Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Mar 13 Feb 2024, 16:05
Si mai exact ce presupune aceasta "faza II" de modernizare a liniei Bucuresti- Giurgiu ?
Legat de tablierul metalic al noului pod feroviar de la Gradistea, peste raul Arges: nu putea fi facut dintr-o singura bucata, in loc de 5 bucati ? Cum vor fi ansamblate cele 5 bucati a tablierului- prin sudura sau cu suruburi/nituri ?
Dupa ansamblarea celor 5 bucati a tablierului acele "pile" (care par a fi facute din metal) , situate in albia raului Arges, vor fi demontate ? Pentru ca, daca ar fi pastrate acele "pile" (din albia raului Arges) nu vad cum, in viitor, ar mai putea fi continuat proiectul de amenajare pentru navigatie a raului Arges!
IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 846 Data de inscriere : 04/08/2023
Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Mar 13 Feb 2024, 16:21
ldh80 a scris:
Si mai exact ce presupune aceasta "faza II" de modernizare a liniei Bucuresti- Giurgiu ?
Legat de tablierul metalic al noului pod feroviar de la Gradistea, peste raul Arges: nu putea fi facut dintr-o singura bucata, in loc de 5 bucati ? Cum vor fi ansamblate cele 5 bucati a tablierului- prin sudura sau cu suruburi/nituri ?
Dupa ansamblarea celor 5 bucati a tablierului acele "pile" (care par a fi facute din metal) , situate in albia raului Arges, vor fi demontate ? Pentru ca, daca ar fi pastrate acele "pile" (din albia raului Arges) nu vad cum, in viitor, ar mai putea fi continuat proiectul de amenajare pentru navigatie a raului Arges!
Conform articolelor de pe internet, cele 5 bucati ale podului sunt imbinate prin procesul de sudare, este o premiera la noi in tara. Totodata, pe intregul viaduct si pod se vor folosi "slab tracks"
Acele "pile" sunt temporare, odata terminat procesul de sudare acestea vor fi scoase. Proiectul Canalul Dunare - Bucuresti este mort si ar presupune o investitie uriasa care nu stiu daca ar putea fi amortizata.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Mar 13 Feb 2024, 23:54
O fi canalul mort, dar, oficial, nu s-a renunţat la acest proiect (şi nici la alte proiecte megalomanice de pe vremea ailaltă, doar pentru Siret-Bărăgan a fost o tentativă acum câţiva ani care nu cred că s-a finalizat), aşa că noul pod a trebuit construit în gabarit de navigaţie pe canal. Fiind lucrare pe fonduri europene, dacă în următorii ani se renunţă la canal, s-ar putea ca statul român să fie bun de plată şi pentru pod, că fără canal nu trebuia un pod atât de înalt.
_________________ :TTT:
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Mier 14 Feb 2024, 07:52
Stai linistit, dac[ s-a facut pentru gabarit de navigatie asa o sa ramînă. Doar dacă vin niste inteligenti ca la Roșia Montană să abandoneze proiectul si să dea banii pentru pod.
doamne fereste.
Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4066 Data de inscriere : 24/08/2017
Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Mier 14 Feb 2024, 11:11
Dr2005 a scris:
Fiind lucrare pe fonduri europene, dacă în următorii ani se renunţă la canal, s-ar putea ca statul român să fie bun de plată şi pentru pod, că fără canal nu trebuia un pod atât de înalt.
Probabil in acte va ramane proiectul, cu mentiunea "il facem cand se vor aloca bani", adica niciodata, si aia e.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Vin 08 Mar 2024, 13:52
Lucrările pentru redeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, se apropie de finalizare. Bawi Construction execută lucrările de buraj și realizare a căii fără joante între stațiile Vidra și Comana.
Bawi a executat majoritatea lucrărilor de buraj si realizare a căii fără joante pe Coridoarele de Transport Feroviar din Romania cum ar fi București – Constanta, Campina – Predeal, Brașov – Sighișoara, Micăsasa – Coșlariu – Vințu de Jos, Simeria – Gurasada, Km 614 – Arad - Frontiera.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Vin 08 Mar 2024, 14:24
Daca se face "cale fara joante" intre statiile Vidra si Comana cum se vor mai putea realiza sectiunile izolate aferente circuitelor de cale si sectoarelor blocului automat de linie (macar la capetele sectoarelor BLA tot ar trebui joante izolate) ?!
Intre Vidra si Comana se va repune in functiune si BLA-ul si semnalele de trecere BLA dintre statii ?
Gradistea nu putea fi pastrata totusi ca statie/HM, pentru eventuale incrucisari de trenuri (avand in vedere faptul ca mult timp de acuma inainte linia dintre Vidra si Comana va ramane ca linie simpla) ? Cele doua cladiri a fostei statii/HM Gradistea (cladirea veche de calatori si fosta cladire CED) vor fi demolate ?
MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8341 Data de inscriere : 27/08/2008
Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Vin 08 Mar 2024, 15:11
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 846 Data de inscriere : 04/08/2023
Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Vin 08 Mar 2024, 16:31
ldh80 a scris:
Cele doua cladiri a fostei statii/HM Gradistea (cladirea veche de calatori si fosta cladire CED) vor fi demolate ?
Cladirea "fostei" statii Gradiștea nu a fost demolata, a fost reabilitata si dezerveste ca spatiu tehnic + sala de așteptare, ma indoiesc ca cineva ar sta sa astepte acolo avand in vedere ca statia propriu zisa este la aproximativ 500 de metri si pe rambleu.
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8366 Data de inscriere : 26/05/2011
Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Vin 08 Mar 2024, 16:32
ldh80 a scris:
Daca se face "cale fara joante" intre statiile Vidra si Comana cum se vor mai putea realiza sectiunile izolate aferente circuitelor de cale si sectoarelor blocului automat de linie (macar la capetele sectoarelor BLA tot ar trebui joante izolate) ?!
Intre Vidra si Comana se va repune in functiune si BLA-ul si semnalele de trecere BLA dintre statii ?
Gradistea nu putea fi pastrata totusi ca statie/HM, pentru eventuale incrucisari de trenuri (avand in vedere faptul ca mult timp de acuma inainte linia dintre Vidra si Comana va ramane ca linie simpla) ? Cele doua cladiri a fostei statii/HM Gradistea (cladirea veche de calatori si fosta cladire CED) vor fi demolate ?
Fiind linie simpla, nu dubla cum ar fi normal, vor putea circula putine trenuri de marfa si calatori insumate. Avem exemple: intre Siculeni si Deda, Timisoara si Strehaia, Constanta si Mangalia, Titan Sud si Oltenita, etc.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Vin 08 Mar 2024, 20:58
Dar macar sa ai BLA-ul repus in functiune intre Vidra si Comana, ca trenurile sa poata circula macar la sector de bloc! Si pentru asta trebuie sa ai sectiuni izolate si joante izolate (ca sa poti sa ai circuite de cale) - deci nu ar merge cu "cale fara joante"!
Ar fi interesanta o fotografie din dreptul semnalelor de trecere BLA dintre Vidra si Comana si mai ales o fotografie la nivelul sinei in dreptul semnalelor de trecere BLA!
IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 325 Localizare : București Reputatie : 846 Data de inscriere : 04/08/2023
Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Vin 08 Mar 2024, 21:14
razvan - trenuri a scris:
Fiind linie simpla, nu dubla cum ar fi normal, vor putea circula putine trenuri de marfa si calatori insumate. Avem exemple: intre Siculeni si Deda, Timisoara si Strehaia, Constanta si Mangalia, Titan Sud si Oltenita, etc.
Culmea, linia este pe jumatate alcatuita din cale dubla, Chiajna - Jilava, Comana - Mihai Bravu, si intre Daia si Baneasa Giurgiu. Dar din motive pe care inca nu le stiu intre Comana si Mihai Bravu unul din fire este inchis dar este racordat. Iar intre Daia si Baneasa Giurgiu situatia este mai nasoala datorita alunecarilor de teren. Am verificat pe Google Earth si distanta dintre Mihai Bravu si Baneasa Giurgiu este chiar mica si dublarea poate fi posibila fara prea mari investitii.
In statia Comana fiecare tren va fi obligat sa o ia in abatere pentru a merge pe firul functional si asta inseamna pierdere de timp. Nu inteleg de ce nu vor sa refaca firul inactiv. Pe langa asta, mi se pare dubioasa configuratia semnalelor, de ce au mai pus semnalele de iesire in capatul statiei (X) daca puteau sa le puna in locul semnalelor actuale, ce sunt de parcurs.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Mier 13 Mar 2024, 14:25
Cel de-al doilea fir, dintre statiile Giurgiu Nord si Giurgiu, mai este utilizat ? Din imaginile Google Maps- Street View, de la trecerile de nivel dintre Giurgiu Nord si Giurgiu, pare a nu mai fi utilizat!
petcu.adrian
Numarul mesajelor : 20 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5094 Data de inscriere : 02/01/2011
Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Vin 15 Mar 2024, 14:19
ldh80 a scris:
Cel de-al doilea fir, dintre statiile Giurgiu Nord si Giurgiu, mai este utilizat ? Din imaginile Google Maps- Street View, de la trecerile de nivel dintre Giurgiu Nord si Giurgiu, pare a nu mai fi utilizat!
Se circula pe ambele fire.
Costin.B
Numarul mesajelor : 233 Reputatie : 4979 Data de inscriere : 04/12/2011
Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Vin 15 Mar 2024, 20:26