Numarul mesajelor : 324 Localizare : București Reputatie : 844 Data de inscriere : 04/08/2023
Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Dum 16 Iun 2024, 11:54
ldh80 a scris:
La trenurile București Nord - București Progresu- HM Giurgiu au fost călători care sa meargă cu "nașul" sau au avut toți bilete ? Întreb asta că sa vedem daca au revenit vechile "obiceiuri" , pe aceasta linie!
Cel putin pe relatia Bucuresti Progresu - Bucuresti Nord nu am vazut sa fie calatori ce nu au bilete sau merg cu "nasul". Tocmai azi dimineata am calatorit pe aceasta relatie, trenul era aproape gol.
alexmorph3us a scris:
La fel ca si la intrarile si iesirile din statii de pe centura feroviara unde se pierde mult timp datorita restrictiilor la aparatele de cale.
la intrare si iesire in statia Bucuresti Vest pe firul normal de circulatie (cel dinspre Bucuresti N) este prezenta o restrictie severa pe aparatele de cale. Acelasi caz se aplica si la Virteju. O alta restrictie este pe celalat fir (catre Bucuresti N) in zona Institutului de cercetare pentru Fizica (in zona padurii), si totusi au fost schimbate traversele in zona respectiva...
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6763 Data de inscriere : 25/05/2012
Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Dum 16 Iun 2024, 12:01
ldh80 a scris:
La trenurile București Nord - București Progresu- HM Giurgiu au fost călători care sa meargă cu "nașul" sau au avut toți bilete ? Întreb asta că sa vedem daca au revenit vechile "obiceiuri" , pe aceasta linie!
Chiar am auzit un nas spunand ca e foarte impresionat de fauna in general buna care a revenit acum la tren. Cu siguranta mai bine decat prin Videle. Eu am fost ieri la plimbare pe aceasta sectie si pot sa spun ca n-am vazut deloc dubiosi. Am plecat cu ala de 5:45 din Gara de Nord si intr-adevar urcase cineva fara bilet, dar era doar cu impresia ca poate plati direct din tren. Era cineva care cobora la o halta, obisnuit de acolo ca platea din tren nu se gandea ca nu e valabil si invers. Evident, la ora aia sambata nu prea era multa lume in tren. Dar au tot urcat si coborat pe parcurs. Chiar daca cap-coada spre Giurgiu cam nimeni in afara de 2-3. Insa la amiaza a fost altceva. Am vazut si o cursa plina de la Comana la Giurgiu (posibil R 9707), cand am facut cruce cu trenul meu (9706). Grosul de calatori in weekend mi se pare din copii. Multi elevi cu profesori si parinti care se plimba in grupuri mai mult la Comana. Atat dinspre Giurgiu cat si dinspre Progresu (dinspre Nord mi se pareau putini sa agreeze toata distanta). Cei mai multi plimbareti vin din pur entuziasm. Si majoritatea calatorilor care urcau si coborau erau mai mult din statii de pe traseu, nu strict Bucuresti Nord - Giurgiu (cap-coada). Asadar, e bine totusi ca sunt trenuri Regio. Exista doritori din aproape fiecare statie/halta de pe traseu.
Oricum, eu zic ca momentan trenul isi construieste o imagine buna pe aici, din cauza ca se folosesc doar Desiro reparate la Pascani si arata mai curate, mai functionale. Oricat le carcotim noi ca pasionati, pentru romanul de rand se creeaza alta imagine. In afara de zona de la Daia chiar s-a mers destul de constant, cateva restrictii mai urate la intrare/iesire din Progresu...dar in rest si pe centura se mergea cu 100 km/h. A fost refacut si acolo in mare parte. In zona podului de la Gradistea e foarte fancy, intre Vidra si Comana se poate si 120 km/h. Super senzatia pe pod, parca mergi pe o perna, nu troca-troca pe un schelet metalic ruginit cum se simte pe majoritatea podurilor vechi din tara. Se simte occidental. Statia Comana si halta Gradistea arata din alta lume. Nu ma refer arhitectural, dar ca si aranjament, dotari, ce intereseaza pe cei mai multi. Acum daca a meritat aproape 20 de ani sa asteptam pentru atata lucru...nu stiu.
IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 324 Localizare : București Reputatie : 844 Data de inscriere : 04/08/2023
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Dum 07 Iul 2024, 23:28
Și pe secția asta cere lumea să intre TFC-ul. Băbăieți puneți frână tastaturii. TFC stă prost și la capitolul automotoare dar și la capitolul mecanici. Nași poți angaja imediat ce a absolvit cursurile CENAFER, dar un mecanic nu îl formezi peste noapte. Nu confundați calea ferată cu rutierul.
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9099 Reputatie : 13004 Data de inscriere : 16/07/2014
In primavara am fost pe linia de Oltenita. Am dat peste un sef de tren de treaba, cu care am putut discuta diverse. Mi-a spus ca tinerelul despre care eu credeam ca e conductor este de fapt casier, doar vinde bilete si nu are nici o responsabilitate privind trenul sau orice procedura feroviara. Cică asa e la TFC unul e sef de tren cu tot ceea ce implica, celalalt este doar casier fara scoala la CENAFER.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
Ce să facă TFCul că și aia îs vai steaua lor atât la.material.rulant cât și la.personal Prea multe.tipuri de.material.rulant costa o grămadă mentenanța cu ele ,piese nu se mai găsesc poate era bine și aici ARF să aducă automotoare mai noi sa le.inchirieze decât balivernele cu hidrogen Era bine niste.penalizari la.compensatie în funcție de vechimea.materialului rulant nu mi se pare normal.pe.magistrala.de.160 sa vi cu castroane diesel.din 1976
IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 324 Localizare : București Reputatie : 844 Data de inscriere : 04/08/2023
Vin cu niste informatii interesante, nu cred multi sau intrebat ce sau intamplat cu angajatii statiei Daia, avand in vedere desfiintarea sa. Ei bine, acestia au fost repartizati pe linia 103.
Vin cu niste poze trase din tren in capatul Y al statiei Baneasa Giurgiu, la accesul e cale dubla:
Cap X Mihai Bravu, o tampenie, degeaba au refacut accesul la Comana daca aici este blocat: (Scuzati calitatea imaginii)
Asa cum am mai spus, sa renuntat la capacitatea mai mare de transport, nu inteleg de ce nu sa ales sa redeschida firul dintre Mihai Bravu si Comana.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
Pai la HM Daia, care aveea instalatie CED, nu aveau cum sa fie angajati mai mult de 5 impiegati de miscare (cate unul pe tura + unul de rezerva, pentru concedii medicale, concedii de odihna, etc)! Acuma depinde unde locuiau efectiv acesti 5 IDM care deserveau HM Daia- daca locuiau chiar in localitatea Daia e destul de greu sa faca naveta pe linia 103! Daca locuiau in municipiul Giurgiu atunci pentru ei e cam accelasi lucru- ori ca faceau naveta de la Giurgiu la Daia, ori ca acuma fac naveta de la Giurgiu in vreo localitate de pe linia 103- tot aia!
Intr-un fel asta e cam singurul sa-i zic asa "dezavantaj" al meseriei de IDM (o meserie de altfel foarte frumoasa)- ca se poate intampla ca statia sau HM unde trebuie sa lucrezi sa nu fie in acceiasi localitate cu cea unde locuiesti efectiv (ca una este sa locuiesti in Bucuresti si sa fii IDM in statiile Bucuresti Nord, Bucuresti Obor sau Bucuresti Progresu si cu totul alta este sa locuiesti efectiv in Bucuresti si sa fii IDM pe la Comana sau intr-o alta localitate)!
Dar ca sa revenim la linia 102 (scuze de off topic)- din cate am inteles, cand se va face "etapa a doua" de modernizare a liniei si se va construi acel "celebru" viaduct de la Daia linia va fi dublata intre HM Baneasa Giurgiu- HM Fratesti si atunci evident ca va disparea si necesitatea existentei HM Daia!
IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 324 Localizare : București Reputatie : 844 Data de inscriere : 04/08/2023
Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Lun 26 Aug 2024, 22:46
Ceva interesant preluat din Modernizare Bucuresti Progresu - Giurgiu faza 2 - expertiza suprastructura Firul II de pe intervalul Baneasa Giurgiu - Fratesti este inchis in Martie 2006 din cauza apelor subterane infiltrate in terasament cat si pierderea stabilitatii sale.
https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/Bucuresti-Giurgiu%20%28CF103%29/SF_Giurgiu_faza2/EXPERTIZA%20SUPRASTRUCTURA%20REV.1.pdf De asemenea, aici puteti gasii si tipul de sina utilizat pe toata distanta dintre Bucucuresti si Giurgiu, este reprezentat prin tabele.
Dublare se propune intre Daia si Fratesti, nu am vazut sa fi pomenit in SF de dublare intre Mihai Bravu si Baneasa Giurgiu, distanta este chiar mica dintre cele doua statii. Macar daca se investeste in linia asta sa se faca si cu cap.
Numarul mesajelor : 391 Reputatie : 6053 Data de inscriere : 21/06/2009
Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Mier 11 Sept 2024, 20:19
Citat :
16 martie 2024 8:49 Ultima actualizare: 16 martie 2024 11:20 Din luna mai, o călătorie cu trenul din București până la Giurgiu va dura o oră, față de trei ore cât este astăzi. Podul de la Grădiștea prăbușit în urmă cu 15 ani a fost reabilitat și va fi dat în folosință. Senatorul Robert Cazanciuc a anunțat un mega proiect european, deja finanțat cu bani europeni, prin care România va avea cale ferată direct până în Grecia, iar drumul va dura mult mai puțin față de azi.
Tren direct până în Grecia
Vești bune pentru românii care vor să meargă în vacanță în Grecia. Capitala va avea un tren care va circula direct până în țara elenă, iar drumul va dura mai puțin, pentru că românii nu vor mai fi nevoiți să schimbe trenul, iar călătoria până la Giurgiu va dura doar o oră față de trei cât este azi.
Acum, pentru o călătorie în Grecia românii trebuie să meargă cu trenul de la București la Giurgiu să treacă prin Videle, ceea ce prelungește călătoria cu trei ore.
„Nu întâmplător prima cale ferată din România este București- Giurgiu. Proiectul a fost început de Cuza, dar inaugurat de Carol I în 1869. Din păcate, este întreruptă din cauza unui pod care s-a dărâmat cu mai mult de 15 ani în urmă la Grădiștea. Pe fonduri europene, podul este în reabilitare și luna viitoare va fi gata. Din luna mai, se va putea circula din nou pe calea ferată între București și Giurgiu, făcând doar o oră nu ca astăzi 3 ore”, a transmis Robert Cazanciuc la DC News.
Robert Cazanciuc a transmis că deși distanța dintre cele două orașe nu este mare, fiind doar de 65 de kilometri, infrastructura feroviară nu permite circulația trenurilor directe.
Proiectul oferă posibilitatea românilor să meargă în Grecia cu un tren direct de la București.
Buget de 500 de milioane de euro Senatorul a mai menționat că proiectul de rectificare a căii ferate București-Giurgiu a fost aprobat de Guvern în decembrie și va moderniza intrastructura transportului feroviar din România.
Bugetul pentru acest proiect este de 500 de milioane de euro.
„În decembrie, Guvernul a aprobat, tot din fonduri europene, demararea unui proiect de 500 de milioane de euro de rectificare a căii ferate București- Giurgiu, tot în ideea de a merge către sud mai departe Bulgaria, Grecia. Studiul a fost finanțat de Comisia Europeană.
Pe ce se bazează cel care a scris articolul? Sursa aici: https://click.ro/actualitate/national/vom-avea-tren-direct-bucuresti-grecia-calatoria-2347726.html
Anul acesta, perechea de trenuri 460 şi 461 are vagoane care merg în Bulgaria şi Turcia. Vagonul de Salonic pauză.
ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
Viaductul care se va construi in zona Daia va fi pentru cale simpla sau pentru cale dubla ?
Daca va fi pentru cale dubla sa inteleg ca va fi dublata toata linia dintre HM Baneasa Giurgiu si statia Fratesti iar HM Daia va fi transformata halta (punct oprire) pentru calatori ?
Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1418 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4065 Data de inscriere : 24/08/2017
Daca podul de la Gradistea l-au construit pentru cale simpla, nu cred ca sunt perspective de dublare a liniei in urmatorii 50 de ani.
Probabil e considerata linie secundara de naveta cu puncte de incrucisare, traficul principal de marfa va trece in continuare pe la Videle.
Si in Vest ai multe linii regionale in cale simpla si neelectrificate si fara planuri de extindere, pentru ca nu sunt calatori suficienti pentru extindere.
IonutFanRailway
Numarul mesajelor : 324 Localizare : București Reputatie : 844 Data de inscriere : 04/08/2023
Viaductul care se va construi in zona Daia va fi pentru cale simpla sau pentru cale dubla ?
Daca va fi pentru cale dubla sa inteleg ca va fi dublata toata linia dintre HM Baneasa Giurgiu si statia Fratesti iar HM Daia va fi transformata halta (punct oprire) pentru calatori ?
"Interval Băneasa Giurgiu- Frătesti (km 48+175- km 58+260) Se va moderniza linia dublă existentă Băneasa Giurgiu - Daia (ax - ax 8, 1 km) şi se va dubla linia Daia - Frăteşti ( ax - ax 4,2 km), firul existent se va moderniza.
Între km 53+450-km 54+450 pe partea stângă a terasamentului c.f. se va realiza o variantă de traseu cu lungimea de 1000 m cu un viaduct cu lungimea de 323 m. Pe varianta de traseu linia c.f. este în aliniament şi cu declivitatea de 10,6 la mie. Prin realizarea variantei de traseu se abandonează porţiunea de traseu existent care a avut probleme de stabilitate în trecut si la care sunt semnalate probleme si în prezent după realizarea lucrărilor de consolidare. Pe zona variantei linia c.f. este în rambleu.
În cazul viaductului de la km 54+214 (L=323 m), se vor lua măsuri suplimentare de consolidare a terenului de bază. Pe minim 50 m în spatele culeelor, pe toată lăţimea bazei terasamentului se vor realiza coloane jet grouting cu diametrul de 1,60 m dispuse în reţea ortogonală."
Si legat de Daia: "Punctul de oprire Daia se va muta de la km 55+240 la km 56+355, lângă pasajul superior al DN5 de la km 56+379 pentru un acces facil al călătorilor din localitatea Daia. P.O Daia se va modernizare cu 2 peroane."
riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6663 Data de inscriere : 27/06/2010
Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Sam 16 Noi 2024, 18:45
O mica tura intre Bucuresti Nord si Bucuresti Vest: Mica intrecere intre 2 sageti:
Intrarea in Bucuresti Vest si o rama IVA in stare avansata de degradare (la finalul filmului):
Iesirea din Bucuresti Vest si vedere din departare a depoului Metrorex Militari (pe la jumatatea filmului):