|
| 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu | |
|
+97alexmorph3us MariusM Johnny84 Cipri Andrei Neculai cardinal Laurentiu Ciobanu t1972 ldh80 Costin.B vlad237 CRT AeroX Michael Luca tgv Radu161 Warrington cristi5 ttavi marius664 Luna neluadi dan tm alex.alexus.tm Cris_Cr aris86 ciprian71 alliens LanceR Jurnal Feroviar Katalyn mielutu zburator IonutChircu truscamihai Shinkasen Theijs MRBFCRB Caspar liviulav33 vatmanul Lumunita Stana Adirmvl cristi_tgv spiderpc baiazid boldalexandru IonutCFR2009 Vlad Costin.H halmarius riciu cfr500 Czirjak Arpad TVlad cristirimer ionutz85 WAYNEN petcu.adrian AlexD srazvi Kriszti219 Teodor mishu88 didinul iDorin razvan - trenuri AndiCFR Ionutz eu nenuandrei costi_dumitru ana imfinity cristi ar Dr2005 DUAL seby1998 David Marius mihaiuc vanchorusebulgaria kristi kkk ATM marius_catalin84 Adrian78 cont dezactivat . Vitosa Razvan Tudor bondarel cristi CFR decward Andrei Amiralul sorinucu Mircea Condilescu COSTACHE MIHAIL Nesebar Traveller mardaryroby myster2008 101 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11193 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Mar 06 Iun 2017, 16:14 | |
| Ce localitate trebuie sa bag pe autogări.ro ca sa vin cu duba sau autocarul de la Grădiștea la București ? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Mar 06 Iun 2017, 16:44 | |
| Grădiştea... eventual Comana că mă gândesc că dubele merg până acolo. _________________ :TTT:
|
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6911 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Mar 06 Iun 2017, 17:40 | |
| - Katalyn a scris:
- Ce localitate trebuie sa bag pe autogări.ro ca sa vin cu duba sau autocarul de la Grădiștea la București ?
https://c-i.ro/bucuresti-budeni-comana/ 5 km mergi cu bicla... |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Mar 06 Iun 2017, 17:48 | |
| București, 6 iunie 2017 CFR SA a desemnat câștigătorul studiului de fezabilitate pentru modernizarea tronsonului Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Frontieră, inclusiv Podul Grădiștea Asocierea BAICONS IMPEX S.R.L.- ACCIONA INGENIERIA S.A. a fost desemnată câştigătoare a procedurii de licitaţie publică pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru modernizarea liniei Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Frontieră, inclusiv Podul de la Grădiștea. Marius CHIPER, director general al CFR SA "Pentru Podul Grădiştea sperăm ca studiul de fezabilitate să fie realizat în maximum 9 luni. După acest termen vom demara licitaţia pentru proiectare şi execuţie, iar în 2 ani construcția să fie finalizată. Poate acest termen nu este foarte optimist, dar este unul realist. Deși am fost nevoiţi de foarte multe ori să schimbăm scenariile de pregătire, în acest moment putem spune că am găsit soluția optimă pentru realizarea acestui proiect, important nu doar pentru localnici, dar și pentru publicul călător". Studiul de fezabilitate va prezenta varianta optimă de traseu şi va propune o planificare a activităților proiectului tehnic printr-o soluție de execuție a lucrărilor pe 2 loturi: - lucrări la podul peste râul Argeș, între stațiile Vidra și Grădiștea (lot I); - lucrări la infrastructura de cale ferată între stațiile CF București Nord şi Giurgiu Nord, până la Frontieră (lot II). Sursa de finanţare pentru realizarea studiului de fezabilitate este asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare. Valoarea totală estimată a contractului este de 19.267.200 RON (fără TVA), termenul de întocmire a studiului de fezabilitate (2 loturi) fiind de 18 luni. Obiectivul general al proiectului este modernizarea liniei CF Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord - Frontieră la standarde europene, îmbunătăţirea confortului și a siguranţei feroviare, reducerea timpului de călătorie prin creşterea vitezei de circulaţie pe întregul tronson, creşterea traficului de marfă de tranzit, precum și prin asigurarea legăturilor/conexiunilor feroviare aferente segmentelor Jilava - Bucureşti Progresu și Giurgiu Nord - Giurgiu Oraş. ● Comunicările oficiale au fost transmise tuturor firmelor participante la licitaţia deschisă, contractul de achiziţie publică urmând a fi semnat de ambele părţi (CNCF CFR SA şi ofertantul câştigător), după finalizarea perioadei legale de contestaţii. |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12455 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Mar 06 Iun 2017, 21:55 | |
| Studii si iar studii de fezabilitate. Mai e nevoie de un astfel de studiu din moment ce s-a stabilit importanta lucrarii? Se face si gata, alocand banii si organizezand licitatia, dar una transparenta nu trucaje. De asta nu se face nimic in tara asta, ne incurcam in hartii si zeci de studii de fezabilitate. Oare la Valcele-Rm Valcea Est cate sute de milioane s-au papat cu astfel de studii de fezabilitate? Nu era clar ca linia aia aducea infinit mai multe beneficii tarii decat actualul ocol de 160 km pe la Piatra Olt? Pana acum se mai modernizau vreo 500 km de cale ferata. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18747 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24323 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Mier 07 Iun 2017, 14:31 | |
| - IonutCFR2009 a scris:
- Studii si iar studii de fezabilitate. Mai e nevoie de un astfel de studiu din moment ce s-a stabilit importanta lucrarii? Se face si gata, alocand banii si organizezand licitatia, dar una transparenta nu trucaje. De asta nu se face nimic in tara asta, ne incurcam in hartii si zeci de studii de fezabilitate. Oare la Valcele-Rm Valcea Est cate sute de milioane s-au papat cu astfel de studii de fezabilitate? Nu era clar ca linia aia aducea infinit mai multe beneficii tarii decat actualul ocol de 160 km pe la Piatra Olt? Pana acum se mai modernizau vreo 500 km de cale ferata.
Daca se schimba guvernarea si vin altii iara fac studiu si tot asa pana la sfantu asteapta asa a fostsi cu linia spre ăeroport anul trecut si nu s-a mai facut nimic ..Lehamite In tari mai normale in 9 luni era si podul construit |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Dum 24 Sept 2017, 21:58 | |
| https://www.feroviarul.ro/stiri-feroviare/comunicate-de-presa/cfr-sa-8-milioane-de-lei-pentru-inca-un-studiu-de-fezabilitate |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18747 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24323 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Dum 24 Sept 2017, 22:09 | |
| - Vitosa a scris:
- https://www.feroviarul.ro/stiri-feroviare/comunicate-de-presa/cfr-sa-8-milioane-de-lei-pentru-inca-un-studiu-de-fezabilitate
Scoti nist copy/paste pe calculator si facut 500000 de euroi hai ca e bine si in 2100 toamna o sa avem linie refacuta dupa 30 de studii de fezabilitate |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Lun 25 Sept 2017, 00:13 | |
| Fără SF la zi nu poţi depune cererea de finanţare la UE. _________________ :TTT:
|
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3789 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Lun 25 Sept 2017, 00:24 | |
| - IonutCFR2009 a scris:
- Mai e nevoie de un astfel de studiu din moment ce s-a stabilit importanta lucrarii? Se face si gata (...)
Oare la Valcele-Rm Valcea Est cate sute de milioane s-au papat cu astfel de studii de fezabilitate? Nu era clar ca linia aia aducea infinit mai multe beneficii tarii decat actualul ocol de 160 km pe la Piatra Olt? Nu ”se face și gata”. Studiul de fezabilitate nu se rezumă la analiza comercială sau de marketing. Sunt necesare studii topografice, este necesar un studiu geotehnic, un studiu privind impactul de mediu etc. Asta ca să nu te trezești că Transelectrica are stâlpi de înaltă tensiune exact pe traseul liniei ferate sau că nu are cum să-ți furmizeze capacitatea energetică necesară. Ca să nu te trezești că un deal o ia la vale de fiecare dată când trece un tren mai greu de 600 de tone, ca să nu te trezești că trenurile omoară câte 10 urși pe săptămână, ca să nu trezești că pe traseul liniei ajung accidental proiectile dintr-un poligon de tragere etc. etc. Faptul că în România toate astea se fac în bătaie de joc, doar pentru a sifona bani publici, nu înseamnă că poți avea într-adevăr trenuri pe acea linie fără să faci studiile cum trebuie. Riscul fiind să aduni trenul din albia râului care curgea cu 60 de metri mai jos fiindcă tu nu știai că o pilă de la un viaduct era înclinată, deși oamenii din sat știau. Tot în studiul de fezabilitate mai intră și o analiză cost-beneficiu, trebuie să știi clar de ce faci investiția respectivă și ce-ți propui să obții cu ea. Pentru că s-ar putea să fie mai ieftin să nu faci nimic, dacă nu vei putea avea (de exemplu) un minim de 30 trenuri pe zi. Trebuie și niște avize de principiu pentru utilități, ca să știi dacă și la ce costuri vei putea avea energie electrică, apă curentă și canalizare în gări, trebuie calculate costurile privind drumurile de acces în varianta finală și în varianta de șantier și încă un milion de alte lucruri. A construi o linie ferată nu e ca și cum ai construi un coteț de găini, te-apuci de treabă și vezi tu până la urmă ce iese |
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9705 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Lun 25 Sept 2017, 00:50 | |
| De la 1990 incoace ne pricepem cel mai bine in a complica lucrurile si a face birocratie care mananca timp si resurse. (To hell with it.) De asta dureaza o eternitate in a construi ceva. Tare interesant cum in trecut se putea fara atata birocratie si in 1-2 ani se construiau sute de km de cf. _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3789 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Lun 25 Sept 2017, 01:32 | |
| Poți să dai un exemplu concret? În care 1-2 ani s-au construit sute de km de cale ferată?
Pașcani - Tg.Neamț nu are sute de km, Hârlău - Botoșani nu s-a mai construit nici în ziua de azi. Cei 42 km de la Suceava la Gura Humorului prin Stroiești s-au construit în 5 ani și a fugit terasamentul chiar la trecerea trenului inaugural. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9099 Reputatie : 13004 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Lun 25 Sept 2017, 08:28 | |
| Poti sa dai mai multe detalii despre evenimentul de la Stroiesti? |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18747 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24323 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Lun 25 Sept 2017, 16:12 | |
| - Warrington a scris:
- IonutCFR2009 a scris:
- Mai e nevoie de un astfel de studiu din moment ce s-a stabilit importanta lucrarii? Se face si gata (...)
Oare la Valcele-Rm Valcea Est cate sute de milioane s-au papat cu astfel de studii de fezabilitate? Nu era clar ca linia aia aducea infinit mai multe beneficii tarii decat actualul ocol de 160 km pe la Piatra Olt? Nu ”se face și gata”. Studiul de fezabilitate nu se rezumă la analiza comercială sau de marketing.
Sunt necesare studii topografice, este necesar un studiu geotehnic, un studiu privind impactul de mediu etc. Asta ca să nu te trezești că Transelectrica are stâlpi de înaltă tensiune exact pe traseul liniei ferate sau că nu are cum să-ți furmizeze capacitatea energetică necesară. Ca să nu te trezești că un deal o ia la vale de fiecare dată când trece un tren mai greu de 600 de tone, ca să nu te trezești că trenurile omoară câte 10 urși pe săptămână, ca să nu trezești că pe traseul liniei ajung accidental proiectile dintr-un poligon de tragere etc. etc.
Faptul că în România toate astea se fac în bătaie de joc, doar pentru a sifona bani publici, nu înseamnă că poți avea într-adevăr trenuri pe acea linie fără să faci studiile cum trebuie. Riscul fiind să aduni trenul din albia râului care curgea cu 60 de metri mai jos fiindcă tu nu știai că o pilă de la un viaduct era înclinată, deși oamenii din sat știau.
Tot în studiul de fezabilitate mai intră și o analiză cost-beneficiu, trebuie să știi clar de ce faci investiția respectivă și ce-ți propui să obții cu ea. Pentru că s-ar putea să fie mai ieftin să nu faci nimic, dacă nu vei putea avea (de exemplu) un minim de 30 trenuri pe zi. Trebuie și niște avize de principiu pentru utilități, ca să știi dacă și la ce costuri vei putea avea energie electrică, apă curentă și canalizare în gări, trebuie calculate costurile privind drumurile de acces în varianta finală și în varianta de șantier și încă un milion de alte lucruri.
A construi o linie ferată nu e ca și cum ai construi un coteț de găini, te-apuci de treabă și vezi tu până la urmă ce iese Si in alte tari se fac studii din 3 in 3 ani ca expira? Bina acolo chiar se construieste dupa ce se termina SF dar la noi nu se fac altele si altele de parca s-ar schimba ceva in teren |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3789 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu Lun 25 Sept 2017, 16:23 | |
| Au fost și în vest cazuri când unele investiiți au fost abandonate în diverse stadii, din cauza crizelor economice. Când se reia investiția, se reiau studiile de la zero și se începe de la a determina ce se află efectiv în teren și în ce stare sau stadiu. Prin pădurile din Germania mai găsești și azi bucăți de autostradă abandonate în timpul primei crize a petrolului (1973-1974) despre care studiile de fezabilitate ulterioare au arătat că nu merită continuată construcția lor în baza vechilor proiecte. E mai ieftin să cheltui 5 milioane de euro pe un studiu de fezabilitate din care să rezulte că nu merită să continui o investiție de 200 mil.euro sau o investiție de 2 mld.euro. În România studiile de fezabilitate sunt pretext pentru a sifona bani publici, am scris deja. Dar asta nu înseamnă că se poate construi ceva fără studii de fezabilitate aduse la zi. - dan tm a scris:
- Poti sa dai mai multe detalii despre evenimentul de la Stroiesti?
Eram prea mic atunci când am auzit despre el, cam prin clasele primare. Iar de întâmplat se întâmplase înainte de a mă naște eu. Însă bunicii povesteau că tronsonul acela fusese proiectat de ”nepotul ministrului”, ca dovadă că metehnele la CFR sunt vechi de zeci de ani. Din câte povesteau ei, nu a fost propriu-zis un accident, dar trenul inaugural s-a întors înapoi la Suceava pe linia veche, construită de austrieci, fiindcă pe noul terasament realizat de comuniști nu se mai putea circula, ”fugise”, după expresia lor. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu | |
| |
| | | | 102 : Bucuresti Progresu - Giurgiu Nord - Giurgiu | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |