eroilor și Preciziei), iar pasajul subteran Lujerului (inclusiv cel de cale ferată) a fost dat in exploatare în 1987! |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8415 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Liniile ferate industriale din Bucuresti Joi Iun 08, 2023 4:28 pm | |
| Nu a mai ramas nici o linie in afara de cea care strabate noul parc si care a fost acoperita de o podina. Face legatura intre gara Bucuresti Vest si terminalul de descarcare a pacurii din spatele liceului Tudor Vladimirescu. Nu stiu in ce masura mai e continua din punctul unde se termina amenajarea parcului (chiar in dreptul garii Cotroceni) si pina la terminalul de pacura. E un strat gros de pamint peste. Dupa ce se apuca de extinderea parcului o sa putem lamuri. In principiu orice se poate Depinde la ce costuri. Pasajul si statia nu se suprapun si va fi nevoie de sapaturi serioase pentru a trece pasajul de corespondenta pe sub una din galeriile de metrou si colectorul principal de canalizare. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Liniile ferate industriale din Bucuresti | |
| |
| | | | Liniile ferate industriale din Bucuresti | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |